Web www.okkanilkogretim.org E-posta okulum@okkanilkogretim.org.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Patlangıç Ortaokulu Tanıtım Sunusu.
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
EDDY AKIM AYRIŞTIRICISI. MİSYONUMUZ, VİZYONUMUZ, TEMEL İLKE VE DEĞERLERİMİZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde; sanayici, veli, esnaf ve sanatkârlarıyla.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MUSTAFA KEMAL ORTAOKULU
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Hasan Özbay İmam Hatip Ortaokulu
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Toplam Kalite Yönetimi
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI MÜRÜVVET FAİK UĞUZ İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Web www.okkanilkogretim.org E-posta okulum@okkanilkogretim.org

OKULUMUZU TANIYALIM Milli Eğitim Bakanlığı Vakfı tarafından yaptırılan okulumuz 2000-2001 eğitim yılında öğretime başlamıştır.

Okulumuzda; Yirmi bir derslik, İki öğretmen çalışma odası, İki yönetici odası, Memur odası, Yardımcı personel odası, Bilgi teknoloji sınıfı, Kütüphane, Resim-iş atölyesi, İki fen laboratuarı, Ev ekonomisi atölyesi, Çok amaçlı salon, spor salonu, Sağlık odası, Öğrenci kantini, Okul aile-birliği odası, Araç odası ve arşiv bulunmaktadır.

ÇALIŞANLAR 32 ÖĞRETMEN,3 YARDIMCI PERSONEL TOPLAM 35 ÇALIŞANIYLA EĞİTİM ÖĞRETİME DEVAM ETMEKTEDİR.

TKY ÇALIŞMALARINA GEÇİŞ Milli Eğitim Bakanlığının, TKY Taşra Teşkilatı Uygulama Yönergesinin Kasım1999 tarih ve 2506 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanmasından sonra,yetiştirilen formatör öğretmenler aracılığı ve TKY Uygulama Kılavuzlarıyla okullara indirgenmiştir.

TKY ÇALIŞMALARINA GEÇİŞ Okulumuzda TKY çalışmalarına, 2000/2001 Eğitim Öğretim yılında alınan eğitimlerle başlanmıştır. Çalışanların, sistemi ve modeli (EFQM) benimsemesiyle ekipler (OGYE, Kriter Ekipler) kuruldu.

Stratejik Planlama Çalışan ve müşteri görüşlerinden yola çıkılarak vizyon,misyon,değer ve ilkeler, politikalar,stratejiler oluşturuldu.

DEĞER VE İLKELERİMİZ Atatürk ilke ve devrimlerini esas alırız. İnsana saygı esastır. İyileşmenin ve gelişmenin önemi benimsenir. Bütün öğrenciler öğrenebilir, yapabilir ve başarılı olabilir. Öğrenciler ilgi yetenek ve kişilik özelliklerine göre yönlendirilir. Okulumuzun fiziki yapısı ve donanımı, öğrenmeye katkıda bulunabilecek şekilde düzenlenmiştir. Bireysel farklılıklarımız bizim için engel değil, zenginliğimizdir. Öğretmenlerimizin çalışma performansı, öğrencilerimizi yüksek başarıya motive edecek şekildedir. Okulumuz çevre ve ekolojik denge konusunda duyarlıdır. Düşünceler özgürce tartışılır. Tüm faaliyetlerimiz öğrencilerimizin ve toplumun mutluluğu içindir. Özgüven ve takım ruhunu geliştirecek aktivitelere önem verilir. Kitap okuma her öğrenci için vazgeçilmez bir tutkudur.

ŞEHİT ALİ GAFFAR OKKAN İLKÖĞRETİM OKULU POLİTİKALARI 1. “AÇIK ve ŞEFFAF OKUL” politikası. 2. “KALİTELİ EĞİTİM” politikası. 2. “KATILIMCI ve PAYLAŞIMCI LİDERLİK” politikası. 4. “BİREYSEL REHBERLİK” politikası. 5. “ALKIŞ” politikası. 6. “BİR ELİN NESİ VAR?” politikası. 7. “DENK BÜTÇE” politikası. 8. “GÜLEN PAYDAŞ” politikası. 9. “ULUSAL TANIŞMA” politikası. 10. “ÖNLEYİCİ ÇÖZÜM" politikası. 12. “GÜVENLİ OKUL” politikası. 13. “AKTİF ÖĞRENCİ” politikası.

ÖZDEĞERLENDİRME Mevcut durumun belirlenmesi (Özdeğerlendirme anketleri ile) Beklentilerin belirlenmesi (Görüşme,öneri kutusu, anket sonuçları,veli toplantıları ile)

İYİLEŞTİRME EKİPLERİ Özdeğerlendirme ve beklenti sonuçları Okul Gelişim ve Yönetim Ekibi (OGYE) tarafından önceliklendirilerek iyileştirme ekipleri kuruldu.Ekiplerin kuruluşunda gönüllülük ve yetkinlik esas alındı.

İYİLEŞTİRME ÖNCESİ TEMEL SÜREÇLER 1-ÖĞRENCİ İŞLERİ 2-EĞİTİM-ÖĞRETİM İŞLERİ 3-PERSONEL İŞLERİ 4- İŞLETMECİLİK

SÜREÇ EĞİTİMİ VE ÇALIŞTAYI Haziran 2004 Sürekli Öğrenme ve Gelişme doğrultusunda Fonksiyonel Yönetim anlayışından “Süreçlerle Yönetim” ve “Süreç Yönetimi”ne geçiş eğitimi.

EĞİTİM AKIŞI VİZYONUMUZ Evrensel değerlere sahip gelişme ve iyileşmenin öncüsü mutlu bireyler yetiştirmek istiyoruz.

MİSYONUMUZ İyi bir eğitim ortamı içerisinde, çevreye duyarlı, iyi iletişim kurabilen, öğrenmeyi öğrenen bireyler yetiştirmektir.

VİZYONA VE MİSYONA GİDEN YOLLAR (Vizyona ulaşmak için hangi faaliyetleri yapmalıyız?) DÜNYADA OLUP BİTENLERDEN BİLGİ SAHİBİ KENDİNİ GERÇEKLEŞTİRME YOLUNDA ÖZGÜVEN SAHİBİ DEĞİŞİME AÇIK İNSAN HAKLARINA SAYGILI YENİLİĞE VE GELİŞİME AÇIK DÜNYA İLE BARIŞIK YABANCI DİL VE TEKNOLOJİ BİLGİSİ OLMALI RİSK ALMALI EKİP ÇALIŞMASI MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ İYİ BİLMELİ SOSYAL KÜLTÜREL AKTİVİTELERE ÖNEM VERMELİ ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMEK BAŞARILMALI

VİZYONA VE MİSYONA GİDEN YOLLAR (Vizyona ulaşmak için hangi faaliyetleri yapmalıyız?) ÖĞRENCİLERİN POTANSİYELLERİNİ ORTAYA ÇIKARAN VE KULLANMALARINI SAĞLAYAN PROGRAMLAR ÇALIŞAN BEKLENTİLERİNİN/ MEMNUNİYETİNİN BELİRLENMESİ KARŞILANMASI FİZİKSEL ORTAM BEKLENTİLERE UYGUN YÖNETİLMELİ ÇALIŞAN MÜŞTERİ İLİŞİKİLERİ-EMPATİ ÇALIŞANLARIN EĞİTİLMESİ(GELİŞTİRİLMESİ) ÖĞRENCİLERİN SOSYAL FAALİYETLERE KATILIMINI SAĞLAMALIYIZ. BÜTÇE/MALİ KAYNAKLARIN YÖNETİLMESİ STRATEJİLER/HEDEFLER/FAALİYET PLANLARI BELİRLENMELİ ÖĞRENCİYİ TANIMAYA YÖNELİK ÇEVRE ANALİZİ

FAALİYETLERİN GRUPLANDIRILMASI VE TEMEL SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ 1-STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2-SÜREKLİ İYİLEŞTİRME VE YENİ ÖĞRENME TENİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ 3-EĞİTİM ÖĞRETİM SÜRECİ 4-MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YÖNETİLMESİ SÜRECİ 5-ÇALIŞANLARIN YÖNETİLMESİ VE GELİŞTİRİLMESİ SÜRECİ 6-FİZİKSEL VE MALİ KAYNAKLARIN YÖNETİMİ SÜRECİ 7-KURUMSAL VE SOSYAL SORUMLULUK TEMEL SÜRECİ 8-BİLGİ KAYNAKLARININ YÖNETİLMESİ

ALT SÜREÇLERİ GERÇEKLEŞTİRECEK DETAY SÜREÇLER

Mevzuat gerekliliği ve yetkinlikler esas alınarak sahiplendirilmesi. SÜREÇ SAHİPLENDİRİLMESİ Mevzuat gerekliliği ve yetkinlikler esas alınarak sahiplendirilmesi.

SÜREÇ YÖNETİM HİYERARŞİSİ

SÜREÇ ETKİLEŞİMİ

ŞEHİT ALİ GAFFAR OKKAN İLKÖĞRETİM OKULU 1 ŞEHİT ALİ GAFFAR OKKAN İLKÖĞRETİM OKULU 1.1 Vizyon, Misyon, Strateji Belirleme, Yayılımının Sağlanması Ve İzlenmesi Alt Süreci Süreç Tasarım Formu

SÜREÇ FAALİYET PLANI

SÜREÇ AKIŞ ŞEMASI-1-

SÜREÇ AKIŞ ŞEMASI-2-

SÜREÇ PERFORMANSININ İZLENMESİ

SÜREÇ YÖNETİM SİSTEMİ(SYS)

SÜREÇ YÖNETİM SİSTEMİ OGYE üyelerinden oluşan SYS her ayın son haftası toplanarak süreç sahiplerinden gelen önerileri ve süreç performans çizelgelerini gözden geçirip değerlendirerek hedeflere ulaşma düzeyleri ölçülür.Sonuçlarına göre iyileştirmeler planlayarak temel süreç sahibi aracılığı ile geri besleme yapar.

SÜREÇ YÖNETİM SİSTEMİ Her yıl Eylül ayında yapacağı toplantılarda süreç sistematiğini gözden geçirerek güncellemeler yapar. Eylül ayında yapılan stratejik planlama döneminde Strateji-Süreç ilişkisini kurarak, kilit süreçleri belirler.

STRATEJİK HEDEFLERİMİZ 1.Değişme ve iyileşme ile kurum kültürünü geliştirmek. 2.Akademik başarıyı arttırmak. 3.Paydaş memnuniyetini arttırmak. 4. Sosyal,kültürel ve sportif aktivitelerde çeşitliliği ve katılımı artırmak. 5.Ulusal kalite ödülünü almak.

1.Değişme ve iyileşme ile kurum kültürünü geliştirmek. 2005 yılı sonu itibari ile gerçekleşen değişme ve iyileşmeler: 1.TKY ’ye geçiş 2.Süreçlerle yönetim 3.Yerel Kalite Ödülü başvurusu 4.Bahar Şenlikleri 5.Periyodik sınavlar 6.Veli görüşme saatleri 7.Ulusal Kalite Ödülüne başvuru 8.Çalışan Performans Ölçümü

2.Akademik başarıyı arttırmak.

3.Paydaş memnuniyetini arttırmak.

4. Sosyal,kültürel ve sportif aktivitelerde çeşitliliği ve katılımı artırmak.

5.Ulusal kalite ödülünü almak.

STRATEJİ-SÜREÇ İLİŞKİSİ Okulda yapılan tüm çalışmalar stratejileri destekler,stratejik hedeflerin gerçekleşmesine hizmet eder. Süreçler de stratejilere paralel amaçlar belirleyerek direk ya da dolaylı olarak destek verir.

EĞİTİMDE SÜREÇLERLE YÖNETİMİN OLUMLU SONUÇLARI YÖNETİMDE SÖZ SAHİBİ OLMA Çalışanlara sorumlulukla birlikte yetkinin de verilmesi sonucu liderlik paylaşımı sağlanmıştır. KURUM İÇİ OTOKONTROL Bir sürecin faaliyetlerinin ve çıktılarının diğer süreci etkilemesi,işlerin ertelenmesine fırsat vermemektedir.

EĞİTİMDE SÜREÇLERLE YÖNETİMİN OLUMLU SONUÇLARI MÜŞTERİLERİN HİZMETE KOLAY ULAŞIMI “Yetkilileri bulamıyorum.” Süreç haritaları sorumluları bulmayı kolaylaştırmıştır. KOLAY ANLAŞILMA VE İŞ TAKİBİ İşlerin formlarla, akış şemalarıyla planlanması.

EĞİTİMDE SÜREÇLERLE YÖNETİMİN OLUMLU SONUÇLARI KURUMSALLAŞMA Kişiye göre değil kuruma görelik.Personel değişiminden etkilenmeme. MEB İLE UYUM KOLAYLILIĞI Kanunla belirlenen iş ve işlemlerle uyum sorununun olmaması.

EĞİTİMDE SÜREÇLERLE YÖNETİMİN OLUMLU SONUÇLARI PERFORMANS ÖLÇÜMÜ Performans göstergesi,Performans hedefi,performans sonuçları,süreç iyileştirme.İyiyiz. Neye göre,kime göre?

EĞİTİMDE SÜREÇLERLE YÖNETİMDE NELER DİKKATE ALINMALI UYUMSUZLUK Mevzuat ve müfredat beklentileri dikkate alınmadan yapılan uygulamalar zaman ve emek kaybına neden olur. ÇALIŞANLAR TKY uygulaması yapılan okul çalışanları ile diğer okul çalışanları arasında her hangi bir fark olmaması. AŞIRI DETAYLANDIRMA Çalışan sayısının az olduğu durumlarda kişilere fazla sayıda süreç sahipliliği getireceği gibi birbirine yakın ve paralel giden işlerde problem yaratır. Örneğin; Önerileri değerlendirme,şikayetleri değerlendirme süreçleri.

TEŞEKKÜR EDERİZ.