Uluslararası Gençlik Ödülü 14-25 yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

UGP (ULUSAL GENÇLİK PARLAMENTOSU) YAZ OKULU
ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ. Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır.
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
International Awards.
THE DUKE OF EDINBURGH’S INTERNATIONAL AWARD - TÜRKİYE
OKUL HEYECANIM ÜN İ TE TANITIM SUNUMU HAZIRLAYAN:OYA ALTINTAŞ.
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
OKULLARIMIZIN BAŞVURABİLECEĞİ HİBE PROGRAMLARI VE KAZANDIRACAKLARI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Eğitim Aracı Olarak Oryantiring
Problem Çözme Süreci.
REHBERLİK.
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
HERKES İÇİN FUTBOL-GRASSROOTS
ODTÜ KUZEY KIBRIS KAMPUSU ÖĞRENCİ GELİŞİM VE PSİKOLOJİK DANIŞMA MERKEZİ (ÖGPDM)
HAYATIN İ Ç İ NDEN PS İ KOTERAP İ MERKEZ İ YÖN VE HEDEF BEL İ RLEME.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Comenius Programı Onur AYDEMİR
REHBERLİK DERSİ III.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
THE DUKE OF EDINBURGH’S INTERNATIONAL AWARD - TÜRKİYE
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
MESLEKİ GELİŞİM DÖNEMLERİNDE AİLELERİN ÖNEMİ.
HALK KÜTÜPHANESİ VE SOSYAL HİZMET BOYUTU Bu sunumdaki bilgiler Susan M. Currier’in «Public Libraries as Social Service Agencies: Birthright or Future Trend»
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
GELECEĞİ PLANLAMAK MESLEK SEÇİMİ.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
TEMEL BECERİLER-3.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
KADINLARIN YÜKSEK POZİSYONA GELEMEME NEDENLERİ Araş. Gör. M. Berrin BULUT Ahi Evran Üniversitesi (Psikoloji) Nisan 2014, Kırşehir.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
Logo.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK DERSİ III.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük esasına dayalı bir gençlik programıdır.

BRONZ, 14 yaş ve üzerindeki tüm gençler için. Bu Ödülü almak için gereken katılım süresi en az 26 hafta (6 ay) GÜMÜŞ, 15 yaş ve üzerindeki tüm gençler için. Bu Ödülü almak için gereken katılım süresi en az 52 hafta (12 ay) ALTIN, 16 yaş ve üzerindeki tüm gençler için. Bu Ödülü almak için gereken katılım süresi en az 78 hafta (18 ay)

Toplumda bireylerin birbirlerine ihtiyacı oldu ğ unu vurgulayarak gönüllü yardımın önemini göstermeyi ve gençleri çevredeki insanlara ve topluma sosyal hizmette bulunmaya özendirmeyi amaçlamaktadır. Yardıma Muhtaç İ nsanlar: Yaşlı, fiziksel veya zihinsel engellilere alışverişlerinde, bahçe işlerinde ya da di ğ er ev işlerinde periyodik ziyaretlerle yardımcı olunabilir.

Kişisel gelişimlerine katkıda bulunma Di ğ er insanların ihtiyaçlarını anlama ve onlara yardımcı olma Güvenme ve güvenilme Zayıf ve güçlü yönlerini tanıma Özgüvenin artması Önyargılardan ve yersiz korkulardan kurtulma Toplumda olumlu bir etki yaratma Sorumluluk alma

Gençlerin yeteneklerini ve yeni ilgi alanlarını keşfetmelerini sa ğ layarak, bir faaliyete azimle devam etmeyi ö ğ retmek ve takip ettikleri faaliyet ile ilgili derinlemesine bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. Binicilik Çiftçilik Foto ğ rafçılık Film ve magazin yapımı Hava sporları (paraşüt, yamaç paraşütü, planör...etc.) Heykel Halk oyunları

Yeni ilgi alanları keşfetmek Prati ğ e dayalı ve sosyal becerilerini geliştirmek Yeni insanlarla tanışma ve onlarla çalışmayı ö ğ renmek Zaman yönetimini ö ğ renmek Zorluklarla başa çıkmak Yeni kariyer hedefleri yaratmak Yeni yeteneklerini keşfetmek Gençlerin ufuklarını genişletmek ve kendileri ile yarışmalarını sa ğ lamak

Gençleri spor yapmaya teşvik etmeyi ve buyolla kişisel gelişim göstermelerini sa ğ lamayı amaçlamaktadır. Atletizm ve İ lgili Faaliyetler: Atletizm, jimnastik, fitness, orientering, koşu, yüksek atlama. Dans: Bale, modern dans, salon dansları, latin dansları, folklor, tap dans. Uzakdo ğ u Sporları: Aikido, judo, karate, kendo.

Her zaman formda olmanın zevkini yaşama ve fiziksel kapasiteyi artırmak Yeni yeteneklerini keşfetmek Zorluklarla başa çıkmayı ö ğ renmek Başarı hissini tatmak Kendine güven duygusunu arttırmak Ömür boyu devam edilebilecek bir ilgi alanı kazanmak

Gençlerin özgüven duygularını arttırarak, takım çalışması ve işbirli ğ i becerisi kazandırmayı; ayrıca Macera ve keşif ruhunu geliştirerek çevreye ve do ğ aya saygı duymayı ö ğ retmeyi amaçlamaktadır. Macera ve keşiften kazanımlarımız: Bir işi planlama ve yürütme Girişimcilik ruhunu ve hayal gücünü kullanma Takımın bir parçası olmayı ö ğ renme Zorluklarla başa çıkma Kendine güven kazanma Liderlik becerileri geliştirme Başkalarının güçlü ve zayıf yönlerini görme Karar verme ve verilen kararın sorumlulu ğ unu duyma Do ğ ayı tanıma ve saygı duyma

Ödül Programı herkese açıktır. Ödül Programı katılımcı olmak isteyen, yaşları arasındaki herkese açıktır. Uluslararası Gençlik Ödülüne katılımda gönüllülük esastır Ödül Programı esnektir. Katılımcı faaliyet programını içinde bulundu ğ u koşullara göre kendisi belirler. Ödül Programı dengeli bir faaliyet programıdır.

Ödül Programının kapsamında yer alan bölümler, katılımcıların var olan yeteneklerini ve ilgilerini dengeli bir faaliyet programı çerçevesinde geliştirmelerini sa ğ lar. Ayrıca gençlerin yeni beceriler ve deneyimler edinmelerini destekler. Ödül Programında başarısızlık kavramı yoktur. Bir faaliyete başlamadan önce katılımcılar ulaşmak istedikleri hedefleri belirlerler. Başarı, katılımcıların kendi seçtikleri hedeflere ulaşmalarıdır.

Program ba ğ lılık ve süreklilik gerektirir. Ödül Programı kişisel gelişimi esas alır. Ödül Programı sürekli ilerlemeye odaklıdır. Ödül Programı, kategoriler ilerledikçe katılımcıdan daha fazla zaman, ba ğ lılık ve sorumluluk bekler. Program zevkli ve e ğ lencelidir.

Ödül Programı zorlayıcıdır; ancak kişinin başkaları tarafından koyulmuş standartlara ulaşmasını de ğ il kendi sınırlarını zorlamasını esas alır;. Bu programda gençler kendi Ödül Programlarını kendileri yaratır, hedeflerini kendileri belirler ve gelişimlerini kendileri kayıt altına alırlar.

Kendine güven Kendi kendine karar verebilme yetisi Motivasyon Girişkenlik Zamanını planlayabilme yetene ğ i Yaratıcılık Yeni beceriler kazanma Toplumsal sorumluluklarının farkında olma

Yeni insanlar ile tanışmak Yabancı bir ortamda yaşam tecrübesi edinmek Yeni arkadaşlıklar kurmak Takımın bir parçası olmayı ö ğ renmek Sorumluluk almak İ letişim becerilerini geliştirmek İ nisiyatif kullanmayı ö ğ renmek Başkaları ile birlikte yaşamaktan ve çalışmaktan haz almayı ö ğ renmek

Uluslararası Gençlik Ödülü Programına katılan gençler; KEND İ LER İ N İ KEŞFEDERLER.