KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/0136.09-02/69.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
Ders Hazırlama Şablonu
Spor Pedagojisi.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Kamu Personeli Verimlilik Projesi
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
DEĞİŞİM VE ÖRGÜTSEL DEĞİŞİME GİRİŞ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ İŞLETME DOKTORA PROGRAMI
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim COSO RİSKLER HEDEFLER KONTROLLER Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
 Ülgen & Mirze 2004.
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.
Bilgi ve Yenilik İktisadı
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Temel Kavramlar.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
İNOVASYON.
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ Dr. Kerim Karabacak
Temel Kavramlar ve İlkeler
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Program Geliştirme ve Öğretim
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
KIRSAL KALKINMA ve ÖRNEK PROJELER
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
SINIF YÖNETİMİ.
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Nedir?
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM “Örgütler ekonomik, sosyal ve teknolojik sistemlerdir. Bu nedenle bir örgütün değişimini ya da örgütsel değişimi disiplinler arası bir.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
DEĞİŞİM İLE İLİGLİ TEMEL KAVRAMLAR
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Şirketlerde Finansal Değişim Yönetimi
Karşılaştırmalı Eğitim
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. EĞİTİM KAVRAMI Eğitim:Toplum yaşayışında yer edinmek için edinilen bilgi, beceri ve anlayışlara denir. Eğitim geniş.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69 STK’LAR İÇİN ÖRGÜT YÖNETİMİ ÖĞRENEN ÖRGÜTLER M.Tahir DADAK

Heraklietos ( M.Ö ) “ Aynı Nehirde İki Kere Yıkanamazsın”

DEĞİŞME Bir bütünün öğelerinde, öğelerin birbirleriyle ilişkilerinde öncekine göre nicelik ve nitelikçe gözlenebilir bir ayrılığın oluşmasıdır. Temellilik ve süreklilik kavramının karşıtıdır. Planlı veya plansız herhangi bir sistemin, bir süreç neticesinde belli bir durumdan başka bir duruma dönüşmesi olarak tanımlanabilir.

DEĞİŞME -Bir şeyi başka bir şeyin yerine koyma, -Bir şeyden başka bir şey için vazgeçme, -Aynı tür içinde başka bir yeni şeyi, başka şey ya da şeyler için yerine koyma ya da alma, -Yenilik getirmedir. Bir sistemin başlangıçtaki şeklinden farklı olan herhangi bir şekle geçmek üzere sürekli şekil değiştirmesidir.

Örgütsel değişme, örgütün yeni bir düşünce veya davranış biçimine uyum sağlaması, adapte olmasıdır. Örgütün çeşitli alt sistem ve boyutları ile bunlar arasındaki ilişkiler de meydana gelebilecek her türlü değişikliğe örgütsel değişim adı verilir. Değişme; yaratıcılık, yenilik yapımı, büyüme ve gelişme gibi olay ve olguların tümünü içine alabilecek derecede geniş kapsamlı bir kavramdır.

Örgütün elemanlarında,Alt sistemlerinde,Bunlar arasındaki ilişki kalıplarında,Bunlarla örgüt arasındaki ilişkilerde Örgütle çevre arasındaki etkileşimde meydana gelebilecek her türlü değişme olarak tanımlanabilir.

Yaratıcılık, Yenilik getirme, Örgüt geliştirme, Eylem araştırması, Örgütsel esneklik gibi kavramların tümünü içine alabilecek derecede geniş kapsamlı bir kavramdır.

Çevre koşullarına uygun yeni stratejilerin belirlenmesi, Uygulanması, Yürütülmesi Uyum sağlanması.

ÖRGÜTÜ DEĞİŞMEYE ZORLAYAN FAKTÖRLER

DEĞİŞME ALANLARI Örgütün değişme ve gelişme boyutları, Örgütün alt sistemleri, Örgütün unsurları, alt sistemleri ve örgüt ile çevresi arasındaki ilişkiler.

ÖRGÜTÜN TEKNOLOJİK BOYUTU

Örgütlerin hayatta kalabilmeleri ve sürekli gelişebilmeleri için;