İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

HABER YAZILARI.
MODÜL 4 Organizasyon.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Paydaş Analizi Nasıl Yapılır?
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Newton’un Hareket Kanunları
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
HASTA EĞİTİMİ (SAĞLIK EĞİTİMİ)
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Dr. Erol GÜRPINAR Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD
Sunum Araçlarının Kullanımı
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
İÇİNDEKİLER Öğretimin Yönetimi Etkili Öğretmenler
Yetişkin Eğitimi, İşyerinde Sağlık Güvenlik Eğitimi ve İletişim
EĞİTİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
21. Yüzyıl becerileri.
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Uzaktan eğitimde etkili teknikler. Uzaktan eğitimdeki eğilim verilen eğitimi aktif ve dinamik bir hale öğrenim deneyimi haline getirmek.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Ünite Portfolyo Sunumu
Öğretim Durumlarını Planlama
İletişim Sanatı 1.
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hepsini bir araya getirmek 4. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
TEGV PROJESİ GÖRÜŞME ANALİZİ DEMOGRAFİK BİLGİLER GÖNÜLLÜLER.
BURADA HERKES ÖĞRETMEN
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
SUNUMDA SORU SORMA ve SORULARA CEVAP VERME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
Öğretimin Planlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı Programın Düzeyi: Lise 1. sınıf öğrencileri Oturum sayısı : Beş Programın Genel Amacı : İletişim.
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.

Amaç Yeni bir beceriyi sunarken interaktif eğitim tekniklerini kullanabilir hale gelmek

Öğrenim Hedefleri Bir sunuma giriş yapabilecek Sunumu özetleyebilecek Etkili soru sorma tekniklerini kullanacak Görsel-işitsel araçların kullanıldığı bir dersi planlayacak ve sunabilecek

D inleyici E nerji T eorik bilgi A kış Y öntem

Yöntem Tek taraflı aktarım yerine Dinamik, öğrenci merkezli yaklaşım Sürece öğrencinin aktif katılımı

Akış Giriş % 10 Gövde % 80 Özet % 10

Sunuma Giriş Amaçları gözden geçirmek Konu hakkında soru sormak Kişisel deneyim paylaşmak Gerçek yaşam deneyimleri ile bağlamak Olgu çalışması sunmak Video veya diğer medya kullanmak

Sunuma Giriş Yaratıcı saydam kullanmak Kışkırtıcı ifade kullanmak Gösterim yapmak Bir uzmandan yardım almak Oyunlaştırma kullanmak Gelecekteki iş deneyimleri ile ilişkilendirmek

Etkileşimi nasıl artırmalı? Birlikte çalışın Birlikte çalıştırın Küçük grup çalışmaları Karşılıklı sorular

Soru Sorma

Soru Sorma; Katılımcıları; Düşünmeye sevk eder Konu/olay üzerinde yoğunlaştırır İlgi ve dikkatin korunmasını sağlar

Soru sorma Konuya giriş amacıyla Konu karmaşıksa Etkinliği arttırmak için Beyin fırtınası başlatmak için Tartışma ortamı yaratmak için

Soru sorma teknikleri Tüm gruba sorma, yanıtı gönüllülere bırakma Soruyu bir kişiye yöneltme Önce kişiyi belirleme sonra sorma Önce sorma sonra kişiyi belirleme İsimle yöneltme

Soru yanıtlandığında... Doğru yanıtta olumlu geribildirim vermeli Yanıt doğru ise tekrarlanmalı Doğru yanıtta olumlu geribildirim vermeli Kısmen doğru yanıtta, yanlış bölüm düzeltilmeli Yanıt hatalı ise, eleştirmeden doğru yanıta yöneltme

Soru sorulduğunda... Soru yanıtlamak Soruya başka bir soru ile karşılık vermek

Sınıf Dersinin Planlanması

Sınıf dersinin planlanması Dersin amacı/amaçları Ana noktaların taslağı Anahtar sorular Görsel-işitsel yardımcıların kullanımı

Sınıf dersine giriş Güçlü olmalı İlgiyi oluşturmalı Olumlu eğitim atmosferine destek vermeli Yaratıcı olmalı

Dersin içeriği açık, net ana mesaj/mesajlar ve… Damıtılmış, güçlü içerik Öğrenci gözetilmiş Mantıklı bir akış Yumuşak geçişler Görsel destek Zaman kullanımı özenli Beklentileri gerçekçi kılmalı ve… açık, net ana mesaj/mesajlar

Neyi , ne kadar anlatmalıyız? Mutlaka bilinmeli Bilinmesinde yarar var Bilinse iyi olur

Dersin ana noktaları eşit vurgulanan örtüşen

Sınıf dersinin sunumu Planı izlemek Etkileşimi sağlamak Etkin beden dili kullanmak Model olmak Yumuşak geçişler yapmak Sonunda dersi özetlemek

Sınıf dersinin olumlu yanları Büyük heterojen gruplara Görece kısa zamanda Geniş kuramsal bilgi aktarımında etkin Sunumun içeriği, veriliş şekli ve hızı eğitmeninin kontrolünde

Sınıf dersinin olumsuz yanları Eğitmen açısından Yorucu İlgi ve dikkati sürekli kılmak zor Gereğinden fazla bilgi yükleme eğilimi Öğrenci açısından Katılım ve ilgi kaybı Kısa süreli bellek kapasitesinin zorlanması

ÖZET

Neden özet? İçeriği güçlendirmek Ana noktaları tekrarlamak

Özetin özelliği Kısa olmalı Ana noktaları içermeli Etkin katılımı sağlamalı

Nasıl bir özet? Soru sorulmasını istemek Sorular sormak Kısa bir test uygulamak Ana noktaları tekrarlamak

Son söz... Ne anlatacağınızı anlatın Anlatın Ne anlattığınızı anlatın

Lafı uzatanlara ne yapmak lâzım diye Farabî'ye sormuşlar, şöyle demiş: Uzun konuşanı kısa dinlemeli...