DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı
Okulların, sınıfların, … okul ile ilgili tüm içerik ve düzenlemelerin niteliği, değerlere ve değerler eğitimine ilişkin bakış açımızı yansıtır. 2 07.04.2017
Değer fikir, tutum ve davranışlarımıza rehberlik eden ilkeler ya da yapılar bir sosyal grup veya toplumun kendi varlık, birlik, işleyiş ve devamını sağlamak ve sürdürmek için üyelerinin çoğunluğu tarafından doğru ve gerekli oldukları kabul edilen ortak düşünce, amaç, temel ahlaki ilke ya da inançlar 07.04.2017
Değerler… kültürel değerler, dini değerler, etik değerler … 07.04.2017
“Son yıllarda hızla yok olmaya doğru giden değerlerimiz …” A) Değerlerimiz gerçekten yok mu oluyor? B) Değerlerle ilgili problemlerin niteliği mi değişiyor? C) Değerlerle ilgili problemlere ilişkin farkındalık düzeyi geliştiği için problemlerin daha çok farkına varır mı olduk? D) Yeni değerlere mi ihtiyacımız var? 07.04.2017
Etik Günü ve Haftası kapsamında önerilen etkinlikler Kompozisyon, şiir, karikatür, resim, afiş yarışması düzenlenmesi, Okullarda; skeç yarışması, “etik kolları” oluşturulması, okul panolarında ve ilgili derslerde “etik” konusunun işlenmesi, Üniversitelerde “Etik Kulüpleri” kurulmasının desteklenmesi, Etik temalı toplantı (seminer, panel, konferans vb.) yapılması, 07.04.2017
saydamlık, tarafsızlık, dürüstlük, hesap verebilirlik, 5176 sayılı kanunun amaç ifadesinde, kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri saydamlık, tarafsızlık, dürüstlük, hesap verebilirlik, kamu yararını gözetme 07.04.2017
Değerleri, nasıl kazandırabiliriz? Değerler eğitimi ya da karakter eğitimi gibi dersler Disiplinler arası yaklaşım Okul eğitiminin tamamını kapsayan bir değerler eğitimi 07.04.2017
Değerler eğitimi dersi Hangi değerleri öğretmeliyiz? Öğreteceğimiz değerlerin altında yatan inanç sistemi ya da inançlar nelerdir? Bu inanç sistemi neleri kabullenmeyi, ret etmeyi ya da göz ardı etmeyi beraberinde getirmektedir? Değerlerin öğretiminde toplumsal olanla – bireysel olan dengesi nasıl sağlanacaktır? 07.04.2017
İlköğretim Programlarında Değerler Kazanımlar öğrenme süreci içerisinde planlanmış ve düzenlenmiş yaşantılar sayesinde öğrencilerde görülmesi beklenen bilgi, beceri, tutum ve değerlerden oluşmaktadır. Hayat Bilgisi Sosyal Bilgiler Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Düşünme Eğitimi Halk Kültürü İlköğretim Türkçe 07.04.2017
Ortaöğretim Programlarında Değerler Coğrafya Felsefe Kimya Tarih Matematik Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Biyoloji Fizik 07.04.2017
Öğretim programlarında değerler Adil olma Bağımsızlık Barış Özgürlük Bilimsellik Dayanışma Duyarlılık Dürüstlük Estetik 07.04.2017
Öğretim programlarında değerler Hoşgörü Misafirperverlik Sağlıklı olmaya önem verme Saygı Sevgi Sorumluluk Temizlik Vatanseverlik Yardımseverlik 07.04.2017
Öğretim programlarında değerler Alçak gönüllülük Emaneti korumak Fedakârlık Merhamet Nezaket Ölçülülük Paylaşımcı olmak Sabır Sadelik Sözünde durmak 07.04.2017
07.04.2017
Bütün olarak toplumda ve okulda değerler eğitimi Toplumun küçük bir modeli olan okulda değerlerin, okulun her anında yaşatılması gerekmektedir 07.04.2017
Bütün olarak toplumda ve okulda değerler eğitimi Anne babaların yaptıkları ve yapmadıkları… “Arayan Ayten teyzeyse, evde yok de …” 07.04.2017
Bütün olarak toplumda ve okulda değerler eğitimi Okulda yaptıklarımız ve yapmadıklarımız… Öğretmenlerin davranışlarının değerler üzerinde etkileri Aşırı baskı, sınırları zorlamak Tutarsızlıklar Görmezden gelmeler Umursamak ya da umursamamak 07.04.2017
Değerler eğitimi çocuğu bir bütün olarak görmeyi gerektirir Bütün olarak bir çocuk; Entelektüel olarak aktif Fiziksel, sözel, toplumsal ve akademik olarak yeterli Empatik, nezaketli, çevresini ve diğerlerini umursayan ve adil Yaratıcı ve meraklı Özgür Eleştirel düşünen Güvenli Umursanan ve değer verilen bir varlık ise değerler geliştirilebilir. 07.04.2017