BİRİMLERİN ve İDARENİN 2009 YILI FAALİYET RAPORU HAZIRLAMA REHBERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
İÇ KONTROL STANDARTLARI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MUHASEBE EĞİTİMİ.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
Hassas Görevler hassas…çok….
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI BİRİM / İDARE FAALİYET RAPORLARI.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
KAMUDA HASSAS GÖREV.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

BİRİMLERİN ve İDARENİN 2009 YILI FAALİYET RAPORU HAZIRLAMA REHBERİ

ÖN BİLGİ SHÇEK bütçesinden ödenek alan birimlerimiz tarafından 2009 yılında ilk defa hazırlanacak Faaliyet Raporuna rehberlik teşkil etmesi amacıyla rapor başlıkları altında yer alacak bilgiler ve doldurulacak tablolar aşağıda açıklanmıştır. Birim yöneticileri; yönetmelik hükümleri ile ekindeki rapor formatı dışına çıkmadan genel mahiyette değinilen bu konuların içeriğini geliştirebilecek ve kamuoyuyla paylaşılacak bu raporda yer almasını uygun buldukları hususlara hem başlıklar altında, hem de “Diğer Hususlar” başlığı altında yer verebileceklerdir. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI I- GENEL BİLGİLER A- Misyon ve Vizyon; Yönetmelik ekindeki rapor formatının (2) nolu dip notunda, “ Kamu idareleri, “misyon ve vizyon” alt bölümüne ilk stratejik planlarını hazırladıkları yıldan itibaren yer vereceklerdir.” denilmektedir. Bu nedenle kurumumuz 2009 yılında ilk “stratejik planı”nı hazırlayacağından birimlerce bu başlık altında bilgi girişi yapılmayacaktır.

KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI B- Yetki Görev ve Sorumluluklar: Yasa, yönetmelik, tüzük, genelge, yönerge ve makam onayları ile verilen yetkilere yer verilecek olup, birimin ve birim yöneticilerinin hem idari hem mali görevleri ile yetki ve sorumlulukları belirtilecektir. Harcama yetkilileri, gerçekleştirme görevlileri, ihale görevlileri, ambar memuru, taşınır mal yöneticisi, bakım ve kontrol ekipleri vb. gibi görevliler hakkında bilgi verilecektir. Birimler yönetim kademelerinin ve hizmet ekiplerinin yetki görev ve sorumluluklarını belirteceklerdir. Yetkinin kullanımı ve Yetki göçerimi (devri) hakkında bilgi verilecektir.

C- İdareye İlişkin Bilgiler 1- Fiziksel Yapı: (Tablo I) Kuruluşun fiziksel bilgilerine yer verilecek olup, kuruluşun konumu, ne zaman faaliyete başladığı, mülkiyet durumu, edinilme ve tahsis şartları, kapalı ve açık alan metrekare büyüklükleri, kaç bağımsız bölüm ve nelerden oluştuğu, su, aydınlatma, yakıt vb. gibi hususlara ilişkin nicel ve nitel bilgilere yer verilecektir. Ayrıca, kapasite, bakılan sayıları, ulaşım araçları varsa diğer tesis ve araçlardan bahsedilecektir. Ekteki Tablo I doldurulacaktır. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

2- Örgüt Yapısı: Mevcut örgüt yapısı, birime ait örgüt şeması, hiyerarşik yapı ve örgütteki dikey ve yatay haberleşme kademelerine değinilecektir. Kuruluş ana faaliyetlerine göre hiyerarşi içerisinde yer alan yönetim kademeleri, ekipler ve diğer görevlilerin fonksiyonlarından bahsedilecektir. Yapılmış olan planların başarılı eylemlere dönüştürülmesi için gerekli olan ve aşağıda belirtilen yapılanmalara yer verilecektir. - Oluşturulan iş akış şemalarına, - İşlerle ilgili yapılan bölümlemelere, - Faaliyetlerle ilgili kurulan ekiplere yer verilecektir. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI 3- Bilgi ve Teknoloji Kaynakları: (Tablo II) Bilgisayar sayısı, hizmet alanlarında kullanım imkanları, kütüphane ve kitap kullanım durumu, internet, SHCEK veri bankasına aylık veri girişi yapılan ve kurumun tüm birimleri ile entegrasyon sağlayan online sistem ve işleyiş durumu, gerek örgün eğitime devam edenlerin bilgi düzeylerini ve başarılarını artırıcı eğiticiler nezaretinde yapılan etüdler ve gerekse yaygın eğitim hizmeti verilen birimlerdeki kişilerin bilgi kaynaklarına ulaşım imkanları gibi hususlara yer verilecek ve ekteki Tablo II doldurulacaktır. Ayrıca birimlerde yaşayanların hayatlarını kolaylaştıran teknolojik ev-iş aletleri ve tesisleri, hizmet içi eğitim hakkında sayısal bilgi verilecek, üniversiteler ve diğer STK lar ile yaşanılan bilgi ve teknolojik ilişkilerden bahsedilecektir.

4- İnsan Kaynakları: (Tablo III ve IV) Mevcut kadro durumu belirtildikten sonra çalışan personelin; ünvan/görev, cinsiyet, hizmet yılı, eğitim durumu ve meslek itibariyle dökümü yapılacaktır. Özel hizmet alım kanalıyla çalıştırılan elemanların eğitim durumları ve verilen yetki ve fiilen çalışan sayıları, ayrıca başka dairelerden ya da diğer kuruluşlardan geçici görevli olanlar ile ek ders ücreti karşılığı çalışanlar, emekli çalışanlar, gönüllü çalışanlar işçiler hakkında nicel ve nitel bilgiler verilecek ve ekteki Tablo III ile Tablo IV doldurulacaktır. İş başında eğitim yada kurs, seminer ve hizmet içi eğitimlerden geçen personel bilgilerine değinilecektir. Ayrıca alınan ve ayrılan personel sayıları ve nedenleri belirtilecektir. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

5- Sunulan Hizmetler: Verilen hizmetler sayılacak, birim ana faaliyetinden hizmet alanlara hizmetin nasıl ve ne düzeyde verilmekte olduğundan bahsedilecektir. Hizmet için uygulanan plan ve projelerden bahsedilecektir. Normal ve anormal durumlarda ya da kriz durumlarında sunulan hizmetler ve tedbirler belirtilecektir. Hizmetler sayılırken; bakım, yetiştirme, adaptasyon, eğitim, öğretim, toplumla uyumlaştırma, hayata hazırlama, meslek edindirme, işe yerleştirme, bilgilendirme gibi ana başlıklara yer verilecek ve bu başlıklar altında yer alan hizmet projeleri ve faaliyetler açıklanacaktır. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

6- Yönetim ve iç kontrol sistemi: Etkili ve etken bir yönetimin temel fonksiyonları olan, *Karar verme, *planlama, *örgütleme ya da organize etme, *kadrolama, *yöneltme, *güdüleme, *iletişim ve *denetim konularında yapılmış olan çalışmalara yer verilecektir. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

Ayrıca planlanmış ilkelerin hangilerinin ne derecede başarıldığı ve hangi sonuçlara ulaşılmış olduğuna burada yer verilecektir. Yönetim kademesi belirlendikten sonra yönetim biçimi, yönetim kademesinin karar alma ve uygulama süreçleri ile birimde beliren sorunlardan haber alma ve çözüm üretme usullerine değinilerek bu anlamdaki faaliyetler belirtilecektir. İç kontrol sistemi başlığı altında hem yönetimsel faaliyetlere ve idari denetimlere hem de mali süreçte periyodik ya da dönemsel olarak yapılmış olan iç ve dış denetimlere yer verilecektir. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

II- AMAÇ ve HEDEFLER İdarenin Amaç ve Hedefleri: Birimler yükümlü oldukları ana faaliyetlerini başarılı bir şekilde yerine getirebilmeleri için dönem başında belirledikleri kısa ve uzun vadeli amaçlarını ve hedeflerini belirteceklerdir. Birim yönetiminin kurumun genel amaçlarına paralel olarak yaptığı planlamalardan bahsedilecektir. Birimlerimizce verilen hizmetin; insana yönelik olması ve dolayısıyla toplumumuzun merhamet anlayışı ile alakalı olması nedeniyle faaliyetlerinde planlama büyük önem arzetmektedir. Bu bakımdan rast gele ve ani kararlarla ya da deneme-yanılma yoluyla değil de bir plan dahilinde yapılacak faaliyetler ile amaç ve hedeflere kısa yoldan ulaşılması daha kolay sağlanabilecektir. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

Birimler amaç ve hedeflerini gerçekleştirecekleri faaliyetlerini planlarken; *Neleri, neden yapacaklarını, *Ne zaman, nerede yapacaklarını, *Nasıl ve kim tarafından yapılacağını *Hangi maliyetle ve hangi sürede yapılacağını belirlemiş olduklarından, planlanmış konularını belirtirken bu soruları göz önünde bulunduracaklardır. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

B- Temel Politikalar ve Öncelikler: Amaç ve hedefe ulaşabilmek için belli bir plan ile birlikte stratejilerin de belirlenmiş olması gereklidir. Birimin ana faaliyetlerine ilişkin temel politika ve stratejisinden ve bu politikalardan hangilerine öncelik verildiği bu bölümde belirtilecektir. Örneğin insan gücü ve maddi kaynakların etkili, verimli ve ekonomik olarak kullanılmasına öncelik verilmesi gibi C- Diğer Hususlar: Amaç ve hedefler bakımından yukarıdaki iki maddede belirtilenler dışında özellik arz eden ve yer alması gerekenlerden bahsedilecektir. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER A- Mali Bilgiler 1- Bütçe Uygulama Sonuçları : (Tablo V) Bütçe hedef ve gerçekleşmeleri ile meydana gelen sapmaların nedenlerine, varlık ve yükümlülüklere ilişkin bilgilere yer verilecektir. Her birim; birim kodu bazında aldığı ödeme emirlerinde belirtilen ödeneklerini, harcama tutarları ile ödenek üstü ya da ödenek bakiye tutarlarını, e-bütçe sistemindeki Ödenek Durum/Masraf cetvelleri alanından birim bazında masraf cetvelleri 4’lü ekonomik düzeyde alarak, her bir tertip sonuna açıklama yapacaklardır. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar: Birimler bir önceki bölümde hazırlanan tabloyu genel olarak değerlendirecekler ve tahsis edilen ödeneklerin harcanması, harcanamaması veya yeterli olup olmamasına ilişkin (aktarma, tenkis, ödenek üstü ve iptal nedenleri dahil) açıklamalar ile birimin genel finansman yapısı ve harcama politikası hakkında bilgi vereceklerdir. Harcamalara ilişkin olarak gerçekleştirilmiş olan satınalma ve ihalelerden; hangi usullerle, kaç kez, hangi tutarlarda yapıldığı gibi bilgileri de ihtiva eden satınalma ve ödeme süreçleri hakkında bilgi verilecektir. Taşınır Mal (Ayniyat) ve Ambar kayıtlarına ilişkin açıklamalara da yer verilecektir. KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI

KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI 3- Mali Denetim Sonuçları: Yönetim ya da bir üst yönetici tarafından yapılan denetimlerden veya yapılmış ise; Kurumun Teftiş Kurulu Başkanlığınca, Maliye Bakanlığınca, Sigorta Müfettişlerince ve Sayıştay’ca yapılan denetim ile bunların sonuçlarından bahsedilecektir. İç ve dış mali denetim sonuçları hakkındaki özet bilgilere yer verilecektir. Ayrıca birim faaliyetlerinin yönetici tarafından yapılan denetimlerine (belge ile fiziki durumun örnekleme yöntemle karşılaştırılması, örneğin ambar ile ayniyat yada tesellüm kayıtlarının karşılaştırılması gibi) yer verilecektir.

KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI B- Performans Bilgileri (Performans Esaslı Bütçeleme Uygulamasına geçilmediğinden birimler faaliyetin türü ve sayısı veya şu kadar tasarruf sağlandı gibi bilgilere yer vereceklerdir.) 1- Faaliyet ve Proje Bilgileri : Birimler 2009 yılına ilişkin bütün faaliyetlerini nicel ve nitel olarak sayacaklar, dönem başında belirlenmiş hedeflerin ne ölçüde gerçekleştiğini, sağlanan gelişmeleri geçen yıllar ile mukayeseli olarak belirteceklerdir. Hem zorunluluk arz eden günlük ya da aylık olağan faaliyetler hem de varsa olağanüstü veya periyodik olmayan faaliyetlere (yeni bir bölüm, yatırım v.s. gibi) yer vereceklerdir. Gerek resmi çevre, gerekse STK’lar ile birlikte ya da yalnızca birim tarafından gerçekleştirilen veya başlatılan projelerin isim ve mahiyetleri hakkında bilgi vereceklerdir. Ayrıca edinilen bağış ve yardımlara ilişkin faaliyetlere yer verilecektir.

KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI 2- Performans Sonuçları: Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları hakkında Yönetmeliğin “Geçici 2. Maddesi” ne göre bu bölümün doldurulması zorunluluğu bulunmamaktadır. 3-Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları hakkında Yönetmeliğin “Geçici 2. Maddesi” ne göre bu bölümün doldurulması zorunluluğu bulunmamaktadır

KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI 4- Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi: Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları hakkında Yönetmeliğin “Geçici 2. Maddesi” ne göre bu bölümün doldurulması zorunluluğu bulunmamaktadır 5- Diğer Hususlar:Faaliyetler ile performans ölçümüne ilişkin varsa diğer bilgilere yer vereceklerdir.

KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI IV- KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ A- Üstünlükler : Hizmetin sunumu, insan, bilgi ve teknolojik kaynaklar, idari ve mali imkanlar ile toplumsal duyarlılık açısından üstünlük ve kolaylıklar ile idarece belirlenecek başkaca konulardaki üstünlükler belirtilecektir. B- Zayıflıklar: Birimin temel görevlerinin önündeki engeller ile faaliyetin kalitesini etkileyen hususlara yer verilecek, kamuoyuna intikal eden sorunların nedenleri irdelenecektir.

KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI Değerlendirme: Birim başarısı ve faaliyet genişlemesi imkanları değerlendirilebilir. Bu bölümde, orta ve uzun vadeli hedeflere ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, organizasyon yeteneği, teknolojik kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılarak idarenin üstün ve zayıf yanlarına yer verilebilir. Değerlendirmede geçmiş yıllarla mukayeselere yer verilmesi uygun olacaktır. V- ÖNERİ VE TEDBİRLER Faaliyet yılı sonuçları ile genel ekonomik koşullar, bütçe imkanları ve beklentiler göz önüne alınarak, idarenin gelecek yıllarda faaliyetlerinde yapmayı planladığı değişiklik önerilerine, hedeflerinde meydana gelecek değişiklikler ile karşılaşabileceği risklere ve bunlara yönelik alınması gereken tedbirlere bu bölümde yer verilir.

SGD Başkanlığı Muhasebe Kesin Hesap Raporlama Şubesi Hepinize Kolaylıklar Diler KAMU İDARELERİNCE HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI