K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu 14.05.2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Danışman, Sonuç Yönetimi
Temel Planlama Dokümanlarının Sonuç Oryantasyonu Hakkında Yorumlar.
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
DPT MUSTESARLIGI CALISMA GRUBU. TÜRKİYE’DEKİ MEVCUT BÜTÇE SİSTEMİ  Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını Anayasa ve 5018 sayılı Kanundan almaktadır.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Finlandiya’da Politika Koordinasyonu, Yatay Yönetişim ve Kanıta Dayalı Politika Yapımı Sirpa Kekkonen
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Eylem Planı Sonraki Adımlar
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İÇİŞLERİ BAKANLIĞI İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
1 03 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 4. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
OTURUM 6 ARAŞTIRMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME. AMAÇ VE ÖĞRENİM HEDEFLERİ Amaç: Katılımcıların TSM’ lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Stratejik Yönetim.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
STRATEJİK PLANLAMA.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Sunum transkripti:

K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu

Çalışmanın Amacı ve Konusu: A2: Ülkemizin gelişme sürecine ilişkin plan, program, strateji gibi temel politika belgelerini bütüncül bakış açısıyla ve stratejik bir yaklaşımla, dinamik ve katılımcı bir anlayışla hazırlamak Kalkınma planlarının hazırlanması ve uygulanması süreçlerine ilişkin COSO çerçevesinde; Mevcut durumun analizi Risklerin tespiti Önerilerin geliştirilmesi

Çalışmanın Yöntemi Çalışmanın hedefini belirleme GZFT ve Risk Değerlendirmesi Risklerle İlgili kontrol faaliyetlerini tespit DPT uzmanlarıyla görüşme (8 uzman) Önceki gruplarla görüşme Gözden geçirme ve öneriler

Çalışmanın Kısıtları Kapsamın genişliği Konunun paydaşlarının çeşitliliği Yetersiz zaman

Mevcut Süreç Başbakanlık Genelgesi ÖİK’ların oluşturulması ÖİK raporlarının hazırlanması ÖİK raporları temelinde kalkınma planı hazırlanması Taslak kalkınma planının YPK’da görüşülmesi Bakanlar kurulu Plan ve Bütçe komisyonu TBMM kararı olarak resmi gazetede plan Uygulama; OVP, OVMP, Yıllık Programlar, Yıllık Yatırım Programı aracılığıyla gerçekleşmekte

Mevcut Durum Güçlü yönler ÖİK'lar aracılığıyla sağlanan geniş kapsamlı katılımcılık mekanizması Niteliksel ve niceliksel açıdan yeterli uzmanlık kapasitesi Sektörler arası ilişkinin gözetilmesi nedeniyle çeşitli alanlar arasında uyumun sağlanabilmesi Fırsatlar AB süreci Kamu idarelerinin beşeri kapasitelerindeki artış

Mevcut Durum (2) Zayıf Yönler Kalkınma Planının kapsamının genişliği nedeniyle stratejik odaklanma konusunda yaşanan sıkıntılar Kalkınma Planlarının hazırlığında bütçe kısıtının yeterince göz önünde bulundurulmaması Kalkınma Planlarında ulusal düzeyde, az sayıda, odaklanmış somut hedeflere ve performans göstergelerine yer verilmemesi Planın gözden geçirme mekanizmalarının tanımlanmaması Kalkınma Planına ilişkin risk analizi yapılmamaktadır. Etkin izleme mekanizmalarının kurulmaması Sektöre yönelik entegre istatistiki veri tabanlarının yeterince oluşturulmaması Kalkınma Planları ile diğer üst politika belgeleri ve stratejik planlar arasındaki kurgunun net olmaması Kalkınma Planına ilişkin hazırlık, uygulama, izleme ve değerlendirme süreçlerinin net tanımlanmamış olması Kalkınma Planının eksen yaklaşımı ile analitik bütçe kod yapısının uyumsuzluğu

Mevcut Durum (3) Tehditler Küresel düzeyde çıkabilecek krizler Çok aktörlü bir süreç olması nedeniyle hazırlık ve uygulama sürecinde yaşanan zorluklar Farklı izleme sistemleri arasında uyumun sağlanamaması

Risk Kaydı Uygulama aşamasında Plandaki sapmalara karşı erken tedbir alınamaması riski Hükümet değişikliğinin siyasi sahipliği azaltma riski Planın beklenmedik gelişmeler karşısında esnek olamaması riski Kalkınma Planının kamu idareleri tarafından bütünüyle uygulanamaması riski Kalkınma Planının güncellenememesi riski Kalkınma Planının eksen yaklaşımı ile analitik bütçe kod yapısının uyumsuzluğunun doğuracağı politikaların sonucunu etkin bir şekilde görememe riski Kalkınma Planı öncesi gerçekleştirilen ÖİK çalışmalarının mali boyutunun göz önünde bulundurulmamasının gerçekçi önerilerin üretilmesini engellemesi riski Bazı kuruluşların üst yönetiminin Kalkınma Planının hazırlanma sürecini sahiplenmeme riski ÖİK'larda yetkin ve yeterli temsilin sağlanamaması durumunda Plana etkili girdilerin sağlanamayıp katılımcı hazırlanamaması riski Katılımcıların ÖİK yeterli derecede etkin katılımının sağlanamaması riski Plan hazırlık sürecinin uzunluğunun verilerin güncelliğini yitirmesine neden olması riski Planın kamuoyuna yeterince tanıtılamaması riski

Temel Risk Uygulama Süreci Uygulama aşamasında Plandaki sapmalara karşı erken tedbir alınamaması riski Hükümet değişikliğinin siyasi sahipliği azaltma riski Planın beklenmedik gelişmeler karşısında esnek olamaması riski Risk Kaydı

Risk 1: Uygulama aşamasında Plandaki sapmalara karşı erken tedbir alınamaması riski DPT’nin sektör uzmanları tarafından ilgili sektörlerdeki gelişmelerin izlenmesi Alt düzeyde hazırlanan yıllık ve üç yıllık plan, program ve stratejilerin hazırlanması ve uygulanması Hazırlık ve uygulama sürecinin ilgili idarelerle koordinasyon halinde gerçekleştirilmesi Mevcut Durum

Risk 1: Uygulama aşamasında Plandaki sapmalara karşı erken tedbir alınamaması riski Öneriler Üst Koordinasyon Komitesi (Sekretarya: DPT) Eksen Bazında Komite Eksen Bazında Komite Eksen Bazında Komite

Risk 1: Uygulama aşamasında Plandaki sapmalara karşı erken tedbir alınamaması riski Kontrol ortamı Planın genel yönetimi (overall management) için DPT üst yönetiminden oluşan bir üst koordinasyon komitesinin kurulması, Üst koordinasyon Komitesinin Plan sürecine dair yazılı yönlendirme sağlaması (Örneğin; Rapor formatlarının belirlenmesi) Risk Değerlendirmesi Kalkınma Planının ve daha alt düzeyde uygulanacak plan ve programlara ilişkin risk kayıtlarının hazırlanması Üst koordinasyon komitesini ve alt komiteler kendi risk kayıtlarını çıkarması, Üst koordinasyon komitesine gönderilen raporlarda hem eksen kapsamındaki gelişmeler izlenecek hem de risklere ilişkin gelişmelerin iletilecek

Risk 1: Uygulama aşamasında Plandaki sapmalara karşı erken tedbir alınamaması riski Kontrol Faaliyetleri Eksen bazında ilgili kurum ve kuruluşların temsil edildiği koordinasyon komitelerinin oluşturulması, Uygulama süreçlerinde komiteler üst koordinasyon komitesi tarafından belirlenmiş yazılı uygulama manueline göre hareket edecekler, Sekretarya görevinin Ekonomik Modeller Dairesine verilmesi, Alt düzeyde plan, program ve stratejiler hazırlanırken Kalkınma Planındaki performans göstergelerinin dikkate alınması, Eksen bazlı komitelerin 3 ayda bir, üst koordinasyon komitesi de eksen bazlı komitelerin raporlarını tamamlamasını müteakip toplanması,

Risk 1: Uygulama aşamasında Plandaki sapmalara karşı erken tedbir alınamaması riski Bilgi ve İletişim DPT tarafından raporların hazırlanmasının ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği halinde gerçekleştirilmesi Eksen bazlı raporların 3 ayda bir, üst koordinasyon komitesine iletilmesi İzleme İç denetim biriminin oluşturulması Sayıştay denetiminin gerçekleştirilmesi Denetim raporları alt ve üst komitelere iletilmesi Eksen bazında ilerleme ve değerlendirme raporlarının hazırlanarak koordinasyon komitelerine sunulması

Sonuç COSO çerçevesinde; Standardize edilmiş İş akışları net tanımlanmış Algıların ötesine geçen Riski minimize eden Çok yönlü bakış açısı.