SORUN Ne yaparım? Eğer aday yanıt vermekte kararsız davranıyor, uzun süre duraksıyor ya da çok kısa bir yanıt veriyorsa (çok kısa bir konuşmayla yetiniyorsa)...

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Insan hakları için.
Advertisements

C1 DÜZEYİ SÖZLÜ SINAVI Atina – Tesaloniki 2013 ΚΠ γ.
PARAGRAF.
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Sözlü sınav sırasında oluşabilecek olası sorunlar
SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
Sözlü Anlatım Sınavının Amaçları
ANLATIM BOZUKLUKLARI Ali Burak YOLAŞAN.
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
PowerPoint Slayt Hazırlama
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
ÖĞRENME STİLLERİ.
T.C Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu Konu:Sınav Kaygısı Hazırlayan Halil ibrahim Erkara.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Bölüm4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Bölüm 4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Değerlendirmecilere açıklamalar ΚΠγ – Επιμόρφωση και Αξιολόγηση των Εξεταστών.
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
İLETİŞİM ENGELLERİ.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
Kendini İfade Etme Emirhan Güneş
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Bölüm4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Bölüm 4 – Sözlü üretim ve uyumlaştırma Değerlendirmecilere açıklamalar Mart 2012 Ενημερωτικό δελτίο 8 ΚΠγ – Επιμόρφωση.
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
Anlam Bakımından Anlatım Bozuklukları
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE PARAGRAF SORULARI HAKKINDA İPUÇLARI
Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Düzey B1&B2 Υποέργο Τουρκικής 08 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ 8 Υποέργο Τουρκικής 08 Επιμόρφωση νέων αξιολογητών και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την εξ αποστάσεως.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
AYŞENUR BAŞTÜRK Türkçe Öğretmenliği
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
HOŞGELDİNİZ.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 15 ADIMDA TEST ÇÖZME: 1.Çözeceğiniz testin konusunu önceden mutlaka okuyun… 2.Testi hazırlayan kişinin ne demek istediğini düşünüp.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Özlem DÜZGÜN Psikolojik Danışman. Yerleştirme sınavları içerik bakımından oldukça fazla konu kapsayan, psikolojik olarak ise bireyde gerginlik yaratan.
Ebru SEVİM Meltem DEMİR Ders: Türkçe Sınıf: 5
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
Çalışma Yaprağı.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
Bu Sunum; İlköğretim Okulları Türkçe Dersinde “Anlatım Biçimleri ve Paragraf Yapısı “ Konuları Hakkında Bilgi Vermek İçin Hazırlanmıştır.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE ANLATI SLAYTI EV İ N KAYAHAN. CÜMLE, BIR DÜŞÜNCEYI, BIR DILE Ğ I, BIR HABERI YA DA DUYGUYU TAM OLARAK ANLATAN, BIR VEYA BIRDEN ÇOK SÖZCÜKTEN.
SUNUM / SUNUŞ.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
Programın Karşılaştırılması Sunusu
ANLATIMIN ÖZELLEKLERİ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sınav Kaygısı.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Öğretim Yazılımı Tasarımı Rehberi
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Sunum transkripti:

SORUN Ne yaparım? Eğer aday yanıt vermekte kararsız davranıyor, uzun süre duraksıyor ya da çok kısa bir yanıt veriyorsa (çok kısa bir konuşmayla yetiniyorsa)... ÇÖZÜM Aşağıdaki önerilere uyunuz 1. Adayın yanıtını sürdürmesini teşvik etmek için onun son cümlesini tekrar ediniz. 2. Sorunuzu daha basit bir biçimde yeniden ifade ediniz. 3. Konuşmaya devam etmesine yardım etmek amacıyla bir veya iki ek soru sorunuz. (Örneğin: Herhangi bir şey eklemek ister misiniz?) SÖZLÜ YANITLARIN DEĞERLENDİRİLMESİNDE OLASI SORUNLAR

Ne yaparım? Aşağıdaki önerilere uyunuz Aday, stres nedeniyle kendini ifade etmekte güçlükler yaşıyorsa Adayın kendini rahat hissetmesi için gülümseyiniz, onu rahatlatmaya çalışınız. 2. Yanındaki adaya soru yöneltiniz, sonra yeniden stresli adaya dönünüz.

Ne yaparım? Aşağıdaki önerilere uyunuz Aday hiç konuşmu- yor, sorulara cevap verebilecek gibi gö- rünmüyorsa... (2nci ve 3üncü etkinlik için). Soruyu tekrar ediniz ya da soruyu yeniden ifade ediniz.

NOTLAR: Adaylara yapılan her tür yardım, yanıtlara final notu verilirken dikkate alınmalıdır. Sınavdaki görevinizin, adaylara yardım etmek ya da onlara Türk dilini öğretmek değil, onları değerlendirmek olduğunu unutmayınız. Dikkat edin, adayın aradığı sözcüğü söyleyerek ya da cümlesini tamamlayarak öğretmen rolünü üstlenmek çok kolaydır. Adaya gereksiz yardım- da bulunmaktan olabildiğince kaçınmaya çalışınız.

ADAYLARIN SÖZLÜ YANITLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Etkinlik 1 - Karşılıklı Konuşma (Diyalog) 2 Aday söyleşiyi, sınav yapanın çok fazla yardımı olmaksızın etkilice, kolaylıkla, doğallıkla ve iste- nen tüm hususları kapsayacak bir biçimde yürü- tebiliyor. 1 Aday, istenilen somut bilgileri verebiliyor, ancak bunu sınırlı bir netlikle yapıyor. B1 Düzeyindeki sorulara duraksamalarla fakat etkili bir şekilde yanıtlıyor, B2 düzeyindeki soruları yanıtlamakta zorluk çekiyor ya da sorulara cevap veremiyor. 0 Adayın sözlü yanıtı son derecede yetersiz, uygun olmayan yanıtlar veriyor ya da yanıt veremiyor.

Etkinlik 2 – Tek Taraflı Konuşma (Monolog) 2 Aday ayrıntılı ve anlaşılır bir betimleme yapabiliyor / iyi oluş- turulmuş kanıtlar geliştirebiliyor. Görsel uyarıcıya dayanılarak sorulan soruda, belirtilen noktaları ve uygun öğeleri etkili, an- laşılır bir biçimde ortaya çıkarıyor. 1 Aday, görsel uyarıcının basit bir betimlemesini yapabiliyor. Bunu yaparken zorlansa da sorulan sorulardaki konuların çoğuna göreceli olarak basit ama kısa ve anlaşılabilir devam- lılıklardan yararlanarak yanıt veriyor. B1 düzeyindeki etkin- liğe görsel uyarıcıları oldukça etkili bir şekilde kullanarak ya- nıtlıyor, B2 düzeyindeki sorulara cevap vermekte zorluk çekiyor. 0 Adayın sözlü yanıtı son derece yetersiz, konuşmaları anlaşılamıyor, görsel uyarıcıdan etkili bir biçimde yararlanamıyor ya da yanıt veremiyor.

Etkinlik 3 – Aracılık ve Bilgiyi aktarma 2 Aday, Yunanca bir metinde işaretlediği bilgileri, dinleyicide gerginlik ya da rahatsızlık yaratmadan; doğal bir biçimde, kolayca, anlaşılır bir düzeyde ve etkili bir biçimde Türkçeye aktarabiliyor ve yorumlayabiliyor. 1 Aday, Yunanca bir metinden alınan bilgilerin bazılarını Türk- çeye aktarabiliyor, ancak mesajını iletmek için zaman zaman vücut diline başvuruyor ya da dolaylı bir yol seçiyor. B1 dü- zeyindeki etkinliğe Yunancadan Türkçeye bazı duraksama- larla ve arasıra çeviri yoluyla yanıtlıyor, B2 düzeyindeki etkinliğe cevap vermekte zorluk çekiyor. 0 Adayın sözlü yanıtı son derece yetersiz, Yunanca metinden istenilen bilgileri Türkçeye aktaramıyor ya da yanıt veremiyor.

1. 2. ve 3. ETKİNLİKLER İÇİN DİLBİLİM KAYNAKLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Tonlama, vurgu ve telaffuz 2 Aday, dinleyicide gerginlik ve rahatsızlık yaratma- yan anlaşılabilir bir tonlamaya ve söyleyişe sahip- tir. Vurguda, telaffuzda, tonlama ve ritminde bazen anadilinin etkisi belli oluyor. 1 Aday, anadilinden etkilenmiş olarak söyleyiş hata- ları yapıyor, bu hatalar bazen anlaşılmayı engel- liyorsa da genellikle kendini ifade etmeyi başarıyor.

Dilbilim tercihlerinin duruma uygunluğu 4 Aday, duruma uygun olarak duygu ve düşüncelerini ifade edebiliyor. Bununla birlikte iletişimi aksatmayan yanlışlar ve yanlış sözcük seçimleri olsa da, kullandığı sözvarlığının uygunluğu genellikle üst düzeydedir. 3 Aday, duygu ve düşüncelerini verilen duruma uygun düşen gündelik deyimleri kullanarak açıklayabiliyor. Çoğu kez iletişimi aksatmayan sözvarlığına sahip olduğunu gösteriyor. 2 Adayın, duygu ve düşüncelerini duruma uygun olarak anlatmada bazı sorun- ları var. Bununla birlikte aday, temel bir sözvarlığına sahip olduğunu gös- teriyor, ancak daha karmaşık bir düşünceyi açıklamak söz konusu olduğun- da ciddi hatalara düşüyor. 1 Adayın, duygu ve düşüncelerini duruma uygun olarak anlatmada ciddi soru- nları var. Basit iletişim durumlarında bile sözvarlığı üst düzeyde değil. 0 Açıklamalar, iletişim durumuna hiç uygun değil, sözvarlığı hakimiyeti çok yetersiz, aday mesajını iletemiyor.

Dilbilgisi, sözdizimi, sözcük hazinesi 4 Aday, sözcük hazinesini, dilbilgisini ve sözdizimini başarılı bir biçimde kullanıyor. Sistematik olmayan hatalar ve sözdizimi yapısı ile ilgili önemsiz yanlışlar ortaya çıkıyor, ancak bunlar ender olarak görülüyorlar ve genellikle aday tarafından düzeltiliyor. 3 Aday, yeterli bir düzeltmeyle iletişim kuruyor, genellikle dilbilgisine ve sözvarlığına hakimdir. Yanlışları anlaçılabilirliği etkilemiyor. 2 Dilbilgisinde, sözdiziminde ve sözvarlığında hatalar ortaya çıkabiliyor, ancak adayın ne demek istediği anlaşılabiliyor. Aday, daha çok önceden tahmin edilebilir durumlarla bağdaşan ve sıklıkla kullanılan deyimlerden ve çeşitli anlatım biçimlerinden yararlanabiliyor. 1 Aday, basit cümle yapılarından kuralına uygun olarak yararlanabiliyor, ancak sözcük kullanımı, dilbilgisi ev sözdizimide sistematik olarak basit hatalar yapıyor. Adayın yaptığı bu yanlışlar düzeltilmiyor ve anlaşılabilirliği etkiliyor. 0 Aday, basit sözdizimi yapılarına ve temel dilbilgisi kurallarına hakim değil.

Bağlaşıklık ve bağdaşıklık 4 Aday, fikirler arasındaki bağlantıyı anlaşılır bir biçimde göstermek için çok sayıda ilişki sözcüğünü doğru ve başarılı olarak kullanabiliyor. Sözlü anlatımı iyi düzenlenmiştir. 3 Aday, uzun süren konuşmada güçlükler yaşasa da, anlatmak istedik- lerini birbirine bağlamak için sınırlı sayıda bağlaçtan yararlanabiliyor. Bazı duraksamalara rağmen konuşma, akışını koruyor. 2 Aday, birbirine bağlı bir konuşmada bir dizi kısa, basit ve farklı öğeyi, birbirine bağlayabiliyor. 1 Aday “ve”, “fakat”, “çünkü” gibi basit bağlaçları kullanarak sözcük gruplarını birbirine bağlayabiliyor. Biligi sürekli duraksamalar ve tek- rarlamalarla bazen de anlaşılmaz bir şekilde aktarılıyor. Konuşma akışı engellidir. 0 Aday, bağlaçları kullanmıyor. Sözlü anlatımı tutarsızdır.

Puanlama B2 Düzeyi için: 4 = Tamamıyla tatmin edici 3 = Kısmen tatmin edici B1 Düzeyi için: 2 = Tamamıyla tatmin edici 1 = Kısmen tatmin edici 0 = Yetersiz