FRANSA’ da YÜKSEKÖĞRETİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Üniversitelerinde Turizm Bölümü çerçevesinde yabancı dil öğretimi Araştırma sonuçları ‘SLEST’ çalışma grubu tarafından ‘Leonardo-da-Vinci’ projesi.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
OGES.
GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ VE İÇ SINAVI
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
FRANSA EĞİTİM SİSTEMİ Eray EĞMİR.
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
CampusFrance CampusFrance’in Rolü CAMPUSFRANCE TÜRKİYE MERKEZİ CAMPUSFRANCE PARİS BilgilendirmeKarşılamaTanıtımÖn kayıt FRANSA’DA CAMPUSFRANCE MERKEZLERİ.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
Murat Kaya / Rehber Öğretmen
BELÇİKA EĞİTİM SİSTEMİ
ÖZEL ŞEFKAT EĞİTİM KURUMLARI
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ YÜKSEK ÖĞRETİME HAZIRLAYAN LİSELER FEN LİSESİ FEN LİSESİ ANADOLU LİSESİ ANADOLU LİSESİ YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSE.
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
MESLEKÎ EĞİTİM TANITIM ETKİNLİKLERİ.
İLİMİZDE BULUNAN ANADOLU-ANADOLU TEKNİK VE MESLEK LİSELERİ
DOKTOR DOKTOR NEDİR, NE İŞ YAPAR DOKTOR NASIL OLUNUR DOKTORUN MAAŞLARI
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
TÜRK CUMHURİYETLERİ İLE TÜRK VE AKRABA TOPLULUKLARI SINAVI (TCS)
Hizmet sektörü içerisinde en önde gelen ve ülke ekonomisini kalkındıracak döviz girdisinde en büyük paya sahip olan Turizm sektörünün ihtiyaç duyduğu yabancı.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
DERS SEÇİMİNİ DEĞERLENDİRİYORUM
2015 Doğru Tercih Hoşgeldiniz.
Ahmet SARI Rehber Öğretmen
Polonya Yükseköğretim Sistemi
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
MESLEKLER.
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
ÖĞRETİM YILI LYS BAŞARI TABLOSU.
TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi
MEZ İ TL İ KIZ ANADOLU İ MAM HAT İ P L İ SES İ Adres Yeni Mah. Bahar Cad. No 6 Mezitli / MERSİN Telefon Web
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
1 BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ORTAK PROGRAMLAR ÇİFT DİPLOMA PROGRAMLARI.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
İÇ SINAVI.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ABD Eğitim Sistemi Salih Burak Güngur Ahmet Baki Üzülmez
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
MESLEKİ EĞİTİM MERKEZLERİ ÇIRAKLIK PROGRAMLARI VE UYGULAMALARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
ENSTİTÜLER Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Enstitüsü
YENİŞEHİR EVLİYA ÇELEBİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2017 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

FRANSA’ da YÜKSEKÖĞRETİM

Kültür, sanat ve turizm merkezi olarak bilinen Fransa; Kuzey Denizi, Manş Denizi, Atlas Okyanusu ve Akdeniz'le kuşatılmış 2700 kilometre uzunluğundaki muhteşem kıyı şeridi, doğal güzellikleri, tarihi ve turistik yerleriyle Avrupa'nın önemli ülkelerinden biridir.

Fransa’da yükseköğretim sistemi, eğitim kurumlarının amaç, tür ve bağlı oldukları kuruluşlar, öğrenci alma sistemi, verdikleri bitirme dereceleri, öğretim devreleri ve devreler arasındaki geçiş sistemindeki çeşitlilikler gibi nedenlerle oldukça karmaşık bir yapıya sahiptir (Nieser, 1990, s.174).

Fransa’da yüksek öğretim, yüksek öğretimin ilk aşaması olan lise bitirme sınavından (Bakalorya) sonra öğrenime devam niteliğindeki öğretimlerin tümü olarak tanımlanabilir. Yüksek öğretimde okuyan 2.14 milyon öğrenci bulunmaktadır. Yirmi yılda neredeyse ikiye katlanan öğrenci sayısı, büyük bir gelişmeye işaret etmektedir (1960’da 300.000 öğrenci okumaktayken 1980’de 1.200.000’e yakın öğrenci bulunmaktaydı).

Beş yıldan beri değişmeden kalmış olan bu sayının, özellikle nüfus artış tahminleri göz önüne alınacak olursa önümüzdeki yıllarda da değişmemesi gerekmektedir. Fransa şimdi açığını kapatmış durumdadır ve yüksek öğrenime giren öğrenci sayısında, ön lisans öğretiminde (bakaloryadan sonra iki yıllık) daha büyük bir artışla, OECD ülkeleri oranlarıyla boy ölçüşür hale gelmiştir.

Yükseköğretime girişte aranan temel koşul, kişilerin bir olgunluk diploması almış olmaları veya bir yıllık bir hazırlık öğreniminden sonra yetkili üniversiteler tarafından ulusal düzeyde yapılan üniversiteye giriş sınavını kazanmaları ya da olgunluk diplomasına eşdeğerliğini resmen tanınan ülke içinde veya dışında alınmış bir diplomaya sahip olmalarıdır.(EURYDICE, 1994, s.135).

Fransa’da büyük sayıda yüksek eğitim kurumu bulunur Fransa’da büyük sayıda yüksek eğitim kurumu bulunur.Bunlar devlete bağlı veya özeldir. Devlete bağlı okullar devlet tarafından desteklendikleri için verilen eğitim temelde ücretsizdir. İster özel ister devlete bağlı olsun, tüm bu yüksek eğitim kurumlarının sayısı, çeşitliliği ve özellikleri onları sınıflandırmayı zorlaştırmaktadır. Yine de üç ana başlıkta toplayabiliriz : 1. Büyük okullar 2. Üniversiteler 3. Teknik eğitim kurumları (ticaret ve endüstri odalarına bağlı "consulaire" ) Bütün bu kurumlarda dersler Fransızca verilmektedir.

Birincisi devletle ortaklık sözleşmesi yapmış özel okullardır Birincisi devletle ortaklık sözleşmesi yapmış özel okullardır.Bu okullar gerek eğitim yönünden gerekse de öğretmen alımı bakımından devlet okullarına çok yakındırlar.Para yardımı alırlar ve öğretmenlerin maaşı da devlet tarafından ödenir.Bu yardımlar dolayısıyla, eğitim ücretleri sözleşme dışı özel kurumlardan oldukça düşüktür.

Sözleşme dışı kurumların devletle hiç bir bağlantıları yoktur Sözleşme dışı kurumların devletle hiç bir bağlantıları yoktur.Eğitim ücretleri genellikle yüksektir. Fransa sahip olduğu 90 devlet üniversitesindeki 1, 5 milyonu aşan öğrencisiyle tüm yüksek öğrenimin % 74 ünü oluşturur.Üniversite eğitimi öğrencilere çok değişik alanlar sunar. Bunlardan bazıları; bilim ve teknoloji, edebiyat, dünya dilleri, sanat, sosyal bilimler, hukuk, iktisat, işletme, tıptır.

Üniversite eğitimi birbirini takip eden 3 eğitim devresinden oluşur. 1 Üniversite eğitimi birbirini takip eden 3 eğitim devresinden oluşur. 1. devre 2 yıllık genel eğitim dönemidir, bu devrede teorik olarak genel eğitim verilir ve bir uzmanlık dalı seçilmez. 2.devre yine 2 yıllık lisans ve ustalık dönemidir bu dönemde bir dal seçilir ya da teknik diplomalar alınabilir. 3. devre ise 1-6 yıl arası değişen uzmanlık ve doktora döneminden oluşur. Bu dönemde ise öğrenciler dallarına göre onları profesyonel hayatlarına hazırlayacak diplomalarını yaparlar ve eğitim sürelerine göre bir üst formasyona geçebilmek için her eğitim yılı sonunda sınava girerler. Master programların da özellikle mesleki amaçlı olanlarda formasyonların amacı mesleğe geçişi kolaylaştırmaktır.

Üniversitelere Giriş Koşulları: Üniversiteler; bakalorya, diplôme d’accès aux études universitaires (DAEU, veya “üniversite çalışmalarına kabul diploması) ya da bunlara eşdeğer bir yeterlilik belgesi sahibi öğrencileri kabul eder; tıp, dişçilik ve eczacılık alanları ve de IUT’ler hariç başka herhangi bir seçim prosedürü uygulanmaz. Büyük okullar olarak bilinen en prestijli yükseköğretim “okulları”na kabul, yapılan bir sınav sonucunda alınan başarıya göre gerçekleşir; öğrenciler bu sınava hazırlanmak için CGPE’ de iki yıl süren bir hazırlık eğitimi alırlar. Genel olarak, üniversite sektörü dışında yer alan oldukça büyük bir çeşitliliğe sahip kurumlara kabul süreci, katı seçim prosedürleri üzerine oturtulmuştur.

Ancak, 2002 Nisan ayından bu yana ve bir Avrupa Yüksek Öğretim Alanı geliştirmek için hazırlanan Bologna Süreci’nin uygulanma safhasına uygun olarak, Fransız yükseköğretiminin yapısını Avrupa 3-5-8 sistemine (bakalorya (lise bitirme) sınavını takip eden üç yıl, beş yıl ve sekiz yıl) veya lisans, mastır ve doktora anlamına gelen LMD sistemine aşamalı olarak uydurmaya yönelik bir bakış açısıyla bir dizi yönetmelik çıkarılmış ve yayınlanmıştır.

Dolayısıyla, yükseköğretimden sorumlu bakanlık, derslerini dönemler ve modüller halinde yeniden yapılandırmak ve bu sayede Avrupa Kredi Transfer Sistemi (ECTS)’ne uygun olarak öğrencilerin kredi toplamasını sağlamak amacıyla içerisinde bulundukları dört yıllık sözleşmelerini yenileme sürecinde üniversiteleri teşvik etmekte ve desteklemektedir. Genel olarak üç yıllık bir süre içinde 180 krediyi toplamayı başarabilen öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar; mastır derecesi alabilmek içinse 300 kredi toplamak gerekmektedir (lisans diplomasının ardından 120 krediye daha ihtiyaç vardır; bu da iki yıl daha eğitim görmek anlamına gelmektedir).

Fransız yüksek öğretim sistemin den bazı rakamlar: 230 000’i yabancı olmak üzere yaklaşık 200 0000 yüksek öğrenim öğrencisi.  90 üniversite. 200 Yüksek Okul : (Sınav, dosya ile) seçerek öğrenci alan ve özel diplomalar veren uzmanlaşmış öğretim kurumları (Mühendislik, işletme, ticaret, mimarlık veterinerlik,vb. okulları).

Fransız yüksek öğretim sistemin de dönemler ve diplomalar: « Başlor » : Fransızca « Bachelor », Anglo-sakson ülkelerde dünya çapında geçerliliği bulunan lisans dengi bir düzey.  « Diplôme Universitaire de Technologie » (DUT) : Üniversite Teknoloji Diploması « Lisans » : 3 yıllık üniversite öğreniminden sonra.  « Mastır » (Araştırma ya da Mesleki) : Lisanstan sonra 2 yıl.  « Doktora » : Araştırma mastır’ından sonra 3 - 4 yıl. « Mühendis » : 2 Yıl hazırlık + 3 yıl mühendislik okulu.  Özel diplomalar (veterinerlik, mimarlık, tıp) : 6 Yıl.

1.sınıf LICENCE 1 2.sınıf LICENCE 2 3.sınıf LICENCE 3 4.sınıf MASTER 1 5.sınıf MASTER 2 Fransa’da üniversite eğitimi 3 + 2 yıl sürüyor. Istisnalar : Mühendislik 5 yıl Eczacılık 5 yıl (en az) Mimarlık 6 yıl Diş hekimliği 6 yıl (en az) Tıp 9 yıl (en az)

Bakalorya, orta öğrenimi bitirme imtihanı ya da üniversitelerin verdiği en aşağı akademik paye. Avrupa ve Amerika'daki bazı yüksek okullarda, bitirme imtihanını vermeden yapılan bazı imtihanlara bakalorya denmektedir. Bu üniversitelerin bazı fakültelerinde çeşitli imtihanlarda başarı kazanan öğrencilere, başarı kazandığı dersle ilgili akademik payeler verilmektedir. Türkiye'de ilk defa 1867 yılında kurulan Galatasaray Lisesi'nde uygulanmıştır. İkinci Meşrutiyet devrinde, liselerle denk olan o zamanki idadileri bitirenlerin yüksek okullara ve üniversitelere girmeleri, bakalorya denilen imtihanı vermeleri ile mümkün olmuştur. http://tr.wikipedia.org/wiki/Bakalorya

kaynakça Sağlam,M(1999). Avrupa Ülkelerinde Eğitim Sistemi, Anadolu üniversitesi Yayınları, Eskişehir Eurydice, Avrupa Eğitim Bilgi Ağı(http://www.eurydice.org). http://tr.wikipedia.org/wiki/Bakalorya

HAZIRLAYAN: Naile OKUMUŞ 080645014 İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN