Mesut KARATAŞ Kerime Özkul İlkokulu Tarsus

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Öğretimde Planlama BENGÜ IŞIK VAHİDE YAKAR ÜMMÜHAN AKPINAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
PROJE VE PERFORMANS GÖREVLERİ
REHBERLİK DERS II.
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI KONU:   Öğrenci Proje ve Performans Görevlerinin Hazırlanmasında Karşılaşılan Sorunlar.
Problem Çözme Becerileri
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Proje, Performans Değerlendirme
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 11
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
REHBERLİK DERS II.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Mesut KARATAŞ Kerime Özkul İlkokulu Tarsus PROJE VE PERFORMANSLARIN HAZIRLANMASINDA YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Mesut KARATAŞ Kerime Özkul İlkokulu Tarsus www.egitimcininadresi.com

Karşılaşılan güçlükleri analiz etmek ve çözüm önerilerimizi paylaşabilmek için öncelikle proje ve performans görevlerini açıklamak gereklidir. Genel tanımı itibariyle;  PERFORMANS GÖREVİ Programda öngörülen eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, araştırma gibi öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve devinimsel becerilerini kullanmasını, geliştirmesini ve bir ürün ortaya koymasını gerektiren çalışmalar olarak tanımlanabilir. Öğretmen rehberliğinde yapılır. www.egitimcininadresi.com

Performans Görevi Nasıl Olmalı? Performans görevleri öğretmen gözetiminde verilmelidir. Ürünü oluşturma ve sonuçlandırma aşamaları sınıf içinde gerçekleştirilmelidir. Araştırma ve veri toplama hazırlıkları sınıf dışında gerçekleştirilebilir. Öğrencinin performans görevini yaparken sergilediği performans, öğretmen tarafından gözlenebildiğinden süreç daha sağlıklı değerlendirilir. www.egitimcininadresi.com

PROJE GÖREVİ Öğrencilerin ilgi duydukları bir konuda ya da alanda, inceleme, araştırma, yorumlama, görüş geliştirme, yeni bilgilere ulaşma, özgün düşünce üretme ve çıkarımlarda bulunmaları amacıyla bireysel ya da grup olarak  gerçekleştirdikleri, ve yazılı ya da çeşitli yollarla sundukları, performans görevlerine göre daha uzun süreli, etkinliklerdir. www.egitimcininadresi.com

www.egitimcininadresi.com

Proje Hazırlamada Yapılabilecek Çalışmalar Koleksiyon oluşturma ve sınıflama (böcek, taş, yaprak, fotoğraf vb.) Gözlem yapma (çevre kirliliği, su kaynaklarının kullanımı, bitki ve hayvanların yaşam süreçlerinin çeşitli açılardan gözlenmesi vb.) Röportaj (Aile bireyleri, akrabalar, belli mesleklerdeki insanlar, gaziler, yerel yöneticiler vb.) Tasarımlar (teknolojik icatlar, prototipler, maketler vb.) www.egitimcininadresi.com

Proje Hazırlamada Yapılabilecek Çalışmalar Yaratıcı drama (tiyatro, gösteri, vb.) Planlar ya da öneriler (gezi planı, mesleki öneri) Yardım amaçlı çalışmalar (yaşlılara yardım, sokak çocukları ile ilgili çalışmalar vb.) www.egitimcininadresi.com

Projeler Nasıl Olmalı? Öğrencilerin sorunları ve ilgileri çerçevesinde seçilmeli  Öğretmen, işbirliği ve rehber rolü üstlenmeli  Öğrenci ürünleri üzerine odaklanmalı www.egitimcininadresi.com

Öğrencileri yaratıcı, estetik ve bilgi yönünden zengin ürünler geliştirmeye teşvik etmeli Bulgular öğretmen ve sınıfın ötesinde bir izleyici grupla paylaşılmalı www.egitimcininadresi.com

Performans Görevlerinin ve Projelerin Olumlu Yanları Öğrencilerin problem çözme, okuduğunu anlama, yaratıcılık ve araştırma becerilerini geliştirir. Öz disiplini arttırır, sorumluluk duygusunu geliştirir. Disiplinler arası bağlantılar kurmayı sağlar. Öğrenileni pekiştirir; öğrenme güçlüğü çeken çocuklara destek sağlar. Zamanı doğru kullanmayı öğretir. Akademik başarıyı arttırır. www.egitimcininadresi.com

Performans Görevlerinin ve Projelerin Olumlu Yanları Kişisel yetenek ve ilgilerin keşfedilmesine yardımcı olur. Konunun derinlemesine incelenmesine olanak sağlar.  Velileri çocuklarıyla ilgili olmaya ve sürece katılmaya teşvik eder. www.egitimcininadresi.com

PERFORMANS VE PROJE DE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER Öğretmenlerin konuya yeterince hakim olmamaları nedeniyle rehberlik yapamaması Kullanılacak malzemelerin maliyetinin veli tarafından külfet olarak görülmesi veya temin edilmemesi www.egitimcininadresi.com

İçerik yerine biçimin ve görselliğin ön plana çıkarılmaya çalışılması Öğrencilerin tek bir konuya yönlendirilerek,ilgisi dışında bir görevi yerine getirmek zorunda bırakılması. www.egitimcininadresi.com

Her öğrencinin aynı görevi alması için zorlanmaması. KARŞILAŞILAN SORUNLARI GİDERMEDE ÖĞRETMEN- VELİ VE ÖĞRENCİLERİN SORUMLULUKLARI Önerilecek Performans görevlerinin ve projelerin öğrenci düzeyine uygun olmasına dikkat edilmesi Performans görevlerinin ve projelerin belirlenmesinde okulun bulunduğu çevrenin dikkate alınması Her öğrencinin aynı görevi alması için zorlanmaması. www.egitimcininadresi.com

KARŞILAŞILAN SORUNLARI GİDERMEDE ÖĞRETMEN- VELİ VE ÖĞRENCİLERİN SORUMLULUKLARI VELİLERE DÜŞEN GÖREVLER Sürece maddi ve manevi destek sağlamalıdır. Öğrencisi için gerekli çalışma koşullarını hazırlamalıdır. Öğrencinin çalışmasında ona sadece rehberlik etmeli ama çalışmanın öğrencisinin özgün ürünü olmasını engellememelidir. ÖĞRENCİLERE DÜŞEN GÖREVLER Öğretmeninin rehberliğine değer vermelidir. Verilen yönergeleri takip ederek,planlı çalışmalıdır. Bu çalışmanın kendi gelişimi üzerindeki etkisine inanmalı ve çalışmalarını bu bilinç içinde yapmalıdır. Aldığı sorumluluğu yerine tam olarak getirmelidir. www.egitimcininadresi.com

SÜREÇTE MEYDANA GELEBİLECEK SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI Yönergelerin yeterince açıklayıcı olmaması. Çözüm; öğretmenin hazırladığı yönergede 2009/37 sayılı genelgeyi de inceleyerek, açıklayıcı ve yönlendirici bir yönerge hazırlaması. Öğretmen-veli- öğrenci bir bütün olarak bu süreçte görev almalıdır. Birinin eksikliği bile ortaya konacak üründe yoksunluğa neden olacaktır. Süreç tamamlanmadan öğretmenlerin rehberlik çalışmalarında bulunması ve süreci yakından takip etmeleri. Değerlendirme yaparken yaşanan sorunlar; www.egitimcininadresi.com

Değerlendirme Sürecinde Görülebilecek Hatalar Değerlendiriciden Kaynaklanan  Halo etkisi  Öznellik hatası  Tanımama hatası  Zıtlık hatası  Karşılaştırma hatası Önyargı Abartma veya yumuşatma hatası Sabit tepki hatası Bellek etkisi www.egitimcininadresi.com

Değerlendirme Sürecinde Görülebilecek Hataları Azaltmak İçin Neler Yapılabilir? Değerlendiricilerin eğitilmesi Birden çok değerlendirici kullanılması Uyumu yüksek değerlendiricilerin kullanılması Değerlendirme ölçeklerinin kullanılması Puanlamanın olabildiğince ayrıntılı (analitik) yapılması Davranışsal ölçütlerin somutlaştırılması www.egitimcininadresi.com

Ölçme Araçlarının Geliştirilmesinde Sorunlar, Öneriler  Ölçme araçları düzenlenirken başlıca iki sorun karşımıza çıkıyor. Bunlar: Ölçme araçları öğretmen tarafından tek başına mı geliştirilecek? Öğretmen, başkaları tarafından geliştirilen (!) ölçme araçlarını mı kullanacak?   Öneri: Okul, il veya ilçe düzeylerinde zümre öğretmenlerinin birlikte geliştirdikleri ölçme araçlarının kullanılması gerekir. Özellikle de öğretmen kendi sınıf düzeyini bilerek ölçme aracını kendisi üretmelidir. www.egitimcininadresi.com

Ölçme Araçlarının Puanlanmasında Sorunlar, Öneriler   Mevcut ölçme araçlarında, tüm ölçüt davranışların eşit ağırlıklı olduğu kabul edilmektedir. Bir performansın ortaya konmasında alt ölçüt davranışların eşit ağırlıkta olması mümkün değildir. ÖNERİ:  Görgül çalışmayla (regresyon, vb.), performansın alt ölçütlerinin ağırlıklarının belirlenmesi ve puanlamanın bu ağırlıklar dikkate alınarak yapılması gerekir. www.egitimcininadresi.com

Ölçme Değerlendirmenin Eksik Kalan Yanları, Öneriler Öğrencinin öğretmeni değerlendirmesi Velinin öğrenciyi değerlendirmesi Velinin öğretmeni değerlendirmesi  Öneri: Bu konuda gerekli eğitim çalışmalarının yapılması, ölçme değerlendirme araçlarının geliştirilmesi, mevcut ölçme değerlendirme araçlarından yararlanılması gerekir. www.egitimcininadresi.com

Kazanımlarla İlgili Sorunlar, Öneriler Kazanım: Öğrenme süreci içerisinde planlanmış ve düzenlenmiş yaşantılar yoluyla öğrencinin kazanması beklenen bilgi, beceri, tutum ve değerlerdir. Tipik davranışların ölçülmesi ve değerlendirilmesi (Okula, derse, öğretmene ilişkin tutumlar; ilgiler; kişilik özellikleri –sorumluluk, benlik algısı, vb.) www.egitimcininadresi.com

Mevcut Karnelerle İlgili Sorunlar, Öneriler Türkçe=85 (veya 4)  puan ne anlama gelir? Türkçe dersinde öğrencilerin sahip olması gereken çok çeşitli beceriler (okuduğunu anlama, dinleme, konuşma, yazma vb.) vardır. Tüm becerilerin  tek bir puanla ifade edilmesi alt becerilerin bu puanla temsilini ortadan kaldırmaktadır. Öneri: Karnelerin bu becerilere uygun olarak yeniden düzenlenmesi gerekir. www.egitimcininadresi.com

KAYNAKÇA Acat, B. ve Demir, E. (2007). “Sınıf Öğretmenlerinin ilköretim Programlarındaki Değerlendirme Süreçlerine ilişkin Görüşleri”, 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007. Acun, . ve Kamber, T. (2007). “Yeni Sosyal Bilgiler Programının Uygulanabilirlik Açısından Değerlendirilmesi”, VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu 27-29 Nisan 2007. Altunışık, R., Coşkun, R., Yıldırım, E. ve Bayraktaroğlu, S. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Adapazarı: Sakarya Kitapevi. Bacı-Kılıç, G. (2001). Oluşturmacı Fen Öğretimi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 1(1), 9 www.egitimcininadresi.com