Kamu Kalite Platformu 1. Kamu Kalite Semineri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Danışman, Sonuç Yönetimi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ GENEL SEKRETERLİĞİ
Amaçlar  Verinin üretildiği yerden ve üretildiği anda elektronik ortamdan alınması  İnsan emeği ve hataların en aza indirilmesi  Birbirine bağlı süreçlerde.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
1 Stratejik Yönetim Sistemi Projesi Çerçevesinde Stratejik Planlama Adımları MURAT KAYMAK 25 Ağustos 2006 Ankara.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TÜRKİYE BELGE SAĞLAMA SİSTEMİ (TÜBESS)
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI03 Performans yönetimi ve bütçelemede.
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Doç. Dr. Ahmet KESİK Strateji Geliştirme Başkanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İç Denetim Başkanlığı TAŞINIR İŞLEMLERİNDE SİSTEM DENETİMİ UYGULAMASI Ahmet SANDAL, İç Denetçi (KİDES) Mehmet KURU,
MALİYE SGB.NET SİSTEMİ DEVİR PROTOKOLÜ İMZA TÖRENİ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Strateji Geliştirme Başkanlığı Strateji Geliştirme Başkanı
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Strateji Geliştirme Başkanlığı Strateji Geliştirme Başkanı
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
Doç. Dr. Ahmet KESİK Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanı
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
IPA II Dönemi Hazırlıkları
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
Stratejik Yönetim.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Temel Bilgi Teknolojileri
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
Sunum transkripti:

Kamu Kalite Platformu 1. Kamu Kalite Semineri Türk Kamu Sektöründe Stratejik Yönetim Stratejik Yönetimin Kamuya Getirecekleri Doç. Dr. Ahmet KESİK Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanı 24 Mayıs 2007, Ankara

Dünya Değişiyor

Neden Kamu Mali Yönetim Reformu – I Bütçe reformları üç temel amaç üzerine oturmaktadır. Bunlar : Mali disipline uyum Kaynakların stratejik önceliklere göre tahsisi ve kullanılması Programların ve hizmet sunumunun etkinliğini ve verimliliğini artırmak

Neden Kamu Mali Yönetim Reformu – II Nasıl? Kamu kaynaklarının kontrolü Kaynakların tahsisinin planlanması Kaynakların yönetimi

Temel Politika Metinleri Dokuzuncu Kalkınma Planı Katılım Öncesi Ekonomik Program Orta Vadeli Program Orta Vadeli Mali Plan 2007 Yılı Programı Bilgi Toplumu Stratejisi ve Eki Eylem Planı

Performans Bütçelemenin Unsurları Stratejik plan Performans programı Faaliyet raporu SP nin devamı performans programı. Bütünlük var. Performans programı SP’nin perfromansa dayalı yıllık uygulama programı olarak düşünülebilir. Perfromans programı faaliyet bazlı maliyetlendirme temeline oturmakta. İzleme ve değerlendirme önemli işlevler unsurlar olduğundan raporlama özel önem taşıyor.

Neden Stratejik Yönetim - I Hizmet ve yönetim kalitesinin geliştirilmesi Orta/uzun vadeli ve amaçlara dayalı yönetim anlayışının geliştirilmesi Politika oluşturma kapasitesinin güçlendirilmesi Politikaların maliyetlendirilmesi

Neden Stratejik Yönetim - II Yönetim kültürünün değişimi Sonuç odaklılık Katılımcılık Kamu hizmetlerinin arzında yararlanıcı taleplerine duyarlılık Hesap verme sorumluluğu/saydamlık

Neden Stratejik Yönetim - III Düzey Araç Amaç Stratejik Düşünce Bireysel Dönüşüm Kamu Çalışanı Stratejik Plan / Yönetim Kurumsal Dönüşüm Kuruluş Yeni Yönetim Anlayışı/Yönetişim Kamusal Dönüşüm Devlet

Kamuda Stratejik Yönetim İçin Çalışmalar : Tespitler - I Genel yaklaşım: İyimserlik Üst yönetimin tutumu Zaman alıcı Eğitim/İdari kapasitenin artırılması

Kamuda Stratejik Yönetim İçin Çalışmalar : Tespitler - II Sahiplenme: Çeşitli düzeylerde olmalı Üst çerçeve - kalkınma planları, sektör planları, bölgesel planlar - ile ilişki: Gerekli ancak karmaşık Motivasyon Kuruluş içinde dil ve kavram birliği oluşturulmalı

Kamuda Stratejik Yönetim İçin Çalışmalar : Tespitler - III Temel ilke: Planlayan ve strateji oluşturan birimlerle ana hizmet/uygulama birimleri ayrılmamalı Kuruluşun tüm birimlerinin aktif katılımı şart: belirli bir birimin sorumluluğu olmamalı Stratejik planlar kuruluşların öz ürünleri olmak durumunda STRATEJİ GELŞİTİRME BİRİMLERİ: koordinasyon.

Kamuda Stratejik Yönetim İçin Çalışmalar : Tespitler - IV Uygulamanın rutin bir raporlama yükümlülüğü olarak algılanmaması Bütçe planı değil, plan bütçeyi belirlemeli STRATEJİ GELŞİTİRME BİRİMLERİ: koordinasyon.

Maliye Bakanlığı Stratejik Yönetim Sistemi Projesi Süreç temelli referans model - Performans Esaslı Bütçeleme Modeli - Süreç Yönetim Modeli Modeli destekleyecek elektronik ortam Uygulama Maliye Bakanlığı için 2008-2010 dönemi performans esaslı bütçesi - 2008 bütçesi kesin hesabı Modelin 2009 yılından itibaren diğer kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşılması

Strateji Geliştirme Kurulu Stratejik Planlama Çalışma Grubu Stratejik Yönetim Sistemi Proje Ekibi Stratejik Yönetim ve Planlama Dairesi Stratejik Planlama Yönlendirme Komitesi MTK Çalışma Grubu MAYEM Çalışma Grubu Stratejik Planlama Çalışma Grubu HUK Çalışma Grubu İMİD Çalışma Grubu GEL-POL Çalışma Grubu AB Çalışma Grubu SGB Çalışma Grubu TASİŞ Çalışma Grubu PERGEN Çalışma Grubu BAHUM Çalışma Grubu MİLLİ EMLAK Çalışma Grubu MUHASEBAT Çalışma Grubu BÜMKO Çalışma Grubu MASAK Çalışma Grubu TAŞRA ÇALIŞMA GRUBU

Projenin Ülkemize Muhtemel Katkısı Yasalara uyum - 5018, 5436, 5216, 5393, 5302 - Kamu mali yönetim süreci ile entegre bir model - Süreci destekleyen bir yazılım Tüm kamu için referans model Tüm kamu için ortak terminoloji Hesap verebilirlik - Kamu kaynaklarının verimli, etkin ve ekonomik kullanımı - Mali disiplin - İzlenebilirlik modeli - İç ve dış denetim altyapısı

Paralel Projeler SGB Net Operasyonel Sistemler (veri, veri, veri) İç Kontrol Ekonomik Denge Modeli Karar Destek Sistemleri Yönetici Kumanda Panosu FP7 - Kamu Mali Yönetim Ontolojisi - Kurumsal Karne

Maliye SGB.net Sistemi Sunum (Web Sunucu, Browser, Outlook, Uzaktan Erişim) Güvenlik ve Sistem Yönetimi İç Kontrol Sistemi Yönetici Kumanda Panosu Uygulama ve İşlembilgi Sunucusu Yatırım Cari Kesin Hesap Harcama Taşınır Aktivite ve Görev Yönetimi Bütçe Hazırlık Bütçe Uygulama Evrak Kütüphane Mali Raporlama IK Yönetim Faaliyet Raporları Ön Mali Kontrol Kalite Metrikleri Performans Metrikleri Kurum Karnesi Ad-Hoc Sorgu Ekonomik Raporlar İş Kuralları İşlembilgiler eBütçe, Say2000i, MEOP Entegrasyonu Rapor ve Analiz Evreni E-İmza E-Posta eForm OCR Faks Veri Aktarım Ekonomik Modeller Modelleme/Simülasyon E-Öğrenme Risk Yönetimi İş Akış Yönetimi İçerik Yönetimi Elektronik Belge/Bilgi Yönetimi Portal Yönetimi Erişim Kuralları Veri/Belge Erişimi Harici Veri/Belge Erişimi Sistem ve Uygulama Hizmetleri Risk Modelleri İlişkisel Veri Tabanı Yönetim Sistemi Analiz Sistemi Raporlama Sistemi Veri Ambarı Şifreleme Dosya Sistemi Belgeler (Metin, Görüntü, Ses) Denetim İzi Modelleme İşletim Sistemi

İlk Dönemde Kazanımlar BTYK kararları gereği kamu/Ar-Ge/özel kuruluş işbirliği Teknoloji kavramları, kavramdan tasarıma geçiş. Kamudaki orta düzey yönetim direncini kıracak ve katılımı sağlayacak model; literatürün tersine yukarıdan aşağı, aşağıdan yukarı (süreçte kamuya uygun yenilik, MB’da uygulandı ve doğrulandı) Mentoring (balık tutmayı öğretmek) Stratejik Planlama süreci nesne ve veri model MB süreç modelleme çalışmaları İç kontrol sistemi ve karar destek sistemleriyle ilişkilendirme

Bir Sonraki Aşama SP Yazılımının tamamlanması PEB modeli PEB Yazılımı MB Performans Programı MB PEB Kamuya özgü Kurumsal Karne (?) Operasyonel sistemlerle entegrasyon

Sonuçlar - I

Sonuçlar - II

Sonuçlar - III

Sonuçlar - IV

Teşekkürler… ahmet.kesik@sgb.gov.tr