European Credit Transfer System (ECTS)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS) Bilgilendirme Toplantisi HOŞGELDİNİZ.
Advertisements

1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
Bilgi Paketi Çalışmaları
Bilkent Üniversitesi Bölüm Müfredatları Yerine Ders Alma Kuralları -
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi
Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN 26 Eylül 2011 DEÜ Mühendislik Fakültesi
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
BOLOGNA UZMANLARI TOPLANTISI 07 Temmuz KAPSAM  Akademik Tanıma  Tanıma Araçları  Hayatboyu Öğrenme  Sorunlar  Yapılması Önerilenler.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
European Credit Transfer System ECTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi)
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI.
ECTS /DS ÇALIŞMALARI ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2011 – 2012 ÖĞRETİM YILI GATA SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ.
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
KAFKAS ÜNİVERSİTESİ TANINIRLIK ve REKABET İÇİN BOLOGNA SÜRECİ: KAFKAS ÜNİVERSİTESİ KAFKAS ÜNİVERSİTESİ DIŞ İLİŞKİLER BİRİMİ 28 Mart 2012 Rektörlük Senato.
ERASMUS TANINMA TOPLANTISI Okt.Tuba A. AKMAN Okt.Ceyda POLATEL Okt.Fatma DEMİRCİ.
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
BEK ÜYELERİNİ BOLOGNA SÜRECİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI Prof. Dr. Buket Akkoyunlu Doç. Dr. Sibel Aksu Yıldırım H.Ü. AB OFİSİ – ECTS Koordinatörü.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Tanınma. Erasmus Öğrencisinin gitmeden önce yapması gerekenler – “Öğrenim sözleşmesi/anlaşması” (Learning Agreement) DİKKAT: Öğrenim Sözleşmesi karşı.
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
DERS BİLGİ PAKETİ dbp.erciyes.edu.tr.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
ERASMUS HAZIRLIK VE DESTEK PROGRAMI MART 2017
AKTS Hesaplaması.
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
T.C. Yükseköğretim Kurulu
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

European Credit Transfer System (ECTS) Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) Prof. Dr. Tangül MÜDOK İstanbul Medipol Üniversitesi Bologna Eşgüdüm Süreci Hizmetiçi Eğitim Seminerleri

AKTS Nedir? AKTS Sisteminin Özellikleri AKTS Kredisi Nedir ? AKTS Notlandırma Sistemi Örnek AKTS hesabı

AKTS Neden Gereklidir FARKLILIKLAR Ortaöğretim süresi, türü, kapsamı MYO benzer kısa süreli yükseköğretim kurumlarının mevcut olması Yükseköğretime giriş sistemlerindeki farklılıklar Programlardaki farklılıklar Akademik takvim, derslerin nitelikleri ve değerlendirme yöntemleri Eğitim programlarının yapısı, süresi, ve verilen diplomaların türleri arasındaki farklılıklar Ülkelerin yükseköğretim sistemlerindeki yapısal farklılıklar

(European Credit Transfer System –ECTS) Öğrencilerin yabancı üniversitelerde almış oldukları eğitimlerin, kendi ülkelerindeki yükseköğretim kurumları tarafından tanınması ile ilgili sorunlara çözüm getirmek üzere Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) (European Credit Transfer System –ECTS) geliştirilmiştir.

Öğrenci merkezli ve iş-yüküne dayalı bir sistemdir Öğrencinin bireysel farklılıklarını dikkate alır birbirlerinden ayrılamaz öğelerdir. AKTS kredisi Öğrenme ve öğretme yöntemleri değerlendirme teknikleri Öğrenme çıktıları

AKTS Nedir? Öğrencilerin yurt dışından aldıkları ve başarılı oldukları ders kredilerinin bir yükseköğretim kurumundan diğerine sorunsuz transfer edilmelerini sağlayan bir sistemdir. Akademik tanınma için AB ülkeleri tarafından gerçekleştirilen ortak bir dildir. Akademik tanınmanın düzenlenmesi için, çalışma programlarının şeffaflığı ve öğrenci başarısı üzerine temellendirilmiş iyi uygulama kuralları sağlar. Kendi başına akademik programların içeriği, yapısı ya da eşdeğerini düzenlemez, çünkü bunlar üniversitelerin kendi programlarını ve müfredatlarını oluştururken belirlemeleri gereken kalite konularıdır.

AKTS Kredisi Hedeflenen öğrenme çıktılarına ulaşabilmek amacıyla … her bir dersin tamamlanması için gerekli öğrenci iş yükünü gösteren sayısal değerdir.

bir akademik yılın tam zamanlı Bir dersin, bir akademik yılın tam zamanlı olarak tamamlanması için gereken toplam çalışma yükünün ne kadarlık bir bölümünü kapsadığının bir göstergesidir. AKTS KREDİSİ

Öğrenci iş yükü = Günde 7 saat İşçi için iş yükü = Günde 8 saat 5 gün X 7saat = 30 saat/hafta = 1 AKTS 1 akademik yıl = 35 hafta 30s X 35h. = 1050 saat çalıştırıyoruz [sabah 3 s + öğlen sonrası 4s.= 7 saat ders] AKADEMİK YIL 52 HAFTA OLABİLİRMİ ???

Planlanan bütün öğretim ve değerlendirme etkinliklerini içerir AKTS KREDİSİ Öğrenci iş yükü Planlanan bütün öğretim ve değerlendirme etkinliklerini içerir

1 yarıyıllık eğitim 30 AKTS kredisi 3 yarıyıllık programlar 90 AKTS kredisi 3 yıllık programlar 180 AKTS kredisi 4 yıllık programlar 240 AKTS kredisi

Zorunlu ve seçmeli derslerin tümüne AKTS kredisi verilmelidir Zorunlu ve seçmeli derslerin tümüne AKTS kredisi verilmelidir. Yerel sistemde kredisiz görünen dersler de buna dahildir. İzlenen programdan mezun olabilmek için alınması zorunlu olan tez çalışması, proje çalışması veya staj gibi çalışmalara da AKTS kredisi verilmelidir. AKTS kredisi hiçbir şekilde dersin düzeyini belirtmez ve zorluk derecesi ile AKTS kredi miktarı arasında da bir ilişki yoktur. Krediler statü veya prestije bağlı değildir. Öğretim üyesinin prestiji veya dersin statüsü kredileri belirlemekte kullanılamaz.

Öğrenci hareketliliğini kolaylaştırmak Öğrencilerin yurtdışında gördükleri eğitimlerinin kendi ülkelerinde tanınmasını garanti altına almak AKTS’nin AMACI

İŞ YÜKÜNE NELER DAHİLDİR ? NASIL HESAPLANIR ? ! ! ! ! Bireysel çalışmalar Sözlü sunum Ödevler Uygulama (Lab. Atölye) Projeler Sınavlar Alan çalışmaları Seminerler Teorik (ders saati) Öğrenci iş yükü

İŞ YÜKÜNÜ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Seçilen öğrenme - öğretme yöntemleri Hedeflenen öğrenme çıktıları Seçilen ölçme/değerlendirme teknikleri Ders programının yapısı ve tutarlılığı (dersler arasındaki tutarlılık, derslerin yeri vb.) Öğrencinin yeteneği ve çabası Öğrenim süresi

Tanınma Hareketlilik Ortak Dereceler Yeterlilikler Öğrenme Çıktıları İş Yükü AKTS

AKTS Kredisinin Hesaplanması: AB bir öğrencinin, öğrencinin tam zamanlı görevinin öğrencilik yapmak olduğunu göz önüne alarak, bir öğrenci tam zamanlı bir işçi gibi düşünülürse haftada toplam 30 saat çalışması gerektiğini öne sürerek 1 AKTS’ninin saat bazında karşılığını hesaplamaya çalışmıştır. Bir öğrencinin derslerinde başarılı olması için ders başına haftada ortalama 5 saat çalışacağı düşüncesi ile hesap yapalım.

A--Dersi için AKTS: Haftada 3 saatlik bir ders: 10 ödev veriliyor 2 ara sınav var Öğrencinin kendi kendine çalışma saati: haftada ortalama 3 saat olarak belirlenmiştir: (14 hafta ders) x (3 saat) = 42 saat / öğrencinin derste geçirdiği zaman) (10 ödev) x (3 saat) = 30 öğrencinin ödevleri çözmek için harcadığı zaman (2 ara sınav)x(3 saat) = 6 sınavda geçirilen zaman = 30 saat kendi kendine evinde, kütüphanede vb. çalıştığı zaman. Toplam= 118 saat 1-AKTS= 30 saat Bu dersin AKTS kredisi böylesi: (118 saat / 30 AKTS) = 3.9  4-ECTS olarak hesaplanabilir.

Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinliklerin Türü AKTS Kredilerinin Hesaplanması için Tahmini Öğrenci İşyükü Hesaplama Çizelgesi   Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Kredisi Haftalar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 TOPLAM Haftalık Ders Saati Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (Saat) Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinliklerin Türü AKTS Kredisi

MODÜL,, PDE PRATİK,, LAB. EV ÖDEVİ

1 yarıyıllık eğitim 30 AKTS kredisi 3 yarıyıllık programlar 90 AKTS kredisi 3 yıllık programlar 180 AKTS kredisi 4 yıllık programlar 240 AKTS kredisi

Tavsiyeler 1. Üniversitede okutulan zorunlu ve seçmeli ortak derslere aynı AKTS kredisi verilmesi HTR301/302 2 AKTS kredisi TKL201/202 2 AKTS Kredisi HUM101/102 3 AKTS Kredisi

Tavsiyeler 2. Bölümlerin veya fakültelerin birbirine verdiği derslere (servis dersi) aynı AKTS kredisi verilmesi 3. Yine bazı servis derslerine mümkün mertebe aynı AKTS kredisi verilmesi ve bu derslerin kredilerinin kendi fakülte/bölüm kurulları/öğretim elemanları tarafından belirlenmesi

Tavsiyeler 4. Aynı içerikteki derslere kodu ve adı farklı olsa dahi aynı AKTS kredisi verilmeye çalışılması 5. Stajlara ve tüm kredisiz derslere AKTS kredisi verilmesi Meslek Stajı (Industrial Training, Summer practice) 6. Bitirme çalışmasına verilecek kredilerin bölümlerin kendileri tarafından belirlenmesi

Tavsiyeler 7. Buçuklu kredi verilmemesi 8. 1 akademik yılın 60 AKTS, 1 yarıyılın 30 AKTS kredisine karşılık gelmesi ancak ancak bazı hallerde yarıyıl bazında salınım esnekliğinden yararlanılması 9. Programlarda seçmeli derslerin tek tek isimleriyle önemler içine yerleştirilmemesi, seçmeli havuzlarında gösterilmesi 10. Bir dersin AKTS kredisinin, o dersin yerel kredisinin altında olmaması