1. 2 YAZ KURSLARININ ÖNEMİ Hayrullah KÖKEN Program Geliştirme Şubesi Müdürü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

HACIHASANBAŞI KUR’ÂN KURSU 2013 YAZ KUR’AN KURSU FAALİYETLERİ
KUR’AN ÖĞRETİMİNDE METOD HATALARI,EKSİKLİKLER VE ÇÖZÜM YOLLARI İbrahim TUNÇ / Başimam -Hatip Yenibosna Selçuk Hatun Camii.
Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
T.C DEREBUCAK KAYMAKAMLIĞI İlçe Müftülüğü
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
BAŞKANLIĞI CAMii GÖREVLİLERİ ÇALIŞTAYI
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Erdoğan’a kızmaya ne hakkınız var... Özay ŞENDİR HaberTürk.
1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
YAZ KUR’AN KURSLARINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
SUNAN: İlyas YILMAZTÜRK İLÇE müftüsü
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
YAZ KURSLARININ ÖNEMİ Yaz kurslarının hiç olmadığını, eğitim görmek için hiçbir öğrencinin buralara gelmediğini düşündüğümüzde bu kursların ne kadar önemli.
Selman ALBAY Din Kül. ve Ahl. Bil.
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
TÜRKİYE’DE MESLEKİ EĞİTİM SİSİTEMİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME VE ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Örnek Bİr VerİtabanI TasarImI
Turan KÖROĞLU’nun ÖZGEÇMİŞİ
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ.
2010 YILI ÇALIŞMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (1 ağustos-31 aralık) Hazırlayan: İbrahim TUNÇ.
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
“OLMAZSA OLMAZLARDAN”
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE MÜFTÜLÜĞÜ “ YÜRÜTÜLEN VE PLANLANAN PROJELER : 1485.
T.C. DOĞANKENT MÜFTÜLÜĞÜ
TEST – 1.
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
DOĞRUGÖZ NAMIK KEMAL ORTAOKULU
CİSİMLERİN FARKLI YÖNLERDEN GÖRÜNÜMLERİ
5. BÖLÜM 0-18 YAŞ ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ ve ÖZELLİKLERİ
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
ROMEN RAKAMLARI.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Prof.Dr.Tufan Gündüz.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
KİTAP OKUMANIN YARARLARI
Kareköklü Sayılar KAREKÖKLÜ BİR İFADE İLE ÇARPILDIĞINDA SONUCU DOĞAL SAYI YAPAN ÇARPANLAR.
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
T.C. MURATLI KAYMAKAMLIĞI HALK EĞİTİMİ MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ YAYGIN EĞİTİMİ GELİŞTİRME PROJESİ
MAHALLİ EĞİTİM İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI Öğrenme Liderlerini Yetiştirmek İçin Yapılacaklar…
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
HOŞ GELDİNİZ … YAZ KUR’AN KURSU NEDİR ? YAZ KUR’AN KURSLARI, OKULLARIN TATİL OLDUĞU AYLADA, İLKÖĞRETİMİN 5. SINIFINI TAMAMLAYAN ÖĞRENCİLER İÇİN KANUNÎ.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
KURŞUNLU ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ TANITIMI
GÖLCÜK ADNAN MENDERES ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2015
YAYGIN EĞİTİM.
Bugün neler öğreneceğiz?
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Programdan Sorular.
2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERLERİ
Sunum transkripti:

1

2 YAZ KURSLARININ ÖNEMİ Hayrullah KÖKEN Program Geliştirme Şubesi Müdürü

3 Kur’an-ı Kerim okumayı bilenlerin çoğu ilk defa Kur’an okumayı yaz kurslarında öğrenirler. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

4 Yaz kursları, bir çok çocuğun ilk defa örgün eğitim anlayışıyla düzenli olarak, Kur’an-ı Kerim ve temel dini bilgiler dersleri aldıkları yerlerdir. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

5 Kur’an okuma ve temel dini bilgiler eğitimi alan çocukların çoğu daha sonradan yaygın ve örgün eğitim içinde bir daha Kur’an eğitimi almamaktadırlar. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

6 Çocuklarımızın dine, din görevlilerine, camilere, Kur’an ve din eğitimine bakışlarını etkileyen ilk mekânlar yaz kurslarıdır. Birçok çocuk, belki de ilk defa camiye gelmekte ve imamlarımızla ve Kur’an Kursu hocalarımızla tanışmaktadır. Öğrencilerimizin tatil haklarını keserek kursa geldiğini unutmayalım. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

7 Yaz kursları çocukların, İmam Hatip Liseleri, 32 haftalık Kur’an Kursları ve İlahiyat Fakülteleri, hatta DİNİMİZ hakkında sağlıklı bilgi sahibi oldukları ve Kur’an eğitiminin içeriği ile ilgili gözlemlerde bulundukları ilk yerdir. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

8 Yaz kursları, bundan sonraki hayatlarında yeterli düzeyde din eğitimi alamayacaklar için asgari derecede dini bilgiler öğrenebilecekleri yerdir. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

9 Çocuklarımızın dine, din görevlilerine, camilere, Kur’an ve din eğitimine bakışlarını etkileyen ilk mekanlar yaz kurslarıdır. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

10 Ülkemiz insanları; Kur’an okuma becerisi ve yetişkin çağda yapılan dini ritüeller için gerekli dini alt yapı çoğu zaman yaz Kur’an kurslarında öğrenmişlerdir. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

11 Bir yaz kursunda haftada beş gün, günde üç saatten hesapladığımızda dokuz haftada toplam 135 saat ders yapılmaktadır. Bu da ilköğretimlerdeki Din dersi saatinin yaklaşık bir katı fazla, liselerden ise üç katı fazla ders görüldüğünü ortaya koymaktadır. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

12 Yaz kurslarına birkaç gün dahi devam eden insanlar, hayatlarının bir anında burada öğrendikleri azıcık bilgilerin kendilerinin imdadına yetiştiğini ve önemli bir bakış açısı kazandırdığını belirtmişleridir. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

13 Çocuklarımızın yaz tatillerinde boş vakitlerini iyi değerlendirmelerini ve sokaklarda başıboş olmaktan kurtulmalarını sağlamaktadır. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

14 Öğrencilerimiz okullarda ve ailelerinde öğrendikleri dini bilgileri farklı metotlarla öğrenerek ve uygulayarak daha güzel hazmederler ve pekiştirirler. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

15 Yaz kursuna gelen öğrencilerimizin sayısının azımsanacak bir rakam olmadığını görürüz. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

16 Yaz Kur’an kurslarının çocuklarımızın karakter gelişimlerinde, görerek öğrenmelerinde, dini yaşantının gözlemlenmesinde önemli bir yeri vardır. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

17 Yaz kursları, çocuklarımızın cami merkezli kaynaşmalarını sağlar. Yeni dostlukların kurmalarına vesile olur. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ

18 Yaz kursları, dini konuların ve Kur’an okumanın yoğun olarak çocuklarımızın gündemlerine girdiği bir zaman dilimleridir. YAZ KURSLARININ ÖNEMİ