SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
İÇ KONTROL STANDARTLARI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
Yerel Yönetimlerde Sayıştay Denetimi
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
KAMU HARCAMA SÜRECİ AÇISINDAN SAYIŞTAY VE ROLÜ. Bağımsızlık ve Tarafsızlık Bağımsızlık, Sayıştay ın bir yüksek denetim ve yargı kurumu olarak varlığının.
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Temel Kavramlar
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

STRATEJİK YÖNETİM UYGULAMASINDA DIŞ DENETİMİN ROLÜ BAYRAM BARUN SAYIŞTAY UZMAN DENETÇİSİ

SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ

DÜNYADA YAŞANAN GELİŞMELER 1990 LARDAN SONRA BÜTÜN DÜNYADA KAMU KESİMİNİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI ÇALIŞMALARI HIZ KAZANMIŞTIR. BU YAPILANMA ÜLKELERİN GELİŞMİŞLİK DÜZEYLERİNDEN BAĞIMSIZ OLARAK ORTAYA ÇIKMIŞTIR.

DÜNYADA YAŞANAN GELİŞMELER YAŞANAN EKONOMİK KRİZLER SONRASINDA HEMEN HEMEN BÜTÜN ÜLKELERİN ORTAK GÜNDEM MADDELERİ; KAYNAK KULLANIM ETKİNLİĞİNİN ARTIRILMASI BÜTÇE AÇIKLARININ VE KAMU BORÇLANMA GEREĞİNİN AZALTILMASI VATANDAŞA SUNULAN HİZMET KALİTESİNİN YÜKSELTİLMESİ KAMU KAYNAKLARININ ETKİNLİĞİNİ SAĞLAMAK AMACIYLA ETKİN DENETİM MEKANİZMALARININ KURULMASI

DÜNYADA YAŞANAN GELİŞMELER YÜRÜTME ÜZERİNDE SİYASİ DENETİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ KAMUDA SAYDAMLIĞIN SAĞLANMASI HESAP VERME SORUMLULUĞU SİSTEMİNİN ETKİN BİR BİÇİMDE İŞLETİLMESİ GİBİ HUSUSLAR OLMUŞTUR.

AMAÇ MAKRO MALİ DİSİPLİNİN SAĞLANMASI KAMU KAYNAKLARININ STRATEJİK ÖNCELİKLERE DAĞITILMASI DAĞITILAN KAYNAKLARIN ETKİN VE VERİMLİ KULLANIMI ETKİN BİR HESAP VERME SORUMLULUĞU SİSTEMİNİN KURULMASI

KAMU MALİ YÖNETİMİNDE YENİ KAVRAMLAR HESAP VEREBİLİRLİK SAYDAMLIK KAMU KAYNAKLARININ ETKİLİ, EKONOMİK, VERİMLİ KULLANIMI STRATEJİK PLANLAMA PERFORMANS YÖNETİMİ PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME ÇOK YILLI BÜTÇELEME TAHAKKUK BAZLI MUHASEBE İÇ KONTROL İÇ DENETİM DIŞ DENETİM

HESAP VERME SORUMLULUĞU Her türlü kamu kaynağının elde edilmesi ve kullanılmasında görevli ve yetkili olanlar, kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.

HESAP VERME SORUMLULUĞU Siyasi hesap verme sorumluluğu İdari hesap verme sorumluluğu Mali hesap verme sorumluluğu Performans hesap verme sorumluluğu Hiyerarşik hesap verme sorumluluğu

SAYDAMLIK POLİTİKA VE İŞLEMLERDE AÇIKLIK SİSTEM VE SÜREÇLERDE AÇIKLIK DÜZENLİ, ANLAŞILIR, TUTARLI VE GÜVENİLİR BİLGİ SUNUMU VE PAYLAŞIMI

STRATEJİK PLANLAMA MİSYON VİZYON STRATEJİK AMAÇ VE HEDEF KAYNAKLARIN STATEJİK ÖNCELİKLERE GÖRE TAHSİSİ PERFORMANS ODAKLI ANLAYIŞ

Stratejik Planlama Süreci Neredeyiz (Durum Analizi) Plan ve Programlar GZFT Analizi Piyasa Analizi Hedef Kitle/İlgili Tarafların Belirlenmesi

Nereye Ulaşmak İstiyoruz MİSYON VE İLKELER Kuruluşun varoluş gerekçesi Temel İlkeler VİZYON Arzu edilen gelecek STRATEJİK AMAÇLAR VE HEDEFLER Orta vadede ulaşılacak amaçlar Spesifik, somut ve ölçülebilir hedefler

Gitmek İstediğimiz Yere Nasıl Ulaşabiliriz FAALİYETLER VE PROJELER Amaç ve hedeflere ulaşma yöntemleri Detaylı iş planları Maliyetlendirme

Başarımızı Nasıl Takip Eder Ve Değerlendiririz İZLEME Raporlama Karşılaştırma DEĞERLENDİRME VE PERFORMANS ÖLÇÜMÜ Geri besleme Ölçme yöntemlerinin belirlenmesi Performans göstergeleri Performans yönetimi

STRATEJİK YÖNETİM NE SAĞLAR Kamu kaynaklarına odaklanmayı ve kaynakların etkin kullanımını Kamusal maliyetlerin düşürülmesini Çalışanların ve paydaşların tatmininin yükselmesini Birimler ve süreçler arası işbirliğinin artmasını İş süreçlerinin gelişmesini ve verimliliğinin artmasını Planlanan faaliyetlerin yürütülmesi konusunda yöneticilerin ve çalışanların etkin çalışmasını Planlanmamış, gereksiz ve yararlı olmayan faaliyetlerin ortadan kalkmasını Mali planlama konusunda örgüt kaynaklarının zorlanmasını Hesap verebilirliğin geliştirilmesini Saydamlığın artırılmasını

STRATEJİK YÖNETİM Stratejik plan Performans programı Performans esaslı bütçe Uygulama Faaliyet raporu Dış denetim değerlendirmesi Parlamento veya yerel meclislerde yönetim ve hesap verme sorumluluğunun görüşülmesi

BAKANLAR Hükümet politikasının uygulanması Stratejik plan ve bütçelerinin kalkınma planı ve programlara uygun olarak hazırlanması ve uygulanması Diğer bakanlıklarla koordinasyon ve işbirliğinin sağlanması Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanılması (Başbakana ve TBMM ye karşı)

ÜST YÖNETİCİLER Bakanlıklarda müsteşar Bakanlık haricindekilerde en üst yönetici İl özel idarelerinde vali Belediyelerde belediye başkanı MSB da Bakan

ÜST YÖNETİCİLER İdarelerinin stratejik planlarının ve bütçelerinin kalkınma planına, yıllık programlara, kurumun stratejik plan ve performans hedeflerine, hizmet gereklerine uygun olarak hazırlanması ve uygulanmasından Kaynakların etkili, ekonomik ve verimli şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını sağlamaktan, kayıp ve kötüye kullanımın önlenmesinden Mali yönetim ve kontrol sisteminin işleyişinin gözetilmesi ve izlenmesinden 5018 sayılı Kanunda belirtilen görev ve sorumlulukların yerine getirilmesinden Bakana mahalli idarelerde meclislerine karşı sorumludur.

STRATEJİ GELİŞTİRME BRİMLERİNİN FONKSİYONLARI Stratejik yönetim ve planlama Performans ve kalite ölçütleri geliştirme Yönetim bilgi sistemi Mali hizmetler

DIŞ DENETİM Stratejik planlama ve uygulamanın özelikle izleme ve değerlendirme aşamasının önemli unsurlarındandır.

ULUSLAR ARASI DENETİM STANDARTLARINDA DIŞ DENETİM Sayıştayın en temel işlevi kamusal hesap verme sorumluluğunu yerleştirmek ve geliştirmektir Sayıştaylar performans ölçülerinin geçerliliğini denetleyecek teknikler geliştirmelidir Sayıştaylar denetlenen kurumlara ölçülebilir, açıkça belirtilen hedefler seçmelerini ve bu hedefler için performans hedefleri koymalarını önermelidir

DIŞ DENETİM Düzenlilik denetimi Performans denetimi

DÜZENLİLİK DENETİMİ Kurum bazında mali hesap verme sorumluluklarının, mali kayıtların incelenmesi ve görüş bildirilmesi Bütün olarak devlet yönetiminin mali hesap verme sorumluluğunun doğrulanması Mali sistemlerin ve işlemlerin hukuki düzenlemelere uygunluğunun değerlendirilmesi de dahil olmak üzere denetimi İç denetim ve iç kontrol fonksiyonlarının denetimi İdari kararların doğruluk ve uygunluğunun denetimi Denetimden doğan veya denetimle ilgili ve açıklanması gerekli görülen konuların raporlanması

PERFORMANS DENETİMİ İdari faaliyetlerin tutumluluğunun sağlıklı idari prensip ve uygulamalar ile yönetim politikalarına göre denetlenmesi İnsan, mali ve diğer kaynakların kullanımındaki verimliliğin, bilgi sistemleri, performans ölçüleri ve gözetim düzenlemeleri ve denetlenen kurumlarca belirlenen eksiklikleri gidermek için izlenen yöntemlerin incelenmesi de dahil olmak üzere denetlenmesi Denetlenen kuruluşların hedeflerine ulaşma yönündeki performanslarının etkinliğinin ve kurum faaliyetlerinin yarattığı gerçek etkinin amaçlanan etkiyle kıyaslanmak suretiyle denetlenmesi

KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU’NDA DIŞ DENETİM TBMM adına Sayıştay tarafından Genel kabul görmüş uluslar arası denetim standartlarına uygun olarak Hesap verme sorumluluğu çerçevesinde Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin mali faaliyet, karar ve işlemleri Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli kullanımı Faaliyet sonuçlarının ölçülmesi ve performansın değerlendirilmesi Kanunlar, kurumsal amaç, hedef ve planlara uygunluk Denetim sonuçlarının parlamentoya raporlanması

FAALİYET RAPORLARI Üst yöneticiler ve harcama yetkilileri tarafından Stratejik planlama ve performans programlarına göre yürütülen faaliyetler Belirlenmiş performans göstergelerine göre Hedef ve gerçekleşme durumu ve ortaya çıkan sapmaları açıklayacak Şekilde raporlanır.

FAALİYET RAPORLARI Harcama yetkilileri = Birim faaliyet raporu Üst yönetici = İdare faaliyet raporu Maliye Bakanlığı = Genel faaliyet raporu İçişleri Bakanlığı = Mahalli idareler genel faaliyet raporu Sayıştay = Faaliyet raporlarını değerlendirme raporu TBMM = Yönetim ve hesap verme sorumluluğu görüşmesi

DIŞ DENETİM Stratejik yönetim anlayışı planlama, bütçeleme, uygulama, değerlendirme ve denetleme unsurlarından oluşan döngüsel bir bütündür. Bütünün parçalarının birbiri ile uyumlu bir süreç içerisinde çalışması gerekir. Parçaların uyumsuzluğu ve eksikliği sistemin işlerliğini sıkıntıya sokar ve sistem bir süre sonra klasik yönetim anlayışına döner Dış denetim toplumun tüm fertleri adına gerçekleştirilen bir faaliyet olup sahiplenme gerektirir

TEŞEKKÜRLER