Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi Olgun Hacıalioğlu Ulustrans Logistics Genel Müdürü 14 Mayıs 2010 ICCI Enerji ve Çevre Konferansı
Dünya Lojistik Sektör Büyüklüğü 7 Trilyon $ Avrupa Lojistik Sektör Büyüklüğü 1.2 Trilyon €
Türk Lojistik Sektörünün Ülke Ekonomisine Katkısı 15-20 Milyar $ Pazar Büyüklüğü 60 Milyar $ İstihdam 400.000 Kişi
Türk Ekonomisi Dünya Sıralamasında 16.Sırada Yer Almaktadır. Türk Lojistik Sektörü ise Dünya Sıralamasında 39.Sırada Yer Almaktadır.
Lojistiğin Enerjide Yeri ve Önemi Bir kafede bir fincan kahve içebilmemiz için 18 ayrı ülkeden 29 şirketin ortak gayretine ihtiyaç varken Kurulacak bir enerji tesisinin oluşturulmasında üstlenilen sorumluluğun ve gayretin ne derece önemli olduğunu vurgulamaya gerek bile yok
Lojistiğin Enerjide Yeri ve Önemi Lojistik Üretimin görünmeyen kahramanıdır. İyi bir lojistik ancak; Doğru Zamanlama Doğru Ekipman En önemlisi Konusunda Uzman Eğitimli Insan Kaynağı ile yapılabilir.
Artan Lisans Başvurularına Karşın Türkiye’deki Lojistik Firmaları Enerji Projelerine Ne Kadar Hazır?
Enerji Lojistiğindeki Sorunlar 1. Liman Hizmetleri 2. Karayolu Taşıma Süreci, Altyapı Eksikliği ve Yönetmelik 3. Lojistik Sektör Yatırımları ve Finansman Temini
LİMAN HİZMETLERİ
RES PROJELERİNDE KULLANILABİLİR MEVCUT LİMANLAR
Limanların Vinç Sayısı ve Kapasiteleri arttırılmalıdır
Limanlarda Büyük Ölçekli Stok Sahalarına ihtiyaç duyulmaktadır
KARAYOLU TAŞIMA SÜRECİ ALTYAPI EKSİKLİĞİ VE YÖNETMELİK
Yüksek Tonaj ve Uzunluktaki Parçaları Taşımak İçin Özel Üretilmiş Araçlara İhtiyaç Duyulmaktadır
Özel Olarak İmal Edilen Bu Araçlar İçin Eğitimli Personele İhtiyaç Vardır
Karayolu Altyapı ve Yönetmelik İlgili Ulaşım – Lojistik Altyapılarının Fiziksel Kapasitesinin Yetersiz Kalması Köprü, Altgeçit ve Tünellerin Belli Bir Yükseklik Standartının Olmaması Taşımalarla İlgili İzin Belgesinin Yıllık Verilmemesi, Her Yükleme İçin Ayrı İzin Belgesi Alma Zorunluluğu Araçların Gece Seyrine İzin Verilmemesi
ENERJİ LOJİSTİĞİ YATIRIMLARI VE FİNANSMAN TEMİNİ
1- Araç Yatırımlarının Yüksek Maliyeti ve uzun teslim süreleri 2- Devlet Destek ve Teşviğinin Sağlanması 3- Kriz Ortamında Ucuz ve Esnek Kredi ve Finansman Bulunması
4- Bu Araçların Özel Ekipman Statüsünde Ele Alınması ve 2 4- Bu Araçların Özel Ekipman Statüsünde Ele Alınması ve 2.El Araç İthalatına Şarta Bağlı İzin Verilmesi 5- Proje Süresince Yurtdışından Araç Kiralanıp Yurtiçi Projelerde Kullanımına Müsaade Edilmesi
Gözetilmesi ve Büyütülmesi Gereken Yükselen Değerimizdir. Enerji Lojistiği Gözetilmesi ve Büyütülmesi Gereken Yükselen Değerimizdir.
Türkiye coğrafi konumu nedeniyle petrol ve doğal gaz rezervleri zengin üretici ülkelerle, enerji tüketimi yoğun sanayileşmiş batı ülkeleri arasında ve Asya-Avrupa yolu üzerinde yer almaktadır. Türkiye’nin öncelikli hedefleri arasında bu potansiyelin değerlendirilerek “21. yüzyılın Avrasya Enerji Koridoru” konumuna getirilmesi yer almalıdır.
Teşekkürler