TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
MODÜL 4 Organizasyon.
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Saraç Danışmanlık, ISO Değişiklikler ,
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
TOBB ODA AKRED İ TASYON S İ STEM İ III.Dönem E ğ itim Semineri 12 Ekim 2005, Ankara Ayfer ADIGÜZEL.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 21 KASIM 2008 Ankara.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ (TOBB) ODA VE BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ İnci Gündüz BALDOĞAN 21 Kasım 2008, Ankara.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
TÜRK ODA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ Dr. Mustafa LALE Sanayi Daire Başkanı, TOBB , ANKARA.
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TOBB ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ Ş. Sibel AYGÜN TOBB Akreditasyon Kurul Sekreteri 19 Ekim 2007 Ankara.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
ISO 9001:2015 standardı – 6. ve 7. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ –ODA AKREDİTASYON SİSTEMİ PERSONEL VE SİSTEM BELGELENDİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü Ana Bölümler İş Alemi ile İlişkiler, Üyelik, Sağlıklı Mali Bünye, Katılımlı Yönetim ve İdare, Odalar İletişim Ağının (network) Bölgesel, Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Gelişimi, Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü İş Alemi ile İlişkiler 1.1 Haberleşme ve Yayınlar 1.2 Politika ve Temsil 1.3 Bilgi ve Danışmanlık 1.4 Networking/İletişim ağı (üyeleri biraraya getirerek temas kurmalarını sağlama) 1.5 İş Geliştirme ve Eğitim 1.6 Uluslararası Ticaret Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

1.1 Haberleşme ve Yayınlar Temel olarak üyeler ve geniş iş topluluğu ile iletişim, Yayınlar, Toplantılar, Basın Bültenleri, Medya Personeli İstihdamı, YK tarafından onaylanmış haberleşme stratejisi, Web Sitesi (Yabancı dil destekli) Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 7.2.3. Müşteri ile İletişim Organizasyon, a) ürün bilgisi b)değişikliklerde dahil olmak üzere, başvurular, sözleşmeler veya sipariş alımı, ve c)müşteri şikayetleri de dahil olmak üzere, müşteriden elde edilen bilgiler ile ilgili, müşterilerle olan iletişim için etkin düzenlemeleri belirlemeli ve uygulamalıdır. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 5.5.3 . İç İletişim tepe yönetim, organizasyonda uygun iletişim proseslerinin oluşturulması ve iletişiminin kalite yönetim sisteminin etkinliği ile bağlantılı yapılmasını sağlamalıdır. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 1.2 Politika ve Temsil Üyelerin yerel, bölgesel ve ulusal önemdeki konulardaki görüşlerini sistematik bir temel üzerinde belirlemek üzere ne tür mekanizmalar kullanılmaktadır? Odalar bölgesini ne kadar temsil etmektedir? Deneyimli politika personeli istihdam edilmekte midir? Politikalarını duyurmak, üyelerinin görüşlerini kanıtlarla desteklemek üzere araştırma çalışmaları yapılmakta mıdır? Üyelerinin görüş ve isteklerini ilgili mercilere iletip, çözüm üretmekte midir? Belirli konularda lobi faaliyetleri yürütülmekte midir? Üyeleri ile ilgili ekonomik araştırmalar yapılmakta mıdır? Üyelerinin görüşlerini yerel,bölgesel ve ulusal düzeyde basın, medya vb. iletmekte midir? Politika ve temsil faaliyetlerinin etkinlikleri gözden geçirilmekte midir? Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 1.2 Politika ve Temsil Asli Kanıtlar: Belirli konularda görevli çalışma grupları,danışmanlar ve komitelerin üyeler ile yaptıkları çalışmalara ilişkin kayıtlar, Konu ile ilgili personel istihdamı, Oda politikası oluşturmak ve üyelere bilgi vermek üzere yapılan anket vb. çalışmalar ve araştırmalara ilişkin kayıtlar, Oda üye ve ilgili taraflarca kullanılabilecek analiz ve araştırmaların gönderildiğine dair kayıtlar, Odanın konumunu ortaya koyan araştırma kayıtları, Hükümet, yerel yönetimler, siyasetçiler ve karar mercileri ile yapılan toplantı, görüşme vb. ilişkin kayıtlar, Oda görüşleri, lobi faaliyetler vb. konusunda basında medyada yer almış haber kayıtları, Oda görüşlerinin takip edildiğine ve kaynak gösterildiğine dair kayıtlar Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 5.3. Kalite Politikası Tepe yönetim kalite politikasının, a)organizasyonun amacına uygunluğunu, b)kalite yönetim sisteminin şartlarına uyma ve etkinliğin sürekli iyileşmesi taahhütlerini içermesini, c)kalite hedeflerinin oluşturulması ve gözden geçirilmesi için bir çerçeve görevi görmesini, d)organizasyon içinde iletilmesini ve anlaşılmasını, ve e)uygunluğunun sürekliliği için gözden geçirilmesini sağlamalıdır. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 1.3 Bilgi ve Danışmanlık Odalar üyelerine, bilgi ve danışmanlık hizmetleri sağlayabiliyor mu? Bilgi talepleri nasıl karşılanıyor? Veri tabanlarına erişim sağlanıyor mu? Bilgi ve danışmanlık amaçlı personel istihdamı var mı? Tüm üyelerine bilgiye erişim için veri tabanı sunulmakta mıdır? Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 1.3 Bilgi ve Danışmanlık Asli kanıtlar: Bilgi ve danışmanlık hizmet kayıtları, Bilgi taleplerinin karşılandığına dair örnekler, Konu ile ilgili uzman personel istihdamı veya kullanımı, Çeşitli elektronik bilişim kaynaklarına erişim ve bu bilgilerin ilgili taraflara aktarılmasını sağlayacak haberleşme teknolojilerinin kullanıldığını gösteren kanıtlar, Hizmetlerin üyeler tarafından ölçümlenmesine imkan sağlayacak geri bildirim sisteminin varlığına dair kanıtlar Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

1.4 Networking/İletişim Ağı Odalar; üyelerin bir araya gelip, tanıştığı ve yeni iş imkanları yaratıldığı, firmalararası ticareti, birbirlerinin kaynaklarından karşılıklı yararlanımı, ortaklık çalışmalarını, ortak girişimleri destekleyici yıllık programlar hazırlıyor mu? (kokteyl, yemek, piknik, seminer, toplantı vb.) Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

1.4 Networking/İletişim Ağı Asli Kanıtlar: Üyelerin bir araya gelip, tanıştığı ve yeni iş imkanlarının yaratıldığı, firmalararası ticareti, birbirlerinin kaynaklarından karşılıklı yararlanımı, ortaklık çalışmalarını, ortak girişimleri destekleyici faaliyetlere dair kanıtlar (bilgilendirme toplantıları, sosyal amaçlı yemek/piknik/kutlama/ödüllendirme) Söz konusu faaliyetlere katılım ve tatmin düzeyi konusunda alınan geribildirim kayıtları (etkinlik sonrası düzenlenen katılımcı anketleri) Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

1.5 İş Geliştirme ve Eğitim Üyelerin eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve erişiminin sağlanması, Üye ihtiyaçlarına göre eğitim programlarının bizzat düzenlenmesi, İş becerisi eğitimi ve iş geliştirme çalışmaları (uygulamalı eğitimler), Eğitim etkinliklerinin değerlendirilmesi Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

1.5 İş Geliştirme ve Eğitim Asli Kanıtlar: Eğitim ihtiyaçlarının belirleme süreçlerine dair kayıtlar (üye anketleri, web sayfasından duyurular, üye talepleri vb.) İş becerisi eğitimi ve iş geliştirme çalışmalarına dair kayıtlar, Eğitimlere katılanlar tarafından eğitimlerin etkinliğinin değerlendirmesi kayıtları (eğitim sonrası düzenlenen anketler), Eğitim sonuçlarının işe yansımasına dair katılımcılardan alınan geri beslemeler. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 1.6 Uluslararası Ticaret Uluslararası ticaret hizmetleri, İyi yetişmiş ve yetenekli eleman istihdamı, Ticaret kuruluşları ile ilişkiler, Üyelerine ihracat ve ithalatla ilgili belge düzenlenmesi Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 1.6 Uluslararası Ticaret Asli Kanıtlar: Yurtdışına gerçekleştirilen heyet ziyaretleri, yurt dışı fuar,sergi vb. hizmetlerin kayıtları, Konusunda uzman personel istihdamı/kullanımı ve söz konusu personelin eğitim faaliyetlerine katılımına ilişkin kayıtlar, Eurochambers ve Uluslararası Ticaret Odası gibi bölgesel, ulusal ve uluslararası çalışma ortakları ile yapılan çalışmalara ilişkin kayıtlar, Odanın vermeye yetkili olduğu belge türleri, Yapılan faaliyetlerin üyeler tarafından değerlendirmesine ilişkin kayıtlar, Uluslararası ticaretle ilgili birimin varlığı, konu ile ilgili olarak diğer kuruluşlardan hizmet alınıyorsa kanıtları. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 2. Üyelik Üye kayıtları ile ilgili güncel bir veri tabanı, Bilgilerin düzenli güncellenmesi, Sunulmakta olan hizmetlerin ilgili tüm üyelere ulaştırılması, Üyelerin talep ve ihtiyaçları doğrultusunda etkinlikler gerçekleştirilmesi, Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 2. Üyelik Asli Kanıtlar: Üye bilgilerinin düzenli güncellendiğine dair kanıtlar, Düzenli sektörel nitelikli toplantılar düzenlendiği ve bu toplantılara sektörde faaliyet yürüten ilgili tüm üyelerin davet edildiğine ilişkin kanıtlar, Meslek komite toplantılarının düzenli olarak, geniş katılımlı gerçekleştirildiğine dair kanıtlar, Meslek komiteleri ve Oda Meclis kararlarının YK tarafından takip edildiğine dair kanıtlar, Oda tarafından sunulan hizmetlerin ilgili tüm üyelere ulaştırıldığına dair kanıtlar, Üyelerden gelen önerilerin, şikayetlerin değerlendirildiğine dair kanıtlar, Üyelerin oda hizmetlerinden memnuniyet seviyesinin ölçümlendiğine dair kanıtlar Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 5.2. Müşteri Odaklılık Üst yönetim, müşteri tatmininin artırılması amacına yönelik olarak, müşteri şartlarının belirlenmesi ve yerine getirilmiş olmasını sağlamalıdır ( Madde 7.2.1 ve Madde 8.2.1). Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 7.2. Müşteri Bağlantılı Prosesler 7.2.1.Ürüne Bağlı Şartlarının Belirlenmesi Organizasyon, a) teslim ve teslim sonrası için şartlar da dahil olmak üzere müşteri tarafından belirtilmiş olan şartları, b) müşteri tarafından belirtilmeyen ancak bilindiğinde, tanımlanan veya amaçlanan kullanımı için gerekli şartları, c) ürünle ilgili belirleyici ve düzenleyici şartları, ve d) organizasyon tarafından belirlenen ilave şartları, belirlemelidir. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

7.2.2. Ürüne Bağlı Şartlarının Gözden Geçirilmesi Organizasyon, ürünle ilgili şartları gözden geçirmelidir. Bu gözden geçirme, organizasyonun müşteriye ürünü temin etme taahhütünden önce gerçekleştirmeli (örneğin: teklifin sunulması, sözleşme veya siparişin kabulü, sözleşme veya siparişlerdeki değişikliklerin kabulü) ve a) ürün şartlarının tanımlandığından, b) daha önce belirtilenlerden farklı olan sözleşme veya sipariş şartlarının çözümlendiğinden, c) organizasyonun belirlenen şartları karşılama yeterliliğine sahip olmasından, emin olmalıdır. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü Gözden geçirme sonuçlarının ve gözden geçirmeden çıkan faaliyetlerin kayıtları muhafaza etmelidir. (bakınız 4.2.4). Müşteri, şartın dokümante edilmiş ifadesini sağlamadığında, müşteri şartları, organizasyon tarafından kabul edilmeden önce doğrulanmalıdır. Ürün şartlarının değişmesi durumunda, organizasyon ilgili dokümanların düzeltilmesini ve ilgili personelin bu değişen şartlardan haberdar edilmesini sağlamalıdır. NOT Bazı durumlarda, internette satışlar gibi, her bir sipariş için formal bir gözden geçirme pratik değildir. Bunun yerine, gözden geçirme, kataloglar veya reklam malzemeleri gibi uygun ürün bilgilerini kapsayabilir. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 7.2.3. Müşteri ile İletişim Organizasyon, a) ürün bilgisi b)değişikliklerde dahil olmak üzere, başvurular, sözleşmeler veya sipariş alımı, ve c)müşteri şikayetleri de dahil olmak üzere, müşteriden elde edilen bilgiler ile ilgili, müşterilerle olan iletişim için etkin düzenlemeleri belirlemeli ve uygulamalıdır. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 7.5. Üretim ve Hizmet Sağlama 7.5.1. Üretim ve Hizmet Sağlamanın Kontrolü Organizasyon, kontrollü koşullar altında üretim ve hizmet sağlamayı planlamalı ve yürütmelidir. Kontrollü koşullar, uygulanabildiğinde; a) Ürünün karakteristiklerini açıklayan bilgilerin bulunabilirliğini, b) Gerekli olduğunda, çalışma talimatlarının bulunabilirliğini, c) Uygun techizatın kullanımını, d) İzleme ve ölçme cihazlarının bulunabilirliğini ve kullanımını, e) İzleme ve ölçmenin uygulanmasını, f) Serbest bırakma, teslimat ve teslimat sonrası faaliyetlerin uygulanmasını, Kapsamalıdır. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 3. Sağlıklı Mali Bünye İş planını yerine getirebilecek rezervlerin olması, Bugün ve gelecekteki faaliyetlerini tutarlı ve ticari olarak karlı şekilde gerçekleştireceklerini göstermeli, Muhasebe kayıtları yasal şartların gereğini karşılayabilmeli, Faaliyetlerini bütçe dengesini sağlayacak şekilde gerçekleştirmeli, Mali raporlar, Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 3. Sağlıklı Mali Bünye Asli Kanıtlar: Yıllık Muhasebe kayıtları Dengeli bir bütçeye sahip olduğunu gösteren mali tablolar, YK tarafından odanın gelecekteki gelişiminin ve mali durumunun analiz edildiğini ve bunun faaliyetler üzerindeki etkisinin değerlendirdiğine dair kanıtlar, Mali tabloların düzenli olarak oda yönetimi tarafından belirlenen bir komite tarafından izlendiğine dair kanıtlar, Mali tabloların düzenli olarak oda yönetimi ve meclisi onayına sunulduğuna dair kanıtlar. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

6. Kaynak Yönetimi 6.1 Kaynakların Sağlanması Organizasyon, a) kalite yönetim sisteminin uygulanması, sürdürülmesi, ve etkinliğinin sürekli iyileştirilmesi b) müşteri şartlarının yerine getirilmesiyle müşteri memnuniyetinin arttırılması için ihtiyaç duyulan kaynakları belirlemeli ve sağlamalıdır. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

4. Katılımlı Yönetim ve İdare 4.1 Oda Mevzuatı, 4.2 Yönetim Kurulu, 4.3 İş Planlanması ve Yönetim, 4.4 Personel Yönetimi, 4.5 Kalite Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 4.1 Oda Mevzuatı Odalar 5174 sayılı kanunun gereklerini yerine getirmelidir, Bu element diğerlerinden farklı olarak en fazla 3 puan ile değerlendirilmektedir. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 4.1 Oda Mevzuatı Asli Kanıtlar: 5174 sayılı yasa, yönetmelik ve genelgelerin kopyası, Üye aidat kayıtları, Üyelere sunulan hizmet listesi, İş programı, faaliyet raporu, Şikayet mekanizmasının işlediğine dair kanıtlar, Yasal denetim kayıtları (yeminli mali müşavir, bakanlık denetçileri vb.) Oda çalışanları hakkında yasal işlem kayıtları. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 7.2. Müşteri Bağlantılı Prosesler 7.2.1.Ürüne Bağlı Şartlarının Belirlenmesi Organizasyon; a) Teslim ve teslim sonrası faaliyetler için şartlar da dahil olmak üzere müşteri tarafından belirtilmiş olan şartlar, b) Müşteri tarafından beyan edilmeyen ancak bilindiğnde, tanımlanan veya amaçlanan kullanım için gerekli olan şartları, c) Ürünle ilgili yasal ve mevzuat şartlarını, d) Organizasyon tarafından belirlenen ilâve şartları, belirlemelidir. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 4.2 Yönetim Kurulu Faal üyelerden oluşan bir Yönetim Kurulu oluşturulmalıdır, Yönetim kurulu toplantılarına katılımların ve alınan kararların yasal çerçevede olduğu izlenmelidir, Uygulanan katılımlı yönetim ilkelerinin üyelerin ihtiyaçlarına cevap verip vermediği, iyi iş uygulamalarına göre belirlenmiş olduğu belirli aralıklarla gözden geçirilmelidir, Odadaki tüm yöneticilerin eğitilmesi ve gelişimi için gerekli çalışmalar yapılmalıdır. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 4.2 Yönetim Kurulu Asli Kanıtlar: Oda üst yönetimi atama kayıtları, Genel Sekreterin atanması ve çalışmalarının YK tarafından düzenli izlendiğine dair kayıtlar, YK’nın odanın katılımlı yönetim ilkeleri ile ilgili düzenlemeleri gözden geçirmekte olduğuna dair kanıtlar, Meslek Komiteleri ve YK meclis toplantıları ve seçim süreçlerine ilişkin kayıtlar, YK aracılığı ile Oda organları arasında düzenli bilgi akışının sağlandığına dair kanıtlar, Oda politika ve stratejilerinin oluşumuna katkılarına dair kanıtlar, İş programında revizyon çalışmaları yapıldığına dair kanıtlar, YK üyelerinin toplantılara katılımının etkin şekilde izlendiğine dair kanıtlar, YK üyelerinin diğer organizasyonlarda -varsa- görev aldıklarına dair tutulan kayıtlar Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

5.6. Yönetimin Gözden Geçirmesi 5.6.1. Genel Üst yönetim, organizasyonun kalite yönetim sistemini, sürekli uygunluğunu, yeterliliğini ve etkinliğini sağlaması için planlanmış aralıklarla gözden geçirmelidir. Bu gözden geçirme, iyileştirme fırsatlarının değerlendirilmesini, kalite politikası ve kalite hedefleri de dahil olmak üzere, kalite yönetim sisteminde değişiklik ihtiyaçlarını içermelidir. Yönetimin gözden geçirmelerinden elde edilen kayıtlar muhafaza edilmelidir ( Madde 4.2.4). Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

5.6.2. Gözden Geçirme Girdisi Yönetimin gözden geçirme girdisi, aşağıda belirtilenler hakkındaki bilgileri içermelidir; a) Tetkiklerin sonuçları, b) Müşteri geri beslemesi, c) Proses performansı ve ürün uygunluğu, d) Önleyici ve düzeltici faaliyetlerin durumu, e) Önceki yönetimin gözden geçirmelerinden devam eden takip faaliyetleri, f) Kalite yönetim sistemini etkileyebilecek değişiklikler, g) İyileştirme için öneriler. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

5.6.3. Gözden Geçirme Çıktısı Yönetim gözden geçirme çıktısı, aşağıdakilerle ilgili kararları ve faaliyetleri içermelidir; a) Kalite yönetim sisteminin ve bu sisteme ait proseslerin etkinliğinin iyileştirilmesi, b) Müşteri şartları ile ilgili ürünün iyileştirilmesi , c) Kaynak ihtiyaçları Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

4.3 İş Planlaması ve Yönetim Yönetim Kurulu tarafından onaylı “Yıllık İş Planı” hazırlanmalı ve düzenli aralıklarla gözden geçirilmek üzere süreçler tanımlanmalıdır, İş planının geliştirilmesinde üyelerle ilişki içinde olmalıdır, 4 yıllık “Stratejik Plan” oluşturulmalı, “Yıllık İş Planı” stratejik plandan türetilmelidir, İş Planı oluşturulma süreci tariflenmelidir, Planların takibi ve revize edilmeleri sağlanmalıdır, Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

4.3 İş Planlaması ve Yönetim Asli Kanıtlar: Takip edilen iş planlaması ve izleme süreci kayıtları, Oda üyelerinin iş planlama süreci ile nasıl ilişkilendirildiği ve bütünleşmenin nasıl sağlandığını gösteren kayıtlar, YK tarafından onaylanmış stratejik plan kopyası, YK tarafından onaylı iş planı kopyası, YK’nın gelişmeleri plana uygun olarak izlediğine ve kontrol ettiğine dair kanıtlar. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

5.4.2 Kalite yönetim sisteminin planlanması Üst yönetim; a) Kalite hedefleri de dahil olmak üzere Madde 4.1'de verilen şartları yerine getirmek için, kalite yönetim sisteminin planlanmasını, b) Kalite yönetim sisteminde, değişiklikler planlanıp uygulandığında, kalite yönetim sisteminin bütünlüğünün sürdürülmesini, sağlamalıdır. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

7. Ürün Gerçekleştirme 7.1. Ürün Gerçekleştirmenin Planlanması Organizasyon, ürünün gerçekleştirilmesi için gerekli prosesleri planlamalı ve geliştirmelidir. Ürün gerçekleştirme plânlaması, kalite yönetim sisteminin diğer proseslerinin şartları ile tutarlı olmalıdır ( Madde 4.1 ). Ürün gerçekleştirme plânlamasında, organizasyon uygun olduğunda aşağıdakileri belirlemelidir; a) Kalite hedefleri ve ürün için şartları, b) Proseslerin, dokümanların oluşturulması ve ürüne özgü kaynakların sağlanması için ihtiyaç, Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü c) Ürüne özgü gerekli doğrulama, geçerli kılma, izleme, muayene ve deney faaliyetleri ve ürün kabulü için kriterleri, d) Gerçekleştirme proseslerinin ve bunun sonucu meydana gelen ürünün şartları karşıladığına dair kanıtları sağlamak için gereken kayıtlar (Madde 4.2.4). Bu plânlamanın çıktısı, organizasyonun çalışma metoduna uygun bir formda olmalıdır. Not 1 - Kalite yönetim sisteminin proseslerini ( ürün gerçekleştirme proseslerini içeren) ve belirli bir ürüne, projeye veya sözleşmeye uygulanan kaynakları belirten bir doküman kalite plânı olarak adlandırılabilir. Not 2 - Organizasyon, Madde 7.3'te verilen şartları, ürün gerçekleştirme proseslerinin geliştirilmesine de uygulayabilir Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ 156

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 4.4 Personel Yönetimi İhtiyaca uygun ve performansa dayalı bir Personel Yönetim Sistemi, Personele yapılan yatırımların sürekliliği, Öneri sisteminin uygulanması, Personel memnuniyeti, Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 4.4 Personel Yönetimi Asli Kanıtlar: Görev, yetki, sorumluluk tanımları, Personel iş sözleşmeleri, Teklif edilen ve gerçekleştirilen eğitim programları, Performans ölçümleme ve kariyer planlamaya ilişkin kayıtlar, Motivasyonu artırıcı yönde ödüllendirme vb. uygulamalarına dair kanıtlar, Personel memnuniyet ölçümlemeleri, Öneri getirme sistemi olduğuna dair kanıtlar. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

6.2. İnsan Kaynakları 6.2.1. Genel Ürün kalitesini etkileyen işleri yapan personel, uygun öğrenim, eğitim, beceri ve tecrübe yönünden yetkin olmalıdır. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

6.2.2 Yetkinlik, Bilinç ve Eğitim Organizasyon, a) ürün kalitesini etkileyen işleri yapan personel için gerekli yetkinlikleri belirlemeli, b) bu ihtiyaçların karşılanması için eğitim sağlamalı veya diğer faaliyetleri başlatmalı, c) başlatılan faaliyetlerin etkinliğini değerlendirmeli, d) personelin, faaliyetlerinin uygunluğu ve öneminin ve kalite hedeflerine ulaşılmasına nasıl bir katkıda bulunacaklarının bilincinde olmasını sağlanmalı, ve e) öğrenim, eğitim, beceri ve tecrübe ile ilgili uygun kayıtları muhafaza etmelidir. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 4.5 Kalite Kalite Yönetim Sistem standartları EFQM (Avrupa Kalite Yönetim Vakfı) Mükemmellik Modeli Benchmarking uygulamaları Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 4.5 Kalite Asli Kanıtlar: Oda faaliyetlerinin bütünsel ve sistematik olarak algılanması ve idare edilmesine imkan sağlayan bir yönetim sistemi uygulanıyor olması (Örneğin; ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi, EFQM Mükemmellik Modeli, Toplam Kalite Yönetimi) Benchmarking uygulamalarına katılım sağlanarak, en iyi uygulama şekillerinin sürekli gelişim için model olarak alınması ve uygulanmasına dair kanıtlar, Kalite sorunları konusunda odanın geri beslemeleri nasıl algıladığı ve çözüme ilişkin ne tür faaliyetler yürüttüğüne dair kanıtlar Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

5.4.2 Kalite yönetim sisteminin planlanması Üst yönetim; a) Kalite hedefleri de dahil olmak üzere Madde 4.1'de verilen şartları yerine getirmek için, kalite yönetim sisteminin planlanmasını, b) Kalite yönetim sisteminde, değişiklikler planlanıp uygulandığında, kalite yönetim sisteminin bütünlüğünün sürdürülmesini, sağlamalıdır. Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 5. Odalar Network’unun Bölgesel, Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Gelişimi Bölgesel Odalar ile İlişkiler, TOBB istişare toplantıları ve diğer aktivitelerine katılım, TOBB etkinlik ve girişimlerine katılım, Yurt dışındaki Odalar ile İlişkiler, Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

©2008 Türk Standardları Enstitüsü 5. Odalar Network’unun Bölgesel, Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Gelişimi Asli Kanıtlar: Bölgesel toplantılara, faaliyetlere katılıma dair kanıtlar, Diğer odalarla bölgesel, ulusal ve ulsulararası düzeydeki işbirliklerine dair kanıtlar, Odalararası işbirliklerinin (network) profesyonel ve örgütsel gelişimi konusunda odalararası faaliyetlere katılım ve verilen desteklere dair kanıtlar, TOBB’un danışma-istişare ve diğer faaliyetlerine katılıma dair kanıtlar, TOBB ve diger örgütsel oda girişimlerine destekleri gösteren kayıtlar, Odalar network’ünün desteklenmesi amacı ile bilgi ve teknolojik imkanlardan yararlanıldığını gösteren kayıtlar, Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü

TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ Teşekkürler Mesut DURU 0312 4166335 PERSONEL VE SİSTEM BELGELENDİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI www.tse.org.tr Kalite bir hayat tarzıdır. ©2008 Türk Standardları Enstitüsü