Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeditepe Üniversitesi Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Cultural Barriers & Marketing Communication Sunumu YASEMİN KINAY 21.04.2010.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeditepe Üniversitesi Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Cultural Barriers & Marketing Communication Sunumu YASEMİN KINAY 21.04.2010."— Sunum transkripti:

1 Yeditepe Üniversitesi Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Cultural Barriers & Marketing Communication Sunumu YASEMİN KINAY 21.04.2010

2 KÜLTÜREL BOYUTLAR Toplulukçu Kültürler (Collectivist) İlişkiyi önde tutma, Nezaket, Usulünce hareket etme, Dolaylı ve örtük anlamları tercih etmeye dayalıdır. Bireyci Kültürler (Individualist) Doğrudandır, Açık seçiktir, İmalar ve üslup kaygılarından uzaktır, Nezaket kurallarıyla bağlı değildir.

3 KÜLTÜREL BOYUTLAR Belirsizlikten Kaçınma (uncertainty avoidance) Bu boyut, bir topluluğun, bilginin yetersiz olduğu veya açık olmadığı, karmaşıklığın varolduğu, değişmelerin hızlı ve kestirilemez bir biçimde geliştiği ortamlardan duyduğu tedirginliğin düzeyi ile ilgilidir. Güç Mesafesi (power distance) Bir toplumun bireyleri ve örgütlerinde gücün (ast-üst arasındaki) eşit olmayan bir biçimde dağılımı ile ilgilidir. Güç aralığı fazla olan toplumlarda; Sosyal eşitsizlik ve hiyerarşi daha fazladır, Çalışanların değerlendirme sürecine aktif olarak katılmaları teşvik edilmez, 360 derece gibi eşitlikçi uygulamalar tepkilere yol açabilir.

4 KÜLTÜREL BOYUTLAR Kadınsılık- Erkeksilik Boyutu (femininity - masculinity) Bu kültürel eğilim, bir toplumda geçerli ve baskın olan değerlerin ne oranda erkeğe veya kadına özgü olduğunu ifade etmektedir. Başarı, hırs, girişkenlik, materyalizmin ön planda olması erkeksi değerleri; ilişkiler, fedakarlık, duyguların ön planda olması kadınsı değerleri ifade eder.

5 YUNANİSTAN The scores for Greece are PDI 60, IDV 35, MAS 57 and UAI 112. The scores for Greece are PDI 60, IDV 35, MAS 57 and UAI 112.Description for each of Hofstede's Dimensions listed below Power Distance (PDI): Güç Mesafesi, Individualism (IDV): Bireyselcilik, Masculinity (MAS) :Erkeksilik, Uncertainty Avoidance (UAI) : Belirsizlikten kaçınma ilişkiyi önde tutma Dolaylı ve örtük anlamları tercih etme Sosyal eşitsizlik ve hiyerarşi daha fazladır Başarı, hırs, girişkenlik Üstlerinin kendilerine yön göstermesini beklentisi

6 İSPANYA ilişkiler, fedakarlık, duyguların ön planda olması Doğrudanlık Açık seçiklik süreklilik ve oturmuşluk arayışı Çalışanların değerlendirme sürecine aktif olarak katılmaları teşvik edilmez İmalar ve üslup kaygılarından uzaktır fedakarlık

7 AVUSTURYA Güç sahibi kişilere yaklaşmak onlarla yakınlaşmak çok kolay Çalışanların fikri alınır ve karar sürecine dahil edilir Fırsat ve ödüllendirmede eşitsizliğe az rastlanılmaktadır Atılganlık, para elde etme hırsı Materyalist değerler “Ben” bilinci gelişmiştir Nezaket kurallarıyla bağlı değildir.

8 PORTEKİZ Değişimin ve farklılığın hoş karşılanmaz süreklilik ve oturmuşluk arayışı üstlerin kendilerine yön göstermesini bekleme belirsizliğe oldukça müsamahasız fırsat eşitsizliğindeki dengesizlik “biz” bilinci hakim şefkat, merhamet, nezaket, çocukları çok sevmek, sadakat Nezaket, Usulünce hareket etme

9 BELÇİKA Güvensizlik ve tehdit edilmişlik duygusu Kurallar Risk alamama ve inisiyatif kullanmama Belirsizlikler tehdit Nezaket kurallarıyla bağlı değil Açık seçik İmalar ve üslup kaygılarından uzak Ü nvan, statü, pozisyon gibi betimleyici öğelere önem verilir Güç sahibi kişilere yaklaşmak zor


"Yeditepe Üniversitesi Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Cultural Barriers & Marketing Communication Sunumu YASEMİN KINAY 21.04.2010." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları