İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Amaç Yeni bir beceriyi sunarken interaktif eğitim tekniklerini kullanabilir hale gelmek
Öğrenim Hedefleri Bir sunuma giriş yapabilecek Sunumu özetleyebilecek Etkili soru sorma tekniklerini kullanacak Görsel-işitsel araçların kullanıldığı bir dersi planlayacak ve sunabilecek
D inleyici E nerji T eorik bilgi A kış Y öntem
Yöntem Tek taraflı aktarım yerine Dinamik, öğrenci merkezli yaklaşım Sürece öğrencinin aktif katılımı
Akış Giriş % 10 Gövde % 80 Özet % 10
Sunuma Giriş Amaçları gözden geçirmek Konu hakkında soru sormak Kişisel deneyim paylaşmak Gerçek yaşam deneyimleri ile bağlamak Olgu çalışması sunmak Video veya diğer medya kullanmak
Sunuma Giriş Yaratıcı saydam kullanmak Kışkırtıcı ifade kullanmak Gösterim yapmak Bir uzmandan yardım almak Oyunlaştırma kullanmak Gelecekteki iş deneyimleri ile ilişkilendirmek
Etkileşimi nasıl artırmalı? Birlikte çalışın Birlikte çalıştırın Küçük grup çalışmaları Karşılıklı sorular
Soru Sorma
Soru Sorma; Katılımcıları; Düşünmeye sevk eder Konu/olay üzerinde yoğunlaştırır İlgi ve dikkatin korunmasını sağlar
Soru sorma Konuya giriş amacıyla Konu karmaşıksa Etkinliği arttırmak için Beyin fırtınası başlatmak için Tartışma ortamı yaratmak için
Soru sorma teknikleri Tüm gruba sorma, yanıtı gönüllülere bırakma Soruyu bir kişiye yöneltme Önce kişiyi belirleme sonra sorma Önce sorma sonra kişiyi belirleme İsimle yöneltme
Soru yanıtlandığında... Doğru yanıtta olumlu geribildirim vermeli Yanıt doğru ise tekrarlanmalı Doğru yanıtta olumlu geribildirim vermeli Kısmen doğru yanıtta, yanlış bölüm düzeltilmeli Yanıt hatalı ise, eleştirmeden doğru yanıta yöneltme
Soru sorulduğunda... Soru yanıtlamak Soruya başka bir soru ile karşılık vermek
Sınıf Dersinin Planlanması
Sınıf dersinin planlanması Dersin amacı/amaçları Ana noktaların taslağı Anahtar sorular Görsel-işitsel yardımcıların kullanımı
Sınıf dersine giriş Güçlü olmalı İlgiyi oluşturmalı Olumlu eğitim atmosferine destek vermeli Yaratıcı olmalı
Dersin içeriği açık, net ana mesaj/mesajlar ve… Damıtılmış, güçlü içerik Öğrenci gözetilmiş Mantıklı bir akış Yumuşak geçişler Görsel destek Zaman kullanımı özenli Beklentileri gerçekçi kılmalı ve… açık, net ana mesaj/mesajlar
Neyi , ne kadar anlatmalıyız? Mutlaka bilinmeli Bilinmesinde yarar var Bilinse iyi olur
Dersin ana noktaları eşit vurgulanan örtüşen
Sınıf dersinin sunumu Planı izlemek Etkileşimi sağlamak Etkin beden dili kullanmak Model olmak Yumuşak geçişler yapmak Sonunda dersi özetlemek
Sınıf dersinin olumlu yanları Büyük heterojen gruplara Görece kısa zamanda Geniş kuramsal bilgi aktarımında etkin Sunumun içeriği, veriliş şekli ve hızı eğitmeninin kontrolünde
Sınıf dersinin olumsuz yanları Eğitmen açısından Yorucu İlgi ve dikkati sürekli kılmak zor Gereğinden fazla bilgi yükleme eğilimi Öğrenci açısından Katılım ve ilgi kaybı Kısa süreli bellek kapasitesinin zorlanması
ÖZET
Neden özet? İçeriği güçlendirmek Ana noktaları tekrarlamak
Özetin özelliği Kısa olmalı Ana noktaları içermeli Etkin katılımı sağlamalı
Nasıl bir özet? Soru sorulmasını istemek Sorular sormak Kısa bir test uygulamak Ana noktaları tekrarlamak
Son söz... Ne anlatacağınızı anlatın Anlatın Ne anlattığınızı anlatın
Lafı uzatanlara ne yapmak lâzım diye Farabî'ye sormuşlar, şöyle demiş: Uzun konuşanı kısa dinlemeli...