 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
TEFTİŞ TÜRLERİ VE TEFTİŞ İLKELERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
DR. Tuba YAVAŞ -Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi EYTPE ABD
DR. Tuba YAVAŞ -Zirve Üniversitesi Eğitim Fakültesi EYTPE ABD
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Denetmen Rolleri.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
21. Yüzyıl becerileri.
REHBERLİK.
OKUL REHBERLİĞİNDE MESLEK DANIŞMANLIĞI
PROGRAM TASARIMI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
KİŞİSEL GELİŞİM.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
HİZMETTEKİ GÖREV VE İLKELERİMİZ KENDİMİZİ SORGULAMA VE TANIMLAMA BOŞ GEREKSİZ BİLGİ KİRLİLİĞİ, GÖRÜNÜM KİRLİLİĞİ, ZAMAN KAYIBI, İSRAFINI ÖNLEME. DÜZENLİ,
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Eğitimin ve Toplum.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
Kişisel Rehberlik.
Örgütsel Kariyer Planlaması
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Zekâ Oyunları.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Performans Değerlemesi
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİM DENETİMİ
KURUMSAL İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin alt sistemleri arasında bütünleşmenin sağlanması ve her birine amaçlar doğrultusunda, bütünlüğü bozmadan rehberlik ve denetimin yapılması zorunludur.  Sistemlerde bu hizmetin tümünü kapsayan sürece teftiş ve hizmeti gören elemana müfettiş adı verilir.

Müfettişte Aranılan Kişisel Nitelikler  Müfettişte aranılacak nitelikleri kesin olarak saptama ve sınırlama olanağı yoktur. ayrıca, aranılan niteliklerin çoğunluğu duygusal alanlarla ilgili olduğundan ölçütlerini de koymak oldukça zordur. müfettişte aranılan aşağıdaki kişisel nitelikler toplumun değer yargılarıyla bağımlıdır.

 Güven ve saygı kazanma yeteneğine sahip  Kendine güvenen, ehliyetli ve liyakatli  Sempatik, duygulu ve işlerinde kararlı,  Samimi, hisli ve iyi alışkanlıklar kazanmış,  İyi huylu, sıcak kanlı, yerine göre nüktedan

 Değer biçmede tarafsız, değerlendirme yapmada hatasız  İşini benimseyen, seven, gayretli ve hevesli,

 İnceleyici, gözlemci, araştırıcı ve bulucu,  Kurumda, işinde ve çevresinde kaynak şahıs,  Düzenli, kılık ve kıyafetine önem veren şahıs

Müfettişte Aranılan Mesleki Nitelikler  Müfettiş teftiş ettiği kurumda, bir alan uzmanı olarak rol oynayacaktır. bu nedenle kurumlar genellikle müfettişlerini, kurumun iş alanına uygun meslek veya branşta öğrenim yapmış elemanlar arasından seçme ve yetiştirme sistemini uygulamaktadırlar.

Yetiştirme Programını Tamamlamış Bir Müfettişte Aşağıdaki Mesleki Nitelikler Aranır:  Geniş bir temel eğitim ve kültüre sahip,  Kurumun iş alanıyla ilgili bilgileri kazanmış,

 Müfettişliğin gerektirdiği mesleki eğitimi yapmış,  Yönetim süreçlerinde bilgi ve beceri kazanmış,  Meslekle ilgili yasalar hakkında bilgiye sahip,

 Liderde aranılan niteliklere sahip ve uyanık.  İnsan ilişkilerini sağlama ve geliştirme yeteneğine sahip,  Rehberlik ve danışmanlık bilgi ve hüneri kazanmış,

 Personelin meslekte gelişmesini sağlayan şahıs,  Personelin değerlendirilmesini yalnız ve hatasız yapan şahıs,

Müfettişte aranılan Liderlik Nitelikleri  Müfettiş değişen ve gelişen bir ortamda çalışır. Bu nedenle yenilikleri yakından izlemeli, değişme ve gelişmelerin öncüsü, önericisi, deneticisi ve değerlendiricisi olmalıdır. Başarılı bir liderlik için aranılacak nitelikler kişilerin görüşlerine göre değişik olabilirse de müfettiş kişilerden çok grupla çalışacağından aşağıdaki liderlik özellikleri aranır.

 Personelin ideal ve görüşlerine, inançlarına, haklarına ve değer yargılarına karşı saygılı,  Kimlerle birlikte çalışacağı, ilişki kuracağı ve işbirliği yapacağı hakkında bilgili,

 Kurumun politikası ve yararları hakkında başkalarını aydınlatmaya, yetenekli ve istekli.

 Personelin yetki ve sorumluluğunu anlamada, vermede yetenekli ve bilgili,  Personelin hatalarını ortaya koymada, kıskançlık duygu ve hasetlerine karşı uyanık ve dikkatli,

 Personelin daha iyi yaşaması ve gelişmesi için gerekli olanakları sağlamaya istekli ve gayretli,  Amaçlara ulaşmak için plan ve programlar hazırlama bilgi ve becerisine sahip,

 Görevleri tamamlamak ve amaçlara ulaşmak üzere iyi organize bilgi ve becerisine sahip  Liderlik dinamizmine ilişkin yeterli bilgi ve uygulama becerisi kazanmış,

 Alternatifler arasında seçim yapma, çabuk ve isabetli karar verme yeteneğini geliştirmiş,  Kararlarda sağlam olmak üzere esas delilleri elde eden, fakat inat etmeyen insan,  Verilen kararları, koşulları göz önünde bulundurarak uygulama becerisi kazanmış,

 İşleri tamamlama, iş usullerini geliştirme ve değerlendirme bilgisine sahip,  Personeli güdeleyen, prestij ve statü sorularında dikkatli olan,  Sistemin politika ve organizasyonuna ilişkin çalışmalarda katkıda bulunmak için bilgili ve istekli.

Hazırlayan  Mesut Özdemir