I. TÜRKİYE ÇOCUK HAKLARI STRATEJİSİ VE UYGULAMA BELGESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Bankacılık Etik İlkeleri
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Engellilerin Haklarına İlişkin BM Sözleşmesi
ÇOCUK İSTİSMARINA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
ENGELLİLERİN EĞİTİMİ VE İSTİHDAMINDA YENİ PERSPEKTİFLER
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ENGELLİ OLMAK SUÇ DEĞİL
Yrd. Doç. Dr. İdil Işıl GÜL 9 Kasım 2012, Ayfonkarahisar.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
SOSYAL HİZMETLER VE ÇOCUK ESİRGEME KURUMU Genel Müdür Yardımcısı.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Diferansiyel Denklemler
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
BEN OLMADAN BENİM ADIMA HİÇ BİR ŞEY! Bağımsız Yaşam hareketinin merkezinde “engelli bireyler” in kendileri vardır. Engelli bireyler, kendi hayatlarına.
SINIF YÖNETİMİ.
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
ALTINDAĞ SOSYAL HİZMET ERKEZİ
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ SEMİNERİ. EĞİTİM HAKKI Özel gereksinimi ve/veya engeli olan ya da olmayan tüm çocuklar eğitim hakkından yararlanma özgürlüğüne.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KAMU HUKUKUNDA ÇOCUK HAKLARI ÇOCUĞUN ANAYASAL TEMEL HAKLARI
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

I. TÜRKİYE ÇOCUK HAKLARI STRATEJİSİ VE UYGULAMA BELGESİ 2011-2015 ANKARA ve İSTANBUL ODAK GRUP TOPLANTILARI

23 / 11 2010 ANKARA

VİZYON-23/11 Çocukların haklarının ve sorumluluklarının bilincinde olarak çocukluklarını yaşadıkları; haklarının tanındığı, yaşama geçirildiği ve katılımlarının gerçekleştiği bir Türkiye

Anahtar Kelimeler Tüm çocukların yaşamak istediği ülke Hakların gerçekleştirildiği , izlenmesi Sevgi dolu bakan Geleceğe güvenle bakan Çocuğun yüksek yararı Hak temelli Bütüncül Eğitim, adalet, sağlık, sosyal hizmet ve sosyal yardım hizmetlerin eşit olarak uygulandığı Çocuk katılımı Çocuk gibi yaşamak Çocuk gibi hayalleri ile yaşamak Çocuğun ailesi ile birlikte yaşaması İhmal ve istismar Anahtar Kelimeler

Anahtar Kelimeler Sınavsız eğitim Çocukların haklarını bildiği Çocukların ruh ve beden olarak zarar görmeden çalıştırıldığı Çocukların haklarının bilincinde olması Hakların güvence altında olması Temiz sosyal çevre Uluslar arası ve ulusal hakların uygulandığı ve izlendiği yapıya sahip Birey olmak Kaliteli yaşam şartları ve standartları Özgüvenli, kararlı, araştırmacı özelliklere Evrensel standartlarda Haklardan eşit olarak yararlanması, ayrımcılığa kapalı Anahtar Kelimeler

VİZYON ANALİZİ/Yaklaşımlar Çocuğun gelişimsel gereksinimlerine bütüncül bir yapı içinde yaklaşmak Çocukluk dönemine, sadece yetişkinliğe hazırlık olarak bakılmamalıdır Çocuklara kendi yaşamlarının ve haklarının öznesi olarak bakılmalı, bireysel kapasitelerinin/potansiyellerinin farkına varılmalı Birey olma yönünde önlerinin açılması Çocukların gelişimsel gereksinimleri doğrultusunda, hakları ve sorumlulukları vardır, toplumun bu bağlamda bilinçlendirilmesi ve rehberliği gereklidir Merkezine çocuğun gereksinimlerini ve haklarını odak alan politikalar oluşturulmalı, hayata geçirilmesini sağlayacak yapılar geliştirilmeli, izlenmeli, denetlenmeli ve bütün süreçlere çocukların etkin katılımı sağlanmalıdır Çocuğun gelişimi sürekli ve kesintisiz olarak ele alınmalıdır, bu gelişim içinde bulunduğu aile ve çevre göz önüne alınarak izlenmelidir

1.Çocuk hakları ve gereksinimleri konusunda toplumun tüm bireylerinin, kurum ve kuruluşlarının eşgüdümünü ve farkındalığını arttırmak 2.Çocuk haklarını ülke düzeyinde geliştirmek, yaygınlaştırmak , denetlemek ve izlemek 3.Çocuğun gelişiminin kesintisiz olarak izlenmesini sağlayan, gereksinimlerini zamanında karşılayan, aileyi ve içinde bulunduğu toplumsal çevreyi destekleyen sistemler ve politikalar geliştirmek 4.Çocukların yaşadığı ortamların şiddetten, ihmal ve istismardan arındırılmasına yönelik politikalar geliştirmek 5.Çocukların yaşadığı ortamlarda şiddet, ihmal ve istismara uğrayanlara yönelik tanı ve tedavi edici hizmetleri güçlendirmek 6.Çocuk haklarına yönelik sözleşme ve yasaların uygulanması için tüm hukuksal ve kurumsal altyapının geliştirilmesi 7.Çocuk haklarının yaşama geçirilmesinde eğitimli insan gücü kaynağının geliştirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması 8. Çocuklara yönelik hizmetlerin sürdürülebilirliğini güçlendirmek

Öneriler: -Çocuk haklarının uygulanmasına yönelik eşgüdümü kolaylaştıracak bir modelin oluşturulması Çocuk haklarının uygulanmasına yönelik standartların oluşturulması Uygulayacak nitelikli insan gücüne ilişkin mesleki yetkinlik ölçütlerinin belirlenmesi Çocuğa yönelik hizmetlerin sürdürülebilirliğini engelleyen nedenlerin bilimsel olarak ortaya konulması Çalışan çocukların tespiti, denetlenmesi, eğitime geri kazandırılması ve ilgili kurumların eşgüdüm halinde çalışması Tüm sorunların önlenmesi ve çözümü için aile ve toplum ile sosyal çalışmaların konu ile ilgili meslek elemanlarınca yapılması Çocuk ve Gençliğe yönelik icracı bir bakanlığın kurulması Özel korunma tedbirlerine (sığınmacı ve mülteci , engelli, suça itilen vb.) gereksinimi olan çocukların, tüm haklardan eşit olarak erişimini sağlamak

24/11/2010 ANKARA

Vizyon Analizi Çocuğun katılımı Gelişimini destekleyici ortam ve mekanizmaların sağlanması Çocuğun duygusal, zihinsel, fiziksel, sosyal ve ahlaki gelişimini desteklemek Çocuğun birey olarak kabulü Dünya standartlarında öncü olmak Toplumsal farkındalık , duyarlılık, sürecin sahiplenilmesi Çocuk haklarının hayata geçirilmesinde fırsat eşitliğinin sağlanması Kurumlar arası koordinasyon Çocuğa duyarlı kaynak ve politikalar oluşturmak

VİZYON-24/11 Çocukların çocuk gibi yaşaması için her hakkın tanındığı ve katılımcı bir anlayışla hayata geçirildiği, dünya çocuklarının yaşamak istediği örnek bir ülke.

STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ 1. Çocuğa yönelik hizmetlere erişimde ve sunumda fırsat eşitliğini sağlayacak altyapı ve politikaları geliştirmek 2. Çocuk hakları konusunda tüm kurum /kuruluşlar ile bireylerin farkındalığını ve duyarlılığını arttırmak 3.Hizmet kalitesini çocuğun gelişimini destekleyecek ve ihtiyaçlarına duyarlı olacak şekilde arttırmak 4.Çocuklara hizmet veren kurumlar arasında koordinasyon mekanizmaları geliştirmek ve güçlendirmek 5.Çocuklara yönelik hizmetlerde koruyucu ve önleyici politikalar ve modelleri güçlendirmek ve sürdürülebilirliğini sağlamak

STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ 2. Çocuk hakları konusunda tüm kurum /kuruluşlar ile bireylerin farkındalığını ve duyarlılığını güçlendirmek *TÜK tarafından yayın durdurmalarından alınan cezalardan elde edilen kaynak kullanılarak paydaşların desteğiyle aile hayatı ve çocukların gelişimine/çocuk haklarına yönelik programlar hazırlatılması; özel kanallara program durdurma zamanlarında yayınlatılması; günün her saatine göre farklı programların yayınlatılması,

STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ 3.Hizmet kalitesini çocuğun gelişimini destekleyecek ve ihtiyaçlarına duyarlı olacak şekilde arttırmak; Çocuğun duygusal, zihinsel, fiziksel, sosyal ve ahlaki gelişimini desteklemek Çalışma hayatına hazırlık anlamında rehberlik hizmetlerinin verilmesi Çocuk işçiliğine yönelik etkin denetim / etkin denetim mekanizmaları oluşturmak Rehberlik hizmetlerinin nitelik ve nicelik olarak geliştirilmesi, tüm çocukların bu hizmetlerden yararlanmalarını sağlamak Çocuklarda hukuk bilincini geliştirmek ve ceza hukukunu kapsayacak şekilde , okul veya medya kanalıyla temel hukuk bilgisinin aktarılması

3.Hizmet kalitesini çocuğun gelişimini destekleyecek ve ihtiyaçlarına duyarlı olacak şekilde arttırmak; Çocuğun duygusal, zihinsel, fiziksel, sosyal ve ahlaki gelişimini desteklemek Çocuğa yönelik eğitim programların TRT ve özel kanallarca yapımı ve sunumunun zorunlu hale getirilmesi Çocuklarla ilgili tüm istatistiklerin Resmi İstatistik Programında yer alması STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ

STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ 4.Çocuklara hizmet veren kurumlar arasında koordinasyon mekanizmaları geliştirmek ve güçlendirmek Çocuğun takibini sağlayacak bir veri tabanı oluşturulmasına yönelik yasal ve kurumsal düzenlemeler yapılması Çocuk ve Gençlikten sorumlu icracı bir bakanlık

STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ 5.Çocuklara yönelik hizmetlerde koruyucu ve önleyici politikalar ve modelleri güçlendirmek ve sürdürülebilirliğini sağlamak Okul sosyal hizmetine yönelik bir model oluşturmak Ebeveynlere sağlıklı aile hayatı ve çocuğun sağlıklı yetiştirilmesine yönelik , çocuğun gelişim dönemlerine uygun eğitimlerin zorunlu hale getirilmesi Akran Eğitimi Temelli Yaşam Becerileri eğitimi programları veya benzeri programları yaygınlaştırmak Medya okur yazarlığının zorunlu ders haline gelmesi

5.Çocuklara yönelik hizmetlerde koruyucu ve önleyici politikalar ve modelleri güçlendirmek ve sürdürülebilirliğini sağlamak MEB disiplin yönetmeliğinin gözden geçirilerek, çocuğu okuldan uzaklaştıran uygulamaların kaldırılması ve olumlu sosyal davranışları geliştiren uygulamaların yerleştirilmesi Çocuklarla ilgili çalışan tüm kurumlarda , gönüllü çalışma uygulamalarını n desteklenmesi gibi çocuklarda olumlu sosyal davranışların geliştirilmesi STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ

27/11/2010 İSTANBUL

VİZYON-27/11 Çocuk yararını diğer bütün yararlardan üstün tutarak; çocuklarla birlikte ailenin, toplumun ve devletin etkin katılımına dayalı, çocuk hakları temelinde bir çocukluğun yaşandığı, çocuk politikalarının gerçekleştiği Türkiye.

VİZYON ANAHTAR KELİMELERİ İhmal ve istismar Uygun Aile ortamı Haklarının bilinmesi ve korunması Tüm çocuklar Örnek olmak Mutlu çocukluk Sağlık (sosyal, beden ve ruh) güvencesi Temiz ve güzel bir sosyal çevre Çocuk hakları sözleşmesini tam olarak uygulama Standartların oluşturulması ve gerçekleştirilmesi Kendini gerçekleştirme Birey olma bilinci Yaşanmak istenen ülke Güvenli Doğuştan sahip olunan hakların Hakların gerçekleşmesi Çocuğun yüksek yararı Çocuk hakları temelli Adalet Etkin katılım (Çocuk ve yetişkinler) Çocuk olma Çocukluğunu yaşama Öz güveni olan Araştırıcı Çocukların etkin katılımı Çocuklarla birlikte VİZYON ANAHTAR KELİMELERİ

1.Çocuğa yönelik idari faaliyetlerde/hizmetlerde imkan ve fırsat eşitliğini güçlendirmek 2. Sivil toplum kuruluşları ile gönüllülerin çocuğa yönelik idari faaliyetlere nitelikli katılımının artırılması, 3.Çocuğa ve çocuk haklarına ilişkin görev ve yükümlülüklerle yapılması gerekenler hakkında aile, toplum ve kamu tüzel kişilerinin farkındalığının güçlendirilmesi sorumluluklarının öğretilmesi, 4.İhmal, istismar ve ihlallere karşı sürekli izleme ve denetleme suretiyle etkin ve hızlı yaptırımlara bağlanarak hayata geçirilmesi. 5.Çocuk haklarının hayata geçirilmesi için tüm hukuksal , sosyal ve kurumsal altyapının güçlendirilmesi

6.Çocuk haklarına yönelik mevzuat oluşturulurken , kurumsal yapı geliştirilirken çocuk hukukunun temel ilke ve kurallarının esas alınması. 7.Çocukların psikolojik ve fiziksel sağlıklarının korunacağı sosyal , kültürel, hukuki , ekonomik çevreyi ve toplumsal yapıyı oluşturmak, 8.Çocuğun yaşam hakkı dikkate alınarak, doğum öncesi ve doğum sonrası döneme ilişkin sağlık sorunlarında öncelikleri belirlemek ve önlemler almak, 9.Çocuğun sağlıklı koşullarda doğumu, enfeksiyon hastalıklarından korunması, sağlıklı büyümesine ve beslenmesine ilişkin hizmetlerin geliştirilmesi 10.Her çocuğun yaşına ve gelişim dönemine uygun, gerekli eğitimi alması ve sürdürmesini sağlamak, STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ

STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ 11.Çocuk haklarını yargı dışı yöntemlerle de koruyacak etkin kurumlar oluşturmak, 12.Çocukların ruhsal ve gelişimsel sorunları nedeniyle gerekli tedavilerin , ve eğitimin sağlanarak toplumun saygın bireyi olarak yer almasının sağlanması, 13.Ülkedeki engelliğe neden olan hastalıkların ve durumların tanısı, korunması , engelli çocukların tedavi ve rehabilitasyonu yoluyla topluma katılımlarının sağlanması 14.Engellilerin önlenebilir olanlara yönelik tedbirleri artırmak, doğuştan ve sonradan oluşan engellerinin çocuğun imkan ve fırsat eşitliğine etkisine yönelik çalışmalara öncelik vermek 15. Çocukların kendilerini ifade etme ve kendileri ile ilgili karar verme süreçlerine katılımlarının sağlanması için çocuğa saygı kültürünün geliştirilmesi

STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ 16. Çocuğun görüş bildirdiği her konuda cevap alma hakkını sağlamak 17.Temel Eğitimde, çocuk olma ve çocukluğunu yaşama hakkı çerçevesinde çocuğu hayata hazırlayıcı, yeteneklerini geliştirici politikalar oluşturmak

28/11/2010 İSTANBUL

Çocukla ilgili bütün hak ve özgürlüklerin çocuklarla birlikte, çocuğun üstün yararı temelinde gerçekleştirildiği dünyaya örnek olacak bir Türkiye VİZYON-28/11

STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ Medya (matbu, elektronik ve elektromanyetik kitle iletişim araçları ) ile ilgili yasal düzenlemelerin çocuk hakları temelinde gözden geçirilerek uygulamaların etkinleştirilmesi Medya ürünlerinin üretimi ve yayını öncesinde ve sonrasında çocuğun yüksek yararına düzenlenerek geliştirilmesi Aşırı baskıcı ve otoriter tutumlar önlenerek , çağdaş çocuk yetiştirme tutumlarının ebeveynlerde geliştirilmesi Özel eğitime muhtaç çocukların erken tanısı yapılarak eğitimlerinin aksatılmadan sürdürülmesi Çocukların hak arama özgürlüklerinin geliştirilmesi Bebeklik, ilk çocukluk ve okul çağındaki çocukların kötü beslenmesinin önlenmesi Düşük ağırlıklı bebek doğumlarının önlenmesi Çocuklara hizmet verenlerin nitelik olarak geliştirilerek, görevlerinde sürekliliğinin sağlanması

STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ Güç koşullardaki çocukların durumlarının iyileştirilmesi “Çocuk Hakları” konusunda toplumun tüm kesimlerine farkındalık yaratmak ve bu konuda bilinç düzeyini arttırmak Çocukların psikolojik ve fiziksel sağlıklarının korunacağı sosyal , kültürel, hukuki , ekonomik, sportif ve sanatsal çevreyi ve toplumsal yapıyı oluşturmak Çocuğu suça iten nedenlerin araştırılarak, bunu önleyici ve iyileştirici politikalar geliştirmek Çocuk işgücü istismarının önlenmesi Çocuğa yönelik şiddetin önlenmesi İlk öğretim sonrası örgün eğitime devam edemeyen çocukların temel eğitim sonrasında mesleki eğitim merkezlerine yönlendirilmesi

STRATEJİK AMAÇ İFADELERİ Çocuklara yönelik hizmetlerde STK’lar, ulusal ve uluslararası kuruluşların işbirliği ve koordinasyonunu geliştirmek Çocukların ihtiyaçları doğrultusunda gerekli kaynakların temini ve uygun hizmet modellerinin geliştirilmesi * Türkiye Çocuk Fonunun kurulması *Aile, Çocuk ve Gençlik Bakanlığının kurulması Çocuk hakları sözleşmesinin uygulanması için tüm hukuksal ve kurumsal altyapıların iyileştirilmesi (çocuk meclisi ve çocuk konseyi oluşturulması, çocuk hakları izleme komiteleri) Çocuk haklarına dayalı çocuk dostu medya sistemi geliştirmek Çocuk yayınlarının, çocuk haklarına uygunluğunun izlenmesine yönelik mekanizmaların geliştirilmesi

Gruplanmış Str. Amaçlar

Str.Amaç-1(Toplumsal Farkındalık) Çocuk hakları ve gereksinimleri konusunda toplumun tüm bireylerinin, kurum ve kuruluşlarının eşgüdümünü ve farkındalığını arttırmak Çocuk hakları konusunda tüm kurum /kuruluşlar ile bireylerin farkındalığını ve duyarlılığını arttırmak Çocuğa ve çocuk haklarına ilişkin görev ve yükümlülüklerle yapılması gerekenler hakkında aile, toplum ve kamu tüzel kişilerinin farkındalığının güçlendirilmesi sorumluluklarının öğretilmesi, “Çocuk Hakları” konusunda toplumun tüm kesimlerine farkındalık yaratmak ve bu konuda bilinç düzeyini arttırmak

Str.Amaç-2(Çocuk Hakları) Çocuk haklarını ülke düzeyinde geliştirmek, yaygınlaştırmak , denetlemek ve izlemek Çocuk haklarına yönelik mevzuat oluşturulurken , kurumsal yapı geliştirilirken çocuk hukukunun temel ilke ve kurallarının esas alınması. Çocuk hakları sözleşmesinin uygulanması için tüm hukuksal ve kurumsal altyapıların iyileştirilmesi (çocuk meclisi ve çocuk konseyi oluşturulması, çocuk hakları izleme komiteleri) Çocuğun görüş bildirdiği her konuda cevap alma hakkını sağlamak Çocukların hak arama özgürlüklerinin geliştirilmesi

Str.Amaç-3(Çocuk Politikaları) Çocuğun gelişiminin kesintisiz olarak izlenmesini sağlayan, gereksinimlerini zamanında karşılayan, aileyi ve içinde bulunduğu toplumsal çevreyi destekleyen sistemler ve politikalar geliştirmek Çocuklara yönelik hizmetlerde koruyucu ve önleyici politikalar ve modelleri güçlendirmek ve sürdürülebilirliğini sağlamak Temel Eğitimde, çocuk olma ve çocukluğunu yaşama hakkı çerçevesinde çocuğu hayata hazırlayıcı, yeteneklerini geliştirici politikalar oluşturmak Çocuğu suça iten nedenlerin araştırılarak, bunu önleyici ve iyileştirici politikalar geliştirmek Güç koşullardaki çocukların durumlarının iyileştirilmesi

Str.Amaç-4(Şiddet/İhlal/İstismar) Çocukların yaşadığı ortamların şiddetten, ihmal ve istismardan arındırılmasına yönelik politikalar geliştirmek Çocukların yaşadığı ortamlarda şiddet, ihmal ve istismara uğrayanlara yönelik tanı ve tedavi edici hizmetleri güçlendirmek İhmal, istismar ve ihlallere karşı sürekli izleme ve denetleme suretiyle etkin ve hızlı yaptırımlara bağlanarak hayata geçirilmesi. Çocuk işgücü istismarının önlenmesi Çocuğa yönelik şiddetin önlenmesi

Str.Amaç-5(Kurumsal/Hukuksal Altyapılar) Çocuk haklarına yönelik sözleşme ve yasaların uygulanması için tüm hukuksal ve kurumsal altyapının geliştirilmesi Çocuk haklarının hayata geçirilmesi için tüm hukuksal , sosyal ve kurumsal altyapının güçlendirilmesi Çocukların psikolojik ve fiziksel sağlıklarının korunacağı sosyal , kültürel, hukuki , ekonomik çevreyi ve toplumsal yapıyı oluşturmak, Çocukların psikolojik ve fiziksel sağlıklarının korunacağı sosyal , kültürel, hukuki , ekonomik, sportif ve sanatsal çevreyi ve toplumsal yapıyı oluşturmak Çocuk haklarını yargı dışı yöntemlerle de koruyacak etkin kurumlar oluşturmak,

Str.Amaç-6(Kaynaklar/İnsan Gücü) Çocuk haklarının yaşama geçirilmesinde eğitimli insan gücü kaynağının geliştirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması Çocukların ihtiyaçları doğrultusunda gerekli kaynakların temini ve uygun hizmet modellerinin geliştirilmesi Çocuklara hizmet verenlerin nitelik olarak geliştirilerek, görevlerinde sürekliliğinin sağlanması

Str.Amaç-7(Hizmetlerde Kalite ve Sürdürülebilirlik) Çocuklara yönelik hizmetlerin sürdürülebilirliğini güçlendirmek Hizmet kalitesini çocuğun gelişimini destekleyecek ve ihtiyaçlarına duyarlı olacak şekilde arttırmak

Str.Amaç-8(Fırsat Eşitliği) Çocuğa yönelik hizmetlere erişimde ve sunumda fırsat eşitliğini sağlayacak altyapı ve politikaları geliştirmek Çocuğa yönelik idari faaliyetlerde/hizmetlerde imkan ve fırsat eşitliğini güçlendirmek

Str.Amaç-9(Hizmelerde Eşgüdüm) Çocuklara hizmet veren kurumlar arasında koordinasyon mekanizmaları geliştirmek ve güçlendirmek Çocuklara yönelik hizmetlerde STK’lar, ulusal ve uluslararası kuruluşların işbirliği ve koordinasyonunu geliştirmek STK’lar ile gönüllülerin çocuğa yönelik idari faaliyetlere nitelikli katılımının artırılması,

Str.Amaç-10(Çocuğun Katılımı) Sivil toplum kuruluşları ile gönüllülerin çocuğa yönelik idari faaliyetlere nitelikli katılımının artırılması, Çocukların kendilerini ifade etme ve kendileri ile ilgili karar verme süreçlerine katılımlarının sağlanması için çocuğa saygı kültürünün geliştirilmesi

Str.Amaç-11(Beslenme ve Sağlık) Çocuğun yaşam hakkı dikkate alınarak, doğum öncesi ve doğum sonrası döneme ilişkin sağlık sorunlarında öncelikleri belirlemek ve önlemler almak, Çocuğun sağlıklı koşullarda doğumu, enfeksiyon hastalıklarından korunması, sağlıklı büyümesine ve beslenmesine ilişkin hizmetlerin geliştirilmesi Çocukların ruhsal ve gelişimsel sorunları nedeniyle gerekli tedavilerin , ve eğitimin sağlanarak toplumun saygın bireyi olarak yer almasının sağlanması, Ülkedeki engelliğe neden olan hastalıkların ve durumların tanısı, korunması , engelli çocukların tedavi ve rehabilitasyonu yoluyla topluma katılımlarının sağlanması Engellilerin önlenebilir olanlara yönelik tedbirleri artırmak, doğuştan ve sonradan oluşan engellerinin çocuğun imkan ve fırsat eşitliğine etkisine yönelik çalışmalara öncelik vermek Bebeklik, ilk çocukluk ve okul çağındaki çocukların kötü beslenmesinin önlenmesi Düşük ağırlıklı bebek doğumlarının önlenmesi

Str.Amaç-12(Eğitim) Her çocuğun yaşına ve gelişim dönemine uygun, gerekli eğitimi alması ve sürdürmesini sağlamak, Özel eğitime muhtaç çocukların erken tanısı yapılarak eğitimlerinin aksatılmadan sürdürülmesi İlk öğretim sonrası örgün eğitime devam edemeyen çocukların temel eğitim sonrasında mesleki eğitim merkezlerine yönlendirilmesi

Str.Amaç-13(Medya) Medya (matbu, elektronik ve elektromanyetik kitle iletişim araçları) ile ilgili yasal düzenlemelerin çocuk hakları temelinde gözden geçirilerek uygulamaların etkinleştirilmesi Medya ürünlerinin üretimi ve yayını öncesinde ve sonrasında çocuğun yüksek yararına düzenlenerek geliştirilmesi Çocuk haklarına dayalı çocuk dostu medya sistemi geliştirmek Çocuk yayınlarının, çocuk haklarına uygunluğunun izlenmesine yönelik mekanizmaların geliştirilmesi

Str.Amaç-14(Çocuk ve Aile) Aşırı baskıcı ve otoriter tutumlar önlenerek , çağdaş çocuk yetiştirme tutumlarının ebeveynlerde geliştirilmesi