Kurum İçi İletişim Kampanyaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI’NDA SOSYAL MEDYA
Advertisements

STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
Y.Doç.Dr. Ünal UYSAL GRUP VE KİTLE İLETİŞİMİ
Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Yaratıcı Drama Atölyesi
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Kitle İletişim Araçları
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ERK İSG&İK – –
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
ALGI YÖNETİMİ Thank you Richard and thank you Kevin for your valuable insight into what makes great brands and the pitfalls that lie in store for all of.
Oyunun Özellikleri ve Önemi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin çevrelerindeki değişimleri nasıl değerlendirmeleri gerektiği ve bu değişimlere nasıl yanıt verebilecekleri.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, bilişim teknolojisinin evrimini incelemektedir. Bölüm, örgütsel işlemlere uygulanan bilişim teknolojisi sistemlerine göz atarak.
Eğitim ve Toplumsal Değişme
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
Yeni Nesil Yetenekleri Çekmek İçin Seçme ve Yerleştirme Süreçleri Nasıl Yeniden Yapılandırılır? Levent Sevinç.
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Örgütsel Kariyer Planlaması
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İLETİŞİM TÜRLERİ.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
KURUMSAL İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
GRUP İLETİŞİMİ.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Eşgüdümleme ve Kontrol
ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak:
Sunum transkripti:

Kurum İçi İletişim Kampanyaları Elif SUNGUR

Dersimizin amacı Öğrencilerin kurum içi iletişim alanındaki uygulamaları incelemesi ve bir kurum içi iletişim örneği hazırlamalarını sağlamak.

Bu dersin sonunda öğrenci; Kurum İçi İletişim kavramını, iletişim disiplini içinde tanımlayabilecektir Kurum içi iletişim çalışmalarının amacını tanımlayabilecek, Kurum İçi iletişim hedef kitlelerini sayabilecektir. Kurum içi iletişimde kullanılan araçları ve uygulamaları sayabilecektir. Kurumsal iletişim çalışmaları ile kurum içi iletişim çalışmalarının bağlantısını kavrayacak, Kurum içi iletişim kampanyası tasarlayabileceklerdir.

kavram Kurum içi iletişim mevcut kurumsal yapıya ve kültüre bağlı olarak kurum içinde yapılan sözel ve sözel olmayan mesajların iletilmesi, alınması sürecidir. Gürdal’dan aktaran Arklan-Taşdemir, 2010

Kurumsal bütünleşme Farklı yönetsel kademeler arasında koordinasyon, Birbirinden haberli, Tutarlı, Dengeli, Dedikodu, hizip ve çekememezliği ortadan kaldıran, Çalışanlar arasında dayanışma ve işbirliği, Yeni katılanları tanıştırmak, kurum kültürünü aşılamak, Çalışanların motivasyonunu yükseltmek Arklan-Taşdemir, 2010, s:104

Neye yarar? Etkin kurum içi iletişimin iş tatminini, üretkenliği, işe yönelik motivasyonu, uyum ve beraberliği, güven ve aidiyeti arttırdığı bilinmektedir. Kurumlar, motivasyon ve sahiplenme olmadan çalışanlarının kuruma değer katması, yüksek performans ve çaba göstermelerini de bekleyemezler.

İşlevleri.. Kurum içi iletişimin işlevlerini dört genel başlık altında değerlendirilebilir: bilgi sağlama, etkileme ve ikna etme, birleştirme, emir verme ve öğretim-eğitim. Kurum içi iletişim yapısal olarak biçimsel ve biçimsel olmayan olmak üzere iki şekilde karşımıza çıkar. Biçimsel iletişim, kurumda, yasalar ve kurallar doğrultusunda gerçekleştirilen, kurum üyelerinin kişiliklerinden soyutlanmış, statüler arası bir iletişim türüdür. Biçimsel olmayan iletişim ise çalışanların oluşturdukları biçimsel olmayan gruplar ve bunların arasında gerçekleşen bir iletişimdir. http://www.aofsitesi.com/halklailiskilerveiletisim7.htm

Biçimsel iletişim, kurumun faydacı ihtiyaçlarını karşılarken, biçimsel olmayan iletişim, çalışanların insani amaçlarla iletişim kurma ihtiyaçlarının sonucunda gerçekleşir. Biçimsel olmayan iletişim sistemi, biçimsel olarak yapılandırılmış bir organizasyonda, biçimsel düzenlemelere bağlı olmayan iletişimi kapsar. Biçimsel yapı “olması gerekeni”, biçimsel olmayan yapı ise “olanı” gösterir. Bu açıdan iki iletişim sistemi, kurumun iletişim sistemini tamamlayan birbirinin eksikliğini gideren bir işlev üstlenirler.

http://www.uzmantv.com/kurum-ici-iletisimin-onemi-nedir

Niye önemli ? Çalışanların hedefleyen iletişim çalışmaları olay boyutuyla medya ve kamuoyunu, etik ve sosyal sorumluluk boyutuyla da kurumun tüm paydaşlarını ilgilendirmektedir. Tüm bunlar kurumlara ait algılanmayı ve itibar değerlerini doğrudan etkiler.

Nedir bu ?

Üretim faktörleri Doğal kaynaklar Sermaye Koordinasyon Emek

İş dünyasında ağırlığını hala sürdüren akılcı ekonomik düşünce tarzı insanı finansal denklemin dışında tutuyor

İnsanların duyguları, canları, ruhları var, işyeri bunları fark ederse kendilerini işe verirler, Görmezden gelirse işten çekilirler, ayrılırlar, grev yaparlar, işi sabote ederler veya pasif kalırlar.

Ödev 28 Ekim 2014 e hazırlayınız «İşyeri sosyal bir organizasyondur» Ne demektir? Çalışanların yaşamında iş ve işyerinin önemi nedir? 1 A4 ödev hazırla, en az 3 referanstan yararlanarak 28 Ekim dersinde teslim et

Recruitmentturkey yahoo groups Turkticaret.com Hrturkey yahoogroup İşgüc.org İnsankaynaklari.com Kariyer.net İş’te İnsan gazetesi Hürriyet İK Milliyet İş Yaşamı CNN İş Görüşmesi Programı Business Week Kurumsal dergiler Yenibiris.com Peryon.org.tr Nasil1firma.com Kurumsalsosyal.com Prbu.com CEO’s HR Dergi Mediacat dergi Cember.net

Kurum İçi İletişim Kurum politika ve hedeflerinin çalışanlara yaygınlaştırılması ve çalışanların kuruma aidiyet duygularının pekiştirilmesine yönelik iletişim faaliyetlerini kapsar.

Kurum İçi İletişim Çalışan bağlılığını oluşturmaya yardımcı olmak üzere kurulan iç ilişkiler, Çalışanlar arasında pozitif algılamayı artırmak, Çalışanların çevrelerindeki değişime olan farkındalığını geliştirmek, Amaca yönelme konusunda organizasyonel ihtiyaçlara yanıt oluşturma ve bunları öngörerek gereğini yerine getirmek.

İç çevre nelerden oluşur? Organizasyonel yapı, Süreçler, Kurumsal kültür, Örgütsel davranış ( liderlik ve yönetim tarzı, çalışanlar arası ilişkiler ve iç iletişim )

Kurum İçi İletişim Kurumsal iletişim, hakla ilişkiler, İnsan kaynakları fonksiyonları içinde ele alınmaktadır.

Kurum İçi İletişim ve yakın kavramlar Kurumsal iletişim, hakla ilişkiler, insan kaynakları yönetimi, çalışanlarla ilişkiler, katılım, internal relations, internal communication, employee relations, organisational communication, corporate communication

Kurum içi iletişim nasıl gelişti? çalışanları eğlendirme, çalışanları bilgilendirme, çalışanları ikna etme, çalışanlarla açık ve simetrik iletişim kurma, ilişkisel boyutlarda güven ve memnuniyet yaratma.

Amacı ne? İşgören ve işveren arasında güven yaratmak, Yatay ve dikey, içten ve tarafsız iletişimi sağlamak, Her birey için statü ve katılım yaratmak, Sorunsuz bir iş ortamının sürekliliğini sağlamak, Sağlıklı ve konforlu bir iş mekanı yaratmak, Girişimciliği ödüllendirmek, Gelecek hakkında iyimserlik yaratmak. Cutlip’den aktaran B.Akıncı Vural, 2003

Kurum içi iletişimin kapsamı nedir? Kurum içi iletişimi, kurumun amaçları doğrultusunda işleyişini sağlamak için gerek kurumu meydan getiren çeşitli bölüm ya da birimler, gerekse kurum ile çevresi arasında sürekli bilgi ve düşünce alışverişine dayanan toplumsal bir süreç olarak ifade edebiliriz. Kurum içi iletişim, bireysel, bireyler arası ve gruplar arası iletişimi boyutlarının yanı sıra kurumun dış çevre ile olan iletişim boyutunu da kapsar. Kurum içi iletişim, kurum yönetiminin en önemli aracı olup planlama, eşgüdüm, karar verme, güdüleme ve denetim işlevlerinin sürdürülmesinde etkin bir rol oynar. Kurumlar açısından iletişimin pek çok işlevinden söz edebilmemize karşın, bunların arasında en önemlisi eşgüdüm işlevidir.

Kurum içi iletişimin kapsamı nedir? Biçimsel iletişim, kurumun faydacı ihtiyaçlarını karşılarken, biçimsel olmayan iletişim, çalışanların insani amaçlarla iletişim kurma ihtiyaçlarının sonucunda gerçekleşir. Biçimsel olmayan iletişim sistemi, biçimsel olarak yapılandırılmış bir organizasyonda, biçimsel düzenlemelere bağlı olmayan iletişimi kapsar. Biçimsel yapı “olması gerekeni”, biçimsel olmayan yapı ise “olanı” gösterir. Bu açıdan iki iletişim sistemi, kurumun iletişim sistemini tamamlayan birbirinin eksikliğini gideren bir işlev üstlenirler.

Kurum içi iletişim: örgütün sinir sistemi Biçimsel olmayan iletişim sistemi, kurum üyeleri arasındaki kişisel yakınlık ve etkileşimler sonucunda ortaya çıkar. Söylenti veya dedikodu terimleriyle anılır. Her zaman kurumsal amaçların gerçekleşmesine hizmet etmez. Kurumda görevler ne denli iyi düzenlenirse düzenlensin, görev tanımları ne denli açık olursa olsun, görevleri yürütecek çalışanlar arasında sağlıklı işleyen bir iletişim sistemi olmadan eşgüdüm ve amaçlara yönelik etkileşim olmaz.

Kurum İçi İletişimde hedef kitle İç paydaşlar, kurum içinde çalışanlar, adaylar, taşeron çalışanlar, ayrıldığımız çalışanlar.

Kurum İçi İletişimde hedef kitle Kim bunlar??

Kurum içi iletişim aktivitelerine örnekler Törenler, kutlamalar Eğitimler, toplantılar Bloglar, intranet, web Kurum gazetesi, dergisi, kurumsal tv yayınları Kulüpler, olimpiyatlar, festivaller Kriz yönetimi, gündem yönetimi Mekan düzenlemeleri Potansiyel ve ayrılmış çalışanlara yönelik uygulamalar

Yapılan kurum içi iletişim çalışmaları kuruluşlara neler sağlayabilir? Bir sonraki slaytta örnekleri inceleyiniz. 28 Ekim 2014 de teslim edeceğiniz ödevi yaparken yararlanınız.

Çalışanların çocukların eğitimi Düzenli,gelenekselleşmiş eğlencel,i iş yeri Çalışanların çocukların eğitimi Düzenli,gelenekselleşmiş Grup içinde birbirini destekleme Yetenekleri geliştirmek Yakından tanışma yardımlaşma Özel günler için hediyeler ve kutlamalar Toplumsal duyarlılıkla ilgili ortak hareket,katılım İşe kutlama merkezli bakış Rakebet yerine yardımlaşma Beraberce başka bir alanda bir ürün ortaya çıkarmak Beraber kazanıp beraber harcamak Külüp ve hobi çalışmaları Oyun,eğlence ve yaratıcılığ ıteşvik eden çalışma ortamı Karın paylaşılması Farklı bir alanda eğlenerek yarışmak Bir iş hedefine beraberce eğlenerek ulaşmak Ortak bir sosyal amaç için para kazanmak