IB Günü - Nisan 2007 - Bursa1 Eğitim Ortamlarının Gelişiminde Ö ğretmenin Rol ü Ibrahim Betil.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

MURATHAN MUNGAN'DAN Önce evlendiğimizde hayatın daha iyi olacağına inandırırız kendimizi. Evlendikten sonra, bir çocuğumuz doğduktan, hatta ardından bir.
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
SINIFTA KUSURLU DAVRANIŞLARIN D Ü ZELTİLMESİ Ö ncelikle sınıf i ç i kuralları belirleyiniz 1-Arkadaşlarına karşı nazik ol arkadaşlarını eşyalarına.
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
. DİSİPLİN. . DİSİPLİN D İ S İ P L İ N * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış.
ÜNİTE HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
NİÇİN EN AZ BİR YABANCI DİL ÖĞRENMELİYİZ ?
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
Bir dilim pasta ya ne dersiniz?
Comenius Programı Onur AYDEMİR
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
Dünyanın bütün çiçeklerini diyorum Bütün çiçekleri getirin buraya,
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
MOTİVASYON.
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
ULUS ÇANKAYA’YA BARİKAT KURDU!... Prof. Dr. Tülay Özüerman
Eğitimin ve Toplum.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ARCS Modeli.
DİĞER TUTUMLAR.
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Güçlü ve kararlı ol. Tanrın RAB'bin verdiği görevleri yerine getir. Onun yollarında yürü ve Musa'nın yasasında yazıldığı gibi Tanrı'nın kurallarına, buyruklarına,
Teknolojiden Yararlanmak İçin…. Keloğlan’ın düşünde, Kaf Dağı’nın ötesinde, korkunç devler ülkesinde gezinmeyen biri mi var? Saklambaç, köşe kapmaca,
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
1 وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَات.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Mesleki Rehberlik - I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Metinlerin Sınıflandırması
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Kanıta Dayalı Tıp Prof Dr Süheyla Ünal.
HABERLEŞME ARAÇLARI MESLEKLER.
GÜNEŞ SINIFI Tarih/Sayı: Ekim 2017/1 OKULUM VE BEN
İletişimin Zamanda yolculuğu
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
VE TÜRK MALLARI HAFTASI
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
“Hayatın Ortağı Olmak…”
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Marmara Üniversitesi Kütüphane Bibliyometri Uygulamaları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Oyunda kargaşa olur. Oyunda anlaşmazlıklar olur
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Sunum transkripti:

IB Günü - Nisan Bursa1 Eğitim Ortamlarının Gelişiminde Ö ğretmenin Rol ü Ibrahim Betil

IB Günü - Nisan Bursa2 1. Korku salmak, 2. Onay vermemek 3. İlgilenmemek, Paylaşmamak 4.G ü venmemek Motivasyonu Ezmek :

IB Günü - Nisan Bursa3 Mehmet Kuşman

IB Günü - Nisan Bursa4 d ü nyada Urartu dilini bilen, Urartuca konuşabilen kişiden biri

IB Günü - Nisan Bursa5 “ bol bol kitap okudum. Bu, beni Urartucayı ö ğrenmeye itti …” “… hocalardan yardım istedim. Pek ö ğrenebileceğime inanmadılar. ”

IB Günü - Nisan Bursa6 Bir profes ö re “Ö ğrenmek istiyorum ” deyince “ Haydi oradan ” diyerek beni başından savdı

IB Günü - Nisan Bursa7 Şimdi: Urartu dilini ö ğretmek de istiyor, eğer imkan verilirse

IB Günü - Nisan Bursa8 Ç evremizdeki zengin kaynaklar ve merak d ü rt ü s ü yle bu kaynakları kullanmaya başlamak …

IB Günü - Nisan Bursa9 Ö ğretmen eğitimi: ekonomik ve politik yaşamın s ü rd ü r ü lmesi i ç in olmazsa olmaz

IB Günü - Nisan Bursa10 mesleki gelişim ö ğrenci başarısı ü st ü nde olumlu etki yapmakta

IB Günü - Nisan Bursa11 Ö ğretmenlere okul y ö netiminde daha ç ok sorumluluk vermek … ve rollerinde ö zg ü r olmalarını doğal karşılamak

IB Günü - Nisan Bursa12 ders programlarını geliştirme karar s ü re ç lerinin paylaşımı kişisel gelişim ö ğrenimi tasarlama Öğretmenin sorumlulukları:

IB Günü - Nisan Bursa13 doğal ve toplumsal ç evreye pozitif dışsal etki

IB Günü - Nisan Bursa14 ders programları, i ç eriği konusunda fazla koruyucu olmamak

IB Günü - Nisan Bursa15 Değişimin yavaş olma nedenleri: 1. Ö ğretmenler ve okul y ö neticileri yeniliklere karşı tutucu olabilmekte, 2. Ö ğretmen eğitimleri yetersiz

IB Günü - Nisan Bursa16 “ö ğrenen ö ğretmenler topluluğu ” yaratabilmek …ve öğrenen, gelişen yöneticiler de !

IB Günü - Nisan Bursa17 Güvenmek Katılım Sahiplenme Yaratıcılık Değişim Gelişim Sorumluluk & Süreklilik Yetki Kullanımı

IB Günü - Nisan Bursa18 Ö ğretmenin ö ğrenciyi teşvik edebilmesi i ç in yakınlaşabilmesi ö ğrenciye yakınlaşabilmesi gerekir toplum hizmeti projeleri ** ortak toplum hizmeti projeleri

IB Günü - Nisan Bursa19 Yetişkinler ve toplum bu ö zel i ç -bilgiden yararlanmalı

IB Günü - Nisan Bursa20 Makak öyküleri Ko ş ima Adası

Makak Batat Koshima Adası İ mo

IB Günü - Nisan Bursa22

IB Günü - Nisan Bursa23

IB Günü - Nisan Bursa24 Küçüklerin yaratıcılığı Yetişkin Dişilerin uyumu Yetişkin Erkeklerin tutuculuğu

Bu maymundan sadece yüzde 7 farkımız var ! Makakların genleri ile insan genlerinin yüzde 93 oranında benzerlik gösterdiği tespit edildi. İnsanın makaktan 25 milyon yıl önce ayrıldığı öne sürüldü. ABD'nin Teksas eyaletinde Baylor Tıp Fakültesi'nde yapılan ve Amerikan Science dergisinde yayınlanan araştırmaya göre, makak genleri, insanla % 93 benzerlik gösteriyor.

IB Günü - Nisan Bursa26 bilgi yenilemesi ** Ö ğretmenin bilgi yenilemesi Ö ğretmenin ö ğrenciyi teşvik edebilmesi i ç in yakınlaşabilmesi ö ğrenciye yakınlaşabilmesi

IB Günü - Nisan Bursa27 Teknik Bilgi stokunun her 2 yılda bir ikiye katlandığı bir dünyadayız

IB Günü - Nisan Bursa28 Öğretmenin öğrenmesi: Sınıf içi Öğrenme ve Sınıf dışı Öğrenme

IB Günü - Nisan Bursa29 Gelişimin Besleyicisi: Merak

IB Günü - Nisan Bursa30 merak araştırma keşfetme Zevk alma Tekrarlama uzmanlık Yeni yetenekler özgüven özsaygı güvence Yeni araştırmalar * Bruce Duncan Perry, M.D., Ph.D.

IB Günü - Nisan Bursa31 Herbert Aulehla

IB Günü - Nisan Bursa sonrası Avusturya modern sanatına ilgi

IB Günü - Nisan Bursa33 Sevdiği t ü m ressamlara birer mektup

IB Günü - Nisan Bursa34 Kısa bir s ü re sonra villasında ziyaretine gittim

IB Günü - Nisan Bursa35 bah ç ıvan Aulehla koleksiyonunu Roma, Kud ü s, Milano, Hırvatistan, İstanbul ’ da sergiler

IB Günü - Nisan Bursa36 Aulehla: Viyana Aids Yardım Derneği, Caritas, Neunerhaus Evsizler Derneği, Sıkıntıda olan m ü ltecilere, Viyana Ü niversitesi ö z ü rl ü lerine Epidormoliz hastalığı olan ç ocuklara Destek veren duyarlı bir insan

IB Günü - Nisan Bursa37 Öğretmen mesleki gelişimine yaklaşımlar: Kendi başlarına Birlikte Öğrencilerle Anne-Baba-Okul-Toplum

IB Günü - Nisan Bursa38 Ö ğretmenler: değişimin arkasındaki en ö nemli itici g üç

IB Günü - Nisan Bursa39 Eğitim Anlayışımız Yerel ? Evrensel ?

IB Günü - Nisan Bursa40 sadece kendi ü lkesinin geleceğine yararlı vatandaş, sadece kendi tarihini, sadece kendi coğrafyasını sadece kendi milli değerlerini benimsemeleri insanların yeni ç ağa uyumlu birey olmalarına katkıda bulunabilir mi ?

IB Günü - Nisan Bursa41 yerel ’ dir insanı etkileyen herşey yerel ’ dir evrensel etkileşimden uzak bir yerel anlayış m ü mk ü n m ü ?

IB Günü - Nisan Bursa42 farklı olmanın eleştirilecek ö v ü n ü lecek eleştirilecek yada ö v ü n ü lecek bir yanı yok! insan Ortak değer insan olmaktır

IB Günü - Nisan Bursa43 Fiziksel yapı, G ö r ü n ü ş veya Doğuştan kazanılan sosyal konum bir ü st ü nl ü k olarak kabul edilemezdi Epiktetos’ a (MS 55) göre:

IB Günü - Nisan Bursa44 Sıcak bir yaz g ü n ü k üçü k bir kiraz ağacının ü zerindeyken ö ğrendiğim sevindirici haberin hayatımı bu denli değiştirebileceğini tahmin edememiştim. Şimdi ü niversitedeyim, kampus ü n i ç indeyken, yolda y ü r ü rken, yurt odasında kitap okurken, ç evremdekilerle bir konu ü zerinde tartışırken, arkadaşlarımla sohbet ederken: Okulda anlatılanların, Ö ğretilenlerin,

IB Günü - Nisan Bursa45 Yapılan gezilerin, D ü zenlenen s ö yleşilerin, Konuk edilen yazarların, Katıldığımız etkinliklerin, Ü yesi olduğumuz kul ü plerin. K ü t ü phanemizin, Hazırladığımız kişisel projelerin, Sunduğumuz portfolyoların, Bir dergi ç ıkarmanın, Yaptığımız ö devlerin,

IB Günü - Nisan Bursa46 Sınav tarihlerinin aylar ö ncesinden belli olmasının, Beraber yaşamanın getirdiklerini bilmenin, Dans etmenin, Sera g ö rm ü ş olmanın, Psikologla konuşmaktan ç ekinmemenin, Laboratuvarda beyaz ö nl ü k giyerek deneyler yapıp sonu ç larını g ö rebilmiş olmanın, Kendini s ö zl ü veya yazılı ifade edebilmenin, Nerede nasıl giyinilmesini bilmenin, Savunacak fikir ve g ö r ü şlere sahip olmanın,

IB Günü - Nisan Bursa47 Yeteneklerimin farkındalığını, Yaşamanın ö nemini, bana kattıklarını ve Okulda ge ç irdiğim hi ç bir anın boş olmadığını kavrayabiliyorum...

IB Günü - Nisan Bursa48 Anladım: yaşanan, ö ğrenilen her şey bir sonrakini getirir beraberinde. Bana bir sonrakini keşfetmeyi ö ğrettiniz. İnsanları anlamaya ç alışmayı, dinlemeyi, yeri geldiğinde susmayı ve gerektiğinde haykırmayı, korkmadan !...

IB Günü - Nisan Bursa49 Hepinize b ö yle mektupların ç ok ç a gelmesini diliyorum.

IB Günü - Nisan Bursa50

IB Günü - Nisan Bursa51 CuriosityExploration Discovery Pleasure Repetition Mastery New Skills Confidence Self esteem Sense of Security More Exploration * Bruce Duncan Perry, M.D., Ph.D. Curiosity: Fuel of Development *

IB Günü - Nisan Bursa52 MerakAraştırmak Keşfetmek Zevk almak Tekrarlamak Uzmanlık Yeni yetenekler Özgüven Özsaygı Güvence Yeni Araştırma * Bruce Duncan Perry, M.D., Ph.D. Merak: Gelişimin Besleyicisi *