Yeditepe Üniversitesi Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çıkarımsal İstatistik
Advertisements

GİRİŞ BÖLÜM:1-2 VERİ ANALİZİ YL.
Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
10.STRATEJİK YÖNETİMİN FARKLI ÜLKE KÜLTÜRLERİNDE UYGULANMASI
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof.Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
Prof. Dr. Gülçimen YURTSEVER Yaşar Üniversitesi İşletme Bölümü
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Üçgenleri açı ölçülerine göre sınıflandırır
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Siyaset Bilimine Giriş
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Prof. Dr. Nilüfer Narlı Değerlendirme 14 Nisan 2009.
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Merkezi Eğilim (Yığılma) Ölçüleri
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Mühendislik Eğitiminde Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı
Avrupa Birliği Sosyal Politikası Kadın-Erkek eşitliği
Yeditepe Üniversitesi Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Cultural Barriers & Marketing Communication Sunumu YASEMİN KINAY
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
BİR ORGAN BİR HAYAT.
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
SINIF GEÇME.
Diferansiyel Denklemler
SEVGI.
Hürriyet Özel Ödülü 2015 “Cinsiyetçi Söylemlere Son Projesi” Brief
Performans Değerlendirme
Örneklem Dağılışları.
Kültüre dair Örgüt kültürü, işletme kültürü, toplum kültürü ya da firma kültürü şeklinde adlandırılan değerler toplamı, çeşitli yönetim ve organizasyon.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Gelir Dağılımında Eşitsizlik
BÖLÜM 10 ERKEN ÇOCUKLUKTA DUYGUSAL ve SOSYAL GELİŞİM.
Kamuda Memur Disiplini ve Ahlakı
DİĞER TUTUMLAR.
Güven Aralığı.
Alevilik.
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Kültürlerarası Farklılaşma Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
KADINLARIN YÜKSEK POZİSYONA GELEMEME NEDENLERİ Araş. Gör. M. Berrin BULUT Ahi Evran Üniversitesi (Psikoloji) Nisan 2014, Kırşehir.
OLASILIK ve İSTATİSTİK
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Özellikleri
YÖNETİM BİÇİMLERİ MONARŞİ OLİGARŞİ TEOKRASİ CUMHURİYET.
Hollandada yaşayan Türk eşcinselleri
İNSAN HAKLARI. İNSAN HAKLARI İnsan hakları nedir? İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını.
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİ. TOPLUMSAL CİNSİYET-1 Toplumsal cinsiyet, bireyin belirli bir cinsten olduğuna ilişkin bilgiye, bu bilgi dahilinde olmak üzere.
 Örgüt kültürü, bir örgütü diğer örgütlerden ayıran, örgüt üyeleri tarafından paylaşılan bir anlam sistemini ifade eder.
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
AİLEDE İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
9. HAFTA AİLE.
“Saygı” bir şeye, bir kimseye karşı çekinme ile birlikte duyulan sevgi, değer duygusu anlamına gelmektedir. Saygı bir değer olarak insan ilişkilerinin.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Yeditepe Üniversitesi Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Cultural Barriers & Marketing Communication Vize Sunumu Alev DEMİRKAN NİSAN 2010

KONU: Avrupa Birliği ülkesi olan ingitere, Almanya , İtalya , Fransa ve Hollanda nın Geert Hofstede in cultural dimensionları olan ; 1- Eşitlik – Hiyerarşi (POWER DISTANCE) = PDI 2- Bireycilik – Toplumculuk (INDIVIDUALISM) = IDV 3- MASCULINITY (MAS) = MAS 4- Belirsizlikten Kaçınma (UNCERTAINTY AVODIENCE) = UAI açısından değerlendirilmesi…

İNGİLTERE

1- Eşitlik – Hiyerarşi (POWER DISTANCE) Hofstede yaptığı araştırmada güç aralığı değerini Ingiltere için 35 olarak bulmuştur.   Bu da Ingilizlerin oldukça eşitlikçi bir kültüre sahip olduklarını göstermektedir.  Bu Ne demektir? Bu düşük güç aralığının sonucunda İngilizler; Herkesin eşit derecede saygıyı hakettiğini düşünmektedir. Yöneticilerin alt kadrolarıyla rahatça iletişime geçmeleri söz konusudur. Gençler ebeveynleriyle rahatça iletişime geçmektedir.

2- Bireycilik – Toplumculuk (INDIVIDUALISM) Bireysellik değerlendirmesinde Hofstede İngilterenin 89 puan gibi yüksek bir bireysellik derecesine sahip olduğunu saptamıştır.  Bu bireysellik düzeyi İngiltere’de çeşitli şekillerde gözlenmektedir.  Buna kendi özel yaşamına yönelmeyi örnek gösterebiliriz Buradan İngilizlerin kendi ihtiyaçlarını grubun ihtiyaçlarının üzerinde tuttuklarını anlıyoruz. Demir Leydi lakabıyla da tanınan İngiliz siyasetçi, eski başbakan  Margaret Thatcher der ki “there is no such thing as society”

3- MASCULUNITY (MAS) Hofstede’nin çalışmasında Ingiltere 66 puanla ortalama üstü bir erkeksiliğe sahip bulunmuştur.   Esasen Kraliçe Elizabeth in yönettiği ve kadın başbakanın zamanında büyük saltanat sürdüğü bu ülkede erkeksiliğin yüksek çıkması ilk bakışta biraz şaşırtıcı gibi görülebilir.  Ancak bu iki figüre baktığımızda ikisinin de çok erkeksi özelliklere sahip olduğu farkedilir.  Hatta Margaret Thatcher bu erkeksiliğini pekiştirmek için özel ders bile almıştır. Takma adı olan “Demir Lady” ise bu erkeksiliğin bir kanıtıdır.  

  Bunun yanında Galler prensesi Diana feminen özellikleri çok olan bir figürdür Ve İngilizlerin sevgisini kazanmasındaki büyük faktörlerden biri de az bulunan bir özelliğe sahip olmasıdır.

4- Belirsizlikten kaçınma (UNCERTANITY AVODIENCE) Belirsizlikten kaçınma konusunda İngilizler ısrarlı değildirler.  Hofstede Ingiltere için 35 gibi oldukça düşük bir belirsizlikten kaçınma düzeyi saptamıştır. İngiltere gibi az derecede belirsizlikten kaçınma gösteren topluluklar daha az duygusallık sergileme, duygularından kaçma eğilimindedirler.

5- HIGH / LOW CULTURES İngilizler tam anlamıyla Low Context kültür sahibidirler. Zamanla ilgili tutumlar , iki kültür arasındaki en ayırt edici özelliklerinden biridir. Low context kültürlerde zamanın tanımı daha planlanmış ve daha kompleks şekilde yapılmaktadır. Düşüncelerin özgürce açıklanabilmesine büyük önem verirler. Aynı zamanda low context kültürlere sahip olanlar kendi kültürlerini diğer kültürlerden daha üstün görürler.

ALMANYA

1- Eşitlik – Hiyerarşi (POWER DISTANCE) Araştırmada güç aralığı değerini Almanya için 30 olarak bulunmuştur.   Bu da Almanların oldukça eşitlikçi bir kültüre sahip olduklarını göstermektedir. Yöneticiler çalışanlarıyla eşit seviyededir, Ama bu eşitlik çalışanın yöneticisine duyduğu saygıyı etkilememektedir. Bu durumdan çalışanın motivasyonu pozitif etkilenir.

2- Bireycilik – Toplumculuk (INDIVIDUALISM) Bireysellik değerlendirmesinde Hofstede Almanyanın 62 puan gibi bir bireysellik derecesine sahip olduğunu saptamıştır.  Almanya gibi gelişmiş toplumlarda genelde bireyselcilik hakimdir. Devleti ya da herhangi bir sosyal grubu kendinden üstün tutma ise az gelişmiş veya gelişmekte olan toplumlarda daha yaygındır.

3- MASCULUNITY (MAS) Hofstede’nin çalışmasında Almanya 61 puanla ortalama üstü bir erkeksi kültür özelliklerine sahip bulunmuştur. Almanya ilk kadın başbakanı Angela Merkel bu özelliğini hafifletmeye başlamıştır. Almanyada maskülen toplum olarak çalışmaya ,güce , rekabete ve iddalı olmaya çok önem verilir. Almanya'nın ilk kadın başbakanı: Angela Merkel

4- Belirsizlikten kaçınma (UNCERTANITY AVODIENCE) Belirsizlikten kaçınma konusunda Almanlar ısrarlıdırlar. Hofstede Almanya için 60 gibi ortalamanın üzerinde bir belirsizlikten kaçınma düzeyi saptamıştır. Belirsizlikten kaçınmanın yüksek olduğu kültürlerde, kurallara ve mutlak gerçeğe daha fazla gereksinim vardır. Farklı fikir ve davranışlar sergileyen kişi ve gruplara daha az tolerans vardır.  Yüksek belirsizlikten kaçınma gösteren topluluklar daha fazla duygusallık sergileme eğilimindedirler.

5- HIGH / LOW CULTURES Almanlar Low Context kültür sahibidirler. Low context kültürlerde zamanın tanımı daha planlanmış ve daha kompleks şekilde yapılmaktadır. Low context kültürlerde yaşayan insanlar açıklıktan yanadırlar. Düşüncelerin özgürce açıklanabilmesine büyük önem verirler.

İTALYA

1- Eşitlik – Hiyerarşi (POWER DISTANCE) Araştırmada güç aralığı değeri İtalya için ortalamaya yakın 45 olarak bulunmuştur.   Bu da İtalyanların orta derecede eşitlikçi bir kültüre sahip olduklarını göstermektedir. Otoriteyi kabul etme eğilimine sahiplerdir.

2- Bireycilik – Toplumculuk (INDIVIDUALISM) Bireysellik değerlendirmesinde Hofstede İtalyanın 71 puan gibi bir bireysellik derecesine sahip olduğunu saptamıştır İtalyanlar bireyin herhangi bir sosyal gruptan üstünlüğüne inanmakta. Buna göre, topluma yönelik bütün yakıştırmalar onu meydana getiren bireylere ilişik olmalı.

3- MASCULUNITY (MAS) Hofstede’nin çalışmasında Italya 62 puanla ortalama üstü bir erkeksiliğe sahip bulunmuştur.  

4- Belirsizlikten kaçınma (UNCERTANITY AVODIENCE) Belirsizlikten kaçınma konusunda Italyanlar oldukça ısrarlılar.  Hofstede Italya için 70 gibi ortalama üstü bir belirsizlikten kaçınma düzeyi saptamıştır. Bu özellik İtalyanın fazlaca savaş ve ekonomik değişimler gören eski kökenli bir devlet olmasına bağlanmaktadır. Bu değişimler İtalyanların bilinmeyene karşı korku beslemelerine neden olmuştur. Onlarda herşeyi merak etme duygusu uyandırmıştır.

FRANSA

1- Eşitlik – Hiyerarşi (POWER DISTANCE) Araştırmada güç aralığı değerini Fransa için 65 olarak bulunmuştur.    Bu da Fransızların oldukça hiyerarşik bir kültüre sahip olduklarını göstermektedir. Yönetici - Çalışan arasında büyük bir hiyerarşi bulunmaktadır. Yöneticilerle halk arasında eşitsiz hak dağılımı vardır. Otorite kabul edilmektedir.

2- Bireycilik – Toplumculuk (INDIVIDUALISM) Bireysellik değerlendirmesinde Hofstede Almanyanın 68 puan gibi bir bireysellik derecesine sahip olduğunu saptamıştır. Buradan Fransızların kendi ihtiyaçlarını grubun ihtiyaçlarının üzerinde tuttuklarını anlıyoruz. Buna göre birey kendini birey olarak tanımlar ve öyle varolur. Fransa gibi toplumlarda bireyler bağımsızdır ve kendi ayakları üzerinde dururlar.

3- MASCULUNITY (MAS) Hofstede’nin çalışmasında Fransa 38 puanla ortalama altında bir erkeksi kültür özellikleri göstermektedir. Fransa gibi feminen kültürlerdede sevgiye,duygusal bağlılıklara, şevkate ve insan ilişkilerine çok önem verilmektedir.

4- Belirsizlikten kaçınma (UNCERTANITY AVODIENCE) Belirsizlikten kaçınma konusunda Fransızlar oldukça ısrarlılar.  Hofstede Fransa için 80 gibi ortalama üstü bir belirsizlikten kaçınma düzeyi saptamıştır. Buradan Fransızların hiçbir konuda kuşkuya yer vermek istemediklerini anlıyoruz. Bu özellik genelde feminen toplumların bir göstergesidir.

5- HIGH / LOW CULTURES Fransızlar tam anlamıyla High Context kültür sahibidirler. Zamanla ilgili tutumlar , iki kültür arasındaki en ayırt edici özelliklerinden biridir. High context kültürlerde zamanın tanımı daha planlansız ve daha basit şekilde yapılmaktadır. High context kültürlerde yaşayan insanlar yakınlıktan yanadırlar.

HOLLANDA

1- Eşitlik – Hiyerarşi (POWER DISTANCE) Araştırmada güç aralığı değeri Hollanda için ortalamaya yakın 35 olarak bulunmuştur.   Bu da Hollandalıların eşitlikçi bir kültüre sahip olduklarını göstermektedir. Yönetici – çalışan ilişkisinde otorite kabul edilmemektedir. Çalışanlar karar verme mekanizmasına katkıda bulunabilirler.

2- Bireycilik – Toplumculuk (INDIVIDUALISM) Bireysellik değerlendirmesinde Hofstede Hollandanın 78 puan gibi bir bireysellik derecesine sahip olduğunu saptamıştır. Bu derece bize Hollanda halkının bireyselliğe önem verdiğini gösteriyor. Buradan Hollandalıların kendi ihtiyaçlarını grubun ihtiyaçlarının üzerinde tuttuklarını anlıyoruz. İnsanların kendilerine güvenleri çok yüksek

3- MASCULUNITY (MAS) Hollanda 10 puanla çok az bir erkeksiliğe sahip bulunmuştur. Bu sayı bize cinsiyet ayrımcılığın çok alt düzeyde olduğunu göstermektedir. Kadın erkek eşitliği vardır. Gay ve lezbiyen evlilikleri yapılıyor.

4- Belirsizlikten kaçınma (UNCERTANITY AVODIENCE) Belirsizlikten kaçınma konusunda Hollandalılar ısrarlı değiller. Hollanda için 53 gibi ortalama bir belirsizlikten kaçınma düzeyi saptanırken, Bu sayı dünya ortalamasında 64 olmaktadır.

TEŞEKKÜRLER...