KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Hazırlayan : Semiha SARAÇ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Arşivi Açık Erişim Kaynakları
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması Doç. Dr. Doğan Atılgan Yard.Doç.Dr.Sacit Arslantekin Yard. Doç. Dr. Özlem Bayram AB’06 Pamukkale Üniversitesi.
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ULAKBİM Vedat Mert Güneri Dursun Ali Çolak
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi Hizmetiçi Eğitim Seminerleri
Üniversitemize yeni kayıt yaptıran öğrencilere yönelik olarak Kütüphanemizce düzenlenen oryantasyon programına; Tıp Fakültesi, Eczacılık Fakültesi, Diş.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Amaç Açık Erişim Nedir? Neden Açık Erişim? Açık Erişim Nasıl sağlanır?
KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Tarihçe  Milli Kütüphane kuruluş çalışmaları, 15 Nisan 1946 'da başlatılmış,  1 Nisan 1947'de koleksiyon adedi 'e ulaşmıştır.  Bugün Ankara İl.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
ENGELSİZ ODTÜ BİRİMİ (EOB) EOB’nin Kuruluşu 2006 yılında onaylanan ve 2010 yılında revize edilen “Yüksek Öğretim Kurumları Özürlüler Danışma.
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
TÜBESS (TÜRKİYE BELGE SAĞLAMA SİSTEMİ); Ulusal Belge Sağlamada Yeni Bir Boyut 25 Mayıs 2011 Antalya Mehmet BOZ
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
URQUHART YASASI.  Urquhart Yasası bilimsel dergilerin “kütüphane ötesi kullanımı”nın (supralibrary use), bu dergilerin her kütüphanenin “kütüphane içi.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 8: Dijital Kütüphane Yazılımları ve Dijital Koruma Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
Kütüphane ve Dokümantasyon
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
ULUSAL AKADEMİK AĞ ve BİLGİ MERKEZİ
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Ömer halİsdemir üniversitesİ Bilgi İşlem Daire BAŞKANLIĞI’na Hoşgeldiniz.. Arzu YILMAZ.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI STRATEJİK PLAN (2013 – 2017) KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI

İçindekiler Misyonumuz Vizyonumuz Temel Değerler Mevcut Durum Koleksiyon Sayılarla Hizmetlerimiz Personel Bütçe Stratejik Hedefler Kütüphanemizin Eğitim - Öğretime İlişkin Stratejik Hedefler Kütüphanemizin Çevresiyle İlişkilerini Geliştirmesine Yönelik Stratejik Hedefler Kütüphanemizin Kurumsal Alt Yapıya İlişkin Stratejik Hedefler Kütüphanemizin Kurumsal Gelişimi Sağlamaya Yönelik Stratejik Hedefler Paydaşlar / Hedef Kitle Kütüphanemiz GF Matrisi Kütüphanemiz ZT Matrisi Paydaşlara Sorulacak Sorular Stratejik Amaçlarımız Performans Değerlendirme Göstergeleri Kütüphane Kullanıcılarıyla İlgili Performans Değerlendirme Göstergeleri Eğitim – Öğretim Programlarıyla İlgili Performans Değerlendirme Göstergeleri Eğitim ve Öğretime İlişkin Stratejiler Bilimsel Araştırmalara Yönelik Stratejiler Gelişime İlişkin Stratejiler Ulusal ve Uluslararası Platformlarda Kütüphane Tanıtımlarını Artırmak

Misyonumuz Üniversitemizin eğitim-öğretim kalitesini artırmak, araştırma ve geliştirme çalışmalarını destekleyerek modern kütüphaneciliğin gerektirdiği tüm hizmetleri verebilecek bir kütüphaneye kavuşmaktır.

Vizyonumuz Bilgiye değer veren ve üstün tutan kullanıcı ile iletişimde sürekliliği bulunan bir kütüphane olmaktır.

Temel Değerler Üniversitemiz değerlerine ilave olarak bilgi hizmetlerinin geleneksel değerleri olan; Düşünce özgürlüğüne saygı Meslek etiğine ve anlayışına uygunluk Üstün hizmet anlayışı Yaratıcılığa önem verme İşbirliği ve yardımlaşma Kullanıcılarımızın ve personelimizin huzuru Kalite Takım Çalışması Gönüllülük Sevgi Süreklilik Şeffaflık Kurumsal Adalet

Mevcut Durum (Koleksiyon) Koleksiyon Sinop Üniversitesi Kütüphanesi Basılı Kitap 14.012 Aboneliği Devam Eden Dergi (Süreli) 34 E - Dergi 20.784 Tam Metin Veri Tabanı 11 Bibliyografik Veri Tabanı 1 Arama Motoru 2 E - Kitap 2.164.682

Mevcut Durum (Sayılarla Hizmetlerimiz) Hizmetler Sinop Üniversitesi Kütüphanesi Ödünç Verilen Kitap Sayısı 7.877 Okuyucu Eğitimi Verilen Kişi Sayısı 1254 Veri Tabanı / Web Eğitimi Verilen Kişi Sayısı 648 Kütüphaneye Giren Kullanıcı Sayısı 2140 Fotokopi (ortalama günlük çekim) 93

Mevcut Durum (Personel) Sinop Üniversitesi Kütüphanesi Uzman Kad. Eleman 1 Kütüphaneci 3 İdari Personel 6 Sözleşmeli Personel Toplam Personel 11 Kullanıcı Sayısı 634

Mevcut Durum Yıllar Abonelikler (Bütçe) 2009 2010 2011 2012 Elektronik Veri Tabanları 5.400$ 15.661,06€ 11.966$ 20.441$ 17.642,33€ Basılı Süreli Yayınlar 83.482,11€ 77.069,68€ 21.415€ Kitaplar 29.897,85 110.249,31 TL

Stratejik Hedefler Kütüphanemizin Eğitim - Öğretime İlişkin Stratejik Hedefler Kütüphanemizin Çevresiyle İlişkilerini Geliştirmesine Yönelik Stratejik Hedefler Kütüphanemizin Kurumsal Alt Yapıya İlişkin Stratejik Hedefler Kütüphanemizin Kurumsal Gelişimi Sağlamaya Yönelik Stratejik Hedefler

Kütüphanemizin Eğitim - Öğretime İlişkin Stratejik Hedefler   Kurumun ihtiyaçları doğrultusunda bilgi kaynakları sağlamak. Kurumun bilgi ihtiyaçlarına yanıt vermek, bilgiye hızla ve kolayca erişmek için gerekli düzenlemeleri yapmak. Elektronik tabanlı bilgi hizmetleri sunmak, kaynak ödünç vermek. Bilgi okuryazarlığı eğitimini (kullanıcı eğitimi) desteklemek.

Kütüphanemizin Çevresiyle İlişkilerini Geliştirmesine Yönelik Stratejik Hedefler Kamu kurum ve kuruluşlarıyla kütüphane gelişimi ve hizmetleri ile ilgili proje üretmek. Kütüphaneler arası işbirliği kapsamında basılı ve elektronik ortamda materyal paylaşımında bulunmak. Ulusal ve uluslararası düzeyde çalıştay gibi üniversiteler ve bilgi merkezleriyle işbirliğini geliştirmek.

Kütüphanemizin Kurumsal Alt Yapıya İlişkin Stratejik Hedefler   Kurumsal veri tabanları oluşturmak. Eğitim öğretimin sağlıklı bir şekilde yapılmasını sağlamak amacıyla kütüphane binasını ve alt yapısını başlayıp hızla bitirmek. Üniversite şube kütüphanelerinin otomasyonu programını oluşturup aktif hale getirmek.

Kütüphanemizin Kurumsal Gelişimi Sağlamaya Yönelik Stratejik Hedefler   Üniversitedeki eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini destekleyecek olanakları sağlamak Kütüphane tarafından verilen “Kütüphane hizmetleri” programının kapsamı genişletilip, “bilgi okuryazarlığı” eğitimi adı altında yaygınlaştırılarak, Üniversitemizin tüm öğrencilerine ve araştırmacılarına seçimli bir ders olarak verilmesi için çaba göstermek Üniversitemizin bilimsel platformdaki yerini belirleyen ürünlerin araştırılması, düzenlenmesi ve sunulması için çalışmalar yapmak Görsel-işitsel araç ve gereçlerimizi güncelleyerek Üniversitemizdeki eğitim ve öğretim çalışmalarını desteklemek ve kullanıcılarımızın boş zamanlarını değerlendirmelerine olanak sağlamak.

Paydaşlar / Hedef Kitle İç Paydaş / Dış Paydaş Temel Ortaklar Stratejik Ortaklar Öğrenciler İç Paydaş  Personel Akademik Personel Kütüphane Çalışanları Rektörlük Maliye Bakanlığı Dış Paydaş YÖK Kütüphane Topluluğu Sağlayıcı Kuruluşlar Sivil Toplum Örgütleri Toplum Kurum Dışı Kullanıcılar EKUAL, ANKOS, OBES

Kütüphanemiz GF Matrisi Güçlü Yönler Tanınmış ve köklü bir Üniversitesinin bünyesinde olmak Toplum içindeki imajımız Üniversite yönetiminin desteği Deneyimli personel Kütüphane bütçesinde son yıllarda görülen olumlu gelişme Fırsatlar Üniversitenin diğer idari birimleriyle pozitif ilişki Üniversitemizin Performansa Dayalı Bütçeleme / Toplam Kalite Yönetimi Stratejik Plan uygulamasına geçişte kütüphanenin ön plana alınması Bilginin öneminin artmasıyla, bilgi ve belgeye erişim isteği, Bilişim sektörünün ve elektronik yayıncılığın gelişimi, Ulusal ve uluslararası işbirliği, Kütüphanecilik eğitim programları, Mesleki gelişim, Ulusal ağ, AB ‘ ye giriş, Kamu Reformu Yasası, Kamu Mali Yönetim Kanunu, Bilginin ekonomik değer olması

Kütüphanemiz ZT Matrisi Zayıf Yönler Örgütsel ve Yönetsel Alanlardaki Boşluklar Uzman eleman eksikliği Eğitim ve öğretim programlarına yönelik gelişmelerden zamanında haberdar olunamaması Ar–ge çalışmasının yapılamaması. Geriye dönük elektronik arşiv oluşturma. B. Fiziksel Koşulların Yetersizliği Merkez Kütüphanemizde havalandırma, iklimlendirme, ışıklandırma alanlarındaki fiziksel eksiklikler. Kullanıcı salonlarının ve depoların ihtiyaca cevap verememesi Tehditler Korsan yayıncılık Yayınevlerinin tekelleşme çabaları Materyal çeşitliliği ve maliyetlerindeki artış, Bütçenin azalma ihtimali, Döviz kurlarındaki değişmeler, Devlet personel ücret politikası ve personel alım şekli, Eğitim sisteminin araştırmaya yönelik olmaması,

Paydaşlara Sorulacak Sorular Üniversite Merkez Kütüphanemizin bilgi kaynakları, eğitim ve öğretim gereksinimlerinizi karşılayacak düzeyde mi? Kütüphane kişisel gelişiminize nasıl katkıda bulunabilir? Kütüphanemizde hangi sosyal aktiviteleri görmek istersiniz? Kitap Koleksiyonunun Yeterliliği Kütüphanemizin Veri Tabanlarından ne sıklıkla kullanıyorsunuz?

Stratejik Amaçlarımız Kütüphanenin varlık nedeninin “kullanıcılarımız” olduğu ilkesinin bütün etkinliklerimize yön vermesini sağlamak Kullanıcıların gereksinim duyduğu basılı, elektronik ve görsel bilgi kaynakları, dengeli bir şekilde sağlanıp, sahip olma yerine erişim felsefesini benimseyen bir anlayışı hayata geçirmek Çağdaş bilgi teknolojileri ile donatılmış, ileri araştırma olanaklarının sunulduğu bir bilgi merkezi olmak Kütüphanenin varlık nedenini, ilgililere duyurmak ve tanıtmak için çağdaş iletişim yöntemlerinden yararlanmak

Stratejik Amaçlarımız Amaç 1: Kütüphanenin varlık nedeninin “kullanıcılarımız” olduğu ilkesinin bütün etkinliklerimize yön vermesini sağlamak Hedef 1:Kullanıcıların bilgi hizmetlerinden daha hızlı ve etkin bir şekilde yararlanmalarını sağlamak Proje 1: Üniversitemizde öğrenciler ve akademik personele yönelik oryantasyon eğitimi gerçekleştirmek.

Stratejik Amaçlarımız Amaç 2: Kullanıcıların gereksinim duyduğu basılı, elektronik ve görsel bilgi kaynakları, dengeli bir şekilde sağlanıp, sahip olma yerine erişim felsefesini benimseyen bir anlayışı hayata geçirmek Hedefler 2: Kullanıcı ihtiyaçlarına ve standartlara uygun, bir “kaynak sağlama politikası” oluşturmak Elektronik kaynakların sağlanmasına yönelik ölçütler oluşturmak, etkin kullanımlarını sağlamak ve kullanıcı eğitim programları geliştirmek Türkçe yayın koleksiyonunu sanat, bilim ve kültür ürünleri açısından zenginleştirmek Yayın sağlama ve kaynak paylaşımı konularında diğer Üniversite ve araştırma kütüphaneleri/kurumları ile daha sıkı işbirliğine gitmek Kütüphane kaynakları ve hizmetlerindeki erişimi kısıtlayan engelleri aşmaya yönelik çalışmalar yapılması

Stratejik Amaçlarımız Amaç 3: Çağdaş bilgi teknolojileri ile donatılmış, ileri araştırma olanaklarının sunulduğu bir bilgi merkezi olmak Hedefler 3: Üniversitedeki eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini destekleyecek olanakları sağlamak Kütüphane tarafından verilen “Kütüphane hizmetleri” programının kapsamı genişletilip, “bilgi okur yazarlığı” eğitimi adı altında yaygınlaştırılarak, Üniversitemizin tüm öğrencilerine ve araştırmacılarına seçimli bir ders olarak verilmesi için çaba göstermek Üniversitemizin bilimsel platformdaki yerini belirleyen ürünlerin araştırılması, düzenlenmesi ve sunulması için çalışmalar yapmak Görsel-işitsel araç ve gereçlerimizi güncelleyerek Üniversitemizdeki eğitim ve öğretim çalışmalarını desteklemek ve kullanıcılarımızın boş zamanlarını değerlendirmelerine olanak sağlamak

Stratejik Amaçlarımız Amaç 4: Kütüphanenin varlık nedenini, ilgililere duyurmak ve tanıtmak için çağdaş iletişim yöntemlerinden yararlanmak Hedefler 4: Kütüphane etkinliklerini duyurmak için halkla ilişkiler ve pazarlama tekniklerinden yararlanmak Halkla ilişkiler ve tanıtım birimi oluşturulması Kültürel etkinlikler düzenlenmesi (ders, film, gösterimi, v.b) Kütüphane bilgi kaynaklarının tanıtımı ve kullanımına yönelik kullanıcı gruplarına özel tanıtım programlarının yapılması

Performans Değerlendirme Göstergeleri Kütüphane Kullanıcılarıyla İlgili Performans Değerlendirme Göstergeleri Eğitim – Öğretim Programlarıyla İlgili Performans Değerlendirme Göstergeleri

Performans Değerlendirme Göstergeleri Kütüphane Kullanıcılarıyla İlgili Performans Değerlendirme Göstergeleri   Kütüphane kullanıcı sayısı Alınan materyal sayıları Veri tabanı kullanıcı istatistikleri Proje kapsamına dâhil olan kullanıcı sayıları Koleksiyona eklenen kitap sayısı Koleksiyona eklenen elektronik dergi sayısı Abonelik yoluyla sağlanan elektronik referans kaynağı sayısı Abonelik yoluyla sağlanan elektronik kitap sayısı Bağış yoluyla sağlanan kitap sayısı Bağış yoluyla sağlanan süreli yayın sayısı Farklı kampüslerde olmaları nedeniyle kütüphane olanaklarından yeterince yararlanamayan kullanıcılarımıza sunulan hizmetin arttırılması

Performans Değerlendirme Göstergeleri Eğitim – Öğretim Programlarıyla İlgili Performans Değerlendirme Göstergeleri   Akademik personel ve öğrencilere yönelik oryantasyon programları. Kurumsal yapılanma ve hizmette sağlanan standart ve kalite. Personel ile yapılan toplantı sayısı. Personel memnuniyeti. Personel memnuniyeti anket sonuçları. Kullanıcı başına düşen personel sayısı. Uzman personel sayısı. Veri tabanına aktarılan yayın sayısı. Kütüphane koleksiyonunun ulusal ve uluslararası toplu kataloglarda yer alması. Ulusal ve uluslararası erişilebilirlik. Ödünç verilen yayın sayısı. Kullanıcı memnuniyeti. Kütüphane kullanıcı sayısındaki artış. Projenin gerçekleşme düzeyi.

Eğitim ve Öğretime İlişkin Stratejiler STRATEJİK AMAÇ 1: Eğitim ve Öğretim Kalitesini geliştirmek Hedef 1.1 2011 - 2012 eğitim ve öğretim sonuna kadar kütüphanemizin kullanıcı sayısını artırmak ( Bilgi işlem daire başkanlığıyla ortak geliştirilmeye çalışılan Üniversitemizin Akademik, İdari personel ve öğrencilerinin kütüphanemize aktif kullanıcı olmalarını sağlamak. ) Hedef 1.1.1 Üniversitemize yeni başlayan öğrencilere “Oryantasyon” verme çalışmaları. Hedef 1.1.2 Kütüphane – Akademisyenler –Rektörlük üçgeninde yürütülecek “Öğrencilerin Bilimsel düşünme ve çalışma yapmaları” konusunda öğrencilerin teşvik edilmesi ve çalışmalarının ödüllendirilmesi projesini hayata geçirmek. Hedef 1.1.3 Akademisyenlerimize yönelik ayrıntılı oryantasyonun hazırlanması ve sunulması. Hedef 1.2 Ulusal ve uluslararası üniversite kütüphanelerinin fiziksel, teknolojik ve derme durumların incelenmesi ve ilgili yerlere raporlar verilmesi. Hedef 1.2.1 Kullanıcıların gereksinim duyduğu basılı, elektronik ve görsel bilgi kaynakları, dengeli bir şekilde sağlanıp, sahip olma yerine erişim felsefesini benimseyen bir anlayışı hayata geçirmek  

Hedef 1.2.2 Kütüphane Dermemizin gelişimine yönelik yayın araştırmaları yapmak. Öğrenci ve akademisyenlerin gereksinimlerine öncelik vermek. Hedef 1.2.3 Kullanıcı ihtiyaçlarına ve standartlara uygun, bir “kaynak sağlama politikası” oluşturmak Hedef 1.2.4 Elektronik kaynakların sağlanmasına yönelik ölçütler oluşturmak, etkin kullanımlarını sağlamak ve kullanıcı eğitim programları geliştirmek Hedef 1.2.5 Türkçe yayın koleksiyonunu sanat, bilim ve kültür ürünleri açısından zenginleştirmek Hedef 1.2.6 Yayın sağlama ve kaynak paylaşımı konularında diğer Üniversite ve araştırma kütüphaneleri/kurumları ile daha sıkı işbirliğine gitmek Hedef 1.2.7 Kütüphane kaynakları ve hizmetlerindeki erişimi kısıtlayan engelleri aşmaya yönelik çalışmalar yapılması Hedef 1.3 Kütüphanemizin kullanıcı odaklı çalışmaları arttırması. Hedef 1.3.1 Aktif kullanıcıların kütüphanemizde daha esnek çalışmalar yapabilme olanaklarının sağlanması. Hedef 1.3.2 Kullanıcıların bilgi hizmetlerinden daha hızlı ve etkin bir şekilde yararlanmalarını sağlamak Hedef 1.3.3 Üniversitemiz araştırmacılarının zaman ve mekan engeli olmaksızın bilgi kaynaklarımıza erişimlerini kolaylaştırmak Hedef 1.3.4 Farklı yerleşkelerde olmaları nedeniyle, kütüphane olanaklarından yeterince yararlanamayan kullanıcılarımıza sunulan hizmeti arttırmak Hedef 1.3.5 Engelli öğrencilerimizin kütüphane kaynaklarından ve hizmetlerinden gerektiği ölçüde yararlanmalarını sağlamak

Bilimsel Araştırmaya Yönelik Stratejiler   Bilimsel Araştırmaya Yönelik Stratejiler Stratejik Amaç 2: Bilimsel yayınların hazırlanmasına ve artmasına katkıda bulunmak. Hedef 2.1 Eğitim Fakültesi pilot olmak üzere, akademisyenlerimizle bire-bir görüşerek çalışmalarına yönelik bilimsel yayınları temin etmek ve alternatifler sunmak. Hedef 2.1.1 Akademisyenlerimizin çalışmalarında, araştırma konularına göre Konunuza ilişkin Kütüphanemizdeki mevcut yayınlarımız Konunuza ilişkin elektronik ortamda (ücretsiz) elde edebileceğimiz kaynaklarımız Dermemizde mevcut olmayan ve açık erişimden elde edemeyeceğimiz yayınları, kütüphaneler arası işbirliği ile “Belge Sağlama” modülünden yararlanma şeklinde çalışmalarına rapor hazırlama. Hedef 2.1.2 Çağdaş bilgi teknolojileri ile donatılmış, ileri araştırma olanaklarının sunulduğu bir bilgi merkezi olmak Hedef 2.1.3 Üniversitedeki eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini destekleyecek olanakları sağlamak Hedef 2.1.4 Kütüphane tarafından verilen “Kütüphane hizmetleri” programının kapsamı genişletilip, “bilgi okuryazarlığı” eğitimi adı altında yaygınlaştırılarak, Üniversitemizin tüm öğrencilerine ve araştırmacılarına seçimli bir ders olarak verilmesi için çaba göstermek Hedef 2.1.5 Üniversitemizin bilimsel platformdaki yerini belirleyen ürünlerin araştırılması, düzenlenmesi ve sunulması için çalışmalar yapmak Hedef 2.1.6 Görsel-işitsel araç ve gereçlerimizi güncelleyerek Üniversitemizdeki eğitim ve öğretim çalışmalarını desteklemek ve kullanıcılarımızın boş zamanlarını değerlendirmelerine olanak sağlamak

Gelişime İlişkin Stratejiler   Gelişime İlişkin Stratejiler STRATEJİK AMAÇ 3: Modern ve çağdaş eğitimi destekleyen bir kütüphane binasına sahip olmak. Hedef 3.1 2013-2014 eğitim ve öğretim yılının başlangıcına kadar gelişmekte olan dermemizi ve kullanıcı sayımızı göz önünde bulundurarak kütüphane binamızın hazırlanması. Hedef 3.1.1 Ulusal ve uluslararası kütüphane binaları incelenerek ilgili birimlere rapor verilmesi. Hedef 3.1.2 Hizmet alanlarını ergonomik bir duruma getirmek Hedef 3.1.3 Mevcut bina ve hizmet alanlarından en verimli şekilde yararlanma yollarını aramak Hedef 3.1.4 Yeterli sayıda ve kalitede mobilya (araç-gereç) sağlamak Hedef 3.1.5 Bilgi kaynaklarının daha iyi korunması ve bakımı için gerekli önlemler almak Hedef 3.1.6 Hizmet alanlarının bakım/onarım ve temizlik ihtiyaçlarının etkin yapılmasını sağlamak Hedef 3.1.7 Kullanıcı ve personel için ergonomik, dinlendirici, iş güvenliği ve görselliğe hitap eden ortamlar hazırlanması için çalışmak

Ulusal ve Uluslararası Platformlarda Kütüphane Tanıtımlarını Artırmak   Ulusal ve Uluslararası Platformlarda Kütüphane Tanıtımlarını Artırmak STRATEJİK AMAÇ 4: Ulusal bazda kütüphanemizin saygınlığını artırmak Hedef 4.1 Dermemizdeki materyal kataloglarının açık erişime sunulduğu TO-KAT ( Ulusal Toplu Katalog ) ta söz sahibi olabilen ve referans olarak kullanılabilen bir kütüphane olmak. Hedef 4.1.1 Kütüphane çalışmalarımızın ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtılması ve diğer üniversite kütüphanelerine örnek model olabilmeyi sağlamak.