PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MODÜL 4 Organizasyon.

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
, BURSA MÜKEMMELLİKLE GELECEĞE HAZIRLIK.
8 MAYIS 2012, KONYA KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLARI VE İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ ELİF YILMAZ İNSAN KAYNAKLARI VE KALİTE SORUMLUSU.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
 Ulusal ortaklık organizasyon üyelerinden oluşan ve Avrupa’nın önemli bölgesi olan Brüksel’ de kurulmuştur.  EFQM, Avrupalı iş adamlarına çok daha.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
EFQM Mükemmellik Modeli AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU VE EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
STRATEJİK PLANLAMA.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
OKULLARDA MÜKEMMELLİK MODELİ EFQM.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ YÖDGED

ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZDEĞERLENDİRME VE MÜKEMMELLİK MODELİ ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ANKARA

EFQM MükemmellikModeli ve Özdeğerlendirme Eğitimi (YÖDGED)

ÖZDEĞERLENDİRME NEDİR? Bir kuruluşun bir modele göre kuvvetli ve eksik yönlerinin öğrenilmesidir. Kuruluşun fotoğrafını çekmektir. Etkili ve iyi bir eğitim aracıdır. Zamana bağlı bir süreçtir. İçe dönük bir değerlendirmedir. İlerlemek için bulunduğumuz durumu gösteren bir araçtır. Kendi kendine teşhistir. Ödül-ceza mekanizması değil, daha iyi nasıl yapma fırsatını yakalamadır.

Kurumsal özdeğerlendirme artık bir zorunluluktur. “Kurumlar, ilerlemeye başlayan toplumlara dar gelen elbiseler gibidir.” Henry Ford Bir zincirin kuvveti en zayıf halkasının dayanıklılığına bağlıdır. Zayıf halkaların sürekli kuvvetlendirilmesi zincirin kuvvetini artırır.

Dr. Deming’in yanıtı ise; “Okyanusu geçmekte olan bir gemi üzerinde en fazla kimin kontrolü vardır?” KAPTAN MAKİNE DAİRESİNİN ŞEFİ DÜMENCİ Dr. Deming’in yanıtı ise; “Geminin tasarımcısıdır. Çünkü gemi, tasarımının izin verdiğinden daha iyisini asla yapamaz”

bir yönetim modelidir. EFQM Mükemmellik Modeli, siyasi politikaların “kalitesini” ya da mükemmelliğini değil, KURUM YÖNETİMLERİNİN MÜKEMMELLİĞİNİ SORGULAYAN bir yönetim modelidir.

ZİHNİYET DEĞİŞİKLİĞİ Kurum kültürü değişmeden bir kurumda kalitenin geliştirilmesi mümkün değildir.

MÜKEMMELLİK MODELİ

GİRDİLER SONUÇLAR YENİLİKÇİLİK ve ÖĞRENME Liderlik % 10 Çalışanlar % 9 Süreçler % 14 Müşteri ile ilgili sonuçlar % 20 Temel Performans Sonuçları % 15 Politika ve Strateji % 8 Çalışanlarla ilgili sonuçlar % 9 İşbirlikleri ve Kaynaklar % 9 Toplumla ilgili sonuçlar % 6 YENİLİKÇİLİK ve ÖĞRENME

TKY ÖZDEĞERLENDİRME MODELİ ÇALIŞANLAR SÜREÇLER SONUÇLAR Tüm çalışanların “süreçlerin iyileştirilmesi” çalışmalarına katılımı ile daha başarılı sonuçların elde edilmesi.

“Bana bir destek gösterin dünyayı yerinden oynatayım” ARŞİMET Liderlik Politika ve Stratejiler BAŞARI Çalışanlar BAŞARI Temel Performans sonuçları Müşteri Memnuniyeti Çalışanların Memnuniyeti Topluma Katkı İşbirlikleri ve Kaynaklar Süreçler TKY Çalışanlarımızın potansiyeli bize yeterli güvenceyi sağlıyor.

MÜKEMMELLİK ÖZDEĞERLENDİRME MODELİ GENEL YAPI

Mükemmellik Modelinde; 174 Alt Kriter Açıklaması (Göstergesi) Bulunur.

GİRDİ KRİTERLERİ “NASIL ?” sorusuna cevap aramaktadır. 1b ALT KRİTERLER 1a 1 LİDERLİK 5d 5c Alt kriter açıklamaları 5b 5a 5 SÜREÇLER Alt kriter açıklamaları “NASIL ?” sorusuna cevap aramaktadır.

LİDERLİK Liderler kuruluşun misyonunu ve vizyonunun nasıl oluşturmakta, bunların gerçekleştirilmesini nasıl kolaylaştırmaktadırlar. Uzun vadede başarı için gerekli kurumsal değerleri nasıl geliştirmekte ve bunları uygun faaliyet ve davranışları ile nasıl yaşama geçirmektedirler. Kuruluşun yönetim sisteminin oluşturulması ve yaşama geçirilmesi konusunda kişisel olarak nasıl bir rol almaktadırlar.

LİDERLİK 1a Liderler kuruluşun misyon, vizyon ve değerlerini nasıl oluşturmakta ve bir mükemmellik kültürü doğrultusunda nasıl örnek olmaktadırlar. 1b Liderler kuruluşun yönetim sisteminin oluşturulması, bu sistemin yaşama geçirilmesi ve sürekli olarak iyileştirilmesi çalışmalarında kişisel olarak nasıl rol almaktadırlar. 1c Liderler müşterilerle işbirliği yapılan kuruluşlarla ve toplumun temsilcileri ile ilişkileri nasıl yürütmektedir. 1d Liderler kuruluşun çalışanlarını nasıl motive etmekte, desteklemekte ve tanımaktadır.

Kuruluşun misyon ve vizyonunun oluşturma 1a Liderler kuruluşun misyon, vizyon ve değerlerini nasıl oluşturmakta ve bir mükemmellik kültürü doğrultusunda nasıl örnek olmaktadırlar. Kuruluşun misyon ve vizyonunun oluşturma Etik kurallar oluşturma ve bu konuda örnek olma Kendi liderliğinin etkinliğini gözden geçirme ve iyileştirme İyileştirme çalışmalarına aktif olarak katılma vb.

GİRDİLER YAKLAŞIM Sağlam temelli, Bütünleşik YAYILIM Uygulama, sistematiklik DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN Ölçme, Öğrenme, İyileştirme GEÇİRME

YAKLAŞIM Kuruluşun alt kriterde değinilen konulara yönelik yaklaşımını incelemektedir. Puanlamada gözönünde tutulması gereken noktalar: Sağlam temelli yaklaşımın anlaşılır bir temele dayanması iyi tanımlanmış ve geliştirilmiş süreçlerin varlığı yaklaşımın paydaşların gereksinimlerine odaklanması Bütünleşik yaklaşımın politika ve strateji ile uyum içinde olması diğer yaklaşımlarla uygun biçimde ilişkilendirilmiş olması

YAYILIM Yaklaşımın ne derecede uygulandığını incelemektedir. Puanlamada yaklaşımın uygun ve etkin biçimde uygulanması gözönünde tutulmaktadır: Uygulama yaklaşımın uygulanması Sistematiklik yaklaşımın yapısal ve düzenli biçimde yayılımı

DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME Yaklaşımın ve yayılımın nasıl değerlendirildiğini ve gözden geçirildiğini incelemektedir. Puanlamada yaklaşım ve yayılımın düzenli ve sistematik olarak değerlendirilip gözden geçirilmesi gözönünde tutulmaktadır: yaklaşımın ve yayılımın etkinliğinin düzenli olarak ölçülmesi öğrenme faaliyetlerinin, en iyi uygulamaların ve iyileştirme fırsatlarının belirlenmesi ve paylaşılması amacıyla kullanılması ölçme ve öğrenme sonuçlarının analizi ve iyileştirme fırsatlarının belirlenmesi, önceliklendirilmesi, planlanması ve uygulanması amacıyla kullanılması

Kanıt yok veya hikayemsi YAKLAŞIM Sağlam temelli; Yaklaşımın anlaşılır bir temel dayanması Yaklaşımın paydaşların gereksinimlerine odaklanması Bütünleşik; Yaklaşımın politika ve strateji ile uyum içerisinde olması Yaklaşımın diğer yaklaşımlarla uygun bir biçimde ilişkilendirilmiş olması %0 %25 %50 %75 %100 Kanıt yok veya hikayemsi Kısıtlı kanıt Kanıt Açık kanıt Kapsamlı kanıt

Kanıt: 1-Hikayemsi : Destekleyici ve gerçeklere dayanmayan ifadelerdir. Örn.:”Genel Müdür TKY konusunda kararlıdır.” 2-Açık Kanıt :Yaklaşımın örnekleriyle ayrıntılı olarak tanımlandığı durumlardır. Örn.:”Genel Müdür üç ayda bir yapılan kalite iyileştirme komitesine başkanlık eder.”

Yaklaşımın uygulanması YAYILIM Uygulama; Yaklaşımın uygulanması Sistematiklik; Yaklaşımın yapısal ve düzenli bir biçimde yayılımı %0 %25 %50 %75 %100 Kanıt yok veya hikayemsi İlgili alan ve faaliyetlerin 1/4 ünde uygulanmakta 1/2’sinde uygulanmakta 3/4’ünde uygulanmakta Tümünde uygulanmakta Kısıtlı kanıt Kanıt Açık kanıt Kapsamlı kanıt

Kanıt yok veya hikayemsi DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME %0 %25 %50 %75 %100 Kanıt yok veya hikayemsi Kısıtlı kanıt Kanıt Açık kanıt Kapsamlı kanıt Ölçme; Yaklaşımın ve yayılımın etkinliğinin düzenli olarak ölçülmesi Öğrenme; Öğrenme faaliyetlerinin en iyi uygulamaların ve iyileştirme fırsatlarının belirlenmesi ve paylaşılması amacıyla kullanılması İyileştirme; Ölçme ve öğrenme sonuçlarının analiz edilmesi ve iyileştirmelerin belirlenmesi, önceliklerin belirlenmesi amacıyla kullanılması DEĞERLENDİRME VE GÖZDEN GEÇİRME

SONUÇ KRİTERLERİ “NE” elde edildiğini incelemektedir. 6b 6a Olumlu eğilimlerin varlığı Hedeflere erişim Sonuçların yaklaşımdan kaynaklanması UYGUN YERLERDE Rakip performansları Sınıfında “En iyiler” ile karşılaştırma 6 MÜŞTERİ TATMİNİ 9b 9a 9 İŞ SONUÇLARI “NE” elde edildiğini incelemektedir.

SONUÇ KRİTERLERİNİN YAPISI 6 MÜŞTERİLERLE İLGİLİ SONUÇLAR 6b (% 25) Diğer göstergeler 6a (% 75) Algılama verileri 7 ÇALIŞANLARLA İLGİLİ SONUÇLAR 7b (% 25) Diğer göstergeler 7a (% 75) Algılama verileri 8b (% 75) Diğer göstergeler 8a (% 25) Algılama verileri 8 TOPLUMLA İLGİLİ SONUÇLAR 9 Temel Performans sonuçları 9a (% 50) Finansal 9b (% 50) Finansal olmayan

SONUÇLAR SONUÇ Eğilimler, Hedefler, Karşılaştırmalar KAPSAM Kapsam

SONUÇ Eğilimler olumlu eğilimlerin varlığı ve/veya iyi performansın sürüdürülmesi Hedefler hedeflerin uygunluğu hedeflere erişim Karşılaştırmalar sonuçların dış kuruluşlarla, sektör ortalamaları ve/veya sınıfında en iyi olarak kabul edilmiş değerlerle karşılaştırılması Yaklaşımdan Kaynaklanma sonuçların yaklaşımdan kaynaklanması

KAPSAM SONUÇLARIN İLGİLİ TÜM ALANLARI KAPSAMA DERECESİ KRİTERDE DEĞİNİLEN TÜM İLGİLİ GÖSTERGELERİN SUNULMA DERECESİ SUNULAN SONUÇLARIN KRİTER İÇERİĞİNE UYGUNLUĞU

Olumlu eğilimlerin varlığı ve/veya iyi performansın sürdürülmesi SONUÇLAR Eğilimler; Olumlu eğilimlerin varlığı ve/veya iyi performansın sürdürülmesi Hedefler; Hedeflerin uygunluğu Hedeflere erişim Karşılaştırmalar; Sonuçların karşılaştırılması Yaklaşımdan kaynaklanması %0 %25 %50 %75 %100 Sonuç yok veya hikayemsi Sonuçların bir kısmında görülmesi Sonuçların bir çoğunda en az 3 yıldır iyi perfor. pek çoğunda 3 yıl mükemmel per. Tüm alanlarda 5 yıllık Kanıt yok veya hikayemsi Bazı alanlarda uygun hedefler ve uyumlu Bir çok alanda hedefler uygun ve sonuçlar iyi Pek çok alanda iyi Pek çok alanda mükemmel Sonuç yok Bazı alanlarda Bazı alanlarda iyi Birçok alanlarda iyi Sınıfın- da en iyi Bazı sonuçlarda Birçok Pek çok Tümünde

Sonuçların ilgili alanları kapsaması %0 %25 %50 %75 %100 %0 %25 %50 %75 %100 Sonuç yok veya hikayemsi İlgili alan ve faaliyetlerin bir kısmında görülmesi Bir çoğunda Pek çoğunda Tüm alanlarda

KK ve KGE’nin oluşturulması Millî Eğitim Bakanlığı ÖZDEĞERLENDİRME ÇALIŞMASINDA YER ALAN İŞLEM BASAMAKLARI 1 KK ve KGE’nin oluşturulması 2 Personelin bilgilendirilmesi 3 Özdeğerlendirme Planının yapılması 4 Kriter Ekiplerinin oluşturulması Kriter Ekiplerinin eğitimi 5

Mükemmellik Modeli Kriterlerinin eğitime uyarlanması 6 Mükemmellik Modeli Kriterlerinin eğitime uyarlanması Veri araçlarının belirlenmesi ve verilerin toplanması 7 Verilerin değerlendirilmesi 8 İyileştirmeye yönelik esas ve önceliklerin belirlenmesi 9 10 Birimlerin Uygulama (İyileştirme)Planlarını hazırlaması İyileştirme Planlarının uygulanması 11 İzleme ve değerlendirme 12

GİRDİLERLE SONUÇLAR ARASINDAKİ ZAMAN FARKI Modelin dinamik yapısı gereği, “Girdi”lerde uygulanan yaklaşımlar sonrası ortaya çıkan “Sonuç”ların bazıları anında görülebilirken, bazıları da belirli bir süre sonra ortaya çıkmaktadır.

ALGILAMALARLA İÇ GÖSTERGELER ARASINDAKİ ZAMAN FARKI ÖNCÜ GÖSTERGELER ARTÇI GÖSTERGELER 6b 7b 8b 9b 6a 7a 8a 9a

Kriterlerarası ilişkiler 3 & 7 5 & 6 4/5 & 9 2 & 1 - 9

İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER...