TKHK Bursa Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

Edirne Bölge Müdürlüğü
Online İletişim Eğitimi
HASTANE HİZMET KALİTE STANDARTLARI; AKILCI İLAÇ KULLANIMI
Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) MALİ UYGULAMALAR VE PROJE TAKİP SİSTEMİ Gökçe Uysal & Adem POLAT Araştırma Destek Programları.
Nevşehİr Ünİversİtesİ
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
HASTA HAKLARI BİRİM FAALİYETLERİ
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
Merkezi Hastane Randevu Sistemi
YOĞUN BAKIM HİZMETLERİ
Ana başlıklar 90 gün çalışmasının üç ana başlığı vardır:
SAKARYA KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ SAKARYA EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ
“Bizi gönül tahtına oturtan milletimizin hizmetkarı olmaya devam edeceğiz.’’
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
90 Gün Kampanyası «HEDEFLERLE YÖNETİM İLKESİNE» dayanan bir yönetim kampanyasıdır. Kampanya kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel Sekreterliklerinin.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DOĞUMHANE HİZMETLERİ HOŞGELDİNİZ.
KÜTÜPHANE OTOMASYON SİSTEMİNİN KULLANIMI
Daire Başkanı Dr.Ünal HÜLÜR.
TC. SA Ğ LIK BAKANLI Ğ I TÜRK İ YE KAMU HASTANELER İ KURUMU İ ZM İ R KUZEY KAMU HASTANELER B İ RL İĞİ GENEL SEKRETERL İĞİ 90 Gün Çalışması Uzm. Dr. Mustafa.
İL TÜTÜN KONTROL KURULLARI VE SORUMLULUKLARI
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİ.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
ATIK YÖNETİMİNDE ENVANTER VE ONLINE UYGULAMALAR ATIK YÖNETİMİ UYGULAMASI (TABS, MOTAT, KDS) Arzu NURAY Şube Md. V.
90 gün Çalışması gün çalışması, ‘hedeflerle yönetim ilkesine’ dayanan bir yönetim çalışmasıdır. Çalışma kapsamında 90 gün gibi bir sürede İl Genel.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Merkezi Randevu Sistemi
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Finansal Planlama Birimi Sorumlusu HOŞGELDİNİZ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
UMEDER’İN KURULUŞU Kuruluş çalışmaları yaklaşık 4 ay süren derneğimiz, Ankara Valiliği’nin tarihli oluru ile resmen kurulmuştur. Ulaştırma Bakanlığı’mızın,
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
DÜZCE İL ÖZEL İDARESİ DÖNEMİ STRATEJİK PLANLAMA
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BAKANLIK HASTA HAKLARI UYGULAMALARI VE
Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
DÖNEM DEĞERLENDİRME TOPLANTISI ORDU İLİ
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
SHKS HASTA BAKIM HİZMETLERİ
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
PERSONEL ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Mahmut AĞIRAĞAÇ Kalite Yönetim Birimi
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
HASTA KİMLİKLENDİRME VE KİMLİK DOĞRULAMA
Öz Değerlendirme (İç Tetkik) ve Bina Turu Eğitimi
HASTA KİMLİK BİLGİLERİNİN TANIMLANMASI VE DOĞRULANMASI FATİH KARAYİĞİT EĞİTİM HEMŞİRESİ.
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
Sunum transkripti:

TKHK Bursa Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği 90 GÜN PROJESİ Ağustos,2013

90 Gün Katılım Yoklaması Bu talimat gereği, il genel sekreterleri ve başkan yardımcıları proje takip sistemine girerek “90 Gün Katılım Yoklaması” adlı görevi tamamlar Genel Sekreter 90 gün projesine aktif olarak katılım göstereceğini belirtilen tarihlerde beyan etmiş olmalıdır Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 12/08/2013 18:00:00

90 Gün" Çalışmasının Duyurulması 90 gün çalışmasının bütün iç ve dış paydaşlara duyurulması önemlidir Yerel yönetimlere (vali ve belediye başkanı) Genel sekreterlik merkezine Hastane yöneticilerine  Hastane yönetimleri tarafından tüm hastane çalışanlarına yüz yüze yapılan toplantılarla duyurulur. Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 23/08/2013 18:00:00

90 Gün" Çalışmasının Duyurulması 1.Adım: İletişimden sorumlu başkan yardımcılığı dış paydaşlarla paylaşılacak deklerasyon metnini hazırlar ve proje takip sistemine duyuru metnini yükler ve talimatın birinci aşamasını tamamladığını bildirir 2.Adım: İletişimden sorumlu başkan yardımcılığı iç paydaşlara (il genel sekreterleri ve hastane yöneticilerinin yüz yüze sunumlarda kullanılmaları üzerine) sunum dosyası hazırlar ve proje takip sistemine yükler ve talimatın ikinci aşamasını tamamladığını bildirir

3.Adım: Proje genel sekreteri tarafından sunumlar kontrol edilerek il genel sekreterleri tarafından kullanılmak üzere platformda yayınlanır. Proje takip sisteminden talimatın üçüncü aşamasının tamamlandığını bildirir 4.Adım: İl genel sekreterleri yerel yönetimlere 90 gün çalışmasını duyurur Talimatın dördüncü aşamasının tamamlandığını proje takip sistemi üzerinden bildirir 5.Adım: İl genel sekreterleri, il genel sekreterliği merkezinde ve hastane yöneticilerinin kendi hastanelerinde tüm hastane çalışanlarına 90 gün çalışmasını duyurduğunu takip eder ve hastaneler bazında talimatın beşinci aşamasının tamamlandığını proje takip sistemine bildirir

90 Gün Çalışmasının Web Sitelerinde Duyurulması 1.Adım: 90 gün için oluşturulacak sayfanın kurum başkanlığı, il genel sekreterlikleri ve hastanelerin sitelerine eklenmesi için kurum başkanlığınca gerekli düzenlemeler yapılarak duyurulur 2.Adım: İl genel sekreterlikleri kendi internet sayfalarına ve hastanelerin internet sitelerine gerekli direktifler doğrultusunda ilgili eklemeleri yaparak talimatı tamamladıklarını bildirirler Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 26/08/2013 18:00:00

Yaka Kartlarının Takılması Bu talimat gereği; kamu hastaneleri kurum başkanlığı çalışanları, il genel sekreterlik çalışanları, hastane çalışanlarının tamamı yaka kartı takarlar Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 27/08/2013 18:00:00

Yaka Kartlarının Takılması Başka bir yaka kartının takılıyor olması bu yaka kartının takılmasına engel değildir. Yaka kartları 10 metre mesafeden okunur, (beyaz zemin üzerinde en az 16 punto siyah yazı ile yazılmış) kişilerin ad soyadı ve görevinin basit ve anlaşılır şekilde yazdığı (örneğin endokrinoloji klinik şefi yerine doktor şeklinde) yaka kartları kullanılmalıdır Bu talimat yerine getirildiğinde, proje takip sistemi üzerinden yerine getirildiği bilgisi verilir. Bu talimatın bildirimi il genel sekreterliklerinde hastaneler bazında yapılacaktır. Proje takip sisteminde il genel sekreterleri her bir hastane için ayrı ayrı bildirimde bulunacaktır Bu talimatın bir hastane için tamamlandığı olarak işaretlenmesi, o hastanede bildirim tarihinden itibaren yaka kartı takıldığının beyan edildiği anlamına gelmektedir. Beyanın doğruluğu için hastaneler rastgele ziyaret edildiğinde veya konu ile ilgili bilgi alınmak istenildiğinde çalışanların tamamında yaka kartının olması gerekir. Uygulamanın sürekliliğinden hastanelerde il genel sekreterliği, kurum başkanlığında idari ve mali hizmetler başkan yardımcısı sorumludur

Görev Tanımlarının Yapılması il genel sekreterliklerinde, Tıbbi hizmet başkanları İdari hizmet başkanları Mali hizmet başkanları Hastanelerde, Hastane yöneticileri Başhekim ve yardımcıları Müdür ve yardımcıları Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 03/09/2013 18:00:00

Görev tanımları yazılı olarak belirlenmelidir Görev tanımı belirlenmemiş olan hususlar; il genel sekreterliğinde; genel sekreterin hastanelerde; hastane yöneticisinin sorumluluğundadır Yazılı olarak belirlenen görevler kişilere tebliğ edilir

Personel ve Hasta Tuvaletleri Ayrımının Kaldırılması Hastaneler genelinde istisnasız bütün tuvaletlerin personel ya da hasta (ve yakını) ayrımı kaldırılması gerekmektedir Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 04/09/2013 18:00:00

Personel ve Hasta Tuvaletleri Ayrımının Kaldırılması Talimat gereği tuvaletler temiz tutulmalıdır Bu talimatın bir hastane için tamamlandı olarak işaretlenmesi, o hastanede bildirim tarihinden itibaren bu uygulama şeklinin standart hale getirildiğinin beyan edildiği anlamına gelmektedir Beyanın doğruluğu için hastaneler rastgele ziyaret edildiğinde veya gizli müşteri uygulamalarında bu standart uygulamanın herkes tarafından gözlemlenebilir olması gerekir Uygulamanın sürekliliğinden hastanelerde il genel sekreterliği sorumludur

Hastane Resimlerinin Derlenmesi İl genel sekreterlikleri, hastaneler bazında 90 Gün projesi takip sistemi üzerinden hastanelerin resimlerini yükleyecektir: (1 hastane için fotograf sayısı aşağıdakilerin hepsini kapsamak üzere 20’den fazla olmayacaktır) Hastane acil girişi Hastane acili bekleme alanı Hastane dışarıdan görünümü (tek kareye sığmaması durumunda birden çok fotograf gönderilebilir) Hastane poliklinikleri Poliklinik bekleme alanları Hasta odası Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 05/09/2013 18:00:00

Hasta ve Yakınlarına Taahhütlerin Deklerasyonu I.Adım: Sağlık hizmetlerinden sorumlu başkan yardımcılığı “” Hasta ve yakınlarına taahütlerimiz ”” adlı deklerasyonun içeriğini ve formatını hazırlayarak proje takip sistemine yükler ve talimatı tamamladığını bildirir II.Adım: İl genel sekreterleri, “” Hasta ve yakınlarına taahhütlerimiz ”” adlı belgeyi belirtilen formatta poliklinik ve acil girişlerine, kliniklere ve hastanenin görülebilecek diğer yerlerine asarak duyurur Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 06/09/2013 18:00:00

Bebek Bakım Odalarının Kullanılır Durumda Tutulması Hastanelerin tamamında, bebek emzirme odası ve bebek bakım odasının varlığı ve kullanılabilir durumda olması hastane yönetimince tahsis edilir İl genel sekreterliği tarafından bu uygulamanın gerçekleştirildiği proje takip sistemi üzerinden bildirilir Bu talimatın bir hastane için tamamlandığı olarak işaretlenmesi, o hastanede bildirim tarihinden itibaren bu uygulama şeklinin standart hale getirildiğinin beyan edildiği anlamına gelmektedir Beyanın doğruluğu için hastaneler rastgele ziyaret edildiğinde veya gizli müşteri uygulamalarında bu standart uygulamanın herkes tarafından gözlemlenebilir olması gerekir Uygulamanın sürekliliğinden hastanelerde il genel sekreterliği sorumludur Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 09/09/2013 18:00:00

Çalışanların E-Posta Adreslerinin Bildirilmesi Hastaneler bazında çalışanların aktif olarak kullandıkları e-mail adresleri proje takip sisteminde yayınlanan excel formatında toplanarak ve yine proje takip sistemine yüklenir Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 10/09/2013 18:00:00

90 Gün Talimatları için Karne Düzenlemesinin Yapılması   İlgili başkan yardımcılığı tarafından karnede gerekli düzenlemeler yapılarak, 90 gün talimatlarına uyum ve başarının birlik karnelerinin gözleme dayalı skorunu oluşturulmasına yönelik düzenleme yapılır Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 16/09/2013 18:00:00

Hasta ve Çalışanların Memnuniyet(sizlik) Sebeplerinin Araştırılması İl genel sekreterleri hastaneler bazında yatan ve ayaktan hasta ayrı ayrı olmak üzere, en çok memnuniyet duyulan ve en çok memnuniyetsizlik duyulan üç konuyu tespit ederek hastaneler bazında bildirir Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 19/09/2013 18:00:00

Her il genel sekreterliğinden, her bir hastane adına ayrı ayrı aşağıdaki üçer konu başlığı bildirilir: Hastane çalışanlarının en memnun oldukları üç konu Hastane çalışanlarının en memnuniyetsiz oldukları üç konu Yatan hastaların en memnun oldukları üç konu Yatan hastaların en memnuniyetsiz oldukları üç konu Poliklinik hastalarının en memnun oldukları üç konu Poliklinik hastalarının en memnuniyetsiz oldukları üç konu İl genel sekreterleri bu konuları hastaneler bazında tespit eder;

Kurum merkezinde idari hizmetlerden sorumlu başkan yardımcılığı çalışanların en memnuniyetsiz olduğu ve en memnun olduğu üç konuyu tespit ederek proje takip sistemine bildirimle talimatı tamamlar Ayaktan hastalarda poliklinik müracaat sayısının en az yüzde üçüne, yatan hastalarda, yatan hasta sayısının yüzde beşine, çalışanlarda ise çalışanların en az yüzde onuna sorularak tespitler yapılır

Çalışanlara Yönelik Oryantasyon Programı Hazırlanması İl genel sekreterleri; hastaneler bazında, hastanede ne hizmetler verildiğini, hizmet birimlerinin hastanede nerelerde verildiğini, hasta ve yakınlara taahhütlerin neler olduğunu ve bunların nasıl yerine getirildiğine dair bilgilendirmeleri yapmalıdır Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 26/09/2013 18:00:00

Hasta ve Yakınlarının E-Posta Adreslerinin Toplanması Bir kereye mahsus olmak üzere, aylık hasta müracaat sayısının yüzde 10’ kadarı hastanın e-mail adresi proje takip sistemindeki excel formatında toplanarak yine proje takip sistemi üzerinden bildirilerek talimat tamamlanır   Oluşturulma Tarihi : 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi : 10/10/2013 18:00:00

Tıbbi Cihaz ve Radyoloji Hizmetleri Değerlendirme Raporu I.Adım: Hastane hizmetlerinden sorumlu başkan yardımcılığı, hastaneler için tıbbi cihaz ve radyoloji hizmetleri öz-değerlendirme raporu formatını hazırlayarak proje takip sistemine yükler Talimatın birinci adımının tamamlandığını bildirir Başkan yardımcılığı tarafından hazırlanan bu format veri toplamak için kullanılmayacak olup, hastane yönetimlerinin tıbbi cihaz ve radyoloji hizmetleri için yapacakları öz-değerlendirme de kılavuz mahiyetindedir II. Adım: Kurum başkanı bu formatları onaylayarak sistemde son halini yayınlar ve proje takip sistemi üzerinde projenin ikinci adımını tamamladığını bildirir

III. Adım: İl genel sekreterlikleri kılavuz bu format ile hastaneler bazında tıbbi cihaz ve radyoloji hizmetleri değerlendirmesini yaparak proje takip sistemine hastaneler bazında yükler ve proje takip sisteminden hastaneler bazında ayrı ayrı bildirimde bulunarak projenin üçüncü adımını tamamlar IV.Adım: İl genel sekreterleri tarafından hastanelerin öz-değerlendirme raporları derlenerek ve tıbbi cihaz ve radyoloji hizmetleri genel değerlendirme raporu oluşturulur V. Adım: İlgili başkan yardımcılığı tarafından birlik geneli raporları derlenerek “Türkiye Tıbbi Cihaz ve Radyoloji Hizmetleri Değerlendirme Raporu” oluşturulur Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 17/10/2013 18:00:00

Hastane İlaç Kullanımı Değerlendirme Raporu I.Adım: Kurum başkanlığı, hastaneler için ilaç kullanımı öz-değerlendirme raporu formatını hazırlayarak proje takip sistemine yükler Talimatın birinci adımının tamamlandığını bildirir. Bu format hastane yönetimlerinin ilaç kullanımını incelemeleri için yapacakları öz-değerlendirme de kılavuz mahiyetindedir 

II. Adım: İl genel sekreterlikleri kılavuz bu format ile hastaneler bazında hastane ilaç kullanımı değerlendirmesini yaparak proje takip sistemine hastaneler bazında yükler ve proje takip sisteminden hastaneler bazında ayrı ayrı bildirimde bulunarak projenin ikinci adımını tamamlar III.Adım: İl genel sekreterleri tarafından hastanelerin öz-değerlendirme raporları derlenerek ilaç kullanımı genel değerlendirme raporu oluşturulur. Bu rapor proje takip sistemine yüklenerek projenin üçüncü adımı tamamlanır IV. Adım: Kurum başkanlığı tarafından, “Hastane İlaç Kullanımı Genel Değerlendirme Raporu” oluşturulur. Proje takip sistemine bu rapor yüklenerek talimatın dördüncü adımının tamamlandığı bildirilir   Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 18/10/2013 18:00:00

Yoğun Bakım Değerlendirme Raporu I.Adım: Hastane hizmetlerinden sorumlu başkan yardımcılığı, hastaneler için yoğun bakım öz-değerlendirme raporu formatını hazırlayarak proje takip sistemine yükler Talimatın birinci adımının tamamlandığını bildirir Başkan yardımcılığı tarafından hazırlanan bu format veri toplamak için kullanılmayacak olup, hastane yönetimlerinin yoğun bakımları için yapacakları öz-değerlendirme de kılavuz mahiyetindedir II. Adım: Kurum başkanı bu formatları onaylayarak, sistemde son halini yayınlar ve proje takip sistemi üzerinde projenin ikinci adımını tamamladığını bildirir

III. Adım: İl genel sekreterlikleri kılavuz bu format ile hastaneler bazında yoğun bakım değerlendirmesini yaparak proje takip sistemine hastaneler bazında yükler ve proje takip sisteminden hastaneler bazında ayrı ayrı bildirimde bulunarak projenin üçüncü adımını tamamlar IV.Adım: İl genel sekreterleri tarafından hastanelerin öz-değerlendirme raporları derlenerek ve yoğun bakım genel değerlendirme raporu oluşturulur V. Adım: İlgili başkan yardımcılığı tarafından birlik geneli raporları derlenerek “Türkiye Yoğun Bakım Değerlendirme Raporu” oluşturulur Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 24/10/2013 18:00:00

Hastanelerde Bilgilendirme Videoları I.Adım: Hasta ve yakınlarının izleyebilecekleri alanlarda olan televizyon alanlarının tespiti hastaneler bazında adet olarak tespit edilerek proje takip sistemi üzerinden bildirilir ve talimatın ilk adımı tamamlanır II. Adım: Kurum başkanlığı tarafından bu alanlarda oynatılabilecek faydalı bilgilendirme videoları derlenerek indirilmeye hazır hale getirilir ve proje takip sistemine yüklenerek talimatın ikinci adımı tamamlanır III. Adım: İl genel sekreterlikleri videoların yayınlanabileceği alanlarda videoları yayına alarak talimatın üçüncü ve son adımı tamamladığını proje takip sistemi üzerinden bildirir   Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 25/10/2013 18:00:00

Acil Servis Değerlendirme Raporu I.Adım: Hastane hizmetlerinden sorumlu başkan yardımcılığı, hastaneler için acil servis öz-değerlendirme raporu formatını hazırlayarak proje takip sistemine yükler Talimatın birinci adımının tamamlandığını bildirir Başkan yardımcılığı tarafından hazırlanan bu format veri toplamak için kullanılmayacak olup, hastane yönetimlerinin acil servisler için yapacakları öz-değerlendirme de kılavuz mahiyetindedir II. Adım: Kurum başkanı bu formatları onaylayarak, son halini sistemde yayınlar ve proje takip sistemi üzerinde projenin ikinci adımını tamamladığını bildirir

III. Adım: İl genel sekreterlikleri kılavuz bu format ile hastaneler bazında acil servis değerlendirmesini yaparak proje takip sistemine hastaneler bazında yükler ve proje takip sisteminden hastaneler bazında ayrı ayrı bildirimde bulunarak projenin üçüncü adımını tamamlar IV.Adım: İl genel sekreterleri tarafından hastanelerin öz-değerlendirme raporları derlenerek ve acil servis genel değerlendirme raporu oluşturulur Bu rapor proje takip sistemine yüklenerek projenin dördüncü adımı tamamlanır V. Adım: İlgili başkan yardımcılığı tarafından birlik geneli raporları derlenerek “Türkiye Acil Servis Değerlendirme Raporu” oluşturulur Proje takip sistemine bu rapor yüklenerek talimatın beşinci adımının tamamlandığı bildirilir Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 29/10/2013 18:00:00

Eşleşilen İl Genel Sekreterlikleri Ortak Çalışmanın Tamamlanması Her il genel sekreterleri eşleştiği genel sekreterlerle karşılıklı olarak, bizzat ya da kendi katılımı ile ekibiyle beraber üç ziyaret gerçekleştirecektir 1. Adım: İl genel sekreteri eşleştiği genel sekreter ile iletişim kurarak ziyaret tarihlerini belirleyecektir. Bu ziyaret tarihlerini platformda tanımlayarak, talimatın birinci adımını tamamladığını proje takip sistemi üzerinden bildirecektir 2. Adım: I. Değerlendirme ziyaretinin gerçekleştirilmesi ve ziyaret raporu hazırlanıp proje takip sistemine yüklenerek talimatın ikinci adımı tamamlanacaktır 3. Adım: II.Değerlendirme ziyaretinin gerçekleştirilmesi ve ziyaret raporunun hazırlanıp proje takip sistemine yüklenerek talimatın üçüncü adımı tamamlanacaktır Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 30/10/2013 18:00:00

Yaşlı ve Engellilere Yönelik Düzenlemeler Raporu İl genel sekreterliklerince hastaneler bazında yaşlılar ve özürlüler için yapılması gereken düzenlemeler hastaneler bazında tespit edilerek proje takip sistemi üzerinden hastaneler bazında bildirilerek talimat tamamlanır Hastaneler bazında iki rapor bildirilir: Yapılan düzenlemeler Yapılması gereken köklü düzenlemelerin tespiti raporu Bu iki raporda hastaneler bazında proje takip sistemi üzerinden ayrı ayrı bildirilir Bu tespitlerin yapılmasında varsa ildeki yaşlı ve özürlülerin sivil toplum kuruluşları ile birlikte çalışılarak tespitler yapılır ve raporlanır

Bu düzenlemelerin bir çoğu yapım ve onarım gerektireceği bilinmektedir Talimatın amacı; hızlı şekilde yapılabilecek düzenlemeleri yapmak, daha köklü değişiklikler gerektiren düzenlemeleri tespit ederek kayıt altına almaktır Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 31/10/2013 18:00:00

Laboratuvar Hizmetleri Değerlendirme Raporu I.Adım: Hastane hizmetlerinden sorumlu başkan yardımcılığı, hastaneler için laboratuvar öz-değerlendirme raporu formatını hazırlayarak proje takip sistemine yükler Talimatın birinci adımının tamamlandığını bildirir Başkan yardımcılığı tarafından hazırlanan bu format veri toplamak için kullanılmayacak olup, hastane yönetimlerinin laboratuvar için yapacakları öz-değerlendirme de kılavuz mahiyetindedir II. Adım: Kurum başkanı bu formatları onaylayarak, son halini yayınlar ve proje takip sistemi üzerinde projenin ikinci adımını tamamladığını bildirir

III. Adım: İl genel sekreterlikleri kılavuz bu format ile hastaneler bazında laboratuvar değerlendirmesini yaparak proje takip sistemine hastaneler bazında yükler ve proje takip sisteminden hastaneler bazında ayrı ayrı bildirimde bulunarak projenin üçüncü adımını tamamlar IV.Adım: İl genel sekreterleri tarafından hastanelerin öz-değerlendirme raporları derlenerek ve laboratuvar genel değerlendirme raporu oluşturulur Bu rapor proje takip sistemine yüklenerek projenin dördüncü adımı tamamlanır V. Adım: İlgili başkan yardımcılığı tarafından birlik geneli raporları derlenerek “Türkiye Laboratuvar Hizmetleri Değerlendirme Raporu” oluşturulur Proje takip sistemine bu rapor yüklenerek talimatın beşinci adımının tamamlandığı bildirilir Oluşturulma Tarihi : 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi : 01/11/2013 18:00:00

Hastane Süreçlerinin Dökümantasyonu I. Adım: Hastanelerin süreçlerinin kayıt altına alınmasını sağlayacak süreç dökümantasyonu için ISO standartının ve açıklama dökümanının tespit edilerek yayınlanmasıdır Bu standart ve kılavuz döküman hazırlanarak kurum başkanlığı tarafından proje takip sistemi üzerinden ilan edilir ve talimatın birinci adımı tamamlanır II.Adım: İl genel sekreterliklerince, ilan edilen standarta göre her il genel sekreterliğinde bir hastane seçilerek süreç haritalaması belirtilen ISO standartına göre raporlanarak proje takip sistemi üzerinden bildirilir ve talimatın ikinci adımı tamamlanır   Oluşturulma Tarihi : 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi : 04/11/2013 18:00:00 

Ameliyathane Değerlendirme Raporu I.Adım: Hastane hizmetlerinden sorumlu başkan yardımcılığı, hastaneler için ameliyathane öz-değerlendirme raporu formatını hazırlayarak proje takip sistemine yükler Talimatın birinci adımının tamamlandığını bildirir Başkan yardımcılığı tarafından hazırlanan bu format veri toplamak için kullanılmayacak olup, hastane yönetimlerinin ameliyathane için yapacakları öz- değerlendirme de kılavuz mahiyetindedir II. Adım: Kurum başkanı bu formatları onaylayarak, sistemde son halini yayınlar ve proje takip sistemi üzerinde projenin ikinci adımını tamamladığını bildirir

III. Adım: İl genel sekreterlikleri kılavuz bu format ile hastaneler bazında ameliyathane değerlendirmesini yaparak proje takip sistemine hastaneler bazında yükler ve proje takip sisteminden hastaneler bazında ayrı ayrı bildirimde bulunarak projenin üçüncü adımını tamamlar IV.Adım: İl genel sekreterleri tarafından hastanelerin öz-değerlendirme raporları derlenerek ve ameliyathane genel değerlendirme raporu oluşturulur Bu rapor proje takip sistemine yüklenerek projenin dördüncü adımı tamamlanır V. Adım: İlgili başkan yardımcılığı tarafından birlik geneli raporları derlenerek “Türkiye Ameliyathaneler Değerlendirme Raporu” oluşturulur Proje takip sistemine bu rapor yüklenerek talimatın beşinci adımının tamamlandığı bildirilir Oluşturulma Tarihi : 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi : 05/11/2013 18:00:00

İl Genel Sekreterliği Gizli Müşteri Uygulamasını Başlatması İl genel sekreterleri, hastaneler bazında ayrı ayrı ayda bir kez gizli müşteri uygulaması ile hastaneleri gözlemler Hastane çalışanları ve yönetimince tanınmayan kişiler hasta olarak hastaneye gider, karşılaştıkları olumlu ve olumsuz tecrübelerini gözlem raporu halinde il genel sekreterliğine raporlar İl genel sekreterliği gördüğü olumsuz hususları hastane yöneticisi ile paylaşır

I.Adım: İl genel sekreterliğindeki tüm hastanelere birinci kez gizli müşteri göndererek hastaneler bazında ayrı ayrı raporlaması ve proje takip sistemine raporu yükleyerek talimatı tamamladığını bildirmesi gerekir II. Adım: İl genel sekreterliğindeki tüm hastanelere ikinci kez gizli müşteri göndererek hastaneler bazında ayrı ayrı raporlaması ve proje takip sistemine raporu yükleyerek talimatı tamamladığını bildirmesi gerekir III. Adım: İl genel sekreterliğindeki tüm hastanelere üçüncü kez gizli müşteri göndererek hastaneler bazında ayrı ayrı raporlaması ve proje takip sistemine raporu yükleyerek talimatı tamamladığını bildirmesi gerekir Oluşturulma Tarihi : 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi : 05/11/2013 18:00:00

Hasta Kabulde Selamlama ve Geçmiş Olsun Cümlesinin Standart Hale Getirilmesi Tüm kamu hastanelerine müracaat eden ve kayıt yaptıran hastalar standart olarak “HOŞGELDİNİZ, GEÇMİŞ OLSUN” cümlesi ile karşılanırlar Bu talimat yerine getirildiğinde, proje takip sistemi üzerinden yerine getirildiği bilgisi verilir Bu talimatın bildirimi il genel sekreterliklerinde hastaneler bazında yapılacaktır Proje takip sisteminde il genel sekreterleri her bir hastane için ayrı ayrı bildirimde bulunacaktır  

Bu talimatın bir hastane için tamamlandığı olarak işaretlenmesi, o hastanede bildirim tarihinden itibaren bu karşılama şeklinin standart hale getirildiğinin beyan edildiği anlamına gelmektedir Beyanın doğruluğu için hastaneler rastgele ziyaret edildiğinde veya gizli müşteri uygulamalarında bu standart uygulamanın herkes tarafından gözlemlenebilir olması gerekir Uygulamanın sürekliliğinden hastanelerde il genel sekreterliği sorumludur  Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 06/11/2013 18:00:00

Taburcu Olan Hastaların Evde Ziyaret Edilmesi Her hastane yönetimi 90 gün süresince her hafta en az bir kez kendi hastanesinden taburcu olmuş bir hastayı evinde ziyaret eder Gözlemlerini raporlar Her ay hastaneler bazında en az dört hasta ziyareti gözlem raporu proje takip sistemi üzerinden hastaneler için ayrı ayrı bildirilir  Oluşturulma Tarihi: 06/08/2013 03:33:45 Planlanan Tamamlanma Tarihi: 09/11/2013 18:00:00

07.04.2017 TEŞEKKÜRLER… İletişim: emine.buyukkaya@saglik.gov.tr