ISO 9001:2008 REV İ ZYONU Bu sunum ISO 9001 son revizyonu ile gelen değişiklikleri kapsamaktadır. İNTEGRAL KALİTE DANIŞMANLIK www.integralkalite.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
ISO 9001:2008 STANDARDIN REVİZYONU
TS – EN ISO 9001 TEMEL EĞİTİMİ
MODÜL 4 Organizasyon.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Saraç Danışmanlık, ISO Değişiklikler ,
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
ISO 9001:2008 GEÇİŞ EĞİTİMİ 22/01/2009.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Raporlama ve İzlem Vildan MEVSİM.
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim Sistemi Modelleri:
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Dokümantasyonun Önemi
Toplam Kalite Yönetimi
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.
Gıda Güvenliği & Kalite Yönetim Sistemi.
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO Hijyen Uygulamaları
Sunum transkripti:

ISO 9001:2008 REV İ ZYONU Bu sunum ISO 9001 son revizyonu ile gelen değişiklikleri kapsamaktadır. İNTEGRAL KALİTE DANIŞMANLIK

ISO 9001:2008 REV İ ZYONU ISO 9001:2008 standardı 15 Kasım 2008 tarihinde yayınlanmıştır. ISO 9001:2008 standardı 15 Kasım 2008 tarihinde yayınlanmıştır. Bu revizyon ISO 9001:2000 yerini alacak ve her kuruma güncellemeleri yapılabilmeleri için yayınlandıktan sonra yaklaşık 1 sene geçiş süreci tamamlanacaktır. Bu revizyon ISO 9001:2000 yerini alacak ve her kuruma güncellemeleri yapılabilmeleri için yayınlandıktan sonra yaklaşık 1 sene geçiş süreci tamamlanacaktır. ISO 9001:2008 standardı,mevcut ISO 9001:2000 standardındaki bazı karışık noktaları aydınlatmak ve ISO 14001:2004 standardı ile uyumu arttırmak adına geliştirilmiştir. ISO 9001:2008 standardı,mevcut ISO 9001:2000 standardındaki bazı karışık noktaları aydınlatmak ve ISO 14001:2004 standardı ile uyumu arttırmak adına geliştirilmiştir. ISO 9001:2008 standardı ek gereklilikleri ve ISO 9001:2000 standardının amacı ile ilgili değişiklikleri içermektedir. ISO 9001:2008 standardı ek gereklilikleri ve ISO 9001:2000 standardının amacı ile ilgili değişiklikleri içermektedir revizyonu birçok yeni not ile desteklenmiştir revizyonu birçok yeni not ile desteklenmiştir. Maddeler arasındaki ilişkileri gösterebilmek adına maddeler arası çapraz referanslar eklenmiştir. Maddeler arasındaki ilişkileri gösterebilmek adına maddeler arası çapraz referanslar eklenmiştir.

G İ R İŞ ; Giriş kısmında “iş ortamı” ve “risk” tanımları ile ilgili referans içermektedir. Giriş kısmında “iş ortamı” ve “risk” tanımları ile ilgili referans içermektedir. Bu revizyon; Kalite yönetim sistemi organizasyonunun tüm işler için uygulanması gerektiğini ve ürün veya hizmet sağlamayı kapsayacağını, memnuniyetsiz müşterilerin iş üzerinde yaratacağı risk vurgulanmaktadır. Bu revizyon; Kalite yönetim sistemi organizasyonunun tüm işler için uygulanması gerektiğini ve ürün veya hizmet sağlamayı kapsayacağını, memnuniyetsiz müşterilerin iş üzerinde yaratacağı risk vurgulanmaktadır.

1.KAPSAM; Bu standard ve diğer yönetim sistemi standardları ile uyum açısından yasal gerekliliklerin açıklanması kısmı eklendi. Bu standard ve diğer yönetim sistemi standardları ile uyum açısından yasal gerekliliklerin açıklanması kısmı eklendi. Yasal gerekliliklerle ilgili olarak 2008 standardının tüm kısımlarına “kanuna bağlı” ifadesi eklendi. Yasal gerekliliklerle ilgili olarak 2008 standardının tüm kısımlarına “kanuna bağlı” ifadesi eklendi. Standard ürün veya hizmet sağlaması ile ilgili tüm yerel ve ulusal yasaların,müşteri ile ilişkili olarak dikkate alınmasını talep ediyor. Standard ürün veya hizmet sağlaması ile ilgili tüm yerel ve ulusal yasaların,müşteri ile ilişkili olarak dikkate alınmasını talep ediyor.

4.1.DI Ş KAYNAK KULLANIMI; Kuruluş dış kaynaklı hale getirilmiş bir prosesin kontrolünü ve kapsamını dökümantasyonda tanımlamalıdır. Kuruluş dış kaynaklı hale getirilmiş bir prosesin kontrolünü ve kapsamını dökümantasyonda tanımlamalıdır. Dış kaynak kullanımı için uygulanan proseslerin kontrol tipi ve kapsamı içine alacak şekilde gelişmiş bir kontrol mekanizması öngörülmekte. Dış kaynak kullanımı için uygulanan proseslerin kontrol tipi ve kapsamı içine alacak şekilde gelişmiş bir kontrol mekanizması öngörülmekte. - Kaliteli ürün üretme veya kaliteli hizmet verme için belirlenen şartlara etkisi tanımlanır. - Kaliteli ürün üretme veya kaliteli hizmet verme için belirlenen şartlara etkisi tanımlanır. - Dökümantasyonda dış kaynaklı taşere edilmiş ürün ve servisler için belirlenen kontrollerin paylaşıldığı noktalara gerekli ilaveler yapılmalı ve bunlara açıklık getirilmeli. - Dökümantasyonda dış kaynaklı taşere edilmiş ürün ve servisler için belirlenen kontrollerin paylaşıldığı noktalara gerekli ilaveler yapılmalı ve bunlara açıklık getirilmeli Satın alma maddesi bu tip dış kaynaklı prosesler için geçerlidir.Üçüncü taraflar tedarikçi olarak değerlendirilmelidir Satın alma maddesi bu tip dış kaynaklı prosesler için geçerlidir.Üçüncü taraflar tedarikçi olarak değerlendirilmelidir.

4.2.DOKÜMANTASYON; Bir “kayıt” resmen bir “doküman” olarak kabul edilecek. Bir “kayıt” resmen bir “doküman” olarak kabul edilecek. Tüm dokümantasyon gereklilikleri kayıtlar içinde geçerli olacak. Tüm dokümantasyon gereklilikleri kayıtlar içinde geçerli olacak. Bir prosedürün gereklilikleri birden fazla dokümanda ifade edilebilir. Bir prosedürün gereklilikleri birden fazla dokümanda ifade edilebilir. Tek bir doküman birden fazla prosesin gerekliliklerini içerebilir. Tek bir doküman birden fazla prosesin gerekliliklerini içerebilir.

5.5.2.YÖNET İ M TEMS İ LC İ S İ ; Yönetim Temsilcisi,organizasyonunun yönetim kadrosundan bir kişi olmalı. Yönetim Temsilcisi,organizasyonunun yönetim kadrosundan bir kişi olmalı. Yönetim Temsilcisi pozisyonu dışarıya taşere edilen bir pozisyon olmamalı. Yönetim Temsilcisi pozisyonu dışarıya taşere edilen bir pozisyon olmamalı. Yönetim Sistemi organizasyonunun üst yönetiminin bir sorumluluğu olduğundan, yönetim temsilcisi de organizasyonun üst yönetimden bir kişi olmalıdır. Yönetim Sistemi organizasyonunun üst yönetiminin bir sorumluluğu olduğundan, yönetim temsilcisi de organizasyonun üst yönetimden bir kişi olmalıdır.

İ NSAN KAYNAKLARI; “Ürün kalitesine etki eden personel” ifadesi “ürün gerekliliklerine uygunluğa etki eden personel” olarak değiştirilmiştir.Yani ürünün kaliteli olarak üretilmesi yada kaliteli hizmet sunulması çalışan personelden etkilenebilir. Personel,konusunda bilgi ve deneyim yönünden yeterli olmalı.Bu bilgi ve deneyim kriterleri belirlenmeli ve kayıtları muhafaza edilmeli. “Ürün kalitesine etki eden personel” ifadesi “ürün gerekliliklerine uygunluğa etki eden personel” olarak değiştirilmiştir.Yani ürünün kaliteli olarak üretilmesi yada kaliteli hizmet sunulması çalışan personelden etkilenebilir. Personel,konusunda bilgi ve deneyim yönünden yeterli olmalı.Bu bilgi ve deneyim kriterleri belirlenmeli ve kayıtları muhafaza edilmeli. “Ürün gerekliliklerine uygunluğa etki eden personelin yetkinliğin sağlanması için eğitim planlanması şartı getirilmiştir. “Ürün gerekliliklerine uygunluğa etki eden personelin yetkinliğin sağlanması için eğitim planlanması şartı getirilmiştir. Eğitim değerlendirmelerinin yapılması zorunluluğu yoktur. Eğitimlerin gerekli yeterliliği sağladığından emin olmak cümlesi ile değiştirilmiştir.Eğitimlerin etkinliğinden emin olmanın şartlarını kuruluş belirler. Eğitim değerlendirmelerinin yapılması zorunluluğu yoktur. Eğitimlerin gerekli yeterliliği sağladığından emin olmak cümlesi ile değiştirilmiştir.Eğitimlerin etkinliğinden emin olmanın şartlarını kuruluş belirler.

6.3.ALT YAPI; Destek hizmetleri,bilgi sistemlerini de içine alacak şekilde genişletildi. Destek hizmetleri,bilgi sistemlerini de içine alacak şekilde genişletildi. Bilgi sistemleri,ürün/hizmetin sağlandığı ile ilgili mutabakatı garanti altına alacak şekilde altyapının bir parçası olmalıdır. Bilgi sistemleri,ürün/hizmetin sağlandığı ile ilgili mutabakatı garanti altına alacak şekilde altyapının bir parçası olmalıdır.

6.4.ÇALI Ş MA ORTAMI; Çalışma ortamı,ürünün üretildiği ortam /hizmetin sunulduğu ortam olarak yorumlanmıştır. Çalışma ortamı,ürünün üretildiği ortam /hizmetin sunulduğu ortam olarak yorumlanmıştır. Faaliyetin gerçekleştiği ortamda fiziksel,çevresel ve diğer şartlar göz önüne alınmalıdır. Faaliyetin gerçekleştiği ortamda fiziksel,çevresel ve diğer şartlar göz önüne alınmalıdır.

7.2.1.SEVK İ YAT SONRASI FAAL İ YETLER; Sevkiyat sonrası faaliyetler;garanti kapsamındaki faaliyetler,sözleşme içeriğindeki satış sonrası hizmetler konulu faliyetler,geri dönüşüm ve elden çıkarma satış gibi faaliyetler içermelidir. Sevkiyat sonrası faaliyetler;garanti kapsamındaki faaliyetler,sözleşme içeriğindeki satış sonrası hizmetler konulu faliyetler,geri dönüşüm ve elden çıkarma satış gibi faaliyetler içermelidir. Sevkiyat sonrasında yaşanacak uygunsuzluklar yönetim sisteminde tanımlanmalıdır. Sevkiyat sonrasında yaşanacak uygunsuzluklar yönetim sisteminde tanımlanmalıdır.

7.3.TASARIM VE GEL İŞ T İ RME; Tasarım geliştirme aşamaları ayrı ayrı değerlendirilebildiği gibi tek olarak da değerlendirilebilir.Aşamalar;tasarım geliştirmenin gözden geçirilmesi,tasarım geliştirmenin doğrulanması,tasarım geliştirmenin geçerli kılınması şeklindedir. Tasarım geliştirme aşamaları ayrı ayrı değerlendirilebildiği gibi tek olarak da değerlendirilebilir.Aşamalar;tasarım geliştirmenin gözden geçirilmesi,tasarım geliştirmenin doğrulanması,tasarım geliştirmenin geçerli kılınması şeklindedir. Tasarın geliştirme çıktısı,ürün/hizmet ile ilgili geliştirme çalışmalarını ve oluşturulan yeni tasarımın korunmasına ilişkin detayları içerebilir. Tasarın geliştirme çıktısı,ürün/hizmet ile ilgili geliştirme çalışmalarını ve oluşturulan yeni tasarımın korunmasına ilişkin detayları içerebilir.

7.5.3.TANIMLAMA VE İ ZLENEB İ L İ RL İ K; Ürün/hizmet gerçekleştirme sürecinin tamamında tanımlama ve izlenebilirliğin sağlanması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Ürün/hizmet gerçekleştirme sürecinin tamamında tanımlama ve izlenebilirliğin sağlanması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Ürün gerçekleştirmenin sürecinin tamamında ürünün izlenmesini garanti altına alacak bir proses oluşturulmalıdır. Ürün gerçekleştirmenin sürecinin tamamında ürünün izlenmesini garanti altına alacak bir proses oluşturulmalıdır.

MÜ Ş TER İ MÜLK İ YET İ ; Müşteri mülkiyeti fikir haklarını ve kişisel verileri de kapsar. Müşteri mülkiyeti fikir haklarını ve kişisel verileri de kapsar.

8.2.1.MÜ Ş TER İ MEMNUN İ YET İ ; Müşteri memnuniyet ölçümlerinde yöntemler ayrıntılı olarak not edilmiştir. Müşteri memnuniyet ölçümlerinde yöntemler ayrıntılı olarak not edilmiştir. Müşteri memnuniyet algısını ölçmek için illaki “ müşteri memnuniyet anketi” kullanılması zorunlu değildir. Müşteri memnuniyet algısını ölçmek için illaki “ müşteri memnuniyet anketi” kullanılması zorunlu değildir.

İ Ç TETK İ K; Tetkik sonucunda tespit edilen uygunsuzluklar için gecikmeden Düzeltici Faaliyet açılması not edilmiştir.Takip denetimleri ve diğer denetimlerin kayıtları kayıt altına alınmalı. Tetkik sonucunda tespit edilen uygunsuzluklar için gecikmeden Düzeltici Faaliyet açılması not edilmiştir.Takip denetimleri ve diğer denetimlerin kayıtları kayıt altına alınmalı. Bir bulgu sonucunda sadece düzeltmenin yeterli olmadığı,problemin tekrarını önleyecek bir düzeltici faaliyetin gerekliliği ortaya konmuştur. Bir bulgu sonucunda sadece düzeltmenin yeterli olmadığı,problemin tekrarını önleyecek bir düzeltici faaliyetin gerekliliği ortaya konmuştur. İç denetimlerin ISO standardı gereklerine uygun olarak gerçekleştirilmesi için yönlendirme yapılmıştır. İç denetimlerin ISO standardı gereklerine uygun olarak gerçekleştirilmesi için yönlendirme yapılmıştır.

İ ZLEME VE ÖLÇME; Proseslerin uygunluğu için planlanmış metodların uygulanamadığı tespit edildiğinde düzeltmeler ve düzeltici faaliyetler Düzeltici Faaliyet prosesine uygun olarak başlatılmalıdır. Proseslerin uygunluğu için planlanmış metodların uygulanamadığı tespit edildiğinde düzeltmeler ve düzeltici faaliyetler Düzeltici Faaliyet prosesine uygun olarak başlatılmalıdır. Ürün şartlarına etki eden bütün prosesler için izleme ve ölçme tip ve kapsamı belirlenmelidir. Ürün şartlarına etki eden bütün prosesler için izleme ve ölçme tip ve kapsamı belirlenmelidir.

ÜRÜNÜN İ ZLENMES İ VE ÖLÇÜLMES İ ; Ürünün uygun olduğunun kabulü ile ilgili kayıtlar muhafaza edilmeli.Bu kayıtlar ürünün müşteriye sevki için yetkili kişi ve kişileri göstermelidir. Ürünün uygun olduğunun kabulü ile ilgili kayıtlar muhafaza edilmeli.Bu kayıtlar ürünün müşteriye sevki için yetkili kişi ve kişileri göstermelidir.

8.3. UYGUN OLMAYAN ÜRÜNÜN KONTROLÜ; Uygun olmayan üretimlerin yanlışlıkla kullanımının,teslimatının önlenmesi için tanımlama ve kontrolün sağlanması gerekir. Uygun olmayan üretimlerin yanlışlıkla kullanımının,teslimatının önlenmesi için tanımlama ve kontrolün sağlanması gerekir. Yapılan değişiklik,yaşanılan uygunsuzluk,üretim ve hizmet alanı dışında ürün/hizmet müşteriye sunulduktan sonra yada sevk edildikten sonra yaşanılan sıkıntılar içinde çalışma planlanmasını içermektedir. Yapılan değişiklik,yaşanılan uygunsuzluk,üretim ve hizmet alanı dışında ürün/hizmet müşteriye sunulduktan sonra yada sevk edildikten sonra yaşanılan sıkıntılar içinde çalışma planlanmasını içermektedir. Standarttaki ifade “ürünün müşteriye tesliminden sonra yada ürün kullanımı başladıktan sonra ortaya çıkan uygunsuzlukların etkileri yada potansiyel etkileri için gerekli tedbirleri ele almalıdır.” şeklindedir. Standarttaki ifade “ürünün müşteriye tesliminden sonra yada ürün kullanımı başladıktan sonra ortaya çıkan uygunsuzlukların etkileri yada potansiyel etkileri için gerekli tedbirleri ele almalıdır.” şeklindedir.

DÜZELT İ C İ VE ÖNLEY İ C İ FAAL İ YETLER; Başlatılan düzeltici faaliyetlerin etkinliğinden emin olmak gözden geçirilmesi gerekmektedir.Yani başlatılan faaliyetlerin etkinliğinden emin olmak zorunludur. Başlatılan düzeltici faaliyetlerin etkinliğinden emin olmak gözden geçirilmesi gerekmektedir.Yani başlatılan faaliyetlerin etkinliğinden emin olmak zorunludur.

YAPILACAKLAR; Var olan sistem 2008 revizyonuna göre gerekli revizyonlar yapılmalı. Var olan sistem 2008 revizyonuna göre gerekli revizyonlar yapılmalı. Dokümantasyonu ve süreçleri gözden geçirerek 2008 revizyonundaki gereklilikleri yerine getirmesini sağlamak. Dokümantasyonu ve süreçleri gözden geçirerek 2008 revizyonundaki gereklilikleri yerine getirmesini sağlamak. 1 senelik geçiş süreci tamamlanmadan yeni ISO 9001:2008 belgesinin alınması. 1 senelik geçiş süreci tamamlanmadan yeni ISO 9001:2008 belgesinin alınması.

İ NTEGRAL KAL İ TE DANI Ş MANLIK HER ADIMDA YANINIZDA… Bağdat Cad. Konuk Apt. No: 60 D.4 Altıntepe - Bostancı / İSTANBUL Bağdat Cad. Konuk Apt. No: 60 D.4 Altıntepe - Bostancı / İSTANBUL Tel: Fax: Tel: Fax: Gsm: Gsm: