Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tarimsalpazarlama.com Tarım Sektöründe Tedarikçiyi Çiftçiyle,
Advertisements

2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
ARVENTO MOBİL SİSTEMLER
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Eskişehir Tepebaşı Belediyesi
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
Amaç Yeni yetişen nesillerde vergi bilincini oluşturmak ve belge alma alışkanlığını kazandırmak amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığımızca "Ülkemi Seviyorum.
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Sosyal Medya.
FUTBOL TURİZİMİ Semih PAÇACI.
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
PRIME AJANS m.
HAYATI PAYLAŞMA VE DAYANIŞMA MERKEZİ
REKLAMCILIK Hafta 5.
NİYE VARIZ? NELER YAPTIK? GELECEK PLANLARIMIZ?
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Badminton Federasyonu Örnek Sponsorluk Teklifi Türkiye Şampiyonaları ( Yaş ve Büyükler) İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor.
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
YURTDIŞINDA OFİS-MAĞAZA AÇMA, İŞLETME VE MARKA TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ (Tebliğ No: 2005/4)
Gençlik Spor Genel Müdürlüğü & MMI Türkiye Eğitimleri
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Squash Federasyonu Sponsorluk Teklifi Squash Türkiye Şampiyonaları ( Yaş ve Büyükler) İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor.
Benoît Lebrun Başkan, Muhasebe Çalışma Grubu FEE 7 Haziran 2005 Muhasebe ve denetim düzenlemesinde gelişmiş program Muhasebe Direktifleri.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
TARİHÇESİ Sütaş 1975 yılında Bursa’nın Karacabey ilçesinin Uluabat köyünde kuruldu. Kurulduğu tarihteki günlük süt işleme kapasitesi 5 ton olan Sütaş,
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi “Badminton Federasyonu Ana Sponsorluk” İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor hakları: Badminton.
Spor’un Gelişmesini İstiyorsak…
HAFTA I.
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Badminton Federasyonu Örnek Sponsorluk Teklifi “ 81 ilde 1500 Spor Salonlu Okulda Sponsor’un adı ile Badminton Spor Okulları” İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun.
HERKES İÇİN FUTBOL-GRASSROOTS
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Finansal planlamada temel amaç;
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ DANS SPORLARI TOPLULUĞU
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
Lider yapan pazarlama gerçekleri
7 Eylül 2005, Çarşamba Litvanya Cumhuriyeti Muhasebe Enstitüsü Avrupa Birliği’nde Ulusal Bir Muhasebe Standartları Belirleyicisinin Rolü.
Lezzet, Sağlık ve Güven..
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
PROGRAM ADI : SİHİRLİ MUTFAK PROGRAM YAYIN GÜNÜ : CUMARTESİ YAYIN SAATİ : 12:30-13:15 PROGRAM SÜRESİ : 45 dakika YAYIN KANALI : FOX PROGRAM SUNUCUSU :
Pazarlama İlkeleri.
35. Pınar Resim Yarışması hakkında soru ve cevaplar
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Reklam ve Halkla İlişkiler
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE DESTEK PROGRAMLARI İL MÜDÜRLÜKLERİ EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
TÜRKİYEDE VETERAN MASA TENİSİNİN GELİŞİMİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı ETKİNLİKLERİN PROJELENDİRİLMESİ Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı FEDERASYON FAALİYET ALANININ KONUMU SPONSORLUK GEREKTİREN ÖNCELİKLİ PROJELERİN KONUMLANDIRILMASI DOĞRU SPONSOR ADAYLARININ TESBİTİ SPONSOR ADAYLARININ MARKA ANALİZİ PROJELERLE SPONSOR MARKA ADAYLARININ UYUM KONTROLÜ SPONSORLUK ÖNERİ DOSYASI Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı FEDERASYON FAALİYET ALANININ (SPOR TÜRÜNÜN) KONUMU Eskrim; hareketi, estetik, zeka ve heyecanla birlikte isteyen insanlara, onurlu bir saldırı-savunma geleneğini denge-zeka ve hızı harmanlayarak sunan bir spordur. Çünkü Eskrim kökleri tarihe dayanan kılıç kullanma hünerini günümüzde, çeşitli kurallar çerçevesinde, özel kostümleri ve ritüelleri ile yansıtmaktadır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı FEDERASYON FAALİYET ALANININ KONUMU Farklılık Noktası (FN) Konumlandırma Formülü (Cümlesi) Kişiliği Farklılıkları Sporun kişilik özellikleri Rekabette farklılaştığı bütün noktalar Ürün/ hizmet özellikleri Değerleri sporun taşıdığı, üstlendiği soyut değerler Fonksiyonel vaadleri Duygusal vaadleri Hedef Kitle (HK) Rekabet Çekirdek hedef kitle ile bu grup hedeflenerek ulaşılabilecek diğer gruplar ayrı ayrı yer almalı. Direkt rakipler ve endirekt rakipler ayrı ayrı yer almalı Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SPONSORLUK GEREKTİREN ÖNCELİKLİ PROJELER SEÇİM : SÜREKLİLİK GEREKTİREN PROJELER YÜKSEK BÜTÇELİ PROJELER MARKA İLETİŞİMİNE AÇIK PROJELER DAHA ÖNCE SPONSORLUK ALMIŞ OLAN PROJELER TURNUVALAR Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SÜREKLİLİK GEREKTİREN PROJELER Dört ana gerekçesi vardır; Daha fazla finansmana ihtiyaç duyar Sponsorluk yapan marka için süreklilik ve tutarlılık önemlidir Bir kez dikkati çektikten sonra tekrarlarında medyanın ve kamuoyunun ilgisini daha çok çekme şansı vardır İlk kez sponsor olan markalar, başarılı bir etkinlikten sonra, bir sonraki yıl tekrar işbirliği yapmak isteyeceklerdir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı YÜKSEK BÜTÇELİ PROJELER Bütçesi yüksek olan bir proje sürekli tekrarlanan veya bir kereliğine yapılması planlanan bir organizasyon olabilir. Genellikle yüksek bütçeli projeler ; İçinde farklı etkinlikleri barındırır – içeriği zengindir İçeriği dolayısıyla, ana temanın yanında alt temaları vardır Bu yüzden sponsoru tek bir açıdan değil farklı açılardan ikna edebilme potansiyeli taşır Bütçesi ve içeriği dolayısıyla, farklı sponsorluk derecelerine bölümlenmesi doğrudur. Böylece, farklı sponsorluk alanları ve farklı markalara bütçenin bölünmesi söz konusu olur. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MARKA İLETİŞİMİNE AÇIK PROJELER Bazı projeler, sponsor için marka iletişimine daha uygun özellikler taşır ; Medyanın daha hızlı ulaşabileceği bölgede yapılması İçeriğinde, bir ünlü, bir konser, medyatik bir konuşmacı gibi medya yansıması kuvvetli bir unsurun bulunması Ana etkinliğin ve diğer etkinliklerin izleyici/insan odaklı dizayn edilmesi ve yerleştirilmesi İçersinde, promosyon, hediye, şov, yarışma gibi etkileşimli alanların bulunması Şov amaçlı da olsa çok ünlü bir sporcunun bulunması Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı DAHA ÖNCE SPONSORLUK ALMIŞ OLAN PROJELER Yeni sponsorlara güven verir Önceden sponsor olan marka ve şirketlerin yeniden işbirliği yapma olasılıkları yüksektir Önceki sponsorlara daha fazla ve ayrıcalıklı şartlar sunularak devamlı desteklemeleri için alan yaratılabilir. Yeni sponsor adayları, önceki sponsor markalara etkisini basın yansımalarında izleyebilir, referans alabilirler Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı TURNUVALAR Uzun bir süreyi kapsar ve daha fazla finansman gerektirebilir Sponsora farklı şehir ve lokasyonlarda iletişim şansı yaratır Sponsora farklı hedef kitleler için iletişim seçenekleri sunar Medya kontaktları baştan kurulduğunda devamında da medya ilgisi korunabilir Çoğunlukla turnuvalar, sürekliliği olan projelerdir Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı PROJENİN KONUMLANDIRILMASI Net olması gereken Ana Başlıklar ; Ana Farklılık Noktası (Özü) Konumlandırma formülü Değerleri Reel (fonksiyonel) Vaadleri İmaj (duygusal) Vaadleri Hedeflediği (İzleyici) Grupları Hedeflediği Sosyal ve Ticari Camialar Projenin İletişim Stratejisi Uzun Vadeli ve Yaygın Kamuoyu Algısı Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı BİR PROJENİN KONUMU Farklılık Noktası (FN) Konumlandırma Formülü (Cümlesi) Kişiliği Farklılıkları projenin kişilik özellikleri Rekabette farklılaştığı bütün noktalar Ürün/ hizmet özellikleri Değerleri Projenin taşıdığı, üstlendiği soyut değerler Fonksiyonel vaadleri Duygusal vaadleri Rekabet Hedef Kitle (HK) Aynı zaman dilimindeki Direkt rakipler ve endirekt rakipler ayrı ayrı yer almalı Çekirdek hedef kitle ile bu grup hedeflenerek ulaşılabilecek diğer gruplar ayrı ayrı yer almalı. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Kuruma Özel Sponsorluk Paketinin Hazırlanması Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

SPOR SPONSORLUK YATIRIMLARI Dünyada 34 Milyar US$’a ulaşan tüm sponsorluk bütçesinin yüzde 80’inin spora yapıldığını görüyoruz. Markalar, 24-25 milyar dolar civarında spora sponsorluk anlamında yatırım yapıyorlar. Ayrıca sponsorluk harcamasından ayrı olarak bir iletişim bütçesi ayrılıyor. Gelişmiş ülkelerde bu rakamın 2.5-3 misli değerinde olduğunu düşünecek olursak, 100 milyar doların spor ve onun etrafındaki iletişimin etrafında döndüğünü söyleyebiliriz. Bu da dünyada reklama harcanan paranın neredeyse 4’te birine yaklaşıyor. Spor, dünyada kullanılan ortak ve farklı sınıftan insanları aynı yerde aynı duyguyu duymaya itebilen, çok geniş kapsamlı çok büyük iletişim gücü olabilen bir dil. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

SPOR SPONSORLUK YATIRIMLARI Türkiye’de firmaların marka imajı yaratmak ve hedef kitlelerine yakın olmak amacıyla ilgisini arttırdığı sponsorluk 500 milyon dolara ulaşıldı. Dünyada en çok sponsorluk yapan kuruluşlar arasında Coca Cola, Adidas, General Motor’s, Nike, McDonald’s, Kodak, Master Card, Sony ve Samsung gibi firmalar yer alıyor. Türkiye’de ise Avea, İş Bankası, Turkcell, İddaa, Ülker, Garanti, THY, Petrol Ofisi, Efes Pilsen, Sarar, Acıbadem, Yurtiçi Kargo, Coca Cola, Nike ve Mercedes sponsorluk pazarının dikkat çeken isimleri. Özellikle spor kulüplerinin gelir kalemlerinde önemli pay almaya başlayan sponsorluk sayesinde Türkiye Futbol Federasyonu’nun sponsorluk geliri Ağustos 2004’e göre yüzde 71 arttı. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SPONSOR ALTERNATİFLERİNİ DEĞERLENDİRİRKEN SPORA YATIRIM YAPAN MARKALAR PAZARLAMA İLETİŞİMİNE YATIRIM YAPAN MARKALAR SEKTÖR İÇİNDE AKTİF MARKALAR BÖLGESEL AKTİF MARKALAR Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SPONSOR ALTERNATİFLERİNİ DEĞERLENDİRİRKEN Sporun genel tema ve niteliklerine uygun marka kimliği olan Spor değerlerini marka özünde taşıyan Spor yapanlarla ve spor izleyicisiyle benzer kişilik özellikler gösteren Aynı kitlelere satış ve iletişim yapan Pazarlama yatırımları sürekli olan Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Markanın Analizi yapılırken ; Yaptığı sponsorluklar Sosyal sorumluluk projeleri Reklamları Kamuoyuna verdiği mesajlar Kamuoyu algısı Markanın altındaki ürün portföyü Ürün ve marka vaadleri Ses Tonu Kişilik Özellikleri İletişimdeki genel tema / Roller Kullanan / satınalan hedef kitle Alanları incelenmelidir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı 23 Eylül 1974’te, Bursa’nın Karacabey ilçesinde kuruldu. Sütaş, 133 süt toplama merkezi ile 26 bin süt üreticisinden, günde ortalama 1200 ton süt topluyor. Bu süt her gün içme sütüne, yoğurda, ayrana, peynire ve tereyağına dönüşüyor. 1996 yılından bu yana, Bursa Uludağ Üniversitesi ve Tarım bakanlığı ile yapılan “ Eğitimde İşbirliği Protokolü” ile kurduğu “ Süt Hayvancılığı Eğitim Merkezi” inde, üniversite öğrencilerinin ve hayvan yetiştiricilerinin uygulamalı eğitim ihtiyacını karşılıyor. Bugüne kadar 76 ilden 12.500 çiftçi eğitim aldı. Sütaş’ın, 2 bin kişiyi aşan ekibi ve 600 araçtan oluşan dağıtım filosu, doğal lezzet ilkesiyle üretilmiş Sütaş ürünlerini 40 bin satış noktasına ulaştırıyor. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Kıtırlı meyveli yoğurt Ürün Portföyü Temel ürünler Form-Sağlık Çocuk ürünleri Keyif-Lezzet Süt Katı ürünler Ayran Meyve Suyu Aromalı Süt Özellikli Yoğurt UHT Pastörize Beyaz Peynir Kaşar Peynir Tereyağ Kaymaklı Kaymaksız Sarımsaklı Kaymaklım Kolaycacık Meyveli Süzme Yoğurt Light Peynir Özellikli peynir Beyaz peynir Kaşar Light Yoğurt Meyve Püreli yoğurt Krem şanti Ketçap Mayonez Okul Ayranı Eski kaşar Keçi – Koyun Mihaliç Çerkez Fonksiyonel Yoğurt İçecek Küçük çocuk yoğurdu Kıtırlı meyveli yoğurt Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Markalar Ürün Marka Sütaş’ın 5 Ana markası var . Herbir markasına güçlü pazarlama desteği veriyor. Temel ürünler ve Keyif lezzet : Sütaş Probiyotik yoğurt ve içecek : Yovita Kıtırlı meyveli Çocuk yoğurdu : Minimix Meyve Püreli yoğurt : Hüptrik - Büyümix Küçük çocuk yoğurdu : Babymix 4 kategoride 16 Alt Kategoride 5 Ana Marka Tüketiciye giden 112 , Sınai ürünlerle birlikte 158 Ürün çeşidi Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Sponsorluklar ve Sosyal projeler 20 ülkenin katıldığı Uluslararası Altın karagöz Halk Oyunları Yarışması Sponsoru – temmuz 2006 Hüptirik ve Doğuş otomotiv işbirliği ile , çocukların trafik sorunlarını rap müzik ve dans ile sahneye koydukları Trafik Rap Fest sponsorluğu – Mayıs 2006 Sağlıklı nesiller için süt kullanımının yaygınlaştırılması amaçlı, Beyoğlu Belediyesi ile birlikte , ilçedeki anaokulu ve ilköğretim okulu öğrencilerine “her gün bir kutu süt” kampanyası – Mayıs 2006 Dünya Süt Günü sponsoru – 21 Mayıs 2006 Eğitim camiasına okul ve malzeme yardımları, Bursa Uludağ Üniversite’sine Öğrenci Yurdu yapımı – Eylül 2006 Bursa Karacabey’de bir köy, Bakırköy’ün web sitesinin kurulmasına katkıda bulundu – Haziran 2006 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Sütaş – Marka Portresi Türkiye’nin “ Doğal lezzeti” Sütaş , yoğurt, süt, peynir, ayran çeşitlerini Sütaş ana marka şemsiyesi altında doğallık, lezzet, hijyen, damak tadımıza uygunluk, kıvam gibi güçlü vaadlerle aktarıyor “Sütaş Çiftliği” ; yemyeşil çimenler, mavi gökyüzü, parlak güneş, beyaz bulutlar, sağlıklı inekler ile Sütaş dünyasını kurdu Doğallığı sembolize eden sevimli inekler, markaya mizahi unsurları da taşıyarak dikkat ve merakla izlenir oldular “Ayraniç” karakteriyle yıldızlaştılar Karikatür bantlarıyla Türkiye’nin günlük hayatının içinde yer aldılar Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Sütaş – Marka Portresi 2005 Sütaş Ayran ve yanında iyi gidenler Sütaşların sırrı nerde? Ramazan Şütaş’ın sırrı nerde? Ayran Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Sütaş – Marka Portresi 2006 Sütaş Ayran - “ Çalkala Türkiye Çalkala ! “ Sütaş Yoğurt – Yoğurtsever – “ Sütaş yoğurt, yoğurtseverlerin yoğurdu “ Sütaş Light Meyveli – “ Türkiye’nin en light yoğurdu !” Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Sütaş – Marka Kimliği Doğal Güvenilir Yakın- bizden Lider Yararlı Hayat Dolu Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı PROJE MARKA Yaptığı sponsorluklar Sosyal sorumluluk projeleri Reklamları Kamuoyuna verdiği mesajlar Kamuoyu algısı Markanın altındaki ürün portföyü Ürün ve marka vaadleri Ses Tonu Kişilik Özellikleri İletişimdeki genel tema / Roller Kullanan / satınalan hedef kitle Ana Farklılık Noktası Amaç ve Hedefi Değerleri Reel (fonksiyonel) Vaadleri İmaj (duygusal) Vaadleri Hedeflediği (İzleyici) Grupları Hedeflediği Sosyal ve Ticari Camialar İletişim Stratejisi Uzun Vadeli ve Yaygın Kamuoyu Algısı Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı PROJENİN ADI SPOR DALININ TANIMI/KONUMU ETKİNLİĞİN TANIMI/KONUMU AMAÇ VE HEDEFİ TARİHİ SÜRESİ YERİ TAKIMLAR SPORCULAR DERECELER DEĞERLERİ SÜREKLİLİĞİ SPONSORA KATKILARI - VAADLERİ Reel (fonksiyonel) Vaadleri İmaj (duygusal) Vaadleri Hedeflediği Gruplar İletişim Stratejisi Etkinlikler Daha önceki ve diğer sponsorlar SPONSORLUK ALTERNATİFLERİ - İŞ BİRLİĞİ KOŞULLARI Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı PROJE ÖNERİ PAKETİ - AÇIKLAMALAR Spor Dalının Tanımı/Konumu : Federasyon Konumlandırma cümlesinin kısa tarihçe ile verilmesi Etkinliğin Tanımı/Konumu: Projenin Konumlandırma cümlesi Etkinliğin Amaç ve Hedefi: Projenin neden yapıldığı ve ne hedeflendiği Etkinliğin Değerleri: Projenin yansıttığı ve hedeflere taşıyan tüm değerler:Örn: toplum sağlığı-gençlerin fiziksel gelişimi-aile-çocuk yakınlaşması-okullararası paylaşım/işbirliği vb.Bir proje birden çok değeri yansıtabilir. Etkinliğin Sürekliliği: Proje bir kerelik mi? İlki mi yapılıyor,devamı var mı?Kaç kere tekrar edilecek?Tekrar periyodları(yıllık-6 ayda bir vb.) Sponsora Katkıları-Vaadleri (reel): Bu bölümde, sponsorun diğer etkinlikleri, marka özü, pazardaki yeri, iletişiminde öne çıkan unsurlar, hedef kitlesi gibi kriterler baz alınarak, bu projenin bu sponsora özel reel katkıları yer alır. Örn: medya yansımaları, basın toplantısı, basın ilişkileri, izleyici kitlesi ve sayısı, izleyici ile interaktif ilişki okazyonları, ticari ilişki okazyonları vb. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı PROJE ÖNERİ PAKETİ - AÇIKLAMALAR Sponsora Katkıları-Vaadleri (imaj): Bu bölümde, sponsorun diğer etkinlikleri, marka özü, pazardaki yeri, iletişiminde öne çıkan unsurlar, hedef kitlesi gibi kriterler baz alınarak, bu projenin bu sponsora özel imaj katkıları yer alır. Çoğunlukla projenin değerleriyle örtüşür.Örn: çocuk gelişimine katkıda bulunmak, farklılık yaratmak, kültürler arası elçi, enerjik, gelişime açık, ebeveynlere karşı sorumlu vb, projedeki diğer paydaşlarla ilşkilendirilebilecek diğer imaj özellikleri Hedeflediği gruplar: Proje konusu etkinliği izleyecek olan grupların, mümkün olan detayda, açıklanması bu bölümde yer alır. Bu bölüm sponsor markanın hedef kitlesiyle örtüşmelidir. Ayrıca, sporcular, aileleri vb diğer tüm katılımcılar da uygunsa burada anlatılabilir. Örn: Antalya ve çevre illerde yaşayan, 8-16 yaş arası, özel okulda okuyan çocuklar ve aileleri, …… spor klüplerine kaydı olan, 15 yaş altı kız takımı sporcuları vb. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı PROJE ÖNERİ PAKETİ - AÇIKLAMALAR Medya ve PR Etkisi: Projeye davet edilecek basın listesi, katılması kesin olan kuruluşlar, haber yapacak olan kanallar, programlar, planlanan röportaj ve haber sayısı / mecraları, basın bülteni taslak içeriği ve basın bülteni planı(kaç kere, ne zaman,nerelere), reklam ve tüm iletişim planı Etkinlikler: Projenin içersindeki diğer etkinlikler. Örn: Gençler Şampiyonasında, “gelecek vaadeden minikler” gösteri maçı, konser, defile, yarışma, saha içi izleyici aktiviteleri vb. Daha önceki ve diğer sponsorlar: Projenin önceki yıllardaki sponsorları ve teklifin sunulduğu anda kesinleşen diğer sponsor ve destekleyen kuruluş ve markalar. Sponsorluk Alternatifleri ve işbirliği koşulları: Sponsor adayının seçim yapabilmesi ve işbirliğini kolaylaştırmak üzere farklı alternatifler ve bunlara ilişkin işbirliği şartları-bedelleri burada açıklanır. *Ana Sponsorluk *Basılı Materyal Sponsorluğu *Tanıtım Sponsorluğu *Kokteyl Sponsorluğu *Catering Sponsorluğu *Cafe Break Sponsorluğu *Web Sitesi Sponsorluğu *Bildiri Kitabı/Reklam *Cd Sponsorluğu *Salon Sponsorlukları *Ulaşım Sponsorluğu *Reklam Yerleri Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

SPONSORLUK SÖZLEŞMESİ Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Sponsorluk Yönetmeliği’ne göre Sözleşme yapılması ve sözleşmede yer alacak hususlar Madde 8-Sponsorluk alan ile sponsorlar arasında tarafların hak ve yükümlülüklerini içeren yazılı sözleşme yapılması zorunludur. Sponsorlarla sözleşme yapmaya sponsorluk hizmetini alan kişi, kurum veya kuruluş yetkilidir. Sponsorluk sözleşmelerinin imzalanmasını müteakip bir sureti 10 gün içerisinde sponsorluğu alan tarafından Genel Müdürlüğe gönderilir. Sponsorluk süresinin bitiminden sonraki 10 gün içerisinde, sponsorun yükümlülüklerinin yerine getirilip getirilmediğine ilişkin bilgiler, sponsorluğu alan tarafından Genel Müdürlüğe gönderilir (Ek-1) ve (Ek-2). Sözleşmelerde; a) Tarafların adı, soyadı veya kanuni unvanı, b) Tarafların ikametgah veya işyeri adresi, c) Tarafların bağlı bulunduğu vergi dairesi ve vergi kimlik numarası, d) Sponsorluğun konusu, e) Nakdi sponsorlukta sözleşme bedeli, ayni sponsorlukta yaklaşık sponsorluk bedeli, f) Faaliyetin veya tesisin yapım, bakım ve onarım işlerinin başlama, bitiş tarihleri ve yeri, g) Nakdi sponsorlukta sponsorluğu alanın banka hesap numarası, h) Sponsorluğun başlama ve bitiş tarihleri, i) Tarafların hakları ve mücbir sebepler dışındaki yükümlülükleri, j) İhtiyaç duyulabilecek diğer hususlar, k) Anlaşmazlıkların nerede ve ne şekilde çözümleneceği, l) Sözleşmenin kaç maddeden ibaret olduğu, tarih, imza eden kişilerin adı, soyadı ve unvanı, belirtilir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı ÖNEMLİ! Sponsor Olana Vergi İndirimi Sponsorluk Yasası’na göre, sponsorlar, sporcuların transfer bedelleri hariç olmak üzere yapılan harcamaların; amatör spor dalları için %100 ‘ünü, profesyonel spor dallarında ise %50’sii vergi nmatrahından indirebiliyorlar. Bu indirimler; 1. Gelir vergisi matrahının tespitinde, gelir vergisi beyannamesinde bildirilecek gelirlerden 2. Kurumlar vergisi matrahının tespitinde, kurumlar vergisi beyannamesi üzerinde ayrıca gösterilmek üzere, kurum kazancından Yapılıyor. Sponsorlara, ulusal ve uluslararası federasyonların reklam ve sponsorluk hükümlerine aykırı olmamak kaydıyla faaliyet ve tesise isim hakkı, her türlü reklam ve tanıtım hakkı verilebilecek olmakla birlikte, bu konuya ilişkin ulaşım, iaşe ve ibate, ödüller ve promosyon ürünleri, reklam ve tanıtım, kırtasiye,sağlık ve sigorta, malzeme, araç ve gereç alımı ile kiralama, tesis kiralama ve genel müdürlükçe uygun görülen harcamalar, sponsorluk harcaması sayılıyor. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER ÖZGÜ GÜDER www.mmiturkiye.com ozgug@mmiturkiye.com ozgu.guder@gmail.com 0212 224 0144 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı