Eğitim Semineri: Kişisel Araştırma Ortamları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MS OFFICE 2013.
Advertisements

Duke University Press Elektronik Koleksiyon ve Servisler.
Hazırlayan Ebru SIRMACI
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
 Bir bilim dalının çeşitli konularında yazılmış eserlerin tümüne ulaşmak için, mevcut bilgi kaynaklarının gözden geçirilmesi ve ilgili yayınlara ulaşılması.
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
ZAFER KARAKABAK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ (İ.Ö)
Alican ÖZTÜRK Akdeniz Üniversitesi
GÜVENLİ İNTERNET ve SOSYAL MEDYA
MATHSCINET KULLANIM KILAVUZU
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
WEB 2 TANITIM GÖZDE DURMAZ.
KnowTech3D 3 Nisan 2014.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Emre Hasan Akbayrak ODTÜ Kütüphanesi Hizmetiçi Eğitim Seminerleri
GAZİ ÜNİVERSİTESİ Açıkarşiv Sistemi. Açıkerişim nedir?  Bilimsel içerikli çalışmalara internet ortamında serbest erişimin sağlanmasıdır.
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması Doç. Dr. Doğan Atılgan Yard.Doç.Dr.Sacit Arslantekin Yard. Doç. Dr. Özlem Bayram AB’06 Pamukkale Üniversitesi.
Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
WEB 2.0 ARAÇLARI SABRİYE ESER TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
Kurum İçi Sosyal Medya & Blogy Uygulaması
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
Online Resources From Oxford University Press Bu sunum Oxford Scholarship Online hakkında kısa bir bilgi sunmaktadır. Oxford Scholarship Online ‘in ne.
 Platform Ba ğ ımsız Ki ş isel Ö ğ renme Ortamlarının Tasarımı Ara ş.Gör. İ lker Kayaba ş (Anadolu Üniversitesi) Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu (Anadolu.
AĞ GÜNLÜKLERİNİN KURUMSAL DÜZEYDE KULLANILMASI Prof. Dr. Mehmet KESİM Öğr. Gör. Erdem ERDOĞDU.
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
BULUT BİLİŞİM SERVİS MODELLERİ
Bilgi Kaynağı Olarak Veritabanları
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Başlarken….
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
KÜBRA AYAN & DİLEK DEMİRAL
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
TÜBİTAK ULAKBİM Cahit Arf Bilgi Merkezi Araştırma Faaliyetleri ve Bilimsel İçeriğe Erişimde Cahit Arf Bilgi Merkezi & Dünden Bugüne TÜBİTAK EKUAL.
Tarım Politikası Dersi-Uygulama Yayın Arama/Tarama
Avrupa’da Fen Eğitimi için Topluluk Murat YATAĞAN
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
ŞEMSETTİN BULUT TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ( 2.SINIF ÖRGÜN)
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
Sayılarla Yükseköğretim Akademik Arşiv Projesi (YAAP) ve Uluslararası Görünürlük Gültekin GÜRDAL İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Kütüphane ve Dokümantasyon.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
1. Ders: Ders İşleyişi Hazırlayan ve Sunan:
SOSYAL MEDYA.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Kullanım Kılavuzu Kütüphane Oluşturma
Kullanım Kılavuzu Kütüphane Oluşturma
Bibliyometrik Analiz Örneği: Bilgi Dünyası Dergisi
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Kaynak Gösterme Teknikleri
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
Kütüphanenizi oluşturun Belgelerinizin ve referanslarınızın yönetimi
Sunum transkripti:

Eğitim Semineri: Kişisel Araştırma Ortamları Akademik Bilişim 2013 23-25 Ocak 2013 Akdeniz Üniversitesi Hukuk Fakültesi Antalya Eğitim Semineri: Kişisel Araştırma Ortamları Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi

Bilimsel Araştırma Günümüzde bilimsel araştırma yapmak ağırlıklı olarak bilgisayarda ve internet kullanılarak gerçekleştirilen bir süreç haline gelmiştir. Bu dönüşüme neden olan öncü faktörlerden birincisi bilimsel bilgiye erişimde internetin sağladığı olanaklardır. Ama günümüzde internetin bilimsel araştırma sürecinde asıl dönüştürücü etkisi bilginin erişiminden daha çok bilginin paylaşımına yönelik olmaktadır. Web 2.0 araçları ve sosyal ağlar bilimsel araştırmanın, araştırma kaynaklarının ve araştırma sonuçlarının başkalarıyla paylaşılması için önemli olanaklar sunmaktadır. Üstelik araştırmacılar bu paylaşım faaliyetlerini başkalarının desteği olmadan kendi başlarına yapabilir duruma gelmişlerdir. Diğer taraftan birden fazla araştırmacının internet ortamında bir araya gelerek ortak bilimsel araştırma yapmaları için çok sayıda işbirliği aracı bulunmaktadır. Araştırmacılar bilimsel sosyal ağlar yardımıyla kendi araştırma alanlarındaki diğer bilim insanlarının oluşturduğu ağlara katılabilmekte, diğer taraftan kendileri de ağ oluşturabilmektedirler.

Web 2.0 Dünyası Son 10 yıl boyunca Web 2.0 dünyasında bir patlama yaşanmaktadır ( http://www.go2web20.net/). Bir araştırmacının bu araçları tanıması ve araştırma sürecinde kullanabileceği en uygun araç kümesini belirleyerek bir “kişisel araştırma ortamı” oluşturması verimliliğini artıracaktır.

Amaç Bu eğitim seminerinin amacı Web 2.0 araçlarını ve sosyal ağları bilimsel araştırma süreçlerini desteklemek amacıyla kullanmak isteyen araştırmacılara kendi kişisel araştırma ortamlarını oluşturmaları için bir başlangıç noktası sağlamaktır.

Yeni Kavramlar Open Data / Open Science Data Science 2.0 Open Innovation Open Science Open research e-Learning 2.0 Open Textbook Research 2.0 Open Education Resources Open Content Creative Commons e-Science Personal Learning Networks Open Education Personal Research Environments Science Commons Self-archiving Open Peer Review e-Research Personal Learning Environments Open Access Personal Research Networks Open journals Open Notebook Science Virtual Research Environments

Kişisel Öğrenme Ortamları - Kişisel Araştırma Ortamları Bilimsel araştırma aynı zamanda bir öğrenme sürecidir. Her araştırmacının kendisine ait bir kişisel öğrenme ortamı bulunur. Bu alandaki çalışmalar “kişisel öğrenme ortamları” adıyla kavramlaştırılmıştır (Attwell, 2007). “Kişisel araştırma ortamları” kavramı araştırma sürecinin öğrenme sürecinden ayırt edilebilmesi amacıyla önerilmektedir (Reinhardt vd., 2011).

Yaşam Boyu Araştırma Kişisel öğrenme ortamları ağırlıklı olarak yaşam boyu öğrenme ve informel öğrenme amacıyla kullanılmaktadırlar. Benzer şekilde kişisel araştırma ortamları da “yaşam boyu araştırma” kavramını beraberinde getirmekte ve bilimsel araştırmayı sadece bilim insanlarına değil, herkese açık bir alan haline getirme olanağını da barındırmaktadır (Pyatt, 2008).

İki Yaklaşım Kişisel araştırma ortamları oluşturmak amacıyla iki farklı yaklaşım bulunmaktadır: «Kendin Yap» Yaklaşımı Araştırmacının kişisel araştırma ortamını kendisinin oluşturması: Bu yaklaşım DIY (Do It Yourself) olarak adlandırılmaktadır. Bu yaklaşımda araştırmacı araştırma yapmak amacıyla kendisine en uygun (alışkın olduğu ve etkin kullandığı) Web 2.0 araçlarını ve sosyal ağları bir başlangıç sayfası altında biraraya getirir ve kendisine en uygun bir bilimsel araştırma süreci geliştirerek uygular. Oluşturulan kişisel araştırma ortamı daima beta durumdadır ve araştırmacı tarafından sürekli geliştirilir. «Hazır Altyapıları Kullan» Yaklaşımı Araştırma amacıyla geliştirilmiş hizmetlerin ve altyapıların kullanması: Bu yaklaşımda Avrupa Birliği projeleriyle ya da JISC destekli fonlarla geliştirilmiş araştırma platformları kullanılmaktadır. Bu ortamlar genellikle birden fazla araştırmacının aynı araştırma üzerinde çalışmasına olanak sağlamakta ve Sanal Araştırma Ortamları (Virtual Research Environments - VRE) olarak adlandırılmaktadırlar.

Sanal Araştırma Ortamları JISC kaynaklarına göre “Sanal Araştırma Ortamları ekip çalışması gerçekleştiren her disiplinden araştırmacılara araştırma sürecinin giderek karmaşıklaşan faaliyetlerinin yönetiminde yardımcı olur”. (http://www.jisc.ac.uk/whatwedo/programmes/vre.aspx).

Ürünler Bu alanda firmaların da ürün geliştirdikleri görülmektedir. Örneğin Microsoft firması bir VRE geliştirme araç kiti oluşturmuştur (Virtual Research Environment Toolkits, http://research.microsoft.com/en-us/projects/vre/)  

«Kişisel Araştırma Ortamını Kendin Oluştur» Yaklaşımı Bu eğitim seminerinde araştırmacıların kişisel araştırma ortamlarını kendilerinin geliştirmesi yaklaşımı tanıtılacaktır. Araştırma alanında bibliyografik bilginin yönetilmesinden birlikte araştırma yapmaya kadar çok sayıda Web 2.0 ve sosyal ağ uygulaması bulunmaktadır. Rebuin (2011)’e göre bu uygulamalar üç alanda gruplandırılabilir:   Araştırmanın Paylaşılması Kaynakların Paylaşılması Sonuçların Paylaşılması Kişisel araştırma ortamlarında kullanılabilecek başlıca Web 2.0 araçları ve bilimsel sosyal ağlar bu üç grupta ele alınacak ve bu uygulamalarla kişisel araştırma süreçlerinin nasıl desteklenebileceği tartışılacaktır.

Araştırmanın Paylaşılması Araştırmacılar çalışmalarını diğer araştırmacıların görüşlerine sunmak ve tartışmak isterler. Bilimsel sosyal ağlar, araştırma platformları ve işbirliği araçları onlara bu olanağı sağlar. Diğer taraftan bilimsel sosyal ağlar ve araştırma platformları birden fazla araştırmacıdan oluşan ekipler tarafından birlikte hipotez geliştirme, deney planlama ve gerçekleştirme, araştırma raporunu hazırlama amacıyla da kullanılmaktadır.   Araştırma Platformları (Hubzero, myExperiment ve diğerleri) Bilimsel Sosyal Ağlar (Academia, ResearchGate ve diğerleri) Belge Paylaşımı Uygulamaları (Slideshare, Scribd, Bulut Saklama Hizmetleri ve diğerleri)

Araştırma Platformları Araştırma platformları araştırma ekiplerinin araştırma sürecinin tümünü üzerinde gerçekleştirebilecekleri ortamlardır. Araştırmacılar bu platformlarda bir araştırma projesi kapsamında bir araya gelerek hipotez geliştirebilir, deney gerçekleştirebilir ve bir tez oluşturabilirler. (Hubzero, myExperiment ve diğerleri)

Araştırma Platformları

Bilimsel Sosyal Ağlar Araştırmacılar bilimsel sosyal ağlarda bir araya gelerek, kendilerini ve çalışmalarını tanıtabilirler, diğer araştırmacıları tanıyabilirler ve çalışmalarını izleyebilirler. Bilimsel sosyal ağlar aynı alanda çalışan araştırmacıların bir araya gelmesi ve o alana ait bir grup oluşturarak, birlikte çalışma yapmalarını; hipotezleri, deneyleri ve sonuçları paylaşmalarını sağlamak amacıyla çeşitli olanaklar sunarlar. (Academia, ResearchGate ve diğerleri)

Bilimsel Sosyal Ağlar

Belge Paylaşımı Uygulamaları Belge paylaşımı hizmetleri araştırma sürecinde planlama, dokümantasyon, ve deney aşamalarında kullanılabilecek pratik uygulamalardır. Araştırmacılar bu uygulamalar ile proje takvimi oluşturabilirler, beyin fırtınası yapabilirler, işlem tabloları, metin belgeleri ve sunumlar üzerinde aynı anda çalışabilirler, araştırma verilerini toplayabilir ve paylaşabilirler. (Slideshare, Scribd, Bulut Saklama Hizmetleri ve diğerleri)  

Belge Paylaşımı Uygulamaları  

Kaynakların Paylaşılması Araştırmacılar çalışmaları esnasında yararlandıkları kaynakları başkalarıyla paylaşmak ve başka araştırmacıların kaynaklarından yararlanmak isterler. Bu amaçla bibliyografik başvuru yönetim yazılımları, yer imi yöneticileri ve alıntı indekslerinden yararlanırlar.   Bibliyografik Başvuru Yönetim Yazılımları (Mendeley, Zotero ve diğerleri) Sosyal Yer İmi Yöneticileri (Diigo, Delicious ve diğerleri) Alıntı İndeksleri (Google Scholar Citations, Microsoft Academic Research ve diğerleri)

Bibliyografik Başvuru Yönetim Yazılımları Bibliyografik başvuru yönetim yazılımları araştırma sürecinde yararlanılan çok sayıda makale, bildiri ve raporun hem kendisinin hem de künyesinin yönetilebilmesini sağlayarak araştırmacıların hayatını kolaylaştırılar. (Mendeley, Zotero ve diğerleri)

Bibliyografik Başvuru Yönetim Yazılımları

Sosyal Yer İmi Yöneticileri Açık kaynak hareketinin giderek yaygınlaşması nedeniyle bilimsel araştırma sürecinde internet ortamındaki kaynaklara daha fazla yer verilmeye başlanmıştır. Sosyal Yer İmi Yöneticileri bu kaynakların yönetilebilmesi ve başkalarıyla paylaşılmasını kolaylaştırırlar. (Diigo, Delicious ve diğerleri)

Sosyal Yer İmi Yöneticileri

Alıntı İndeksleri Açık erişimli dergilerin çoğalması ve bildiri ve raporların internet ortamında giderek daha fazla yayınlanması arama motorlarının bu yayınları tarayarak alıntı indeksleri oluşturmalarına olanak sağlamaktadır. Araştırmacılar diğer çalışmalarını da manuel olarak bu indekslere ekleyebilmektedirler. (Google Scholar Citations, Microsoft Academic Research ve diğerleri)  

Alıntı İndeksleri  

Sonuçların Paylaşılması Web 2.0 ve sosyal ağların temel özelliklerinden bir diğeri araştırmacıların araştırma sonuçlarının bloglar, wiki siteleri, haber servisleri, açık erişim dergileri ve açık arşivler aracılığıyla başkalarıyla paylaşmasına olanak sağlamasıdır. Böylece araştırmacılar çalışmalarını başka araştırmacılara daha fazla tanıtabilmekte ve kendilerinden daha fazla alıntı yapılmasını sağlamaktadırlar.   Blog ve Wikiler (Blogger, Wikispaces ve diğer bilimsel bloglar) Bilimsel Haber Servisleri (Science New, Research Information ve diğerleri) Açık Erişim (Scientific Commons, Public Library of Science ve diğerleri)

Blog ve Wikiler Blog ve Wikiler araştırmacıların ilgi alanlarıyla ilgili formel olmayan yayınlar yapmasına olanak sağlamaktadırlar. Bu alanda Blogger ve Wordpress ağırlığını korurken, bilimsel blog siteleri de giderek önem kazanmaktadır. (Blogger, Wikispaces ve diğer bilimsel bloglar)  

Blog ve Wikiler  

Bilimsel Haber Servisleri Bilimsel Haber Servisleri araştırmacıların alanlarıyla ilgili güncel bilgilere ulaşmaları, bazı durumlarda da kendilerinin haber oluşturmalarına olanak sağlarlar (Science News, Research Information, Science 2.0 ve diğerleri). Bilimsel etkinlikler hakkında bilgilenmek için Lanyrd vb. hizmetler kolaylık sağlar.

Bilimsel Haber Servisleri

Açık Erişim Açık Erişim son yıllarda açık bilim, açık veri, açık içerik, açık eğitsel kaynaklar vb. yan hareketleriyle birlikte giderek etkinliği artan bir hareket kümesidir. (Scientific Commons, Public Library of Science ve diğerleri)  

Açık Erişim  

Yararlanılan Kaynaklar Atwell, G. (2007), Personal Learning Environments – the future of eLearning? Elearning Papers, vol.2 no. 1. ISSN 1887-1542, Retrieved from http://www.elearningeuropa.info/files/media/media11561.pdf Rebuin, 2011, “Science 2.0: The use of social networking in research”. REBIUN (Red de Bibliotecas Universitarias), Madrid. http://www.slideshare.net/biblioblog01/science-20-the-use-of-social-networking-in-research (28/11/2012 tarihinde erişilmiştir) Pyatt, E., 2008, Elizabeth Pyatt’ın Blogu, http://www.personal.psu.edu/ejp10/blogs/tlt/2008/06/lifelong-learning-or-lifelong.html Reinhardt, W., Mletzko, C., Drachsler, H., & Sloep, P. (2011). AWESOME : A widget-based dashboard for awareness-support in Research Networks. Proceedings of the The PLE Conference 2011, (1). JISC, Virtual research environment programme, http://www.jisc.ac.uk/whatwedo/programmes/vre.aspx, (28/11/2012 tarihinde erişilmiştir) JISC – OERC (Poster), University of Oxford, http://www.oerc.ox.ac.uk/downloads/posters/VRE.pdf, (28/11/2012 tarihinde erişilmiştir) Microsoft, Virtual Research Environment Toolkits, http://research.microsoft.com/en-us/projects/vre/ (28/11/2012 tarihinde erişilmiştir)

Kişisel Araştırma Ortamım (Mehmet Emin Mutlu)

Kişisel Araştırma Sürecim (Beta) Kaynakları Yönetmek Alanla İlgili Başlıca Yazarların Sosyal Ağlarına Katılmak Araştırma Yapmak Ağ oluşturmak

Kaynakları Yönetmek Alanla ilgili anahtar kelimeleri belirlemek Kaynakları Belirlemek (Üniversite kütüphanesi, Google Scholar, ...) Alanla ilgili wiki ve blog sitelerini belirlemek Kaynakları işaretlemek (Diigo) Konuyla ilgili sık yayın yapılan dergileri belirlemek ve bu dergilerin diğer sayılarını taramak Konuyla ilgili araştırmalara sık yer verilen sempozyum, konferans ve çalıştayları belirlemek ve bu etkinliklerdeki diğer yayınları taramak, aynı işlemi diğer yıllardaki etkinlikler için gerçekleştirmek Alanla ilgili gerçekleştirilmiş projeleri belirlemek ve "project deliverables" dosyalarını belirlemek Kaynakları edinmek ve biraraya getirmek (Mendeley) Çapraz tarama yaparak eksik kaynakları belirlemek (Varolan kaynakları tarih sırasında tarayarak başvuru kaynaklarını elden geçirmek. Başvurularda bulunan konuyla ilgili diğer kaynaklara erişmek ve Mendeleye'e yüklemek Kaynakları zenginleştirmek (Kaynakların tümünü gözden geçirmek, kaynaklar hakkında Mendeley'de etiketler oluşturmak, yazar, eser, yayın türü-yeri ve yayın adı düzeltmeleri yapmak, tekrarları ayıklamak) Alanla ilgili alt alanları ve yan alanları belirlemek ve kaynakları Mendeley'de buna göre düzenlemek 

Alanla İlgili Başlıca Yazarların Sosyal Ağlarına Katılmak Mendeley yazar indeksinden yararlanarak alanla ilgili belirli bir sayının üzerinde yayın yapmış yazarları belirlemek Yazarların Mendeley, Academia, ResearchGate, SlideShare, Twitter, Scribd, Blog, Wiki sitelerini belirlemek ve üye olmak/izlemeye almak Yazarların sosyal ağlarını tarayarak ve sosyal ağlardan gelen bildirimleri izleyerek yazarların yeni yayınlarını yakalamak Sosyal ağlarda alanla ilgili tartışmalara katılmak, tartışmalar başlatmak

Araştırma Yapmak Araştırma konusunu belirlemek ve hipotezi oluşturmak Tarama yapmak (Anahtar kelimeleri içeren kaynakları belirlemek ve tümünü gözden geçirmek)  Alıntı yapmak (Araştırma konusuyla/hipotezle ilgili  çalışmalardan alıntı yapmak)  Araştırma konusuyla ilgili ham bilgileri ve başvuruları bir wiki sitesinde biriktirmek Araştırmayla ilgili betimsel/amprik çalışma tasarlamak Araştırmayla ilgili düşünceleri bir blog sitesinde yayınlamak, akademik sosyal ağlarda araştırmayla ilgili sorular yöneltmek, tartışmalar başlatmak Ortak çalışmalarda ortak kaynaklar için Mendeley'i, ortak belge oluşturmak için Dropbox, SkyDrive ya da Google drive'i kullanmak Hipotezi destekleyecek ya da yanlışlayacak sonuçları elde etmek Sonuçları yazıp araştırmayı tamamlamak Araştırmayı sunmak/yayınlamak

Ağ Oluşturmak Araştırmayla ilgili bilgi ve belgeleri Mendeley, Academia, ResearchGate, SlideShare, Scribd, Google Scholar Citations, Microsoft Academic Research gibi ağlara yükleyerek başkalarıyla paylaşmak, Paylaşımları Twitter, Facebook ve Google+ gibi ortamlarda duyurmak Araştırmayı blog sitesinde tanıtmak ve elde edilen sonuçları sosyal ağlarda başkalarıyla tartışmak

Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu memutlu@anadolu.edu.tr Teşekkürler… Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu memutlu@anadolu.edu.tr Academia : http://anadolu.academia.edu/MehmetEminMutlu ResearchGate : http://www.researchgate.net/profile/Mehmet_Mutlu4 Mendeley : http://www.mendeley.com/profiles/mehmet-emin-mutlu Blogger : http://kisiselogrenmeortamlari.blogspot.com Wikispaces : http://personalis.wikispaces.com Slideshare : http://www.slideshare.net/memutlu Scribd : http://www.scribd.com/memutlu Delicious : http://www.delicious.com/meminmutlu Diigo : http://www.diigo.com/user/meminmutlu Microsoft Academic Search: http://academic.research.microsoft.com/Author/6867112/mehmet-emin-mutlu Google Scholar Citations: http://scholar.google.com.tr/citations?user=PxwhWQcAAAAJ&hl