ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Şimdi Düşünme Zamanı Projesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

TÜBİTAK BİLİM FUARLARI
KÜÇÜK HAYALLER BÜYÜK PROJELER- 2014
KOMİSYONLARIN KURULMASI
Amaç Yeni yetişen nesillerde vergi bilincini oluşturmak ve belge alma alışkanlığını kazandırmak amacıyla Gelir İdaresi Başkanlığımızca "Ülkemi Seviyorum.
Konu: Ordu İli Genelindeki Anaokulları, İlkokullar, Ortaokullar ve Ortaöğretim Okulları arası “Bir Kitap da Sen Anlat” yarışması. Amaç: Türk Milli Eğitiminin.
AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2012
“ PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA-OUR SHARED EUROPE” PROJE YARIŞMASI.
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
/ gelişimin adresi… ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2011 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ
UNCCD COP HAZIRLIK TOPLANTISI 8 Eylül New York Toplantısı 20 Eylül 2011 Salı günü New York’ta Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’nda “Sürdürülebilir.
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
UMEDER’İN KURULUŞU Kuruluş çalışmaları yaklaşık 4 ay süren derneğimiz, Ankara Valiliği’nin tarihli oluru ile resmen kurulmuştur. Ulaştırma Bakanlığı’mızın,
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
TMMOB TEKSTİL MÜHENDİSLERİ ODASI DENİZLİ ŞUBESİ X
Farabi Değişim Programı Tanıtım Toplantısı Öğrenci Değişimi Prof. Dr. Ş aban ÇALI Ş ’ın tarihli sunumundan alınmı ş tır.
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
EGE ÜNİVERSİTESİ «TPE BİLGİ VE DOKÜMANTASYON BİRİMİ» PATENT BİLGİ VE DOKÜMANTASYON MERKEZLERİNİN (PATLIB) YENİDEN YAPILANDIRILMASI PİLOT PROJESİ.
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
YILI MUŞ B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ NDE TANILAMA VE YERLEŞT İ RME SÜREC İ NDE İ ŞLEM BASAMAKLARI.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
Kafkas Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma Ve Uygulama Merkez Müdürlüğü Faaliyetleri Kafkas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğr.Gör.Neriman.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
İlimizde Faaliyette Bulunan ve Faaliyeti Sona Eren Dernek Durumu 2011 YILI ARALIK 2012 YILI (MART) TOPLAM Yeni Kurulan Dernek Sayısı Merkez Yeni.
DÖNEMİ ERASMUS YOĞUN DİL KURSLARI (EYDK) ERASMUS INTENSIVE LANGUAGE COURSES (EILC) Seval BOZ Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi
ALTINYILDIZ İLKOKULU DEĞERLER YÜRÜTME KOMİSYONU
“BESLENME DOSTU OKULLAR” PROJESİ
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
T.C. ADANA VALİLİĞİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 28 – 29 KASIM 2013 TARİHİNDE YAPILACAK TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
2012 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
2. TÜRK DÜNYASI BİLİM OLİMPİYATI ARALIK ESKİŞEHİR
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
TEKNİK DESTEK PROGRAMI
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Şimdi Düşünme Zamanı Projesi ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI - 2013 ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Şimdi Düşünme Zamanı Projesi İL YÜRÜTME KOMİSYONU KOMİSYON ÜYELERİ Oğuz KAYA – İl Eğitim Denetmenleri Başkan Yardımcısı Hediye TİTİZ – İl Milli Eğitim Şube Müdürü Can SERDAR – İl Teknoloji ve Tasarım Formatörü Mahmut DALKIRAN – İl Teknoloji ve Tasarım Formatörü Güllü YILMAZ BAKIR – İl Teknoloji ve Tasarım Formatörü Mart 2013 - ADANA

İLETİŞİM BİLGİLERİ Hediye TİTİZ e-posta : hediyetitiz@hotmail.com Telefon : 0 505 681 25 75 Güllü YILMAZ BAKIR e-posta : gulyilmazbakir@hotmail.com Telefon : 0 505 539 63 38 Mart 2013 - ADANA

İLETİŞİM BİLGİLERİ Can SERDAR e-posta : canserdar@tvted.org.tr Telefon : 0 551 207 70 79 Mahmut DALKIRAN e-posta : mahmutdalkiran@tvted.org.tr Telefon : 0 532 224 16 25 Mart 2013 - ADANA

Şimdi Düşünme Zamanı Projesi Nedir? “Şimdi Düşünme Zamanı” 6-7-8. sınıf öğrencilerine “Teknoloji ve Tasarım Dersi” çalışmalarını tanıtmaları için düzenlenen bir sergidir. 2011 yılından beri “Ulusal Sergi” olarak düzenlenmekte olup bu yapısı ile İlköğretim çağı öğrencilerinin çalışmalarını sergiledikleri ilk Ulusal Sergi özelliğini taşımaktadır. Mart 2013 - ADANA

Projenin Tarihçesi 2008, 2009 ve 2010 yıllarında sadece Ankara ili olarak bölgesel düzenlenmiş, diğer şehirlerden gönderilen bir kısım çalışma dahil edilebilmiştir. 2011 ve 2012 yıllarında ise 81 ilimizin katılımı ile ulusal düzeye taşınmış ve 2013 yılında da Ulusal düzeyde katılım sağlanarak 24-25 Mayıs tarihlerinde ANKAMALL’ DA düzenlenecektir. Mart 2013 - ADANA

Projenin Yerel Tarihçesi İlimizden, 2011 yılında 200 Öğrenci çalışması başvuru yapmış, 2012 yılında ise bu başvuru sayısı 163’e düşmüştür. Her iki rakamda, il geneli performans göstergesi olarak il kapasitesinden çok uzaktır. Mart 2013 - ADANA

Şimdi Düşünme Zamanı 2013 - Adana Şimdi Düşünme Zamanı Projesi, şu anda Uluslar arası bir statü kazanmak üzere protokol yenileme aşamasındadır. Avrupa Patent Ofisi tarafından finanse edilen yegane eğitim projesi olduğundan Ankara’ya alternatif olarak İlimizin öne çıkarılması çok önemlidir. Bu yıl yapılacak her çalışma hem dersimizin gerekliliği hem de dersimizle ilgili çalışmalarda Adana seçeneğinin var oluşu için dönüm noktasıdır. Mart 2013 - ADANA

Şimdi Düşünme Zamanı 2013 - Adana Yerel Sergide; TPE, TÜBİTAK, Meslek Odaları, Üniversiteler, AR-GE Merkezleri, Kamu Kurum ve Kuruluşları, Yerel ve Ulusal Basın davetli olarak katılım göstereceklerdir. Katılımcı öğrenci ve öğretmenlere; katılım sertifikaları, v.b. Belgeler düzenlenecektir. Katılımcı öğrencilere imkanlar oluşursa T-shirt, şapka, yaka kartı v.b. Temin edilmeye çalışılmaktadır. Mart 2013 - ADANA

Şimdi Düşünme Zamanı 2013 - Adana Ulusal Sergiye kaynaklık etmesi ve İlimiz Performans Göstergesini somut olarak görebilmemiz açısından “Şimdi Düşünme Zamanı 2013 – Adana” yerel sergisinin düzenlenmesi gerekmektedir. İl Milli Eğitim Müdürümüzün destekleri ile ilk kez Adana’da ve hatta Türkiye’de bu çapta bir yerel sergi düzenlenmesi fırsatı doğmuştur. Mart 2013 - ADANA

Şimdi Düşünme Zamanı 2013 - Adana İlimizde resmi okullarda görevli 487 Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni bulunmaktadır. İlimizde özel okullarda görevli Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni sayısının 13 olduğu varsayılarak; Toplamda 500 Teknoloji ve Tasarım Öğretmenimiz ilimizde görev yapmaktadır. Mart 2013 - ADANA

Şimdi Düşünme Zamanı 2013 - Adana 500 Teknoloji ve Tasarım Öğretmenimizin ders verdiği öğrenci sayısını 10 şube 20 öğrenci ortalaması ile ele alırsak 100 bin öğrenciye hitap ettiğimiz görülmektedir. 100 bin öğrencinin 3 kuşakta 1’er çalışma yaptığı gerçeği ile karşımıza 300 bin çalışmalık bir havuz çıkmaktadır. Reel gerçekliklerin etkisi ile hedefimiz, bu havuzdan 30 bin çalışmayı TPE havuzuna aktarabilmektir. Mart 2013 - ADANA

Şimdi Düşünme Zamanı 2013 - Adana Olması gereken öğrenci çalışması sayısının %10’u ile Adana, TPE Teknoloji ve Tasarım Portalında tüm iller arasında 1. sıraya yükselecektir. TPE Web sistemine bu çalışmaların yüklenmesi için tüm okullarımıza çağrı yapılıp gereğini yapmaları ve gönderilen çalışmalar ile ilgili bir CD hazırlanarak tarafımıza iletilmesi sağlanmalıdır. Mart 2013 - ADANA

Şimdi Düşünme Zamanı 2013 - Adana İlimiz genelinde etkin katılımı sağlayabilmek için; Yerel Sergi İl ve Bölge Düzenleme Kurullarının kurulması, Düzenleme Kurullarının okul ziyaretleri, Okullarının katılımının sağlanması noktasında resmi yazıların tüm okullara gönderilmesi, Gibi öğretmen ve idarecileri ilgili organizasyonu “sahiplenme” noktasına götürebilecek stratejiler üretilerek hayata geçirilmelidir. Mart 2013 - ADANA

Şimdi Düşünme Zamanı 2013 - Adana Yerel Sergi için ilimizde ki AVM’ler konsept açısından uygun görünmektedir. Optimum AVM M1 TEPE AVM AVM’lere alternatif olarak ise Adana HİLTONSA salonları konsept olarak iyi bir seçenek olarak görünmektedir. Mart 2013 - ADANA

Şimdi Düşünme Zamanı 2013 - Adana Ulusal Sergide Adana’yı temsil edecek 2 adet öğrenci çalışmasının 1-5 Mayıs 2013 tarihleri arasında Bakanlığa ve TPE’ye bildirilmesi/ulaştırılması gerektiğinden Yerel Sergi’nin; 1 Mayıs – 5 Mayıs 2013 tarihlerinden önce düzenlenip seçimlerin yapılması, Veya önce seçimlerin yapılıp serginin 24-25 Mayıs 2013 Ulusal Sergiden önce düzenlenmesi Gibi seçenekler tartışılmalıdır. Mart 2013 - ADANA

Şimdi Düşünme Zamanı 2013 - Adana Öneri: Yerel Sergi’nin 1 – 5 Mayıs tarihinin içerisinde 3-4 Mayıs tarihlerinde düzenlenmesi, Yerel Sergi’nin 26-27 Nisan tarihlerinde düzenlenmesi Ulusal Sergiye gidecek çalışmaların burada karar verilerek seçilmesi Yerel Sergi’ye heyecan katabilecek bir unsur gibi görünmekle önümüzde ki kısıtlı süre yoğun bir çalışma dönemini doğurmaktadır. Mart 2013 - ADANA

Ulusal Serginin Düzenlenmesi Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Sayın Nihat ERGÜN Bey’in isteği ile ULUSAL özellik kazanan sergi, Türk Patent Enstitüsü ve Avrupa Patent Ofisi tarafından desteklenerek finanse edilmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ile Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı sergiye destek olmaktadırlar. Mart 2013 - ADANA

Çalışmalar Nasıl Belirlenecek? Şimdi Düşünme Zamanı Ulusal Sergisi’ne Teknoloji ve Tasarım Dersi öğrenci çalışmaları arasından il komisyonlarınca kontenjan dahilinde seçilen eserler; Eser sahibi öğrenciler ve İl Teknoloji ve Tasarım Formatörü eşliğinde masrafları TPE tarafından karşılanmak üzere Ankara’ya davet edilmektedirler. Adana iline ayrılan kontenjan “2” dir. Yani Komisyonumuz gelen başvurular arasından 2 öğrenci çalışmasını Ulusal Sergiye gitmek üzere seçerek ilgili birimlere bildirecektir. Burada seçilecek 2 çalışmadan 1 tanesi mutlaka “Yapım Kuşağı” çalışması olmalıdır. Mart 2013 - ADANA

Etkinlik Değerlendirme Kriterleri – Düzen Kuşağı A. Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan ürünün değerlendirmeye alınabilmesi için şu özelliklere sahip olması gerekir: 1. Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı (üç boyutlu), dengede durabilmeli (ürün başka bir yere taşındığında formu bozulmayacak şekilde olmalı), çoğalmaya imkân vermeli (farklı yönlerde istenildiği kadar çoğalabilmeli) ve tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır. Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır. Düzene gitmede kullanılan geometrik biçim orijinal formunu korumalı, şekil değişikliğine (biçimde bozulma) uğramamalıdır. Mart 2013 - ADANA

Etkinlik Değerlendirme Kriterleri – Düzen Kuşağı 2. Ortaya çıkacak düzen, arama ve deneme çalışmalarının sonucunda kendiliğinden ortaya çıkmalıdır. Örneğin; öğrenci çalışmasına takı, ağaç, çiçek, ev eşyaları vb. yapacağım diyerek başlamamalı ve sonucu bunlara benzer ürünler olan çalışmalar kabul edilmemelidir. 3. Çalışmasının kısa bir özeti ve ortaya çıkan düzenle ilgili görüş ve önerileri içeren ayrı bir açıklamaya yer verilmelidir. 4. Değerlendirmeye alınan etkinliklere ait fotoğraflar; kullanılan birim(ler), çoğalabilir birim ve düzeni en iyi ifade eden ayrı ayrı fotoğraflardan oluşmalıdır. Mart 2013 - ADANA

Etkinlik Değerlendirme Kriterleri – Düzen Kuşağı Ayrıca her sınıf seviyesinde; • 6. Sınıf: Çalışma hazır birimlerden oluşmalıdır. a. Tekrarlayan birimler (çoğalabilir birim), hazır birimin kendisi ya da hazır birimlerin kullanılmasıyla elde edilmiş olmalıdır. b. Düzen (ürün) karar verilen çoğalabilir birimlerin tekrar etmesiyle oluşmalıdır. Çoğalabilir birim özdeş ve anlaşılabilir olmalıdır. Mart 2013 - ADANA

Etkinlik Değerlendirme Kriterleri – Düzen Kuşağı Ayrıca her sınıf seviyesinde; • 7. sınıf Değişkenliği olmayan geometrik biçim(ler)den oluşmalıdır. Öğrenci diğer geometrik biçimlerde kullanmış olabilir, düzen diğer şartları taşıyorsa kabul edilebilir. a. Kullanılan geometrik biçim(ler) çoğalabilir birimler elde edilmiş olmalıdır. b. Düzen (ürün) karar verilen çoğalabilir birimlerin tekrar etmesiyle oluşmalıdır. Çoğalabilir birim özdeş ve düzen içindeki tekrarı anlaşılabilir olmalıdır. c. Öğrenciler farklı renk ve oranlarda geometrik biçimler kullanabilirler. Mart 2013 - ADANA

Etkinlik Değerlendirme Kriterleri – Düzen Kuşağı Ayrıca her sınıf seviyesinde; • 8. Sınıf Değişkenliği olmayan geometrik biçim(ler)den oluşmalıdır. Öğrenci diğer geometrik biçimlerde kullanmış olabilir, düzen diğer şartları taşıyorsa kabul edilebilir. a. Kullanılan geometrik biçim(ler) çoğalabilir birimler elde edilmiş olmalıdır. b. Düzen (ürün) karar verilen çoğalabilir birimlerin tekrar etmesiyle oluşmalıdır. Çoğalabilir birim özdeş ve düzen içindeki tekrarı anlaşılabilir olmalıdır. c. Öğrenciler farklı renk ve oranlarda geometrik biçimler, çoğalabilir birimler elde etmiş olmalıdır. d. Düzende renk, oran ve yön kavramı açık ve anlaşılır olmalıdır. Mart 2013 - ADANA

Etkinlik Değerlendirme Kriterleri – Kurgu Kuşağı B. Kurgu kuşağı etkinlikleri için gönderilen çalışmanın değerlendirmeye alınabilmesi için şu özelliklere sahip olması gerekir: 1. Düşünceden çözüme kadar geçen sürecin kısa bir özeti olmalıdır. Çalışmanın çıkışındaki merak ve hayali, bunun arkasında yatan sorun ve ihtiyacı, bulmuş olduğu çözümün ne olduğu kısaca anlatılmalıdır. 2. Çalışmanın ilk hali, son hali vb. süreçleri ifade eden en az üç fotoğraf olmalıdır. 3. Ürünün tanıtımı; çalışma şekli, sağladığı kolaylık vb açıklama ile ürün hakkındaki görüş ve önerilerin kısa özeti yer almalıdır. Mart 2013 - ADANA

Etkinlik Değerlendirme Kriterleri – Kurgu Kuşağı Ayrıca her sınıf seviyesinde; • 6. Sınıfta a. Ortaya çıkan çalışma başkaları tarafından anlaşılır olmalı, çizim fazla detaylandırılmamış olabilir ancak ürünü oluşturan parçaların adı, görevi ve çizilerek anlatılamayan hususlar yazılarak açıklanmış olmalıdır. Mart 2013 - ADANA

Etkinlik Değerlendirme Kriterleri – Kurgu Kuşağı Ayrıca her sınıf seviyesinde; • 7. Sınıfta a. Ortaya çıkan çalışma başkaları tarafından anlaşılır olmalı, ürün ve ürünü oluşturan parçalar ve birbiriyle ilişkisi açık ve detaylandırılmış olmalıdır. b. Çizim 6. sınıflara göre daha çok detaylandırılmalı. Çalışmanın 6. sınıfta yapılan çalışmadan farkı açıkça anlatılmış olmalıdır. c. Çizerek anlatılmayan hususlar yazılarak açıklanmış olabilir. • 8. Sınıfta a. Ortaya çıkan çalışma patent alma kaygısıyla çizilmiş olmalıdır. Çalışma patent almak için gerekli çizim şartlarını taşımalı. Açık ve anlaşılır nitelikte çizilmiş ve detaylandırılmış olmalıdır. Mart 2013 - ADANA

Etkinlik Değerlendirme Kriterleri – Yapım Kuşağı C. Yapım kuşağı etkinlikleri için gönderilen çalışmanın değerlendirmeye alınabilmesi için şu özelliklere sahip olması gerekir. • 6 ve 7. sınıf etkinlikleri için; 1. Sorun ve ihtiyaçtan çözüme ve değerlendirmeye kadar geçen sürecin kısa bir özeti olmalıdır. Çalışmanın çıkışındaki sorun ve ihtiyaç, çözüm, çözümün hayata geçirilmesinde yaşanan deneyim, değerlendirmeler ve öneriler kısaca anlatılmalıdır. Mart 2013 - ADANA

Etkinlik Değerlendirme Kriterleri – Yapım Kuşağı 7. Sınıf Etkinlikleri için; 2. Ürünün ortaya çıkış aşamalarını anlatan fotoğraflar; ürünün çizimi/planlaması, yapılma aşaması ve ürünün son halini/ürünün çalışma halini ifade eden en az 3 fotoğraf olmalı. Fotoğraflar ürünün elde ediliş sürecini net bir şekilde ifade etmelidir. Çalışmada ürünün kendisi, model veya maketi elde edilmiş olabilir. 3. Ürünü tanıtan; çalışma şekli, sağladığı kolaylık vb. bilgilerin kısa bir açıklamasına yer verilmelidir. Mart 2013 - ADANA

Etkinlik Değerlendirme Kriterleri – Yapım Kuşağı • 8. Sınıf etkinlikleri için; 1. Bir ürünün pazarlanabilir hale getirme sürecinin kısa bir özeti olmalıdır. Çalışmanın çıkışındaki sorun ve ihtiyaç, gerekçe, çözüm için öneri, çözümün hayata geçirilmesinde yaşanan deneyim, değerlendirmeler ve öneriler kısaca anlatılmalıdır. 2. Ürünün ortaya çıkış aşamalarını anlatan fotoğraflar; hazırlanan marka, logo, slogan, yapılan ambalajın resmi ayrı ayrı yer almalı. Ayrıca ortaya çıkan son çalışmanın resmine (gerçekleştirilen çalışmada ürünün pazarlanış şeklini ifade eden son fotoğraflar) yer verilmiş olmalıdır. 3. Ürün tanıtımı için seçilen reklamının kısa açıklaması, senaryo, varsa çekim fotoğraflarına yer verilmelidir. Mart 2013 - ADANA

ULUSAL SERGİ SÜREÇ TAKVİMİ İl Yürütme Komisyonu belirlenmesi ve ilgili mail adreslerine bildirilmesi. – 01.03.2013 (TAMAMLANDI) İl Yürütme Komisyonu Çalışmaları, İl genelinde ki resmi ve özel 6-7-8. sınıf öğrencisi bulunan kurumlara duyuru yapılması, sergiye katılmak üzere başvuran etkinliklerin toplanarak değerlendirilmesi, seçilen etkinliklerin CD ve Mail yoluyla ilgili adreslere iletilmesi. – 05.05.2013 (01.03.2013 Tarihi itibari ile süreç başlamıştır.) Seçilen etkinliklerin sahibi 2 öğrenci ile İl Teknoloji ve Tasarım Formatörü’nün 24-25 Mayıs 2013 tarihinde düzenlenecek olan Ulusal Sergiye katılımı. Mart 2013 - ADANA

YEREL SERGİ SÜREÇ TAKVİMİ İl Yürütme Komisyonu belirlenmesi ve ilgili mail adreslerine bildirilmesi. – 01.03.2013 (TAMAMLANDI) İl Düzenleme Kurulu ile Bölge Düzenleme Kurullarının kurulması, ilgili görevlendirmelerin ve duyuruların yapılması. – 08.03.2013 (TAMAMLANDI) İlimizde 6-7-8. sınıf öğrencisi bulunan tüm resmi ve özel kurumlara Ulusal ve Yerel Sergi duyurusunun yapılması, resmi yazıların okullara gönderilmesi, v.b. – 13.03.2013 (TAMAMLANDI) Mart 2013 - ADANA

YEREL SERGİ SÜREÇ TAKVİMİ 4. Düzenleme Kurullarının okul ziyaretleri, okullarda sergiye katılacak eserlerin hazırlıkları her Teknoloji ve Tasarım Öğretmeninin sergi için en az 2 adet öğrenci projesini bölge düzenleme kurullarına teslimi, Bakanlık için hazırlanan rapora destek amaçlı 60 öğrenci çalışmasını TPE sitesine yüklemesi/bunları aynı zamanda CD’ye kaydedip raporlaması v.b. – 01.04.2013/17.04.2013 (?) 5. Yerel Sergi yer, tarih, davetiye,basın bildirisi,afiş v.b. Organizasyon süreci – 06.03.2013 ile 17.04.2013 arası (?) 6. Yerel Sergi’nin düzenlenmesi ve Ulusal Sergiye katılacak etkinliklerin seçimi – 26-27.04.2013 veya 03-04.05.2013 (?) Mart 2013 - ADANA

YEREL SERGİ İÇERİĞİ Ortalama 200 Teknoloji ve Tasarım Dersi öğrenci etkinliğinin sergilenmesi düşünülmektedir. Ancak sergi organizasyonunun gerçekleşeceği yerin kapasitesi ve imkanlarının mümkün kıldığı sayıda etkinliğe yer verilebilecektir. Toplamda sizlerden gelen öğrenci etkinliklerinden tümünün sergilenmesi için imkanları zorlamaktayız ancak AVM’lerin organizasyon kapasitelerini dikkate alarak seçim yapmak durumunda kalacağız. Yerel Sergiye katılacak eserlerin seçiminde doğal olarak “Etkinlik Değerlendirme Kriterleri” kullanılacaktır. Mart 2013 - ADANA

YEREL SERGİ İÇERİĞİ Yüreğir-Sarıçam İlçeleri; TOKİ Köprülü Ortaokulu, Çukurova-Pozantı-Karaisalı İlçeleri; Nigahi Soykan İlkokulu, Seyhan İlçesi; 23 Nisan İmam Hatip Ortaokulu, Kozan-İmamoğlu-Aladağ-Tufanbeyli-Saimbeyli-Feke İlçeleri; Kozan 2 Haziran Ortaokulu, Ceyhan-Yumurtalık-Karataş İlçeleri; Ceyhan Yaltır Kardeşler Ortaokulu Yukarıda adı geçen ilçelerde görev yapan öğretmenler belirlenen merkezlerde 17-18-19 Nisan tarihlerinde sergi için “2” adet proje’nin ve hazırlayacakları CD’lerin teslim-sunum işlemlerini yapacaklardır. Mart 2013 - ADANA

YEREL SERGİ İÇERİĞİ Yerel Sergi’ye sergilenmek üzere “Bölge Düzenleme Kurulları” tarafından seçilen öğrenci etkinlikleri için hazırlanacak SUNUM POSTERLERİ’NDE “TÜBİTAK BİLİM FUARI SUNUM POSTERİ” standartları benimsenecektir. Bu posterlerin nasıl hazırlanacağı, ölçüleri, v.b. Bilgiler 19 Nisan tarihinde sergilenmeye hak kazanan etkinliklerin danışman öğretmenlerine mail yoluyla iletilecektir. Genel bilgi olarak TÜBİTAK BİLİM FUARLARI sunumuna bakabileceğiniz gibi www.bilimiz.org sitesinden de yararlanabilirsiniz. Mart 2013 - ADANA

ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI - 2013 ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Şimdi Düşünme Zamanı Projesi Dinlediğiniz için teşekkür ederiz… sdz01@hotmail.com Hayat karşınıza çoktan seçmeli soru(N)lar çıkarmaz… C.S. Mart 2013 - ADANA