1 FARKLI Ö Ğ RENME B İ Ç İ MLER İ Uzm. Psk. Arzu YILDIRIM 2014- İSTANBUL 2014- İSTANBUL.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Çalışma x Yetenek = Başarı
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Yrd. Doç. Dr. Müge YURTSEVER KILIÇGÜN
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Bilişsel Öğrenme Kuramı
ÖĞRENME STİLLERİ.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
ÖRNEK OLAY.
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
9.Sınıf Psikoloji 4.Ünite Ruh Sağlığının Temelleri
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
3.Ünite Öğrenme,Bellek,Düşünme DÜŞÜNMENİN YAPITAŞLARI
BAHAR DİNÇSOY EĞİTİM BİLİMLERİ
Öğrenme Stilleri.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Psi.Danışman Uğur DENİZ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
ÖĞRENME STİLLERİ.
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AZİZE KILIÇ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
Öğrenme Stilleri.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
GÖRME ENGELLİLER.
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Duyuşsal Alan.
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
JEROME BRUNER’in Bilişsel Gelişim Teorisi
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

1 FARKLI Ö Ğ RENME B İ Ç İ MLER İ Uzm. Psk. Arzu YILDIRIM İSTANBUL İSTANBUL

2 ÖĞRENME SÜRECİ  Öğrenme gelişimsel olarak 5 aşamada gerçekleşir. 1. Algısal Öğrenme 2. Ayırt edici-Birleştirici Öğrenme 3. Özümleme 4. Uyum 5. Sembolik Öğrenme

3 Öğrenme sürecinde uyaranlara uygun tepkide bulunma öğrenilir. 1. Algısal Öğrenme: 5 duyu organıyla gerçekleşir. 2. Ayırt edici- Birleştirici öğrenme: Nesneler arasındaki benzerlik, farklılıkları ayırt etme, bağlantılar kurabilme öğrenilir. Sıralama, eşleme, sınıflandırma becerileri kazandırılır. Bebek 4. aydan itibaren ayırt etmeyi öğrenir.

4 3. Özümleme: Önceki süreçler özümlenir ve kullanılmak istenildiği zaman kendisinin bir parçası haline getirilir. 4. Uyum: Özümlenen bilginin kullanılması ve yeni durumlara aktarabilmesidir. 5. Sembolik Öğrenme: Öğrenilenlerin sembollerle gösterilmesidir. Sembol sistemi öğrenilerek okuma-yazma becerileri kazanılır.

5  Kaplanla kedi resmi gösterilince ikisine de aynı diyen çocuğa farklılık nasıl anlatılır?

6 Hayvanat bahçesine götürülebilir.  Bu çocuk ayırt etme-birleştirme döneminde takılmıştır.  Bu çocuk harfleri de ayırmakta zorluk çekeceği için öğrenmede sorun yaşar.  Bu şablon tüm öğretmenlerin zihninde olmalıdır.  ÇOCUK NEREDE TAKILMIŞ?

7 Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? 1. Giriş(input): Gelen bilgilerin duyu organlarından beyne girmesi, algılanmasıdır. Örneğin DEHB ve ÖÖG olan bireylerin durumu, Japonca bilmeyen birini dinleyip anlamaya çalışmaya benzer. Yani bilginin girişinde sorun yaşanır. 2. İşlem (entegrasyon): Gelen bilgilerin kaydedilmesi, organize edilmesi, anlaşılması ve işleme konulup yorumlanmasıdır. Bu aşamada bilgiyi sıraya koyma, soyutlama, organize etme gerçekleşir. İşlem aşamasında da DEHB, Ö.Ö.G. Sorun yaşar.

8 3. Bellek (depolama): Anlaşılan bilgi tekrar kullanılmak üzere depo edilir. Bilgileri kısa süreli hafızadan uzun süreli hafızaya atarız. Bilgi tam girmediği için DEHB ve Ö.Ö.G. burada da sorun yaşar. 4. Beynin bilgiyi mesaj olarak hücrelere, kaslara, dil veya motor etkinlik alanlarına gönderme sürecidir.

9 DEHB ve ÖÖG, bu 4 aşamanın dördünde de sorun yaşar. Tek başına görme süreciyle öğrenemezler. Çok duyuya, çok yönteme dayalı öğrenebilirler.

10 Öğrenmek ve Öğretmek İçin Birçok Yol Vardır.  Hepimiz farklıyız, farklı şekilde öğreniriz.  Bireyin en iyi öğrendiği yolu bulup açmalı ve ilerlemesi kolaylaştırılmalıdır.  Bir bireyin en iyi öğrendiği yol onun öğrenme sitilidir.

11 Uygulayarak Öğrenelim  Bir alışveriş merkezindesiniz. 6 yaşındaki çocuğunuz ilk kez gördüğü hoş ambalajlı bir diyet çikolatayı almanız için ısrar ediyor.  Birkaç farklı yaklaşım ile almaktan vazgeçirmeyi deneyelim.

12  Davranışı önce evde kazandırmak gerekmektedir. Kuralların mantığını evde konuşmak ve sonra dışarıda uygulamak gerekir.  Çocuklara istek ve ihtiyacın farkını öğretmek gerekir. Yoksa çocuklar isteklerinin hep yerine getirildiğini düşünürler.

13 Farklı Biçimde Öğreniriz  Görsel  İşitsel  Kinestetik  Dokunsal

14 Görsel Öğreniciler: %15-40  Görerek- okuyarak- grafik, harita, film, materyal kullanarak, liste, şema yaparak sessiz ortamda öğrenirler. GÜÇLÜKLERİ GÜÇLÜKLERİ  Gürültü ve hareketli bir çevrede çalışamazlar  Sadece dinleyerek tam öğrenemezler.  Görsel malzeme olmadan öğrenemezler.

15 İşitsel Öğreniciler  Dinleyerek- konuşarak- tartışarak- sözlü sunum yaparak- sözsüz müzik dinleyerek öğrenirler. GÜÇLÜKLERİ GÜÇLÜKLERİ  Yazılıda başarısızlık  Hızlı okuyamama

16 Kinestetik Öğreniciler  Fiziksel temas kurarak- hareket ederek- atlayıp zıplayarak, yatarak- pandomim, drama, dans ve kısa sürelerle, küçük gruplarla öğrenebilirler. GÜÇLÜKLERİ GÜÇLÜKLERİ  Yazı bozukluğu  Uzun süreli etkinliklere katılamamaktır.

17 Dokunsal Öğreniciler  Yazı, grafik, el sanatları ile elinde bir şey bulundurarak- sınıfta yazdığı yazıları evde tekrar yazarak- çevreyi inceleyerek- hoş ortamlarda- kendi hızı ile ilerleyerek öğrenirler. GÜÇLÜKLERİ GÜÇLÜKLERİ  Yetişkin yönlendirmesine ve onayına ihtiyaç duymak  Eşyalara dokunma, değiştirme ihtiyacı  Kendisinden hoşlanmayanlarla çalışamama  Sıcak döşenmiş ortama ihtiyaç duyma

18 Öğrenme Sitili Gelişip Değişebilir  İlköğretimde çocuklar; başlangıçta dokunsal ve kinestetik yolla öğrenirler.  Yaş ilerledikçe görsel öğrenme öne çıkar.  Liseden sonra işitsel öğrenme biçimi gelişir.

19 Diğer Öğrenme Biçimleri  Duygusal öğrenme  Sosyal öğrenme  Bilişsel öğrenme  Fiziksel öğrenme  Düşünerek öğrenme

20 Duygusal Öğrenme  Bireyin kendisini rahat hissetmesi  Davranışlarının, düşüncelerinin, hareketlerinin iç ve dış kontrolünü yapabilmesi  Bazı çocuklar yapılandırılmış ortama ihtiyaç duyarlar  Bazıları yönlendirilmek ister  Önce kişisel hedeflerini oluşturmasına ve sonra da buna ulaşması için eylem planı hazırlamasına yardım etmelidir.

21 Sosyal Öğrenme  Yalnız çalışmak (kendini motive edebilen kişiler)  Grupla çalışmak  Yetişkinle çalışmak

22 Bilişsel Öğrenme  Bilgiyi işlemek  Sağ hemisferiyle düşünenler global, görsel, mekansal, senteze varan bağımsız düşünürler.  Sol hemisferiyle düşünenler sözel, analiz yapan, detaycı, bağımlı düşünürler  Klasik okullarda sol hemisfere dayanan eğitim ağırlıklıdır. Dinleme, analiz, detay, ezber ön plandadır.  Çok yönlü yaklaşımlıdırlar.

23 Fiziksel Öğrenme  Hareket yaparak, deneyerek öğrenmek  Atıştırmak, çalışırken yiyip içmek ister  Sabahın erken saatlerinde öğrenemezler. Biyolojik saat önemlidir.

24 Düşünerek Öğrenme  Kendini yönlendirmek, motive etmek, analiz etmek, öğreneceği şeyi belirlemek, hedef seçmek, hedefe uygun adımlar atmak.  Bu sistemde birey bütün öğrenme sitillerini kullanır.

25 Sonuç Olarak:  Aile, öğretmen, uzmanın etkili iletişimi  Çocuğun çok iyi tanınması  Öğretmenin özel eğitim tekniklerini bilmesi  Sık değerlendirmeyle gelişmelerin izlenmesi  Özgüvenin korunması

26  Yeniliklerin izlenmesi  Olumlu ve sabırlı olunması  Bu çocukların haklarını koruyan yönetmeliklerden yararlanabilmesi çok önemlidir.  Her çocuk öğrenme kapasitesine sahiptir  Başarısı, başarılı bir eğitime bağlıdır.