DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
1 Etik Değerler ve İş Ahlakı Bülent Şenver
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
3D DEFTER VE SES.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
İLKÖĞRETİM DÖNEMİ ÇOCUKLARININ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
DEĞERLER EĞİTİMİ YUSUF SAVAŞ İLKOKULU 2012– 2013 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
Özel Öğretim Yöntemleri
TEST – 1.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
BİLAL ERYILMAZ 25 Mayıs 2012, Dedeman, Ankara. ÜÇ TEMEL ALAN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİNİN BELİRLENMESİ ETİK İNCELEMELER ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
PROGRAM TASARIMI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE DEĞERLER EĞİTİMİ YILLIK ÇALIŞMA PLANI
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
EYLÜL 2013 T.C. KORGAN KAYMAKAMLIĞI Çiftlik Çok Programlı Lisesi Müdürlüğü.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
KARŞIYAKA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
DEĞERLER EĞİTİMİ.
5. TÜRKİYE ETİK KONGRESİ MUHASEBE ETKİNLİĞİNDE TEMEL İLKELER
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
DEĞERLER ŞEHRİ KASTAMONU
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof.Dr.Ertuğrul YAMAN
ETİK SÖZLEŞME.
DEĞERLER EĞİTİMİ ERENLER ORTAOKULU.
FEHMİ GÜR MÜDÜR YARDIMCISI (Öğrenci İşleri). MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖRGÜN VE YAYGIN EĞİTİMİ DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI YÖNERGESİ Amaç MADDE 1-
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
2P METODUNDA B İ RL İ KTE ÇALIŞACAK BRANŞLAR. ANAOKULU Bir dönem için hedef kazanımlara yönelik 2 problem yada proje üretilir. Sınıf Öğretmeni + İngilizce.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Programın Karşılaştırılması Sunusu
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TEMEL FELSEFESİ
Programdan Sorular.
Etik TANIMI ETİK, KİŞİNİN DAVRANIŞLARINI TEMEL ALAN AHLAK İLKELERİNİN TÜMÜDÜR. ETİK, İNSANLARA İŞLERİN NASIL YAPILMASI GEREKTİĞİNİ BELERLEMEDE YARDIMCI.
Etik TANIMI ETİK, KİŞİNİN DAVRANIŞLARINI TEMEL ALAN AHLAK İLKELERİNİN TÜMÜDÜR. ETİK, İNSANLARA İŞLERİN NASIL YAPILMASI GEREKTİĞİNİ BELERLEMEDE YARDIMCI.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı

Okulların, sınıfların, … okul ile ilgili tüm içerik ve düzenlemelerin niteliği, değerlere ve değerler eğitimine ilişkin bakış açımızı yansıtır. 2 07.04.2017

Değer fikir, tutum ve davranışlarımıza rehberlik eden ilkeler ya da yapılar bir sosyal grup veya toplumun kendi varlık, birlik, işleyiş ve devamını sağlamak ve sürdürmek için üyelerinin çoğunluğu tarafından doğru ve gerekli oldukları kabul edilen ortak düşünce, amaç, temel ahlaki ilke ya da inançlar 07.04.2017

Değerler… kültürel değerler, dini değerler, etik değerler … 07.04.2017

“Son yıllarda hızla yok olmaya doğru giden değerlerimiz …” A) Değerlerimiz gerçekten yok mu oluyor? B) Değerlerle ilgili problemlerin niteliği mi değişiyor? C) Değerlerle ilgili problemlere ilişkin farkındalık düzeyi geliştiği için problemlerin daha çok farkına varır mı olduk? D) Yeni değerlere mi ihtiyacımız var? 07.04.2017

Etik Günü ve Haftası kapsamında önerilen etkinlikler Kompozisyon, şiir, karikatür, resim, afiş yarışması düzenlenmesi, Okullarda; skeç yarışması, “etik kolları” oluşturulması, okul panolarında ve ilgili derslerde “etik” konusunun işlenmesi, Üniversitelerde “Etik Kulüpleri” kurulmasının desteklenmesi, Etik temalı toplantı (seminer, panel, konferans vb.) yapılması, 07.04.2017

saydamlık, tarafsızlık, dürüstlük, hesap verebilirlik, 5176 sayılı kanunun amaç ifadesinde, kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri saydamlık, tarafsızlık, dürüstlük, hesap verebilirlik, kamu yararını gözetme 07.04.2017

Değerleri, nasıl kazandırabiliriz? Değerler eğitimi ya da karakter eğitimi gibi dersler Disiplinler arası yaklaşım Okul eğitiminin tamamını kapsayan bir değerler eğitimi 07.04.2017

Değerler eğitimi dersi Hangi değerleri öğretmeliyiz? Öğreteceğimiz değerlerin altında yatan inanç sistemi ya da inançlar nelerdir? Bu inanç sistemi neleri kabullenmeyi, ret etmeyi ya da göz ardı etmeyi beraberinde getirmektedir? Değerlerin öğretiminde toplumsal olanla – bireysel olan dengesi nasıl sağlanacaktır? 07.04.2017

İlköğretim Programlarında Değerler  Kazanımlar öğrenme süreci içerisinde planlanmış ve düzenlenmiş yaşantılar sayesinde öğrencilerde görülmesi beklenen bilgi, beceri, tutum ve değerlerden oluşmaktadır. Hayat Bilgisi Sosyal Bilgiler Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Düşünme Eğitimi Halk Kültürü İlköğretim Türkçe   07.04.2017

Ortaöğretim Programlarında Değerler Coğrafya Felsefe Kimya Tarih Matematik Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi  Biyoloji  Fizik 07.04.2017

Öğretim programlarında değerler Adil olma Bağımsızlık Barış Özgürlük Bilimsellik Dayanışma Duyarlılık Dürüstlük Estetik 07.04.2017

Öğretim programlarında değerler Hoşgörü Misafirperverlik Sağlıklı olmaya önem verme Saygı Sevgi Sorumluluk Temizlik Vatanseverlik Yardımseverlik 07.04.2017

Öğretim programlarında değerler Alçak gönüllülük Emaneti korumak Fedakârlık Merhamet Nezaket Ölçülülük Paylaşımcı olmak Sabır Sadelik Sözünde durmak 07.04.2017

07.04.2017

Bütün olarak toplumda ve okulda değerler eğitimi Toplumun küçük bir modeli olan okulda değerlerin, okulun her anında yaşatılması gerekmektedir 07.04.2017

Bütün olarak toplumda ve okulda değerler eğitimi Anne babaların yaptıkları ve yapmadıkları… “Arayan Ayten teyzeyse, evde yok de …” 07.04.2017

Bütün olarak toplumda ve okulda değerler eğitimi Okulda yaptıklarımız ve yapmadıklarımız… Öğretmenlerin davranışlarının değerler üzerinde etkileri Aşırı baskı, sınırları zorlamak Tutarsızlıklar Görmezden gelmeler Umursamak ya da umursamamak 07.04.2017

Değerler eğitimi çocuğu bir bütün olarak görmeyi gerektirir Bütün olarak bir çocuk; Entelektüel olarak aktif Fiziksel, sözel, toplumsal ve akademik olarak yeterli Empatik, nezaketli, çevresini ve diğerlerini umursayan ve adil Yaratıcı ve meraklı Özgür Eleştirel düşünen Güvenli Umursanan ve değer verilen bir varlık ise değerler geliştirilebilir. 07.04.2017