Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA.
DIŞ TİCARETİNİZ BURDA BAŞLAR!
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
İŞLETME ANALİZİ RAQİF QASIMOV.
EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
İŞLETMELER VE ÖZELLİKLERİ
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 3 Kasım 2006, ANKARA.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
KURUMSAL STRATEJİLER.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
Yeni Pazarlama Teknikleri
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ İŞLETME ANA BİLİM DALI REKABET STRATEJİLERİ HASAN GÜLER.
Verilerin analizi anlamlı bir şekilde yapılandırılmazsa analiz anlamını yitirir. Durum analizinde elde edilen bu verilerin anlamlı ve kullanılır hale getirilmesi.
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
İşletmelerde stratejik yönetim
Yeni Pazarlama Teknikleri
-NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMAÇ BELİRLEME.
STRATEJİK PLANLAMA.
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
MÜŞTERİ İLİŞKİLER YÖNETİMİVE İLİŞKİLİ KONULAR
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Prof. Dr. Cengiz Yılmaz Orta Doğu Teknik Üniversitesi
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
Şirket Adı İş planı sunusu.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Şirket Toplantısı Şirketinizin Adı.
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Şirket Adı İş Planı.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

Nejat Erk

STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2

 Bizleri Diğerlerinden Ayrıştıran  Odaklanmaya Dayalı  Öneri Getiren 3 STRATEJİK ADIMLAR ÜÇ ÖNEMLİ UNSURU İÇERMELİDİR

1.BİZLERİ, DİĞERLERİNDEN AYRIŞTIRAN Stratejik adımlar, diğer rakiplerden farklı davranarak, şirketimizi daha başarılı (Pazar payı, karlılık, marka imajı, müşteri memnuniyeti vb) kılacak uygulamalardır. Amaç, şirketimizin diğer firmalar ile benzer davranmasının yerine, neyi farklı yaparsak şirketimizce paylaşılan ve alkışlanan ek değer yaratabiliriz sorusuna cevap bulmaktır. 4

KAZANDIRILAN DEĞERLER;  Paylaşılan yeni değerler yaratılmasını doğrudan etkileyecek, geleceğe yönelik olarak gözlenen temel eğilimler nelerdir ? (Genel, Sektör Spesifik)  Piyasada ortaya çıkan değişiklilere çok hızlı uyum  Daha seçici müşteriler  Yaratılan yeni değerlerin ne kadarı piyasadaki gelişmelerden, ne kadarı da bizlerin ortaya koyduğu farklılıktan kaynaklanmaktadır sorusu cevaplanmalıdır. 5

KAZANDIRILAN DEĞERLERDE ORTAK PAYDALAR  Paylaşılan yeni değerler, şirketçe BAŞARI olarak tanımlanan ölçütleri daha iyiye götürmelidir.  Yaratılacak yeni değerler diğer şirketlerce kolay taklit edilebilir basitlikte olmamalıdır.  Yaratılacak yeni değerler, kurumca paylaşılan ortak öncelikleri yansıtmalıdır. 6

2. ODAKLANMAYA DAYALI Stratejik hedefler, atılması gerekli adımları gösterdiği kadar, yapılmaması gerekenleri de açıkça ortaya koymalıdır. Çoğu şirket vizyonda ortaya koyduğu hedeflerin tersine davranarak, daha başlangıçtan stratejik davranmamış olur. Unutulmamalıdır ki, her şirketin, mali, fiziki, zamana ve yeteneğe ilişkin sınırları vardır. Bundan dolayı atılması gerekli adımlara ilişkin olarak, ”evet” kadar “hayır” da stratejinin bir parçasıdır. KISITLARINI BİLMEYEN STRATEJİK DAVRANAMAZ ……. 7

3. ÖNERİ GETİREN Şirkete ait stratejik temalar, temelde yol gösterici olması gerekirken, alt birimler bazında yapılması gerekenleri önermeme- lidir. Aksi halde, alt birimlerin yaratacağı sinerji ve yaratıcılık göz ardı edilmiş olur. Ancak, stratejik plan ve geliştirilen hedefler bir bütün olarak, şirkete yeni bir heyecan ve motivasyon kazandırmalıdır. 8

SEÇİLEN HEDEFLER ; 1.Spesifik, (Yapılması gereken) 2.Ölçülebilir, (ölçütlere dayalı) 3.Ulaşılabilir, (Eldeki kaynaklarla) 4.Gerçekçi (Sizce başarılabilir) ve 5.Süre ile kısıtlanmış ( takvime bağlı) çabalar olmalıdır. 9

BİZLERİ DİĞER- LERİNDEN AYRIŞTIRAN ODAKLANMAYA DAYALI ÖNERİ GETİREN SÜREÇ TEŞEKKÜR EDERİM SORULAR 10