Bülent Özsoy – Vildan Karadeniz- İrem Rona İnan

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Toyota 2 günlük görüşme teknikleri
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Girişimcilik.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
EUROCHAMBRES 12’nci YAZ AKADEMİSİ
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Hoş geldiniz  Üniversitemiz  İÇ DENETİM BİRİMİ’mizin tanıtım toplantısına,  Hoş geldiniz.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
KALICI ÇÖZÜMLER Sorunlarınıza PROGEM YAZILIM Cover 1
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İnovatif İnsan Kaynağı Dr. A. Kemal Tuğcu PERYÖN Etik Kurulu Başkanı İSTANBUL SANAYİ ODASI – 6. SANAYİ KONGRESİ 26 – 27 Kasim 2007.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İGEP Performans Yönetimi
Stratejik Yönetim.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
-İLETİŞİM- SUNUSU.
STRATEJİK PLANLAMA.
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
ÖFKE KONTROLÜ SEMİNERİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İNOVASYON.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
PLAN NEDİR ? PLANLAMA NEDİR ?
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Sistem Analizi Sistem Analisti
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
21. YY BECERİLERİ.
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

Bülent Özsoy – Vildan Karadeniz- İrem Rona İnan Yönetim Teknikleri Sertifika Programı İnovasyon, İnovatif Yönetim Teknikleri ve Stratejik Planlama   27-28 Eylül/ 04-05 Ekim/ 25-26 Ekim / 01-02 Kasım / 08-09 Kasım 2013 Novotel -Kayseri Bülent Özsoy – Vildan Karadeniz- İrem Rona İnan

Devlet Destekli Sertifika Programı T.C. Ekonomi Bakanlığı’nca Yürütülen 2010/8 sayılı Rekabetçiliğin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ Çerçevesinde Şirketlerin Eğitim Giderlerinin %70’i Destekleniyor.   Yararlanma Koşulları Türkiye de sınai ve/veya ticari faaliyette bulunan veya yazılım sektöründe faaliyet gösteren kollektif, komandit, anonim, limited ve kooperatif şirketleri bu destekten faydalanabilir. Bu eğitimlerin T.C. Ekonomi Bakanlığı tarafından uygun görülen eğitim firmaları tarafından verilmesi gerekir. MIDA Yönetim ve Danışmanlık Ltd. Şti. Bakanlık tarafından uygun görülmüştür. Her eğitim programına bir şirketten en fazla 4 kişi katılabilir. Bir şirket yılda en fazla 20.000 dolar eğitim yardımı alabilir.

Sertifika Programının Ücreti Kayseri'de 10 gün sürecek sertifika programı için 2.800TL+KDV (1 kişi)'lik ücretin %70'i olan 1.960TL+KDV, devlet tarafından katılımcı firmalara geri ödenecektir. Böylece eğitim bedelinin sadece %30'u olan 840TL+KDV katılımcı firma tarafından ödenmiş olacaktır.

Eğitmenler BÜLENT ÖZSOY: Tarsus Amerikan Kolejinden sonra, Boğaziçi Üniversitesi Makina Mühendisliği bölümünde master derecesi ile mezun oldu. Kısa sürede genel müdürlüğe yükseldiği 30 yıllık çalışma hayatında yurtiçi ve dışında anahtar teslimi inşaat projelerinin sorumluluğu, uluslararası demir-çelik ürünleri ve makine- ekipmanların ticareti gibi konularla ilgilendi.  Alman Thyssen Grubunun Türkiye Genel Müdürlüğünü, Ekinciler Holding'e ait şirketlerin yönetim kurulu üyeliğini yaptı. 2000-2004 Boğaziçi Üniversitesi’nde part time "Management" dersi verdi. 2003 yılından bu yana MIDA Institute bünyesinde eğitimler vermektedir. İREM RONA İNAN: TED Ankara Koleji’ni bitirdi, Ankara Üniversitesi Psikoloji bölümünden 1984 yılında mezun oldu ve İstanbul Tıp Fakültesi Hastanesi - Çapa’da bir yıl staj yaptı. 1985 yılında aralıksız süren profesyonel çalışma hayatına başladı. Intertoy Eğitim Araçları A.Ş. ve Yüzyıl Psikolojik Danışmanlık Merkezi’nde psikolog danışman olarak çalıştı. 14 yıl Tüyap’ta ve Artlink Reklam Ajansı’nda Reklam ve Tanıtım Grup Başkanlığı yaptı. Daha sonra Zego İletişim Stratejileri Merkezi’nin Proje Koordinatörü, Dedeman Holding’e bağlı Bir Kültür Sanat Merkezi’nin Genel Müdürü oldu. 2003 yılında “Türkiye’de İlk Türk Kutu Oyunu’nu yaratıcısı olarak Pictomania Oyun Üretim Merkezi’ni kurdu. 2005 yılından beri MIDA Institute’da yönetici ortak olarak çalışmakta, eğitim ve danışmanlık hizmeti vermektedir. VİLDAN KARADENİZ: Robert Koleji'nden sonra 1979 yılında  Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümünden mezun oldu. Anadolu Sigorta'da 1985 yılına kadar Reasürans departmanında çalışarak müdürlüğe kadar yükseldi. 1986 yılında Eczacıbaşı / Procter & Gamble Sanipak Sağlık Ürünleri firmasına transfer oldu. Türkiye'de şu anda da lider olan Ultra Prima, Orkid, İpana, Ariel, Alo, Pantene gibi birçok markanın Ürün Müdürlüğü ve Pazarlama Müdürlüğünü yaptı. P&G'densonra Varan Turizm'de Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak çalıştı. 7 yıldır eğitim ve danışmanlık hizmeti vermektedir.

Yönetici Neler Yapar Planlama Kontrol Vizyon ve misyon ilişkisi Liderlik Eğitim, Koçluk Bütçeleme Ekip oluşturma Problem çözme Yaratıcılık İletişim Organize etme Hedef saptama Delegasyon Motivasyon Performans değerlendirme Mülakat Müzakere Arabuluculuk Strateji belirleme ve.....

Gündem 1. Gün Yönetimde Stratejik Planlama Yönetimde Stratejik Planlamanın Anlamı İş Dünyasında Strateji Stratejik Yönetim Süreci Durum Analizi SWOTT Rekabet Avantajını Belirleme Maksimum Kazanç Sağlayacak Stratejiyi Oluştuma

Strateji Bir kurumun belli başlı hedef ve politikalarının bütünüdür İçinde bulunulan sektörde rekabet üstünlüğü sağlayacak fark oluşturmaktır İç ve dış faktörleri sürekli analiz ederek uyum sağlayacak hedeflerin belirlenmesi, faaliyetlerin planlanması ve gerekli araç ve kaynakların yeniden düzenlenmesi sürecidir Müşteriyi tanımayı, tercihlerdeki değişimi görmeyi ve rakiplerin sunamadığını sunmayı gerektirir

Gündem 2. Gün Diğer Durum Analizi Yöntemleri 7S / PIMS / Değer Zinciri Temel İtici Güçler Stratejik Konumlandırma Ürün ve Hizmeti Farklılaştırma Değer Yönetimi Günümüz İş Dünyasının Özellikleri

Değer Yönetimi Her çalışanın şu soruları cevaplamasının sağlanması; Müşterilerim kim Şu anda ifade ettikleri ihtiyaçları neler Şu anda ifade etmedikleri ihtiyaçları neler Öncelikleri hangi yönde değişiyor Müşterilerimin kimler olmasını tercih ederim Müşterilerime nasıl artı değer sunabilirim Müşterilerimin nasıl birinci tercihi olabilirim Mevcut ürün ve hizmetlerim neler Gerçek rakiplerim kimler En büyük rakibimin ürün ve hizmetleri neler Ürün ve hizmetlerimi nasıl farklılaştırmalıyım Şirketimin şu an yaşadığı değer göçü ( karın bir şirketten diğerine göçü) pozitif mi ( müşteri beni mi tercih ediyor) negatif mi

Gündem 3. Gün Verimlilik için Hedef Saptama Tanım,Tür,Problemler Amaçları Belirlemek Öncelikleri saptamak Faaliyetleri Tanımlamak Stratejik Başarı Alanlarını Saptamak Performans Ölçütlerini Belirlemek Yenilikçi Yönetim Teknikleri Liderlik / Yöneticilik Yöneticiler için Liderlik Yetkinliklerini Geliştirme Zaman Yönetimi

Liderlik Tarzları (Yönetim Gridi) 9,9 1,1 1,9 9,1 5,5 İşe yönelik davranış boyutu Bireye yönelik davranış boyutu Az yönetim Şehir Klübü Yönetimi Orta Yolcu Otoriter Yönetim Demokratik Takım Yönetimi Mouton & Blake

Misyon, Vizyon, Değerler Ne için varım? Neler önemli? Misyon ve İlkeler Nereye ulaşmak istiyorum? Vizyon Orta vadede amacım ne? Amacımın spesifik, somut ve ölçülebilir hali? Amaçlar ve Hedefler

Gündem 4. Gün Karar Almada Yenilikçi Yaklaşımlar Problem ve Karar Aklımız Nasıl Çalışıyor, Neden Aldanıyoruz? Çözüm Geliştirme ve Karar Alma Teknikleri Karar Almada Takım Çalışmasının Önemi Karar Alma Yöntemleri Önceliklendirme ve Sınıflandırma Hareket Planlaması Araçları

Gündem 5. Gün İnovasyon İnovatif Kurumsal Kültür - Durum Tespiti İnovasyon Süreci İnovasyon Fırsatları için: Yeniden Farklılaştırma -Tüketim Zincir Analizi - İş Eko-sistemi Yaratıcı Düşünebilme Etkenleri Düşünce Biçimimizdeki Kalıplar - Avantaj mı? Dezavantaj mı?  Yaratıcı Tutum ve Davranışlar Yargılamayı Geciktirebilmek Esnek Düşünebilmek Kalıpların Dışına Çıkabiliriz Başka seçenek yok mu? - Nasıl? Kalıpları Sorgulayabiliriz -Olanaksız olarak düşündüğümüz bir olay hangi koşullarda mümkün olabilir? Değişik Açılardan Bakabiliriz - 6 Şapkalı Düşünce Tekniği Sezgilerimiz - Önemli mi? Çabuk Düşünebilmek - Hızlı düşün, çok üret - Birkaç iyi fikir için birçok kötü fikir Kavram Oluşturabilmek ve İlişkilendirmek Konuya Odaklanabilmek Yaratıcılıkta Dört Aşama  

İnovasyon İNOVASYON, İNSANLARIN YENİ FİKİRLERİ UYGULAMA YOLU İLE DEĞER YARATMASI, FAYDA SAĞLAMASI Ekonomik veya sosyal değer yaratan yeniliklerdir. Yaratıcı düşüncenin ürünüdür Karlı büyümenin anahtarıdır

Gündem 6. Gün Yaratıcılığımızı Geliştirecek Yöntemler, 8 Farklı Teknik - Uygulama-Uygulama-Uygulama  Nitelikleri Sıralama Matriks - Fayda Matriksi 5N 1 K Beyin Fırtınası Fikir Merdiveni 360 Derece Düşünmek SCAMPER- 7 li Çalışma Mind-mapping - Zihin Haritası Fikirlerin Değerlendirilmesi - Inovasyon Kriterleri Grup çalışması -Öğrendikleri tekniklerle oluşturacakları inovatif bir fikrin sunumu ve yorumlar  

Gündem 7. Gün Ekiplerde Yenilikçi Kültür Yaratmak Delegasyon Mükemmel ekipleri ayıran özellikler nelerdir? Ekibin vizyon ve misyonu nasıl belirlenir? Ekip hedefleri hangi düzeyde belirlenmelidir? Güçlü yanlar ilkesi ekip içinde nasıl kullanılır? Ekipler arası çatışma nasıl oluşur, nasıl önlenir? ‘Biz ruhu’ nasıl yaratılır? Delegasyon Delegasyonun Yararları & Delegasyona Engeller Delegasyon ne zaman yapılır? Etkili Delegasyon

Vardır ! Başarılı Takımlarda Net ortak amaçlar Net roller Tamamlayıcılık Her bir üyenin katkısı İletişime uygun ortam Karşılıklı güven Zorluklarla başa çıkma Yenilikçilik ve yaratıcılık “Biz” yaklaşımı Etkili liderlik Vardır !

Yüksek Performanslı Takımlar İçin 5 Ana Konu İletişim Sinerji Güven Büyük Resmi Görebilmek Kaynakların Etkin Kullanımı

Gündem 8. Gün Performans Yönetimi Geribildirim Motivasyon

GERİBİLDİRİM İNCELEME MODELİ Neyin iyi olduğunu düşündüklerini sorun GERİBİLDİRİM İNCELEME MODELİ Size göre neyin iyi olduğunu söyleyin Size göre neyi geliştirebileceğini söyleyin Gelişim alanları ile ilgili görüşlerini sorun

Gündem 9. Gün Çatışma nedir? Çatışmaları nasıl çözeriz? İkna nedir? Duyguları yönetmek Durumu değiştirmek Etkileme ve İknanın 4 temel etkeni: Etkin İletişim-Bilgi-Zaman-Güç Etkin iletişim Etkiler Dairesi İletişimde engeller Sözlü iletişim Sözlü olmayan iletişim - Beden dilli – Ses - Dış görünüm Dinleme becerisi Empati Kendini tanımak Müşteriyi tanımak Zor İnsanlar

Kendimizi İfade Tarzımız SENli cümleler Anlatamıyorsun Hep gecikiyorsun Bu görüşmemizde çok durgunsun Faturalarla hiç ilgilenmiyorsun BENli cümleler Söylediklerini anlamıyorum Seni hep bekliyorum Bu görüşmemizde seni durgun görüyorum Faturalarla hep ben ilgileniyorum

Etkin Sözlü Olmayan İletişim Ses seviyesi Dış görünüm Beden dili Ses perdesi Seviye Konuşma sıklığı Ses kalitesi Telaffuz Duraklama Sessizlik Hijyen Giyim ve aksesuarlar Göz teması Duruş Yüz ifadesi Hareketler

Gündem 10. Gün Bilgi Zaman Güç Müzakere için sağlam bir çerçeve Mivana Maz Son Fiyat Takas Nasıl pazarlık edeceğiz? Duyguları yönetmek Durumu değiştirmek

Çatışmayı Ele Alma – Thomas -Kilmann Modeli Rekabetçi İşbirlikçi İddiacılık Uzlaşmacı Uyum sağlayan Kaçınmacı İşbirlikçilik

Program Verimliliğini Ölçümlemek Sertifika programının verimliliğini ölçümlemek amacıyla, program içeriğinde yer alan 28 yetkinlik belirlenmiştir. Verilecek cevaplar ne denli objektif olursa eğitimin verimliliği o denli iyi bir şekilde ölçümlenebilecektir. Lütfen yönetici olarak takım arkadaşınızı 1 (en düşük) 10 (en yüksek) olmak üzere 1-10 sayıları ile değerlendiriniz. Eğitimden önce ekip arkadaşınızı değerlendiriniz. Eğitimin bitiminde eğitmen değerlendirmesi (C) Eğitimden 2 ay sonra çalışan ile birlikte yönetici değerlendirmesi

Eğitim öncesi yönetici değerlendirmesi Bu çalışma eğitimin verimliliğini ölçümlemek amacıyla tasarlanmıştır. Vereceğiniz cevaplar ne denli objektif olursa eğitimin verimliliği o denli iyi bir şekilde ölçümlenebilecektir. Tüm cevaplar eğitmen,siz ve ik departmanınız arasında gizli kalacaktır. (A) Eğitimden önce ekip arkadaşınızı değerlendiriniz. Eğitimin bitiminde eğitmen değerlendirmesi (B) Eğitimden 2 ay sonra çalışan ile birlikte değerlendirme (C)Lütfen takım arkadaşınızı 1 (en düşük) 10 (en yüksek) olmak üzere 1-10 sayıları ile değerlendiriniz. Eğitim öncesi yönetici değerlendirmesi A Eğitim sonrası eğitmen değerlendirmesi B Eğitimden 2 ay sonra yönetici ile birlikte değerlendirme puanı C Eğitimin öncesi ve sonrası fark B-A Eğitim öncesi ile 2 ay sonrası değerlendirme puanı C-B 1 Kurum içinde değişimin destekçisi olur.  8 9  12,5% 10  11,1% 2 Kurumda inovasyon sürecini oluşturarak inovatif kurumsal kültürü geliştireceğini bilir. Yaratıcı fikirleri destekler.   3 Rutin prosedürlerin büyük yararlarını bilir ancak bunları sorgular. Öğrendiği yaratıcılık teknikleri ile yeni çözüm yolları bulur, kuruma ve müşteriye değer katacak yeni fikirlerin hayata geçmesi için projeler geliştirir 4 Büyük resmi görebilme yetisi gelişmiştir. 5 Yönetici ve lider arasındaki farkı ve başarının, lider yönetici olmakta saklı olduğunu bilir. 6 Liderlik becerileri gelişmiştir. 7 Misyon, vizyon, değerler, amaçlar ve hedefler arasındaki ilişkiyi görür ve hedeflerle yönetimin ve performans kriterlerinin neden önemli olduğunu bilir. 8 Gerçekler ve veriler ile kanı ve düşünceler arasındaki farkı bilir ve önyargı, varsayım ve inançlar nedeniyle gerçekleri ihmal edip mantık silsilesini bozarak sonuçlar çıkarmamaya özen gösterir. 9 Karar alırken seçenekleri çoğaltmaya ve herbirinin olası risk ve sonuçlarını dikkatlice analiz edip, bildiklerine dayanarak sonuca ulaşmaya gayret eder. 10 Ekiple alınacak kararlarda grup baskısı olabileceğinin farkındadır ve önleme yöntemlerini bilir.

Problem çözme konusunda çeşitli teknikleri bilir ve uygular. 11 Problem çözme konusunda çeşitli teknikleri bilir ve uygular.   12 Stratejik planlama ve yönetim süreci hakkında bilgisi vardır ve başarılı planlamanın şu andaki durumun iç ve dış çevre dikkate alınarak yapılacak doğru analizi ile mümkün olabileceğini bilir. 13 Kendisinin ve şirketinin temel itici güçlerini, aşılması gereken engellerini ve eşsiz rekabet avantajının farkındadır. 14 Takım olmanın öneminin farkındadır ve başarılı takımların ortak özelliklerini bilir. 15 Başarılı takımların tutkalının üyelerin birbirlerine duydukları güven olduğunun farkındadır ve bu güvenin ancak açık ve etkin iletişimle sağlanabileceğini bilir. 16 Delegasyonun, başkalarının da yetenek, beceri ve tecrübeleri olduğuna inanmak ve kendine güvenmek olduğunu bilir ve doğru işleri, doğru kişilere, doğru koşullarda delege eder. 17 Koçluk ve geri bildirimin devamlı, kurala uygun, tercihan yüzyüze ve sürekli yapılması gereken son derece ciddi bir iş olduğunun farkındadır. 18 Yüksek performans için yetkinlik ve motivasyonun eşit rol oynadığını bilir ve motivatörlerin neler olduğunun bilincindedir. 19 Başarılı motivasyonun kendini ve ekibini çok iyi tanımakla mümkün olacağını bilir ve ekibindeki kişilerin bireysel motivasyon ihtiyaçlarına uygun davranır. 20 Başarılı zaman yönetiminin doğru önceliklendirmeden ve zaman hırsızlarının farkında olup onlara karşı önlem almaktan geçtiğini bilir.

İnsanların tarzına göre iletişim kurmayı bilir 21 Etkin iletişimde, sözlü iletişim yanında sözsüz iletişim ve dinlemenin önemini bilir ve buna uygun davranır   22 İnsanların tarzına göre iletişim kurmayı bilir 23 Kendi müzakere tarzını bilir ve eksik yönlerini geliştirir 24 Müzakerelerde karşısındaki için önemli olan fayda ya da zararı bulmaya çalışır. İkna etmek için, istenen durum faydasının mevcut durum faydasından daha fazla olması veya istenen durum zararının mevcut durum zararından daha az olması gerektiğini bilir. 25 Müzakere sağlanamadığında geliştirebileceği alternatifi, olası anlaşma zeminini, son fiyatını ya da müzakereye son verme noktasını, takas ile karşılıklı sağlanacak değeri belirler. 26 Duygularını yönetmek için teknikler kullanır. Duygularını yöneterek bazı çatışmaları azaltabileceğini bilir. 27 Kendini geliştirir. Entellektüel kapasitesini artırır. Sanatla ve dünya olayları ile ilgilenir. Bunları kendisine ve kurumuna bir değer olarak aktarmayı bilir 28 Çalışma alanlarında bulunduracağı poster, maket, dergi vb malzemelerin kendisinin ve ekibinin yaratıcılığını tetikleyeceğini bilir. TOPLAM VE DEĞİŞİM

Bülent Özsoy – Vildan Karadeniz – İrem Rona İnan Yönetim Teknikleri Sertifika Programı İnovasyon, İnovatif Yönetim Teknikleri ve Stratejik Planlama   27-28 Eylül/ 04-05 Ekim/ 25-26 Ekim / 01-02 Kasım / 08-09 Kasım 2013 Novotel -Kayseri Bülent Özsoy – Vildan Karadeniz – İrem Rona İnan