WE SPEAK THE SAME CULTURE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve.
Advertisements

TEŞVİK ÖDÜLLERİ.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretmen Yetkinlikleri
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
MASAL.
Karşılaştırmalı Tarih Eğitimi
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Comenius Programı Onur AYDEMİR
DESTAN, HALK HİKAYESİ, MESNEVİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
“Türkçe Öğrenirken Köprü Dil Olarak İngilizce” ”English As A Bridge Language Between Turkish And Other Languages” Dr. Hüseyin ARAK.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
A Deep Approach to Turkish Teaching and Learning Wisconsin Center for Education Research, University of Wisconsin-Madison Prepared by Esra Alagöz.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Bilgilendirme Toplantısı
MİT-(MİTOLOJİNİN KISALTMASI)
ÇOCUK EDEBİYATI ÖĞRETİMİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Bilimsel düşünme becerileri
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
DİL-KÜLTÜR-UYGARLIK İLİŞKİSİ
Çocukların Zaman, Süreklilik ve Değişim Çalışması: Tarih BÖLÜM 7.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
Kişisel Rehberlik.
Anlatmaya Bağlı Metinler
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim yılında 41 öğrenciyle eğitime başlamıştır. Türk Dili ve Edebiyatı; kültürel mirasımızın geleceğe.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 1: Giriş ve Kültürel Miras Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
TÜRK DİLİ VE EdebİyatI bölümü
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Teknoloji ve tasarım dersi
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Sunum transkripti:

WE SPEAK THE SAME CULTURE

HALK HİKAYELERİ Halkın ortak duygularını yansıtan, anlatma yoluyla kuşaktan kuşağa aktarılan hikayelerdir. Öykü türünün eski biçimleri olan bu ürünler halkın içinde ve halk diliyle oluşmuştur. Halk hikayeleri destan ile günümüzün modern hikayeleri arasında bir köprü görevi üstlenmiştir . .

Halk Hikayeleri ve Dil Öğretimi Halk hikayeleri dili en iyi şekilde işler ve toplumun bütün bir kültür birikimini taşır. Yabancı dil öğretiminin amacı da dili ve o dilin yansıttığı kültürü tanıtmaktır.

Halk Hikayeleri ve Dil Öğretimi AB'nin 2001 yılını Avrupa Diller Yılı olarak kutlamasının amaçları arasında dil öğretimi yoluyla demokratik kültür bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmek de vardır. Bu nedenle sadece dil öğrenmenin değil, öğrenilen dilin kültürünü de öğrenmenin önemine"(Öztürk,A.O.2007:71) vurgu yapılmaya başlanmıştır

Halk Hikayeleri ve Dil Öğretimi Yabancı dil öğretimi barışçıl bir dünya için dikkatleri çeken bir alan olmuştur. Yazınsal metinler toplumun hem kendisine hem de başka toplumlara yönelik algısını yansıtan özelliğiyle farklı görüşlere tahammül etme, hoşgörü gösterme tutumunun gelişmesine katkı sağlar.

Halk Hikayeleri ve Dil Öğretimi Bu özelliğiyle yazılı metinler son yıllarda yabancı dil öğretiminde öne çıkmaktadır. Halk hikâyelerinde başka milletlerin masallarında bulunan motifler bulunmaktadır. Ortak motiflerden hareketle kültürel benzerlikleri belirlemek ve farklılıkları karşılaştırmak halk hikayelerinin katkıları arasında sayılabilir.

Halk Hikayeleri ve Dil Öğretimi Halk hikâyeleri diyalog oluşturmaya, benzer ve farklı yönleriyle kültür karşılaştırmaları yapmaya, sınırlı ders saatleri içinde farklı kültürleri incelemeye, mutlu veya mutsuz sonla bitecek şekilde değişime açık yapılarıyla üretici ve yaratıcı pek çok çalışma yapmaya uygundur.

Halk Hikayeleri ve Dil Öğretimi Avrupa Konseyi Ortak Dil Ölçütleri Çerçevesi; sözlü anlatımda B1 seviyesinden itibaren kitap anlatabilme, okuma becerisinde B2 seviyesinden itibaren çağdaş edebi düzyazıyı anlayabilme yetkinliği beklemektedir. Halk hikâyelerinde anlatıcılar, ana olaylara bağlı kalarak kendi kültürünü de katar. Bu nedenle halk hikâyeleri dil ve içerik bakımından eski eserler olarak görülemez. Yüzyıllar öncesinden olagelen halk hikâyeleri zaman içinde toplumun zenginliklerini bünyesinde toplamış ve çağdaş kalabilmeyi başarmış anlatımlardır.

HALK HİKAYELERİNDE BİLGİ KAYNAKLARI Kültürler : Başka kültürler hakkında bilgi edinme ve onları anlama Karşılaştırma: Farklı dil ve kültürleri karşılaştırma yoluyla anlama Toplumlar: Çok kültürlü ve çok dilli toplumlar arasına katılma Bağlantı: Farklı disiplinler ve düzenlerle bağlantı kurup onlar hakkında bilgi edinme İletişim: Kendi dili dışındaki dilleri kullanarak iletişim kurma

ÇOCUKLAR ve HALK HİKAYELERİ Özellikle çocuklar içinde doğdukları kültürün koruyucusu ve taşıyıcısıdırlar. Bu açıdan edebiyat çocuğun duygusal, zihinsel ve psikolojik gelişiminde önemli bir rol oynar. Halk hikayeleri yalnızca çocuğun hayal dünyasını kültürel unsurlarla geliştirmekle kalmaz aynı zamanda dürüstlük, hoşgörü, adalet, acıma, yardımseverlik ve hayvan sevgisi gibi evrensel değerleri öğrenmesine de yardımcı olur. Halk hikayeleri, eğitimin diğer alanlarında olduğu gibi barış ve çocuk hakları eğitimi alanlarında da kullanılabilir ve kullanılmalıdır.

NEDEN HALK HİKAYELERİ Ortak kültür ve tarihten gelen insanlar paylaştıkları ortak değer ve değer yargılarıyla bir arada ortak bir yolda yürürler. Halk hikayeleri belli bir olay üzerine kurulan bir çeşit öykü gibidir. Dolayısıyla kahramanlarıyla gerçek yaşamdaki insanlar arasında benzer özellikler vardır. Hikayelerdeki olay ve kişiler oluştukları dönemin sosyal yapısını kültürel özelliklerini duyuş ve düşünüşünü kısacası zihniyetini yansıtan birer araçtır.

NEDEN HALK HİKAYELERİ Bir çocuk için kendisine dikte edilen dersin içeriğinde yer alan kuralları ve kalıpları ezberlemek ve uygulamak hiç kolay değildir. Fakat halk hikayeleri gibi eğlenceli ve anlamlı bir metin içinde verilen bir ders öğrenmeyi zevkli kılacak hele bir de aktivitelerle çok daha ilgi çekici bir hal alacaktır. Böylece halk hikayeleri sosyal bağlamda dersin kapsamı içinde etkin bir öğretim aracına dönüşecektir.

HALK HİKAYELERİ İLE Yapamayacaklarımız Yapabileceklerimiz Bağlamında Dilbilgisi ve kelime öğretme Dil, kültür, dilbilgisi ve içeriği birleştirme Müfredat geliştirmede öğretmenle iletişim kurma Dilbilgisi ve kelimeyi izole listelerle öğretme Dili kültürel bağlamının dışında öğretme Derslerin konularını öğrencilerden kopuk bir şekilde organize etme

İÇERİK KÜLTÜR HALK HİKAYESİ KELİME DİLBİLGİSİ Interesting Story Content Culture Vocabulary Grammar İÇERİK KÜLTÜR HALK HİKAYESİ KELİME DİLBİLGİSİ

HİKAYELER HER YERDE… ARAYIN ve BULUN...

Halk Hikayelerinin Karşılaştırmalı Analizi: Çok Kültürlü Bir Yaklaşım Her toplumun özü insan deneyimidir. Her ulusun Halk hikayeleri birbirinden farklı olsa da özünde insan olan farklı sosyal, kültürel, politik, coğrafi ve antropolojik bölgelerde ve dönemlerde yaşanan evrensel değerleri mükemmel bir şekilde yansıtan en önemli araçlardan biridir. Projemizde, Avrupa’nın farklı yerlerinden toplanan halk hikayeleri, farklı kültürel zenginlikleriyle eşsiz bütünü oluşturmak adına bir araya getirilmiştir.

Halk Hikayelerinin Karşılaştırmalı Analizi: Çok Kültürlü Bir Yaklaşım Projemiz özellikle kültürel, kültürlerarası ve çok kültürlü dünya farkındalığı oluşturmak, kültürel farklılıkları gözlemleyip bir bütün içerisinde algılayabilmek, kültürler arasında köprü oluşturmak, önyargıları, “öteki” ne karşı hoşgörüsüzlüğü ve iletişim eksikliğini yenmek hedefleri üzerine odaklanmıştır.

Halk Hikayelerinin Karşılaştırmalı Analizi: Çok Kültürlü Bir Yaklaşım Projemiz her yaştaki bireylerin kendilerine miras kalan kültürel zenginliklerinin değerini bilmenin yanı sıra, kendilerini büyük resmin doğal bir parçası olarak görme ve böylece Avrupa vatandaşı kimliği oluşturmalarında yardımcı olacaktır.

Halk hikayelerinde vurgulanan ahlak, değer, değer yargıları, gelenekler ve imgeler arasındaki olası benzerlikleri ve farklılıkları ortaya çıkarmak adına farklı coğrafi bölgelerden halk hikayelerini topladık

Proje Ortakları Gazi University – Ankara / TURKIYE University of Thessaly – Volos / GREECE University of Tartu – Tartu / ESTONIA University of Ljubljana – Ljubljana / SLOVENIA

Hedef Grubumuz Anasınıfından 8. sınıfa kadar olan öğrenciler Öğretmen adayları Öğretmen yetiştiricileri Edebiyatı öğretim materyali olarak kullanan öğretmenler Engelli çocuklar Ebeveynler Edebiyatla ilgilenen kişiler

ÜRÜNLER

kitap Öğretmenkitabı Terimler sözlüğü görseller Metinler: Derleme Halk Hikayeleri Terimler sözlüğü kitap Aktiviteler görseller Halk hikayelerinin Karşılaşırmalı analizi

Seçilen Halk Hikayelerinin temel konuları 1.  Ulusal karakterler (kahraman-komik) 2. Düzenbaz karakterler 3.  Doğa / ana karakter olarak doğal ögeler 4. Ana karakter olarak hayvanlar (fare veya tilki hikayeleri tercih edilmiştir) 5. Adetler ve törenler 6. Yiyecekler

TÜRKIYE Fare ve Fil Nasreddin Hoca Köroğlu Büyük Ağrı Küçük Ağrı Gelincik Günü Keloğlan

YUNANİSTAN The Coin Three Brothers The Dog, the Cat and the Mice The Mouse and His Daughter Dedalus and Icarus Twelve Months

ESTONIA The Cat and the Mouse Kalevipoeg and the Hedgehog Wheat and Turnips How Kilplased Grew Salt in the Field The Wind and the Sun The Song of Vanemuine

SLOVENYA A Tale about Drava Beautiful Vida Fern’s Seed How a Squirrel Wanted to Get Married How Pavliha Got Rich India Coromandia

Çalışma Alanları 1. Yazma 2. Çizim ve sanatsal çalışmalar 3. Drama

WEB-Sayfaları E-Kitap Forum Fotoğraf Gallerisi Aktivite Sayfası Çalışma stüdyoları Etkileşimli Oyunlar İrtibatlar Yayım

CDler Görme ve işitme engelli çocuklar için Dört tane halk hikayesi – Her ülkeden bir tane Görseller – Alt yazılar

CAFT CONGRESS INTERNATIONAL CONGRESS of COMPARATIVE LITERATURE and the TEACHING of LANGUAGE and LITERATURE 29 APRIL-1 MAY 09 GAZI UNIVERSITY, ANKARA, TURKIYE

http://www.caft.info http://www.caft.gazi.edu.tr

Yrd. Doç. Dr. Kadriye Dilek Akpınar Gazi Üniversitesi. Gazi Eğitim Fakültesi. Yabancı Diller Eğitimi Bölümü. İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı. kadriyedilek@gmail.com