Garanti’de İnovasyon 26 Mayıs 2008. Garanti’nin İnovasyon Yolculuğu Yenilikçilik anlamında sektörün farkındalığının düşük olması Etkili ve büyük teknolojik.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Yönetim Danışmanlığı Nisan 2006
, BURSA MÜKEMMELLİKLE GELECEĞE HAZIRLIK.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
PAZAR YÖNLÜLÜK.
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
AKILLI ŞEBEKELİ KİM İŞLETECEK ? Murad ŞERALIOĞLU İGDAŞ EĞİTİM MÜDÜRÜ
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
GİRİŞİMCİLİKTE YENİLİK (İNOVASYON)
Açık İnovasyon ve Fikri Varlıklar Sertaç Köksaldı İnovasyon ve Sınai Mülkiyet Hakları Konferansı 4 Aralık 2009.
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Teknoloji ve İnovasyon için Gelişim ve İletişim Platformları Selen Kocabaş.
Nurşen Varır Workcube - İnsan Kaynakları Yönetimi.
Pazarlama Araştırması
12. Stratejik yönetim.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İNOVASYON.
VİZYONER LİDERLİK.
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
DİNAMİKLER Nisan 2008, İstanbul İNOVASYON  İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek,
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Garanti’de İnovasyon 1. Garanti’nin inovasyon anlayışı ve yaklaşımı
TÜRKİYE’NİN YENİLİKÇİLİK PERFORMANSINA İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELER.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
Burns- Stalker Araştırması (Tavistock Enst), 1961
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

Garanti’de İnovasyon 26 Mayıs 2008

Garanti’nin İnovasyon Yolculuğu Yenilikçilik anlamında sektörün farkındalığının düşük olması Etkili ve büyük teknolojik gelişmeler Fırsat alanlarının çok sayıda olması Ortalamanın üstünde yetenekli ve genç bir ekip Sürekli ve büyük değişiklikler yaratan ürün, hizmet, iş modeli, teknoloji atılımları Yüksek karlılık Devam eden güçlü teknolojik platform avantajı Sektörde artan rekabet ve yenilikçilik farkındalığı Fırsat alanlarının, dolayısıyla yenilik sayısının çok daralması Yeniliklerin “marjinal” hale gelip, karlılık ve müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisinin azalması Yenilikçilik ve yüksek büyüme performasındaki liderlik pozisyonumuzu perçinlemek Yeni fırsat alanlarını fark etmek “Marjinal” değil “yüksek etkili” inovasyonlarla yenilikçilikte “ölçek” yakalamak Yenilikçilik nosyonunu kişilerin ekstra çaba ve yeteneklerine bağlı olmaktan çıkarmak ve kurumsal bir yetkinlik ve süreç haline getirmek 90’lı Yıllar... Yarın... Yenilikçiliğin Amaçları Bugün...

Global Business Services © Copyright IBM Corporation 2007 |3 Olgun bir inovasyon modeli “kurumsal inovasyon sahipliği” ve “inovasyon süreçleri” olarak tanımlanabilir Inovasyon sahipliği kurumsal stratejiyi inovasyon ajandasına çevirir ve stratejik tutarlılığı sağlar Inovasyon süreçleriyle yeni fikirlerler ortaya çıkarılarak ekonomik ve stratejik değer yaratılır

Global Business Services © Copyright IBM Corporation 2007 |4 Olgun inovasyon modeli kurumsal stratejiyle inovasyon süreçlerinin bağını kurar İnovasyon yönetimi İnovasyon ajandası Strateji İnovasyon süreçleri Sahiplik Süreç

Global Business Services © Copyright IBM Corporation 2007 |5 Strateji kurumun ana hedeflerini nasıl gerçekleştireceğini tanımlamalıdır İnovasyon yönetimi inovasyon süreçlerinin etkin bir şekilde uygulandığını ve eforların ajandanın çizdiği çerçeve içinde kaldığını temin etmelidir İnovasyon süreçleri yeni değer yaratmayı, geliştirmeyi ve bunlardan yararlanmayı sağlayan tüm aktiviteleri tanımlamalıdır Ajanda, inovasyonun kurumsal stratejiye nasıl hizmet edeceğini tanımlamalıdır Olgun inovasyon modelinin karakteristikleri tanımlanmalıdır İnovasyon yönetimi İnovasyon ajandası Strateji İnovasyon süreçleri Sahiplik Süreç

Global Business Services © Copyright IBM Corporation 2007 | Değer AraştırmaFikirlerin OluşmasıDeğerlendirmeGeliştirmeUygulama Tüm sistemi besleyecek ve tetikleyecek bilgi ve verilerin edinilmesi ve organize edilmesi Edinilen veri ve bilgilerin stratejiyle belirlenmiş hedefler doğrultusunda fikir oluşturmak için kullanılması Ortaya çıkarılan fikirlerin maliyet ve uygulanabilirlik kriterleriyle değerlendirilip, seçilmesi, önceliklendirilmesi Fikirlerin pazarlanabilir ve uygulanabilir ürün, hizmet, iş modeli haline getirecek tüm faaliyetlerin tamamlanması Geliştirilen ürün/hizmet/ iş modellerinin uygulanması ve pazarlanması, iletişiminin kurgulanması Değer yaratacak inovasyon süreci modeli

© Copyright IBM Corporation 2008 Garanti Bank - Steering Committee Presentation | 13-Dec-147 Ürün ve hizmet inovasyonu Operasyonel inovasyon İş modeli inovasyonu Segment ve pazar inovasyonu Kanal ve dağıtım inovasyonu... ne sattığınız…nasıl yaptığınız …değer yaratmak için hangi aktiviteleri seçtiğiniz…...kime sattığınız... …nasıl ilişki kurduğunuz, işlediğiniz ve değer transfer ettiğiniz Etkin inovasyon süreçleriyle tüm organizasyonu etkileyecek değerler yaratmak mümkün

© Copyright IBM Corporation 2008 Garanti Bank - Steering Committee Presentation | 13-Dec-148 İnovasyon sürecinde özellikle açık bir organizasyon kurgulamak en kritik unsur Bilgi ve data depolama Organizasyonel fırsatlar ve motivasyon Fikir Geliştirme Organizasyon/roller Ölçümleme Ödüllendirme Araştırma Tüketici trendleri Demografik Sosyo-ekonomik Kültürel Davranışsal Pazar trendleri Focus gruplar Geleneksel focus gruplar Marjinal kullanıcılar Antropolojik teknikler Etnografi Birebir görüşmeler Müşteriyle birlike yaşamak Kantitatif araştırmalar Müşteri anketleri NPS araştırmaları Banka Çalışanları Önersen Ortaklıklar İş ortakları Akademik ortaklıklar Pasif ve rastsal bilgi toplanması Odaklı ve sistematik bilgi toplanması Depolama, erişim, korelasyon ve geliştirme Bilgiyi işleyebilme yetenekleri İnovasyona özgü yetkinlikler Metedoloji Araçlar ve sistemler

© Copyright IBM Corporation 2008 Garanti Bank - Steering Committee Presentation | 13-Dec-14 Inovasyon Ajandası İnovasyon modelini oluşturmak İnovasyon mixini oluşturmak Gelecek öngörüsünü hazırlamak İnovasyon stratejisini tanımlamak Innovation Committee Inovasyon Yönetimi İnovasyon portfoyünü oluşturmak İnovasyon insiyatiflerini önceliklendirmek Innovation Süreci Portföyü yönetmek İnovasyon projelerini yönetmek Projeleri gerçekleştirmek İnovasyona özgü kurumsal bilgi ağını oluşturmak Inovasyona özgü performans kriterlerini oluşturmak Fikir geliştirmek Bilgi ve data toplamak, trendleri belirlemek ve senaryolar oluşturarak konsantrasyon alanları seçmek Geliştirilen fikirleri kurumsal hedeflerle bağlı olarak belirli setler haline getirmek Inovasyon performansını ödüllendirecek mekanizmaları kurgulamak ve işletmek İnovasyon modelinde temel fonksiyonlar

© Copyright IBM Corporation 2008 Garanti Bank - Steering Committee Presentation | 13-Dec-14 Inovasyon mixi Inovasyon modeli Operasyonel inovasyon Dağıtım kanalları inovasyonu Segment ve pazar inovasyonu İş modeli inovasyonu Ürün ve hizmet inovasyonu Inovasyon Ajandası Tüm alanlarda aktif inovasyon konsantrasyonu Daha formal süreçler Inovasyon uzmanı profesyoneller Açık ve işbirliğine dönük organizasyon Asıl faaliyet alanlarında inovasyon Tanımlanmış süreçler Esnek informal süreçler Tamamen uzmanlaşma Geniş katılımlı Açık organizasyon Kapalı organizasyon Dışa doğruİçe doğru Fikirlerin dışarda aranması İçsel fikir oluşturulması FORMALLİK UZMANLAŞMA İŞBİRLİĞİ ODAKLANMA YARATICILIĞIN ODAĞI Gelecek için varsayımlarımız