Bologna Sürecinde Enstitümüz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

ECTS/AKTS Değerlendirme
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Türk Bankacılık Sektörü Genel Görünümü
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN 26 Eylül 2011 DEÜ Mühendislik Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
European Credit Transfer System (ECTS)
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
BU SÜREÇTE ANABİLİM DALI/BÖLÜM BAŞKANLIKLARINCA TAMAMLANACAK EKSİKLER.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Erasmus+ Erasmus Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı Erasmus Kurum Koordinatörlüğü (Dh.1285)
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
15 Ekim 2008, Prof. Dr. A.S.Gökalp Uluslararası İlişkiler ve AB Ofisi ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ VE YERLEŞTİRME.
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
TEST – 1.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
ERASMUS TANINMA TOPLANTISI Okt.Tuba A. AKMAN Okt.Ceyda POLATEL Okt.Fatma DEMİRCİ.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
Yeni ve Temiz Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (YETAM) tarihleri arasında gerçekleştirilen faaliyetler.
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Makine Mühendisliğine Giriş
HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE DÜN,BUGÜN,YARIN
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ERASMUS HAZIRLIK VE DESTEK PROGRAMI MART 2017
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
AKTS Hesaplaması.
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Lisansüstü Şartlar Doktora Şartlar Tezli Yüksek Lisans Şartlar
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Sunum transkripti:

Bologna Sürecinde Enstitümüz Prof. Dr. Ersin Fadıllıoğlu

Öğrenci, öğretim elemanı ve yönetsel kadro hareketliliği yüksek, Eğitimi Avrupa boyutunda ele alan, Ulusal eğitim alanları birbiri ile karşılaştırılabilir, Eğitim etkinlikleri birbiri ile sıkı ilişkilendirmiş Tüm süreci iç ve dış katılımlarla sürekli denetleyen ve izleyen Öğrenim Alanı ve Bilgi Toplumu oluşturmaktır. Bologna

Bologna süreci Ortak deneyimlerin paylaşılması Ortak hedeflere ulaşmak üzere işbirliği yapılması Birbirinin deneyimlerinden faydalanılması Var olan sistemlerin ortak bir paydada buluşturulmasından ibaret olan “eğitim-öğretimde yenilenme” hareketidir. Bologna süreci

AKTS’nin amacı Öğrenci hareketliğini kolaylaştırmak, Öğrencilerin yurtdışında gördükleri eğitimlerinin kendi ülkelerinde tanınmasını standart hale getirmektir. AKTS’nin amacı

AKTS kredisi AKTS kredisi dersin düzeyini direkt olarak belirlemez. Zorluk derecesi ile AKTS kredi miktarı arasında direkt bir ilişki yoktur. AKTS kredisi sadece ders saatine bağımlı olmayıp, o dersin oluşturduğu tüm iş yükünü kapsar. AKTS kredisi

Enstitüde Bologna Tüm eğitim programlarımızı; Eleştirel bakış açısı ile değerlendirmek, Olası sorunları ve iyileştirmeye açık alanları tespit etmek, Çözümleri düşünmeye ve uygulamaya başlamak, Sürekli iyileştirmeye yönelik yürütülebilir mekanizmalar kurmak. Enstitüde Bologna

Enstitüde Bologna ANABİLİM DALI: 60 PROGRAM: 86 DOKTORA: 60 YÜKSEK LİSANS:59 TEZSİZ YÜKSEK LİSANS: 11 BÜTÜNLEŞİK DOKTORA :3 Enstitüde Bologna

Eğitim komisyonuna sunulması

Eğitim komisyonuna sunulması

Eğitim komisyonuna sunulması Eğitim komisyonunda onaylanamama nedenleri: Seminer dersinin eksik olması Doktora dersleri olan 700 kodlu derslerin yüksek lisans programlarında yer alması AKTS hesaplama hataları Yerel kredi hesaplama hataları Lisans derslerinin yüksek lisansta alınması durumunda uyulması gereken sayı kısıtlamalarına uyulmaması Eğitim komisyonuna sunulması

Eğitim komisyonuna sunulması Eğitim komisyonunda onaylanamama nedenleri: Makale sunumu dersinin kredisi konusunda yapılan hatalar Seçmeli dersler arasında kodun bulunmayışı Doktora programında yüksek lisans programına ait 600 kodlu derslerin yer alması Yeterlilik sınavına hazırlık dersine YET790 kodunun verilmemiş olması Eğitim komisyonuna sunulması

Mevcut durumda doktora öğrencileri yüksek lisans dersleri veya yüksek lisans öğrencileri doktora derslerini alabilmekteler. Yeni durumda da isterler ise alabilirler ancak bu dersler kredi yükleri için gerekli kısmı doldurmaz. Eğer doktora programı için bir yüksek lisans dersi zorunlu alınması gerekli ise bu ders bilimsel hazırlık kapsamında alınabilir. Sorunlar - Çözümler

Bilimsel hazırlık derslerinden öğrenci kredi tamamlayamaz ve bu dersler geçti (G) veya kaldı (K) şeklinde transkriptinde görülecektir. Seçmeli ders zorunlu değildir. Zorunlu derslerin açılması konusunda program sahipleri itinalı davranarak öğrencilerin mağdur olmalarının önüne geçmeli. Sorunlar - Çözümler

2013-2014 Eğitim Öğretim yılında Lisansüstü eğitimde Bologna sürecinin tamamlanarak uygulamaya geçilmesi planlanıyor. Tüm programlarımız ve enstitümüz bu konuda hazırlıklarını tamamladı. Ancak bizim dışımızda muhtemel sıkıntılar arasında mevcut otomasyon sisteminin bu durumda nasıl çalışacağıdır. Derslerin yenilenmesi dolayısı ile sistemde gerekli güncellemelere ihtiyaç duyulması Sorunlar - Çözümler

Fırsatlar Tüm programlar gözden geçirildi. Pasif durumda olan program ve dersler aktif duruma getirildi. Yeni dersler açıldı. Yeni programlar açıldı (YÖK süreçleri de tamamlandı). Fırsatlar

Enstitümüz çalışanlarına Anabilim Dallarımıza ve Enstitümüz çalışanlarına yoğun emeklerinden dolayı TEŞEKKÜR ediyorum.