TOTLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ÖZÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumlar toplumu önemser
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Bilgi ve Yenilik İktisadı
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Liderlik tarzları ve Yenilik
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Eğitimin ve Toplum.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Toplam Kalite Yönetimi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNİN ETKİLENDİĞİ ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

TOTLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ÖZÜ 23.12.08 Prof. Dr. Ömer PEKER

TEORİSİZ UYGULAMA UYGULAMASIZ TEORİ O L M A A AZ!

Hipotezlerimiz neydi? Liderlik; insanlarda doğuştan var olan bir özellik değildir. Herkes lider olabilir, yeter ki liderliği öğrenebilsin. İnsanların çoğu, potansiyellerinin farkında değildir, çünkü çevrelerindeki fırsatları nasıl değerlendireceklerini bilmezler. Özel ve iş yaşamında ilerleme ve gelişme planlı çalışma, bilgi ile zekayı buluşturup aklı iyi kullanmakla sağlanır. Yaşamda ne beklediğimizi (uzun inc br yl- esnek planlama) sadece biz biliriz.Ufuklarımızın ne kadar geniş olduğunu da .

İstisnaların en nadirleri kimlerdir? Gerek yetenekleri gerek başarılarıyla, normal insan varlığının dışında düşünülecek kadar olağan dışıdır. Bundan sonra, doğuştan gelen yetenekleri mütevazı olan, yani vasat insanlar bile, kendi kendilerini yönetmeyi öğrenmek zorunda kalacaklardır.

BİLGİ İŞÇİSİ OLARAK, KENDİMİZİ YÖNETMEK VE GELİŞTİRMEK (ailede, toplumda ve işyerinde)

Günümüzde bilgi işçileri, Kendi kendini yönetmek zorundadır. Kendilerini, en büyük katkıyı sağlayacakları yere yerleştirmeyi, Kendilerini geliştirmeyi, Çalışma ve özel yaşantısında genç ve fikren canlı kalmayı, Yapmakta olduklarını nasıl ve ne zaman değiştireceklerini, Bunu nasıl ve ne zaman yapacaklarını, ÖĞRENENLER HAYATTA KALACAKLARDIR.

Bu nedenlerle bilgi işçileri; 1.Ben kimim? Güçlü yanlarım nelerdir? Nasıl çalışıyorum? Ben Okuyucu muyum Dinleyici miyim? Dilenci miyim? Nasıl öğrenirim? Ayna testi. 2.Nereye aitim? 3.Benim katkım nedir? Sorularını sormalıdırlar. 4.Ömürlerinin ikinci yarısını planlamak zorundadırlar.

İnsanların yaşam anlayışında değişmeler İnsanların yaşam anlayışında değişmeler. (geçmişin sabır, tevekkül, kanaatkarlık, borç, vb..gibi anlayışlar büyük ölçüde geçerliliğini yitirmektedir.) İhtiyaçların ertelenmesinden anında tatmine geçiş, Borcun günah olmaktan çıkışı, Bugün için yaşamaya yönelik eğilimlerin güçlenişi, İş ahlakında yeni anlayışların egemen olması, Hayatın kolaylaştırılmış biçimine olan talebin artması, Kadına bakış açısında önemli değişmeler, Gençlik, sağlık ve fiziki unsurların ön plana çıkması.

Günümüz iş hayatında oluşan değişmeler. Karizmatik ve uzman yöneticinin yerini kollektif yönetim “teknoyapılaşma” almıştır. Edilgen iş gören tip yerini, aktif, yetkili ve katılımcı iş gören tipi ön plana çıkmıştır. İşler tek boyutluluktan çok boyutluluğa, basitten karmaşığa doğru değişmiştir. Parça düşüncesi bütün düşüncesiyle yer değiştirirken, bireysellik de ekip içinde anlamlı hale gelmiştir

Çalışanlar ücretlerinin patron tarafından değil müşteriler tarafından ödendiğini anlamaya başlamışlardır.(Ben ürettiğim değer için maaş almaktayım) Yönetim anlayışında; amirlikten liderliğe (antrenörlüğe) dönüş olmuştur. Performans değerlemede odak noktası değişmiştir.

Ticari zihniyette küreselleşme; Ekonomik örgütler; zaman, mekan, ulusal sınırlar, dil, gelenekler ve ideolojik sınırları aşan teknolojik olanak ve stratejik görüşlere sahiptirler.

ÜLKE OLARAK İSTEDİĞİMİZ YERDE MİYİZ? NEDEN?

Küresel ticari etkinlikler. Küresel kültür piyasası, Küresel çarşı, Küresel işyeri, Küresel finans ağı.

EVRENSEL GERÇEK, DEĞİŞİMİN ŞART OLDUĞU VE HERKESİN ONA KARŞI KOYDUĞUDUR

. BİZ SEVDİK AŞIK OLDUK SEVİLDİK MAŞUK OLDUK HER DEM YENİLENİRİZ BİZDEN KİM USANASA Yunus EMRE

EĞİTİM; ÖĞRENMEK ve YENİLENMEK İSTEYENLERİN; EĞİTİM; ÖĞRENMEK ve YENİLENMEK İSTEYENLERİN; ÖĞRENME ÖNÜNDEKİ ENGELLERİNİ KALDIRMAK ve ÖĞRENMELERİNE OLANAK VERMEKTİR.

DİĞER YANDAN

İnsanların yaşam anlayışında değişmeler İnsanların yaşam anlayışında değişmeler.(geçmişin sabır, tevekkül, kanaat, kadın, borç, ahlak vb..gibi anlayışlar büyük ölçüde geçerliliğini yitirmektedir.) İhtiyaçların ertelenmesinden anında tatmine geçiş, Borcun günah olmaktan çıkışı, Bugün için yaşamaya yönelik eğilimlerin güçlenişi, İş ahlakında yeni anlayışların egemen olması, Hayatın kolaylaştırılmış biçimine olan talebin artması, Kadına bakış açısında önemli değişmeler, Gençlik, sağlık ve fiziki unsurların ön plana çıkması.

Günümüz iş hayatında oluşan değişmeler. Karizmatik ve uzman yöneticinin yerini kollektif yönetim “teknoyapılaşma” almıştır. Edilgen iş gören tip yerini, aktif, yetkili ve katılımcı iş gören tipi ön plana çıkmıştır. İşler tek boyutluluktan çok boyutluluğa, basitten karmaşığa doğru değişmiştir. Parça düşüncesi bütün düşüncesiyle yer değiştirirken, bireysellik de ekip içinde anlamlı hale gelmiştir

Çalışanlar ücretlerinin patron tarafından değil müşteriler tarafından ödendiğini anlamaya başlamışlardır.(Ben ürettiğim değer için maaş almaktayım) Yönetim anlayışında; amirlikten liderliğe (antrenörlüğe) dönüş olmuştur. Performans değerlemede odak noktası değişmiştir.

Uzman yöneticiden “teknoyapı”a geçiş İşbölümü ve uzmanlık, “kabiliyetsizleştirici uzmanlık çağı.” Bilgili değildir,çünkü kendi uzmanlık alanına girmeyen hiçbir şeyi bilmez. Bilgisiz de değildir, çünkü bir bilim adamıdır. Yönetici”kıt kaynak”tan -teknoyapı’ya- profesyonel yönetici gruplarının örgütü yönetmesi

Ticari zihniyette küreselleşme; Ekonomik örgütler; zaman, mekan, ulusal sınırlar, dil, gelenekler ve ideolojik sınırları aşan teknolojik olanak ve stratejik görüşlere sahiptirler.

Küresel ticari etkinlikler. Arz ve talebin küreselleştiği dönem Küresel kültür piyasası, Küresel çarşı, Küresel işyeri, Küresel bilgi işçisi (İK) Küresel finans ağı.

YÖNETİM BİLİMLERİNDE YAKLAŞIMLAR SÜREKLİ İYİLEŞME YAKLAŞIMLARI DEĞİŞME-ADAPTASYON, SÜREKLİ İYİLEŞME YAKLAŞIMLARI 1980-…….. ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR1970... Ne üretirsem satarım! DAVRANIŞSAL YAKLAŞIM 1930-1960 KLASİK YAKLAŞIMLAR 1900-1930

DEĞİŞMELER, ÖRGÜT KÜLTÜRÜ GÜNÜMÜZ YÖNETİM ANLAYIŞI SÜREÇLERİNDE DEĞİŞMELER GELİŞME SÜREKLİ GELİŞTİRMEK MÜŞTERİ- ODAKLILIK HERKESİN TAM KATILIMI MOTİVASYONDA DEĞİŞMELER, ÖRGÜT KÜLTÜRÜ LİDERLİK yöneticilik TEDARİKÇİLER İLE İLİŞKİLER TOPLUMSAL SORUMLULUK SÜREKLİ EĞİTİM, ÖĞRENEN ORG.

Yap/Yapma’dan Yerİnde Yönetime Geçiş Neydi ne oldu? Yap/Yapma’dan Yerİnde Yönetime Geçiş

1.Yapılanmış olan SERT yönü İOY’özü *YETKİ VE SORUMLULUKLARIN RADİKAL BİR BİÇİMDE ADEMİMERKEZİLEŞTİRİLMESİ *ÖRGÜTÜN TÜMÜNDE “BİRLİK” RUHUNUN OLUŞTURULMASI BİRLİK RUHU;iki yönü 1.Yapılanmış olan SERT yönü 2.Davranışlarla ilgili olan YUMUŞAK yönü-Örgüt kültürü-Yönetim anlayışı-Öğrenme kültürü

Yöneten Yönetilen ayırımından iş yerinde,yöneten ve yönetilen işbirliği-yani İletişim+Etkileşim=Yönetişim Katma , Katılma Hesap Sorma Hesap Verme

YÖNETM ANLAYIŞLARINDA DEĞİŞMELER NEDEN TEORİ VE UYGULAMARDA DEĞİŞMELER OLUYOR? DEĞİŞMEYİ ZORLAYAN NEDENLER? TEORİLER KLASİK –TEZ-ÜRETİM NEOKLASİK –ANTİTEZ-İNSAN ÇAĞDAŞ –SENTEZ SİSTEM, DURMSALLIK

GÜNÜMÜZDE… ….. TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ 6 SIGMA STRATEJİK YÖNETİM KIYASLAMA ÖĞRENEN ÖRGÜT (DÜŞÜNEN) YÖNETİŞİM Toplam Başarı Göstergesi Yöntemi (Balanced Scorecard) ÖRGÜTLERDE YENİDEN YAPILANDIRMA Süreç Geliştirme (Değişim Mühendisliği EFQM İŞ MÜKEMMELLİĞİ İLKELERİ ISO 9000-2OOO UYGULAMALARI Gelecek yönetimi …..

YÖNETSEL DAVRANIŞLAR YÖNETİCİLİK LİDERLİK KURUMSAL KÜLTÜR VE KURUMSALLAŞMA İLETİŞİM SÜRECİ MOTİVASYON ANLAYIŞINDA DEĞİŞMELER EKİP ÇALIŞMASI ÖRGÜTLERDE GELİŞİM YÖNETİMİ ….

Müşteri : Dün Mal ve Hizmete Aç Fazla Beklentisi Olmayan Bulduğu Ürün veya Hizmetten Memnun Olan Fazla Eleştirmeyen

Müşteri : Bugün Düşünce ve Davranışları Hızla Değişen Daha Fazla İstekte Bulunan Daha Fazla Nazlı Olan

uygulanan yönetim anlayışı YAKIN ÇEVRE uygulanan yönetim anlayışı İNSAN AMAÇ POLİTİKA STRATEJİ SÜREÇLER ÖRGÜTSEL YAPI UZAK ÇEVRE

YÖNETİMİ GELİŞTİRMEYİ GEREKTİREN NEDENLER

Örgütlerde Değişimi ve Başarıyı engelleyen nedenler

Yönetimi geliştirmede altın kural şudur; . Herhangi bir altın kural yoktur.

ZÜFT (SWOT) ANALİZİ Dışsal Etkenler İçsel Etkenlerimiz Tehlikeler Zayıflıklarımız Üstünlüklerimiz Dışsal Etkenler Tehlikeler Fırsatlar

NEREDE OLMAK İSTİYORU(M)Z? (vizyonumuz) Özgeçmişimiz Öz geleceğimiz TAM ŞİMDİ NEREDEYİM ? (misyonumuz) NEREDEYDİ(M)K ?

YARIN (son kullanım tarihine kadar)

Uzun ince bir yol....

Neden istediğimiz hedefleri belirlemiyor ve yaşamıyoruz? BAHANELERE bak! Çünkü; 1............................................ 2............................................ 3............................................ ÇÜNKÜ; 1........................................... 2.......................................... 3..........................................

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

REKABETTE DEĞİŞİM 1950-1960 Kitlesel Üretim 1960-1980 Fiyat Rekabeti 1980-2000 Kalite Rekabeti 2000-.... Hizmet Üstünlüğü

TKY’inde Nirengi noktaları; Hatları gidermek Sürekli İyileştirmeler yapmak Müşteriye yakınlık ve beklentilerine duyarlılık İstekleri karşılamada esneklik Mal ve hizmette çeşitlilik Hızlı ve yerinde hizmet Rekabet üstünlüğü için gereğini yapmak Yenilik ve yaratıcılık Çalışanlar uygulanan motivasyonda değişmeler. Müşteri ve Çalışanların mutluluğu TK-YÖNETİM MÜHENDİSLİĞİ

GELENEKSEL İYİLEŞTİRME SİSTEM YÖNETİM BAŞARI ÇALIŞANLAR (UYGULAYANLAR)

TOPLAM KALİTE YAKLAŞIM bu modelde çalışanlar insan olarak görülür. SİSTEM YÖNETİM BAŞARI ÇALIŞANLAR

TKY’ İlkeler ve yöntemler yumağıdır. Hataları önlemek İşi yapan hatayı da önleyendir. Normal ile anormali, doğal olanla olmayanı ayırmak için istatistiğe ihtiyaç vardır. Her çalışanın fikrinden yararlanmak, bir kısım kişilerin fikrinden daha başarılıdır. İyi yönlendirilirse, grup çalışmaları işi daha çabuk geliştirir. Kuruluşun başarısı için müşterilerin isteklerini gözetmek gerekir.

Kalite yönetimi, kaliteli (bilgili, yetenekli) insanlarla olanaklıdır. Kaliteyi güvence altına almak bir sistem meselesidir. İşler planlı yapılmalıdır. Hedef birliği sağlanırsa sonuca daha emin ve kısa sürede varılır. Tüketiciye kaliteli ürün verebilmek için kurum içindeki birimlerin ve bireylerin de birbirlerine kaliteli ürün vermeleri şarttır. Tedarikçilerle de kalite işbirliği yapılmalıdır.

Global ticaret: Sanayinin hedefi Bir kez ölç, her yerde kabul edilsin Bir Standart Bir Deney Bir Belge Global kabuledilebilirlik

ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Standardı Kasım, 2006

MÜKEMMELLİK MODELİ KRİTERLERİ 1) LİDERLİK 2) POLİTİKA VE STRATEJİ 3) ÇALIŞANLAR 4) İŞBİRLİKLERİ VE KAYNAKLAR 5) SÜREÇLER 6) MÜŞTERİLERLE İLGİLİ SONUÇLAR 7) ÇALIŞANLARLA İLGİLİ SONUÇLAR 8) TOPLUMLA İLGİLİ SONUÇLAR 9) TEMEL PERFORMANS SONUÇLARI

Türkiye’de Akreditasyon 53

Akreditasyon Tanım: Yetkili bir kuruluşun, belli işleri yapan bir kuruluş ya da kişinin yeterliliğine resmi tanınırlık verilmesi işlemidir. Hedefler: Yeterliliği müşteriler için şeffaf hale getirmek Belge ve raporların güvenirliği artırmak Uygunluk değerlendirmesi altyapısı oluşturmak Uluslararası ticareti kolaylaştırmak

EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ

SÜREKLİ EĞİTİM ve ÖĞRENEN ÖRGÜTLER

Bilişim sistemleri

BİR YAŞAM BECERİSİ İ-LE-Tİ-ŞİM

PERSONELİN GELİŞTİRİLMESİ

LİDERLİK VE MOTİVASYON

YERİNDE SAYAN KURULUŞLAR

GELECEK ,FARK YARATAN VE YENİLİKÇİ DÜŞÜNENLERİNDİR GELECEK ,FARK YARATAN VE YENİLİKÇİ DÜŞÜNENLERİNDİR. PEKİ SİZ; GELECEĞE HAZIRMISINIZ? İNOVASYON

GELECEĞİN LİDERİNİ YETİŞTİRME SÜRECİ

Yönetici Yetiştiren(lider) Çalışanlar Öğrenenler

Bir liderin kendisini izleyeni yetiştirmesi Yetiştirici Mentor

değişmeler karşısında çaresizsiniz çareSİZsiniz HERŞEY ELİMİZDE…

2.Allah sizi… Prof. Dr. Ömer PEKER 1.DİLERİM... 2.Allah sizi… Prof. Dr. Ömer PEKER