ÜNİVERSİTE GENÇLERİNİN CİNSEL VE ÜREME SAĞLIĞI. ÖĞENCİ CSÜS EĞİTİM PROJESİ Beş Üniversite Çalışması 2006 Dr. Mehmet Ali BİLİKER Proje Koordinatörü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ordu Üniversitesi Eğitim Ve Araştırma Hastanesi Ordu/Türkiye
Advertisements

Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
TÜRK HALKI, VEREMİ VE VEREMLE SAVAŞI DOĞRU BİLİYOR MU?
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
Amaç: Amaç: Tıp Fakültesi öğrencilerinin üniversiteye giriş başarısının dönem içerisindeki başarısıyla orantılı olup olmadığı her zaman bir soru işareti.
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
BAKIŞ AÇISI.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
TBB Eğitim Merkezi Seminerleri Ekim Haziran 2005 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
PROTOKOL.
Türkiye’de Kayıt Dışılık
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
TEST – 1.
Üniversiteye Bağlı Fakülte ve Yüksekokullar  15 Fakülte  7 Yüksekokul  7 Meslek Yüksekokulu ÖZELLİKLERİ: Erciyes Üniversitesinde, 2005–2006 öğretim.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
ERGENLİK: FIRTINALI DÖNEM AMA KİMİN İÇİN? Dr. Gülden AYKANAT İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Gençlik Danışmanlık ve Sağlık Hizmet Merkezi.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK DANIŞMA BİRİMİ DENEYİMLERİ
BİR ORGAN BİR HAYAT.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Genç Dostu CSÜS Hizmetleri Uluslararası Katılımlı Sempozyumu
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
Öğrencilerin Üniversite Sağlık Merkezleri Aracılığıyla Cinsel Sağlık/Üreme Sağlığı Konularında Bilgilendirilmesi Projesi Dokuz Eylül Üniversitesi Deneyimi.
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
Gençlik Danışma Birimi Psk. Nuriye Genç
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
“Üniversite Öğrencilerine ÜS/CS Hizmet Modeli Oluşturma” Araştırması, (Hacettepe Örneği) Dr. Sare MIHÇIOKUR Hacettepe Üniversitesi, Beytepe Kampüsü, Öğrenci.
ÜREME SAĞLIĞI Dr. Necla TUGAY AYTEKİN.
TBB Eğitim Merkezi Seminerleri Eylül Haziran 2008 Dönemi Değerlendirmesi Eğitim ve Tanıtım Grubu Temmuz, 2008.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
EĞİTİM KURULU SPORCU DEĞERLENDİRME ANKETİ ANTALYA-2009.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
ELEKRİK SEKTÖRÜNDE EĞİTİM DÜZEYİ İLE İŞ KAZALARININ İLİŞKİSİ GÜTF HALK SAĞLIĞI ABD EPİDEMİYOLOJİ PROJE ÖDEVİ.
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
2006 YILI ÇALIŞMALARI. İdari İşler Genel Müdürlük personel durumu Toplam 12 kişi 1 Genel Müdür 1 İdare ve Personel Müdürü 1 Muhasebe Müdürü 1 Müfettiş.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO-EKONOMİK DURUMLARI (Ankara, 2004)
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
ÖZÜRLÜLERİN SOSYO DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ (Ankara, 2004)
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
3.Hafta Bağımsız Örneklem t Testi (Independent t Test) Mann Whitney U
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

ÜNİVERSİTE GENÇLERİNİN CİNSEL VE ÜREME SAĞLIĞI. ÖĞENCİ CSÜS EĞİTİM PROJESİ Beş Üniversite Çalışması 2006 Dr. Mehmet Ali BİLİKER Proje Koordinatörü

Ön ve Son test çalışmasına katılım: Her üniversiteden 500’er öğrenci ön ve son test uygulaması hedeflerine ulaşılmış, Çukurova ve Gazi üniversitelerinde kız öğrenciler, Cumhuriyet üniversitesinde erkek öğrenciler daha fazla katılım sağlamış, Ön ve Son test uygulamalarına katılan öğrencilerin cinsiyete göre dağılımları incelendiğinde istatistiksel önemli fark yoktur. Üniversiteler Ön TestSon Test KadınErkekToplamKadınErkekToplam Sayı% % % % % % (n=1488)(n=1028)(n=2516)(n=1553)(n=961)(n=2514) Cumhuriyet Üni ,424023,349919,826817,323624, Çukurova Üni ,716215,850019,935322,715516,150820,2 Dokuz Eylül Üni ,620920,350019,932320,818819,651120,3 Erciyes Üni ,223522,952020,726717,222423,349119,5 Gazi Üni ,218217,749719, ,450019,9

Ön ve son test uygulamalarında ortak öğrenci oranı %63,2. Cinsiyet ve yaş grupları açısından her iki anket çalışmasında benzer öğrenci grubuyla çalışılmıştır. Ön ve Son test çalışmasına katılım: Anket uygulanan öğrencilerin; - Kız öğrenciler %59,1 erkek öğrenciler %40,9 - Yaş ortalaması 20±1,6 yaştır. (ortanca 20)

Öğrencilerin Sosyo - Demografik Özellikler Ön test sonuçlarına göre öğrencilerin; % 33.3’ü evde ailesi ile kalmaktadır % 63,0’ünün annesi ilkokul veya daha az eğitim almıştır % 36.0’sının babası ilkokul veya daha düşük eğitim almıştır % 15,7’sinin sağlık güvencesi yok, %81,2’si Emekli San.-SSK- Bağ-Kur.ludur %82.1’i ailesinden gelir desteği alırken, %84,8’i burs veya kredi kullanmaktadır %63,2 sinin karşı cinsiyetten arkadaşı yoktur.

Hizmetlerden yararlanma: Ön anket uygulanan öğrenciler arasında; Kız ve erkek öğrencilerin %85.4’ü hiç sağlık merkezine gitmemişlerdir. Sağlık merkezine başvuranların % 5,4’ü CSÜS nedeniyle gelmişlerdir. Sağlık merkezine gittiniz mi?

Hizmetlerden yararlanma: Sağlık merkezinden danışmanlık/eğitim alan öğrencilerin aldıkları eğitim ve danışmanlık konuları: İkinci testte CYBE ve gebelikten korunma yöntemleri ve gençlik dönemi sorunları konularında belirgin artış vardır. N= 83 N=165 DANIŞMANLIK KONULARI:

Hizmetten yararlanma ve memnuniyet: N=368 N= 401 MEMNUN OLMAMA NEDENİ: ÖN TEST SON TEST

Cinsel sağlık ve üreme sağlığı ile ilgili bilgi düzeyi, görüş ve davranışlar: Kontraseptif Yöntemler Hakkında Bilgi: Bilgi Kaynağı N= 892 N= 1725 ÖN TEST SON TEST

Cinsel sağlık ve üreme sağlığı ile ilgili bilgi düzeyi, görüş ve davranışlar: Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar (CYBE) Hakkında Bilgi: N=1409 N= 1987 Bilgi Kaynağı ÖN TEST SON TEST

Cinsel sağlık ve üreme sağlığı ile ilgili bilgi düzeyi, görüş ve davranışlar: CSÜS Konusunda Kendilerini yeterli buluyor mu?

Öğrencilerin CSÜS Konusundaki Bilgi Düzeyleri Ön testte cinsiyetler arasında farklılık önemlidir. Kız öğrencilerin orta ve kötü puan alanlar daha fazladır. Erkek öğrencilerin bilgi düzeyleri daha yüksektir. Son testte ise, öğrencilerin bilgi düzeylerinde iyileşme vardır Kız ve erkek öğrenciler arasında bilgi düzeylerinde farklılık yoktur

Öğrencilerin CSÜS Konusundaki Bilgi Düzeyleri: Öğrencilerin CSÜS bilgi düzeyi Ön TestSon Test Üniversiteler İyiOrtaKötüİyiOrtaKötü Sayı% % % % % % Cumhuriyet Üniv ,031162,38817,627554,616733,16212,3 Çukurova Üniv ,427855,65511,020139,627153,3367,1 Dokuz Eylül Üniv ,831262,45410,821441,926652,1316,1 Erciyes Üniv. 7414,231761,012924,820040,720942,68216,7 Gazi Üniv. 8016,130761,811022,120240,423947,85911,8 Toplam 55522, ,643617, , ,827010,7 X2= SD=8 p=0.0001X2= SD=8 p=0.0001

Cinsellik ile ilgili görüş ve davranışlar: Öğrencilerin % 13,5 inin cinsel deneyimi vardır (son test), İlk cinsel ilişki yaşı 18±2 dir. Son teste katılanlara arasında istenmeyen gebelik sayısı 17 dir.

Gençlik Danışma Birimine Başvuru Nedeni:

GDB Bilgilendirme / Eğitim Faaliyetlerine Katılım: BİLGİLENDİRME/EĞİTİM FAALİYETİNE KATILDINIZ MI? Öğrencilerin %40.9 okulda yapılan eğitim ve seminerlere katıldığını ifade etmiştir.

SONUÇ ve ÖNERİLER Öğrencilerin; CSÜS Konularında bilgi düzeyinde artış Bilgi kaynaklarında değişiklik (okul ve sağlık personeli) Sağlık merkezinin kullanımında artış GDB için farkındalık yaratılmıştır.

SONUÇ ve ÖNERİLER Üniversitelerin Sağlık Merkezleri, özellikle genç grubun ihtiyacı olan CSÜS hizmetlerinin de sunulduğu bir yapıya kavuşturulmalıdır Sadece 13 olan “Genç Dostu Hizmet Modeli” GDB’lerinin yaygınlaştırılarak 2 milyona yakın öğrenciye ulaşılmalıdır Faaliyette olan merkezlerde, öğrencilerden geribildirimler de alınarak, hizmet modeli değerlendirilmeli ve mutlaka sürekliliği sağlanmalıdır