DOING BUSINESS 2007 How To Reform 08.11.2006 Özge DUMLUPINAR Hazine Müsteşarlığı-Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

5. Ege İnsan Yönetimi Zirvesi Mayıs 2007, Çeşme Ilıca Hotel
Oğuz KARADENİZ Pamukkale Üniversitesi
DİĞER YABANCI KAYNAKLAR Dr. Ergün Kaya
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ, GRUP EMEKLİLİK PLANI VE FON İÇERİĞİ.
SAMSUN SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
Dinlenme Sürelerinin Düzenlenmesi
T.C SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
Türk yükseköğretim sisteminin Bologna karnesinde yaşam boyu öğrenim Sorunlar ve çözüm önerileri Ayşe Soysal Boğaziçi Üniversitesi.
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
27 Nisan 2005 TBB MAKRO EKONOMİ ALT ÇALIŞMA GRUBU.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-1
Hacettepe Üniversitesi
1 Kısa Vadeli Kredi Maliyetlerinin Tahmini Yıllık Yüzdesel Maliyet  Farklı vadelerdeki kredileri karşılaştırabilmek için kredi maliyetlerinin belirlenmesinde.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
NÜFUS VE İŞGÜCÜ PİYASALARI
Tevfik BAYHAN Ramazan DOĞAN İş Müfettişi İş Müfettişi
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
Sendikaların İşlevleri
İşbaşı Eğitim Programı İşverenlere Yönelik Bilgilendirme Sunumu
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Müdürlüğü 1 KARİYER İMKANI ÇALIŞAN BİLGİLERİ STAJ BAŞVURUSU SOSYAL İMKANLAR AÇIK.
İŞVERENİN BORÇLARI Ücretin Belirlenmesi
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
Toplu pazarlık gücü.
Sosyal Güvenlik Hukuku 1. Ders
SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL GÜVENLİK MEVZUATI HAZIRLAYICI EĞİTİMİ
İHRACATA YÖNELİK DEVLET DESTEKLERİ ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ 2010/8 sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi.
İŞYERLERİNİN KORUNMASI İÇİN STRATEJİLER Mato Lalić.
T. C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI AR-GEREFORMPAKETİ Araştırma ve Geliştirme Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun ve Bazı Kanun Hükmünde.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
#ÇalışmaHayatındaMilliSeferberlik
Türkiye’nin Geleceğine Sen de En Az 1 İstihdam Sağla
Tekirdağ Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürüğü 22/2/2017 İŞKUR «ÇALIŞMA HAYATINDA MİLLİ SEFERBERLİK» İSTİHDAM DESTEKLERİ.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-6
Hayatta bir tek başarısızlık vardır, o da denememektir.
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
Sendikaların İşlevleri
İşbaşı Eğitim Programı İşverenlere Yönelik Bilgilendirme Sunumu
Bireysel Emeklilik Sistemi
Şeref Saygılı-OECD&TCMB Cengiz Cihan-TCMB 24 Ekim 2011 İstanbul
TMS-19 ÇALIŞANLARA SAĞLANAN FAYDALAR
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM PROGRAMI
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
TÜRKİYE İŞ KURUMU.
Sunum transkripti:

DOING BUSINESS 2007 How To Reform Özge DUMLUPINAR Hazine Müsteşarlığı-Yabancı Sermaye Genel Müdürlüğü

Sunum Planı  Rapora İlişkin Genel Bilgiler  Raporda Yer Alan Bileşenler Açısından Türkiye’nin Durumu  Raporun “İstihdam” Bileşeni  Yol Haritası  Özet

Rapora İlişkin Genel Bilgiler  Tarihçe  Raporun Amacı  Raporun Kapsamı  Raporun Metodolojisi

Genel Bilgiler-Tarihçe  İlk rapor-2004  Her yıl farklı temalar  Değişen ve gelişen içerik ve metodoloji

Genel Bilgiler- Amaç  İş yapmanın düzenleyici maliyetlerini ölçülebilir hale getirmek  Ülkelerin yatırım ortamlarını çeşitli bileşenler açısından değerlendirmek ve kıyaslamak  Reform ruhu geliştirmek ve yeni reformların dizaynında yol gösterici olmak

Genel Bilgiler- Kapsam  175 ülke  10 Bileşen: -İşe Başlama-Vergi Ödeme -Lisans Alma-Dış Ticaret -İstihdam-Sözleşmelerin İcrası -Mülkiyet Kaydı-Yatırımcının Korunması -Kredi Temini-Şirket Tasfiyesi

Genel Bilgiler-Metodoloji  Özellikleri: -İş hayatı düzenlemelerine ilişkin nicel göstergeler sunması -Ülkeler arasında ve zaman içinde kıyaslamayı temin etmesi -Farklı veri kaynaklarının kullanıldığı çok aşamalı bir süreç olması -Zaman içinde değişmesi -Kısıtlamalara sahip bulunması

Raporda Türkiye Türkiye Değişim İş Yapma Kolaylığı Şirket Kaydı Lisans Alma İstihdam Tapu Kaydı Kredi Temini Yatırımcının Korunması Dış Ticaret Vergi Ödeme Şirket Tasfiyesi138137

Raporun “İstihdam” Bileşeni  İstihdam Bileşeninin Amacı ve Kapsamı  Metodolojisi  İstihdam Bileşeni Göstergeleri  Tespitler  Öneriler

İstihdam Bileşeni-Amaç  Çalışma hayatı düzenlemelerinin esnekliğini ölçmek,  İşe almanın ve işten çıkarmanın işverene maliyetini belirlemek

İstihdam Bileşeni- Metodoloji (1)  Özellikleri: -Yerel hukuk bürolarınca yanıtlanan ayrıntılı bir soru formu - Varsayımsal bir model -3 farklı gösterge; --İstihdam Esnekliği Endeksi --Ücret Dışı İstihdam Maliyeti --İşten Çıkarma Maliyeti -Soru formuna verilen cevapların, NATLEX veri tabanından elde edilen bilgiler ışığında kontrolü -Çelişkili cevapların 2 ek bilgi kaynağı kullanılarak kesinleştirilmesi

İstihdam Bileşeni- Metodoloji(2 )  İşçiye İlişkin Varsayımlar: İşçi; -Yönetici vasfını taşımaz; tam zamanlı istihdam edilir ve aynı şirkette 20 yıldır çalışır. -Tüm çalışması süresince aylık ücret dışında ülkedeki ortalama ücret tutarında ek ödemelerden yararlanır. -Tüm yasal yükümlülüklerini yerine getirir; evlidir ve 2 çoçuk sahibidir. -Sendika üyesi değildir. (Sendika üyeliği zorunlu değilse)

İstihdam Bileşeni Metodoloji (3)  İşverene ilişkin Varsayımlar İşveren; -Limited Şirkete sahiptir. -Ülkenin en popüler şehrinde faaliyet göstermektedir. -Tamamı yerli sermayeli bir şirkettir. -İmalat sanayiinde faaliyette bulunmaktadır işçisi bulunmaktadır. -Tüm yasal düzenlemelere uymaktadır; ancak işçilerine,, yasal olarak zorunlu olan dışında herhangi bir ödeme yapmamaktadır. -Toplu iş sözleşmesi görüşmelerinin imalat sanayinin yarısından fazlasını kapsama aldığı ülkelerde toplu iş sözleşmelerine tabidir.

(4) İstihdam Esnekliği Endeksi  3 alt endeksin ortalaması: -İşe Alma Güçlüğü Endeksi -Çalışma Saatlerinin Esnekliği Endeksi -İşten Çıkarma Güçlüğü Endeksi *0-100 arası değer verilir; yüksek değerler daha katı kuralları ifade eder.

(5) İşe Alma Güçlüğü Endeksi  İşe Alma Güçlüğü Endeksi; -Hizmet Sözleşmelerinin sadece geçici amaçlarla kullanılıp kullanılmadığını, -Hizmet sözleşmelerinin maksimum kümülatif süresini, -Bir stajyerin veya yeni işe başlayan bir işçinin asgari ücretinin, işçi başına yaratılan ortalama katma değere oranını ölçer.

(6) Çalışma Saatlerinin Esnekliği Endeksi  Gece ve hafta sonu çalışmasında herhangi bir kısıtlama bulunup bulunmadığını,  Haftalık çalışma süresinin 5,5 gün olma imkanını,  Haftalık çalışma süresinin, yılda 2 ay için 50 saati aşıp aşamayacağını (fazla çalışmayı da içerecek biçimde)  Yıllık ücretli izin süresinin 21 iş günü veya az olup olmadığını belirler.

(7) İşten Çıkarma Güçlüğü Endeksi  “İhtiyacın üstünde-Fazla” olmanın, bir işten çıkarma sebebi olup olmadığını,  İşverenin, bir “fazla” işçiyi işten çıkarmak için bir 3. tarafa (örn. bir kamu kuruluşuna) ihbar yükümlülüğünün bulunup bulunmadığını,  İşverenin aynı anda 20 veya daha çok “fazla” işçiyi çıkarmak için bir 3. tarafa ihbar yükümlülüğünün bulunup bulunmadığını,  İşverenin, bir “fazla” işçiyi işten çıkarmak için 3. tarafın onayına ihtiyacının olup olmadığını,  İşverenin, 20 veya daha fazla işçiyi işten çıkarmak için 3. tarafın onayına ihtiyacının olup olmadığını,  “Fazlalık” nedeniyle işten çıkarmadan önce işverene, “yeniden işe alma” veya “yeniden eğitme” seçeneklerini değerlendirmesi yapmasının, yasal bir yükümlülük olarak öngörülüp öngörülmediğini,  “Fazlalık” için öncelik kurallarının geçerli olup olmadığını,  Yeniden işe alma için öncelik kurallarının geçerli olup olmadığını belirler.

(8) Ücret Dışı İstihdam Maliyeti  2005 mali yılında bir işçiyi istihdam etmekten doğan ve ücretin dışında kalan maliyetler (sosyal güvenlik ödemeleri, aile yardımı ve diğer zorunlu yasal katkılar)  Aylık işçi ücretinin yüzdesi olarak belirlenme

(9) İşten Çıkarma Maliyeti  “Fazla” bir işçinin, işten çıkarılması nedeniyle ödenmesi gereken tutarlar  Haftalık ücret üzerinden belirlenme (bir ay 4 ve 1:3 hafta olarak hesaplanır)

İstihdam Bileşeni- Göstergeler (1) Bölge- Ekonomi İşe Alma Güçlüğü En. Çal. Saat. Esnekliği En. İşten Çıkarma Güç. En İst. Esnekliği En. İşe Alma Maaliyeti (Maaşın yüzdesi) İşten Çıkarma Maliyeti (haftalık ücret) Doğu Asya ve Pasifik 23,725,219,623,09,441,7 Avrupa- Orta Asya 34,250,737,140,826,726,2 Latin Amerika- Karayip 34,034,826,531,712,559,0 Orta Doğu- K.Afrika 29,744,732,935,815,656,9 OECD27,045,227,433,321,431,3 Güney Asya41,825,037,534,86,871,5 Afrika44,352,044,947,112,771,2 Türkiye ,694,7

İstihdam Bileşeni- Göstergeler (2) Ekonomiİşe Alma Güçlüğü En. Çal. Saat. Esnekliği En. İşten Çıkarma Güç. En İst. Esnekliği En. İşe Alma Maliyeti (Aylık ücretin yüzdesi) İşten Çıkarma Maliyeti (haftalık ücret) Gürcistan ,04,3 Kazakistan ,08,7 Belarus ,121,7 Ermenistan ,513,0 Çek Cumh ,7 Polonya ,413,0 Tacikistan ,021,7 Kırgızistan ,517,3 Azerbeycan ,021,7

İstihdam Bileşeni- Göstergeler (3) Ekonomiİşe Alma Güçlüğü En. Çal. Saat. Esnekliği En. İşten Çıkarma Güç. En İst. Esnekliği En. İşe Alma Maaliyeti (Maaşın yüzdesi) İşten Çıkarma Maliyeti (haftalık ücret) Özbekistan ,030,3 Slovenya ,639,6 Sırbistan ,927,3 Karadağ ,139,0 Rusya ,017,3 Macaristan ,234,5 Bosna- Hersek ,233,2 Bulgaristan ,18,7 Romanya ,33,0 Ukrayna ,813,0

İstihdam Bileşeni- Göstergeler (4) Ekonomiİşe Alma Güçlüğü En. Çal. Saat. Esnekliği En. İşten Çıkarma Güç. En İst. Esnekliği En. İşe Alma Maaliyeti (Maaşın yüzdesi) İşten Çıkarma Maliyeti (haftalık ücret) Arnavutluk ,764,3 Makedonya ,521,7 Litvanya ,230,3 Letonya ,117,3 Moldova ,028,8 Hırvatistan ,239,0 Slovenya ,639,6 Türkiye ,694,7 Estonya ,534,7

İstihdam Bileşeni- Göstergeler (5) En KolaySıraEn Zor Sıra Marshall Ad.1Yunanistan 166 ABD2Angola 167 Singapur3Nijerya 168 Tonga4Paraguay 169 Maldivler5Kongo Demokratik Cumh. 170 Gürcistan6Sierra Leone 171 Palau7Ekvator Ginesi 172 Uganda8Guinea-Bissau 173 Avustralya9Bolivya 174 Yeni Zelanda10Sao Tome ve Principe 175

(6)İstihdam Esnekliği Endeksi (0-100) En AzDeğerEn ZorDeğer Hong Kong,Çin0Ekvator Ginesi66 Maldivler0Sao Tome and Principe67 Marshall Ad.0Tanzanya67 Singapur0Kongo Cumh.69 ABD0Orta Afrika Cumuhriyeti73 Avustralya3Bolivya74 Kanada4Venezuela76 Jamaika4Guinea-Bissau77 Palau4Nijerya77 Yeni Zelanda7Kongo Demokratik Cumh.

(7) İşten Çıkarma Maliyeti (Haftalık ücret olarak) En AzDeğerEn ÇokDeğer Marshall Ad.0Ekvator Ginesi133 Mikronesia0Ekvator135 Yeni Zelanda0Arjantin139 Palau0Mozambik143 Puerto Rico0Gana178 Tonga0Sri Lanka178 ABD0Zambiya178 İtalya2Mısır186 Romanya3Sierra Leone329 Avustralya4Zimbabwe446

(8) Ücret Dışı İstihdam Maliyeti (aylık ücretin yüzdesi olarak ) En AzDeğerEn ÇokDeğer Çek Cumh.35 Botswana0Macaristan35 Kamboçya0Slovakya35 Comoros0Brezilya37 Etyopya0Belarus39 Lesotho0Ukrayna39 Maldivler0İtalya42 Surinam0Çin44 Tonga0Fransa47 Bangladeş0Belçika55

İstihdam Bileşeni- Tespitler (1 )  Katı istihdam kuralları, kayıt dışı çalışmayı artırmaktadır.  Bu durumdan en çok, yasalarla korunma altına alınmak istenen kadınlar ve genç işsizler etkilenmektedir.  döneminde 8 ülke çalışma mevzuatını daha esnek hale getirmiştir.  Yüksek gelirli ülkelerdeki esnek çalışma mevzuatı dahi değişim geçirmektedir.

İstihdam Bileşeni- Tespitler (2)  Kayıt dışı çalışmanın %90’ların üzerinde olduğu ve çok katı düzenlemelere sahip Afrika ülkeleri, döneminde hiç reform yapmamıştır.

İstihdam Bileşeni- Öneriler  Çalışma hayatına ilişkin reformların daha tatmin edici olmasını teminen bu reformları, işsizlere iş sağlayacak bir araç olarak “geçici kamu çalışmaları programları” ile birleştirmek  Orta gelirli ülkelerde, katı işten çıkarma kuralları yerine “işsizlik sigortası” uygulamasını başlatmak  Amaçları etkin biçimde tanıtmak-İyi Pazarlama

Yol Haritası 1) Raporun “İstihdam” bileşenine ilişkin olarak Türkiye ile ilgili tespitlerin doğruluğunu kontrol etmek, 2)Düzeltilmesi gereken hususların varlığı halinde, bunları gerekçelendirerek açıklamak, 3) Çalışma hayatında esnekliğin artırılmasını sağlayacak kısa ve orta-uzun vadeli tedbirleri belirlemek ve bu tedbirlerin hayata geçirilmesine ilişkin bir takvim hazırlamak, 4)Takvime bağlılığı ölçmek, tıkanıklık yaşanan hususları tespit ederek YOİKK platformuna rapor etmek

Özet  Rapora İlişkin Genel Bilgiler  Raporda Yer Alan Bileşenler Açısından Türkiye’nin Puanlaması  Raporun “İstihdam” Bileşeni  Yol Haritası

İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.