Doktora Öğrencilerine Araştırma ile İlgili Tavsiyeler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
YAEM Tolga Bektaş, Southampton University
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Sistem Analizi ve Planlama
 Bartın Üniversitesi 22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuştur.  İki yıllık bir geçmişe sahip olan Bartın Üniversitesinde  2 Enstitü,
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Ö Ğ R E T İ M Ü Y E S İ Y E T İ Ş T İ R M E P R O G R A M I (Ö Y P ) Ö Z E T Ş E M A S I • Şemada, Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı (ÖYP) ile ilgili aşamalar.
ÇOK AMAÇLI TEDARİKÇİ SEÇİMİ PROBLEMİNDE GENEL İNDİRİM POLİTİKALARI
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ

İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
HOŞGELDİNİZ YA/EM Doktora Öğrencileri Kolokyumu 2002.
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
DOKTORA SONRASI ARAŞTIRMA PROGRAMI (DOSAP)
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Sosyal Bilimlerde Türkçe Yayınlar: Sorunlar ve Çözüm Önerileri Doç. Dr. Feyzan Erkip Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi.
Doktora Danışmanlığı: hangi beceriler gereklidir? E J Wood School of Biochemistry & Microbiology University of Leeds Leeds, LS2 9JT, UK
UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
HAKEMLİK SÜRECİNDEKİ GELİŞMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ “NASIL İYİ BİR HAKEM OLUNUR?” Prof. Dr. Emine Gül Kapçı.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Türk Tıp Fakültesi yayınlarında kurallar ve dergiler Sağlık Bilimlerinde Süreli Yayıncılık Ulusal Sempozyumu Kasım 2008, Ankara Öğr. Gör.
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
ULUSAL AKADEMİK LİSANS TOPLANTISI 6 Kasım 2006, İstanbul.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Doç. Dr. Olcay Taner Yıldız
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR A KADEMİK PE RSONEL V ERİ TABANI APEV Rıdvan Berber, Emine Yağmur Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
Probleme Dayalı Öğrenme
Probleme Dayalı Öğrenme
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Bitlis Eren Üniversitesi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
ARAŞTIRMANIN TEMELLERİ
Kolokyuma herkes davetlidir.
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
Endüstri mühendisliği.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Makine Resim Ve Konstrüksiyon Programı ve amaçları
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR AKADEMİK PERSONEL VERİ TABANI APEV
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Doktora Öğrencilerine Araştırma ile İlgili Tavsiyeler Oğuz Solyalı İşletme Programı, ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu 25.10.2014

Sunum Planı Kısa Özgeçmiş Doktora Sırasında Karşılaşılan Zorluklar İyi Bir Araştırma İçin Neler Yapılma(ma)lı Araştırmanın Yayınlanması Doktora Sonrası Araştırma YA/EM Araştırma: Genel Eğilim YA/EM Araştırma: Yeni Alanlar

Kısa Özgeçmiş Lisans: ODTÜ, Çevre Mühendisliği, 2003 Yandal: ODTÜ, Endüstri Mühendisliği (Üretim Planlama & Kontrolü), 2003 Yüksek Lisans: ODTÜ, Endüstri Mühendisliği, 2005 Danışman: Haldun Süral Doktora: ODTÜ, Endüstri Mühendisliği, 2008 Doktora Sonrası Araştırma (Postdoc): HEC Montreal, Canada Research Chair in Distribution Management, Danışmanlar: Gilbert Laporte & Jean-Francois Cordeau

Doktora Sırasında Karşılaşılan Zorluklar Belirli bir alanda katkı sağlama zorunluluğu Karamsarlık Uzun sürmesi – motivasyon kaybı Akranlarla/Yaşıtlarla/Arkadaşlarla karşılaştırma Maddi kaygılar

İyi Bir Araştırma İçin Neler Yapılma(ma)lı Kapsamlı literatür taraması Varolan çalışmaların tam olarak anlaşılması Yapılan işlerin kaydedilmesi (neyin nasıl yapıldığının yazılması) Kapsamlı deney tasarımı – farklı şeylerin denenmesi Hemen pes etmemek Yapılan araştırmanın en iyi şekilde yazımı Araştırma sonrası – sonuçların ve veri kümelerinin saklanması ve yayınlanması Etik kurallara bağlılık

Araştırmanın Yayınlanması Konferans Sunumu Sonuçların doğrudan paylaşımı Benzer konuları çalışanlarla tanışma Geribildirim alma Bazı Önemli Konferanslar INFORMS Konferansları EURO Konferansları Int. Symposium on Math. Prog. YAEM Ulusal Kongresi Diğerleri (ISOLDE, IWLS, TRISTAN, VEROLOG vb.)

Araştırmanın Yayınlanması Endeksli Dergilerde Makale (SCI/SSCI) C&IE, C&OR, EJOR, IJPE, OMEGA, ORL EO, IJPR, IIE Trans. ANOR, JGO, JH, JS, MP, ORS IJOC, MS, MSOM, OR, TS Hangi dergiye göndermeli? Cevap alma hızı Derginin itibarı Makaledeki referanslar Benzer çalışmaların yayınlandığı dergiler

Doktora Derecesi Sonrası Seçenekler Endüstri’de İş Akademi’de İş Doktora Sonrası Araştırma (Postdoc) Kalıcı Pozisyon (Öğr. Üyesi) Tavsiye: Doktorayı tamamlamadan önce tüm çalışmalarınızı yayınlanması için dergilere göndermiş olun!

Doktora Sonrası Araştırma (Postdoc) Tez yazmak yok! Ders almak yok! Ders vermek veya asistanlık yapmak yok! Sadece araştırma Araştırma yapmak Konferanslara katılmak Makale yazmak

Doktora Sonrası Araştırma (Postdoc) Daha iyi iş imkanları ODTÜ’de ilk kez öğretim üyesi olarak görev alacak adayların aşağıdaki koşulları da sağlaması gerekir: i) Yurt dışında tanınmış bir üniversiteden doktora derecesi almış olması, ya da ii) Yurt içi üniversitelerden doktora derecesi alındıysa, (1) ya doktora sonrasında, yurt dışında tanınmış bir üniversite, araştırma veya uygulama kurumunda “akademik üretim süreçlerine” en az iki dönem boyunca katılmış olması ve      bu çalışmaların ürünlerinin ilgili FİKK’in olumlu görüşü ve Fakültenin önerisiyle Rektörlükçe onaylanması, (2) ya da yurt dışındaki uluslararası tanınmış kurum ve kuruluşlarca yapılan değerlendirmelerle dünyada alanının en seçkinleri arasına girdiğinin ortaya konulması, bu yönde uluslararası belge ve ödüllere sahip olması ve bunun FİKK’in olumlu raporuna ve Fakülte/Enstitü Yönetim Kurulu önerisine dayanarak Üniversite Yönetim Kurulu’nca onaylanması.

Doktora Sonrası Araştırma (Postdoc) Yayın yapma fırsatı Yeni bir araştırma konusuna girme fırsatı Araştırma ağı kurma şansı Yabancı dil gelişimi Tavsiye: İmkanınız varsa mutlaka yapın!

YA / EM Araştırma: Genel Eğilim Daha Kompleks Problemler Tek seviye -> Çok seviye Ör: Tek vs. iki seviyeli ağ tasarımı, Tek vs. çok seviyeli kafile büyüklüğü belirleme Tek araç -> Çok araç Ör: Tek vs. çok araçlı envanter-rotalama problemi

YA / EM Araştırma: Genel Eğilim Daha Bütünleşik Problemler Envanter-Rotalama Üretim-Rotalama Yer Seçimi-Rotalama Envanter-Yer Seçimi Belirsizliğin Dahil Edilmesi Stokastik Programlama Gürbüz (robust) Eniyileme

YA / EM Araştırma: Genel Eğilim Çözüm Yöntemleri Kesin Yöntemler (dal-kesi, dal-fiyat, dal-kesi-fiyat) Cplex/Gurobi/Xpress ciddi rakipler! Hibrit Yöntemler: (Meta)heuristic + MIP (matheuristics)

YA / EM Araştırma: Yeni Alanlar Enerji ve Çevre Politikalarında YA Sağlık Sistemlerinde YA Afet Yönetiminde YA Gelir Yönetimi Büyük Veri (Big Data) ve Veri Madenciliği

TEŞEKKÜRLER SORULAR? & YORUMLAR?