UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

Uzaktan Eğitimde Bilişim Ortamları ve Teknolojileri
KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ
HAZIRLAYAN Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitimde Yayın Yolu ile Öğrenme Ortamları
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Mobil Öğrenme m-öğrenme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
KAVRAMSAL ÇERÇEVE.
E-Öğrenme Nedir?
Derya Duygu KARSLI
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Aykut MANDUZ Onur ARABACIOĞLU UZAKTAN EĞİTİM İlteriş KOCAEFE.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
UZAKTAN EĞİTİM KAVRAMSAL ÇERÇEVE
UZAKTAN EĞİTİMDE BİLİŞİM ORTAMLARI VE TEKNOLOJİLERİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
İNTERNET TABANLI UZAKTAN EĞİTİMDE MOBİL ÖĞRENMENİN ROLÜ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Uzaktan Eğitimde Öğretmen Ve Öğrenci Rolleri Ve Akademik Danışmanlık
TÜRKİYE’DE SANAL SINIF
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
UZAKTAN EĞİTİM.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Uzaktan Eğitime Giriş ve Kavramsal Çerçeve
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
ERZİNCAN DİJİTAL DÜNYA VE DİJİTAL VATANDAŞLIK internetin hızla yaygınlaşmasıyla birlikte insanlar dijital bir birey olmaya başladılar. Dijital dünyada.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
SANAL SINIF UYGULAMASI
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
UZAKTAN EĞİTİM.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
Bireysel Çalışma Yöntemi
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE

içerik Uzaktan Eğitimin Tanımı Uzaktan Eğitimde Kavramlar Uzaktan Eğitimin Temelleri Uzaktan Eğitimi Oluşturan Bileşenler   Yazılım Bileşenleri   Donanım Bileşenleri Uzaktan Eğitimin Üstünlükleri ve Sınırlılıkları

Uzaktan Eğitimin Tanımı * Farklı mekanlardaki öğrenci, öğretmen ve öğretim materyallerinin iletişim teknolojileri aracılığıyla bir araya getirildiği kurumsal bir eğitim faaliyetidir.

Uzaktan Eğitimde Kavramlar Uzaktan öğrenme Sanal sınıf e-Öğrenme m-Öğrenme Web tabanlı uzaktan eğitim Yaşam boyu öğrenme Eş zamanlı(senkron) öğrenme

Uzaktan Eğitimde Kavramlar Eş zamansız (asenkron) öğrenme Karma/Harmanlanmış eğitim Öys-öğrenme yönetim sistemi İçerik Açık öğretim CMS Bilgisayar destekli eğitim Video telekonferans Öğrenme

Uzaktan Eğitim: Zaman ve mekan bakımından bağımsız olarak gerçekleşen öğretmen öğrenci materyal etkileşimini iletişim araçlarıyla sağlayan bir eğitim faliyetidir. Uzaktan öğrenme: Öğreten ve öğrenenin farklı ortamlarda bulunarak gerçekleştirdikleri öğrenme etkinliğidir. Sanal sınıf: Belli bir konuyu bir ağ üzerinden öğrenmek için oluşan grup. e-Öğrenme: internet, bir ağ veya bilgisayar üzerinden gerçekleşen kişinin kendi kendine öğrenmesine olanak sağlayan bilgiye ulaşmada zaman ve mekandan bağımsız bir öğrenmedir.

m-Öğrenme: Cep telefonları ve tabletler gibi mobil teknolojiler yardımıyla gerçekleşen öğrenmelerdir. Web tabanlı uzaktan eğitim: Web teknolojilerini kullanarak öğrencilerin iletişim kurmalarını sağlamak için tartışma listeleri ve sohbet programlarına olanak tanıyan öğrencilerin istediği zaman içeriğe ulaşmalarını sağlayan uzaktan eğitim etkinlikleridir. Yaşam boyu öğrenme: Bireyin yaşamı boyunca öğrendikleri.

Eş zamanlı(senkron) öğrenme: Mekandan bağımsız olarak öğrenenlere aynı anda sunulan eğitimdir. Öğrenenler belli zaman dilimlerinde bu eğitime katılmalıdırlar. Eş zamansız (asenkron) öğrenme: Zaman ve mekandan bağımsız olarak verilen eğitimdir. Öğrenenler istediği zaman bu eğitimi alabilirler. Karma/Harmanlanmış eğitim: Geleneksel eğitime destek olmak için her türlü teknolojiden yararlanılarak oluşturulan eğitimdir.

Öys-öğrenme yönetim sistemi: Farklı zamanlı ve karma eğitimde öğrencilerin sorunlarını halletmede kullanılan bir yönetim yazılımdır. İçerik: Uzaktan eğitimde belli bir süre içeresinde öğrenilmesi hedeflenen ve öğrencileri bilgilendirmek için hazırlanan eğitsel materyaldir. Açık öğretim: Coğrafi koşullar ve zamandan bağımsız olarak ilköğretim, lise, üniversite gibi eğitim kurumlarını okula gitmeden dışardan bitirebilen öğretim biçimidir. CMS(İçerik Yönetim Sistemi):Kullanıcılar arasındaki iletişimi artırır.

Bilgisayar destekli eğitim: Eğitim sürecinde bilgisayarın başlı başına bir seçenek olarak değil, sistemi tamamlayıcı ve güçlendirici bir öğe olarak kullanılmasıdır. Video telekonferans: İnternet aracılığıyla karşılıklı görüntünün gerçekleştiği telekonferanstır. Öğrenme: İnsanların doğumdan ölümlerine kadar kazanmış oldukları davranış değişiklikleridir.

Uzaktan Eğitimin Temelleri Öğrenci Öğretim üyesi Teknik destek Eğitim destek İçerik grubu Ölçme değerlendirme Öğrenci işleri

Uzaktan Eğitimin Temelleri Öğrenci: Uzaktan eğitimde öğrenci araştıran ve daha çok çalışandır. Öğretim üyesi: Bilgisayar ve internet teknolojisini iyi bilmelidir. Öğretim görevlisi konuya hakim olabilir ancak teknoloji açısından eksik kalırsa içeriyi karşı tarafa aktaramayabilir. Teknik destek: Dersin anlatımından sorumlu öğretim görevlisine çıkabilecek teknik sorunlarda yardım etmekle görevli elemandır. Eğitim destek: Öğrenci derslerinin sisteme aktarılmasında ve sanal derslerin takibinde öğretim elamanına yardımcı elemandır.

Uzaktan Eğitimin Temelleri İçerik grubu: Öğretim görevlisinin hazırladığı ders içeriğini sanal ortamda aktaran ve ders içeriğiyle ilgili güncellemeleri yapan elemandır. Ölçme değerlendirme: Çevrimiçi sınavlarda sınav sorularının basımı ve sınav sonuçlarının sisteme yüklenmesi gibi durumlarda öğretim elemanına yardımcı olan birimdir. Öğrenci işleri: Öğrencilerin kayıt işlemleri ve birçok sorunlarında onlara yardımcı olan birimdir.

Yazılım bileşenleri: Öğretim yönetim sistemi(LMS): Öğrencilerin ders içeriğiyle ilgili bilgilere ulaştığı portaldır. Kullanımı kolay olmalı öğrencileri zorlamamalıdır. Çeşitli tarayıcıları desteklemeli ve mobil uygulamalarda kullanılabilir olmalıdır. İçerik yönetim sistemi: Öğretim görevlisinin hazırladığı içerik, uzmanlar tarafından dijital ortama dönüştürülür ve içerik portalına yüklenir. İçerik animasyon, video ve resim desteğiyle yapılırsa bilgiler daha kalıcı olabilir. Sanal sınıf: Öğretim görevlisiyle öğrencinin eş zamanlı olarak eğitim alıp verdiği platformdur. Uzaktan eğitimi örgün eğitime yaklaştıran tek unsurdur. Öğrenciler istedikleri yerden girip eğitimlerini alabilmelidirler. Ölçme değerlendirme: Öğrencilerin dönem içinde çevrimiçi sınavları ve dönem sonunda yazılı sınavlarının yapıldığı sistemdir. Hata bildirim sistemi: Öğrenci ve öğretim elemanlarının karşılaştığı sorunlara çözümler bulmak için oluşturulmuş bir sistemdir. Öğrencilerin sordukları sorulara cevap vermek öğrencilerin güvenini kazanmayı sağlar.

Donanım Bileşenleri: Sunucular: Seçilirken mevcut öğrenci kapasitesi göz önüne alınmalı, 5 yıl değiştirilmeyecek şekilde olmalı ve kesinlikle üniversitede tutulmalıdır. İnternet bağlantısı: Öğrenci sayısı ders saati ve ders programına göre hız tespiti ve bant genişliği ayarlanmalıdır. Firewall-switch yedekleme: Switch yedekleme iyi seçilmeli öğrencilerin sisteme saldırmayı sevdikleri unutulmamalıdır. Bu yüzden yedekleme donanımı 30 dk geriden başlayabilecek şekilde seçilmelidir.

Uzaktan Eğitimin Üstünlükleri * Yaşam boyu öğrenme olanağı sağlar. * Bireysel ve bağımsız öğrenme olanağı sağlar. * Kamu veya özel kurumlarda çalışan kişilere görevlerini bırakmadan eğitimlerini sürdürebilme imkanı sunar. * Değişik eğitim seçeneği sunar. * Eğitimde düşük maliyet sağlar. * Eğitimin niteliğini artırma.

Uzaktan Eğitimin Üstünlükleri * Kolay güncellenebilir ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri sunar. * Alternatif ve çok çeşitli öğrenme-öğretme ortamları sunar. * Öğrenciye serbesti sağlar. * Zengin bir öğrenme ortamı sunar. * Zaman ve mekan bakımından olanak sağlar. * Özel yetenekler geliştirir.

Uzaktan Eğitimin Sınırlılıkları * Sosyalleşmeyi engeller. * Bireysel ve bağımsız çalışma ve öğrenme alışkanlığı olmayan öğrenciler açısından etkili olmayabilir. * Çalışan öğrencilerin dinlenme zamanlarını kısıtlamaktadır. * Yüz yüze iletişim ve etkileşim açısından sınırlılıklar göstermektedir. * Uygulama derslerinden yeterince yararlanamama * Beceri ve tutuma yönelik davranışların gelişmesini engellemektedir.

Özet1 Uzaktan Eğitim; Farklı mekanlardaki öğrenci, öğretmen ve öğretim materyallerinin iletişim teknolojileri aracılığıyla bir araya getirildiği kurumsal bir eğitim faaliyetidir. Uzaktan öğrenme ,Sanal sınıf, e-Öğrenme, m- Öğrenme, Web tabanlı uzaktan eğitim, Yaşam boyu öğrenme, Eş zamanlı(senkron) öğrenme, Eş zamansız (asenkron) öğrenme, Karma/Harmanlanmış eğitim, Öys-öğrenme yönetim sistemi, İçerik, Açık öğretim, CMS, Bilgisayar destekli eğitim, Video telekonferans uzaktan eğitimle ilgili kavramlardır.

ÖZET2 Uzaktan eğitimin temellerini; Öğrenci, öğretim üyesi, teknik destek, eğitim destek, içerik grubu, ölçme değerlendirme, öğrenci işleri oluşturur. Uzaktan eğitimin yazılım ve donanım olmak üzere iki bileşeni vardır. Uzaktan eğitimin üstünlükleri; Kolay güncellenebilir ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri sunar. Alternatif ve çok çeşitli öğrenme-öğretme ortamları sunar. Öğrenciye serbesti sağlar. Zengin bir öğrenme ortamı sunar. Zaman ve mekan bakımından olanak sağlar. Özel yetenekler geliştirir.

özet3 Uzaktan eğitimin sınırlılıkları; Sosyalleşmeyi engeller. Bireysel ve bağımsız çalışma ve öğrenme alışkanlığı olmayan öğrenciler açısından etkili olmayabilir. Çalışan öğrencilerin dinlenme zamanlarını kısıtlamaktadır. Yüz yüze iletişim ve etkileşim açısından sınırlılıklar göstermektedir. Uygulama derslerinden yeterince yararlanamama Beceri ve tutuma yönelik davranışların gelişmesini engellemektedir.

Kaynakça http://uzaktanegitim.istanbul.edu.tr/?p=6129 http://www.eogrenme.net/index.php?option =com_content&task=view&id=58&Itemid=39 http://www.slideshare.net/arcom2010/uzakta n-eitim-sunumu Uşun, S. (2006). Uzaktan Eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım

Hazırlayanlar Mehmet ARSLAN Melih TUNÇ Üzeyir ÜSTÜN