EĞİTİMDE YENİ ARAYIŞLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Aydın BAŞAR Denetmen Rolleri.
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Eğitim – Yönetim – Örgüt
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
DİĞER TUTUMLAR.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
KİME, NASIL YARDIM EDEBİLİRİM?
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBER ÖĞRETMEN SEDA SEZER
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE YENİ ARAYIŞLAR Değişim ve Toplam Kalite Yrd.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi

Kavramlarına İlişkin Algı ve Tutumumuzu AMAÇ Değişim, Yönetim, Kalite, Kavramlarına İlişkin Algı ve Tutumumuzu SORGULAMAK

ANLAYIŞIMIZ, KÜLTÜRÜMÜZ, FELSEFEMİZ. ...?... NASIL DEĞİŞİR? ...?... NASIL OLUŞTU?

NASIL OLUŞTU? .......... gördük, duyduk, yaptık, yaşadık.... ............

NASIL DEĞİŞİR? YENİDEN ...görebiliriz, ....duyabiliriz, ....yapabiliriz, ...yaşayabiliriz.. .........

DEĞİŞİM NEREYE? NİÇİN? NE ZAMAN? NASIL? NE KADAR? KİM İLE? ...?

DEĞİŞİM DIŞIMIZDA İÇİMİZDE BİZ BİZ

------- 0 ++++++ DEĞİŞİM SÜRECİ YENİDEN DONMA------ ÇÖZÜLME ---- BUZ ++ ÇÖZÜLME ++++++++YENİDEN DONMA ------- 0 ++++++

DEĞİŞİME İLİŞKİN TUTUM TUTUCU KİM?

DEĞİŞİME İLİŞKİN TUTUM İZLEYİCİ KİM?

DEĞİŞİME İLİŞKİN TUTUM YENİLİKÇİ KİM?

GENEL TUTUM Reddetme Direnme Boşverme Katılma değişim HEPİMİZ

YARIN, YALNIZ DEĞİŞEBİLENLER AYAKTA KALACAKTIR.

MİNİ SINAV

CEVAPLAMAK İSTERMİSİNİZ? İyi olan nedir? Neleri yapmaktan hoşlanırız? Çok çalışarak iyi yaptığımız nedir? ...................

DEĞERLENDİRME Cevaplarınızın tamamı; yaşamınıza kalite katan unsurlardır.

SONUÇ Hepimiz, yaşamımızın her anında kalite arayışı içerisindeyiz.

Kalite Tutkusuna Kalite Kaygısından NEREDEN.... NEREYE?

KALİTE * Kullanıma Uygunluk, * Üstün Amaç, * İçten Çaba, * Uygun Yön, * Amaca Uygunluk, * Kullanıma Uygunluk, * Üstün Amaç, * İçten Çaba, * Uygun Yön, * Etkin Uygulama, “ KALİTE KONTROL EDİLMEZ ÜRETİLİR” Kalite kavramın arkasındaki düşünce; kaizen; sürekli gelişme...

KALİTELİ İNSAN problemleri çözmek için yollar arayan, yaratıcı, ilgi ve amaçlarını gerçekleştirmede bencil olmayan, adil, insan ilişkilerinde demokratik ve özerk, sosyal ve kültürel konularda esnek, bütünleyici özellikleri ağır basan, meslek kültürü oluşmuş insan.

Toplam Kalite Yönetiminin İlkeleri * Sürekli İyileşme * Müşteri Odaklılık * Herkesin Katılımı * Hedeflerle ve Verilerle Yönetim * Liderlik * Toplumsal Sorumluluk * Sürekli Eğitim

W. EDWARDS DEMİNG’İN 14 TEMEL KURALI * Ürün geliştirme amacını devamlı kılın, * Yeni bir yönetim felsefesi uygulamaya koyun, * Kaliteyi sağlamada denetimlere güvenmeyin, * Sadece parasal ödüller vermekten vazgeçin, * Üretim süreçlerini sürekli iyileştirin, * Eğitimi kurumlaştırın, * Liderliği kurumlaştırın, * Korkuyu kaldırın, * Birimler arasındaki engelleri kaldırın, * İşgücünü sloganlarla, rakamsal hedefler vererek zorlamayın, * İşgücü için rakamsal kotalar koymayın, * Çalışanların işlerinden gurur duymalarını sağlayın, * Çalışanların kendi kendilerini eğitme çalışmalarını destekleyin, * Dönüşümü gerçekleştirecek faaliyetlerde bulunun.

ARAŞTIRMA-GELİŞTİRME ANLAYIŞIMIZ BİREYSEL ÖRGÜTSEL Ar-Ge- Ar-ge

ÜRÜN GELİŞTİRME SORGULA... Ne Yapıyoruz? Niçin Yapıyoruz? Nasıl Yapıyoruz? Ne Zaman Yapıyoruz? Ne Kadar Yapıyoruz? Kim İle Yapıyoruz? .........

YENİDEN Ne Yapmalıyız? Niçin Yapmalıyız? Nasıl Yapmalıyız? Ne Zaman Yapmalıyız? Ne Kadar Yapmalıyız? Kim İle Yapmalıyız? .........

YÖNETİME İLİŞKİN; Anlayışımız, Yeterliğimiz, Uygulamalarımız, NE KADAR? .... bilimsel, .... yeni, .... kabul edilebilir, .... ? ? ? ?

YÖNETİM ANLAYIŞI GELENEKSEL ÇAĞDAŞ YÖNETİM: SANAT YÖNETİM: BİLİM YÖNETİCİ: DOĞULUR YÖNETİCİ: OLUNUR

YÖNETİMDE GÜÇ KAYNAKLARI RESMİ GÜÇ KİŞİLİK BİLGİ GÜCÜ

YÖNETİCİ Verilmiş gücünü herkese hissettirir.

YÖNETİCİ Kazanılmış gücünü kullanarak yönetir.

YÖNETİM ANLAYIŞIMIZ BASKICIDAN LİDERCEYE

DENETİM ANLAYIŞIMIZ DIŞ DENETİMDEN İÇ DENETİME

GÜDÜLEME ANLAYIŞIMIZ HAVUÇ-SOPADAN ÇAĞDAŞ GÜDÜLEYİCİLERE

SONUÇU DEĞERLENDİRMEDEN DEĞERLENDİRME ANLAYIŞIMIZ SONUÇU DEĞERLENDİRMEDEN SÜRECİ DEĞERLENDİRMEYE

GELİŞTİRME ANLAYIŞIMIZ KESİKLİDEN SÜREKLİYE

LİDERLİK ANLAYIŞIMIZ YOKETMEDEN YARATMAYA

EŞGÜDÜM ANLAYIŞIMIZ Bize Benden

KAZAN-KAZAN YARIŞMA ANLAYIŞIMIZ KAYBET-KAYBET ORTAKLAŞA REKABET KAZAN-KAYBET KAYBET-KAYBET KAZAN-KAZAN ORTAKLAŞA REKABET

ÇATIŞMAYI YÖNETME ANLAYIŞI UZLAŞMAYA SORUN ÇÖZMEYE Hükmetmeden Kaçınmadan

HEDEF GÖSTERME TEK NOKTADAN BÜTÜNE

İŞ = KENDİNİ GERÇEKLŞTİRME ALANI İŞE İLİŞKİN TUTUM İŞ = GÖREV İŞ = KENDİNİ GERÇEKLŞTİRME ALANI

ÖĞRENME ANLAYIŞI Öğretmeden, Öğrenmeye... Değişimi İzleyenden, Değişimi Yaratana...

SEVGİ KORKU

ÖZGÜVEN

TAKIM OLMA SÜRECİ ORTAK VİZYON PAYLAŞILAN DEĞERLER * OLUŞMA * BOĞUŞMA * BULUŞMA * ULAŞMA ORTAK VİZYON PAYLAŞILAN DEĞERLER

MÜŞTERİ ODAKLILIK BEKLENTİ SUNULAN SONUÇ

ACABA? ÖRGÜT ÖĞRENEN ÖRGÜT MÜ? UNUTAN ÖRGÜT MÜ? OLMALI?

BİLEN ÖRGÜT YAPAN ÖRGÜT DÜŞÜNEN ÖRGÜT ÖĞRENEN ÖRGÜT

KALİTEDE ALGI FARKI BATI JAPON Yaşam biçimi olarak benimsenmiş kaizen ve TKY anlayışı, Ne Sony’nin ne Toyota’nın, ne de diğer dünya markası olmuş diğer dünya markası olmuş kuruluşların ISO 9000 belgesi yoktur ve almayı da düşünmemektedirler. Kalite, standartlar aracılığı ile sağlanmakta, Hemen her işletme, ürettiği her ürün için ISO 9000 vb. belgesi almış veya almak düşüncesindedir.

KALİTE ENGELLEYİCİLERİ Yapay bir başarı, Az sayıda kazanan, Yarışmacı tutum, Sonuçlara odaklanma, Patronca yönetim, İşin göreve dönüşmesi Amaçlara hızlı ulaşma arzusu, Kalite bilinci geliştirilmelidir, Kalite herkesin sorumluluğudur, Kalite bir yaşam biçimidir,

DEĞİŞİM ALANLARI * MEB Yönetim Yapısında ve Süreçlerinde * Eğitim Örgütlerinin Yapı ve Davranışlarında * Eğitim İşgöreninin Rollerinde * Eğitim Programlarında * Eğitim Araç ve Gereçlerinde * Öğretim Yöntemlerinde * Öğrencilerin Rollerinde * Eğitim Sürecini Düzenleyen Kurallarda

EĞİTİMDE KALİTE ENGELLEYİCİLERİ hedefler, örgütleniş biçimi, kalabalık sınıflar, ikili öğretim, kaynak yetersizliği, eğitim programları, öğretmen kalitesizliği, tam öğrenme hedeflerinin belirlenemeyişi, rehberlik ve yöneltme hizmetlerinin yaygınlaştırılamaması, yönetimde geleneksel tavırların devam etmesi.....

TOPLAM KALİTEYE GEÇİLECEK; UYGULAMA... TOPLAM KALİTEYE GEÇİLECEK; GEÇ! ........

OGYE ÜYELERİNİN GÖREVLERİ VE BEKLENTİLER Teknik Hizmetler Personeli Genel İdari Hizmetler Personeli Okul Müdürü Müdür Yardımcısı Bölüm Şefleri Rehber Öğretmen Öğretmen Yardımcı Hizmetler Personeli Öğrenci Velisi Koruma Derneği Başkanı Okul Aile Birliği Başkanı Eğitim Sendikaları Temsilcisi İşçi Sendikaları Temsilcisi Ticaret Ve Sanayi Odası Temsilcisi Esnaf Ve Sanatkâr Odası Temsilcisi Usta Öğreticiler Temsilcisi Muhtar Öğrenci Kurulu Başkanı Sanayi Odası Temsilcisi Kamu Sektör Temsilcisi OGYE ÜYELERİNİN GÖREVLERİ VE BEKLENTİLER

İSTEMEK, ANLAMAK, YAŞAMAK, UYGULAMAK, ...GEREK... ÇAĞDAŞ VE DEMOKRATİK EĞİTİMİ SLOGANLAŞTIRIP DUVARLARA ASMAK YERİNE, İSTEMEK, ANLAMAK, YAŞAMAK, UYGULAMAK, ...GEREK...

:)SEVGİLİ ÖĞRENCİLER:) ÖĞRENME SİZİN İŞİNİZDİR, ÖĞRETMENLERİNİZ DAHİL, BUNU SİZİN YERİNİZE KİMSE YAPAMAZ. BUNUN İÇİN: :) MERAK EDİN, :) NASIL ÖĞRENECEĞİNİZİ KEŞFEDİN, :) ÖĞRETMENİZDEN DE YARDIM İSTEYEREK SİZ ÖĞRENİN, NE KADAR KOLAY ÖĞRENEBİLECEĞİNİZE SİZDE ŞAŞACAKSINIZ.

SAYGI DEĞER ÖĞRETMENLER ÖĞRENME, HERKES İÇİN ÖZGÜN BİR SÜREÇTİR. İNSANLAR ANCAK İHTİYAÇ VE BUNA BAĞLI İLGİ DUYDUKLARINI ÖĞRENEBİLİRLER. BUNUN İÇİN: * ÖĞRETMEYE ÇALIŞMAYIN, * MERAKLARINI, BU YOLLA İLGİ ALANLARINI GENİŞLETİN, * ÖĞRENCİLERİN KENDİ ÖĞRENME STİLLERİNİ KEŞFETMELERİNE YARDIMCI OLUN, * ÖĞRENCİLERİN, EĞİTSEL İHTİYAÇLARINI VE LÜTFEN HİÇ BİR ŞEYİ ONLAR ADINA YAPMAYIN, BAKIN NE KADAR KOLAY ÖĞRENECEKLER.

ENÇOK ZORLANILAN KONU; KONTROLÜ BAŞKASINA VERMEK.

“Yaşamın sırrı; zamanın geçişinden zevk alabilmektir.” Pek çoğumuz ya geçmişteki yaşantılarımızda ya da geleceğe ilişkin umutlarımızda yaşarız. Çok azımız ise içinde bulunduğumuz anı yaşarız.

:) :) :) :) :) :) Mutlu ve mutsuz insanlar arasındaki en temel ayrım, mutlu insanların çoğunlukla kendi davranışlarını değerlendirmeleri ve tüm etkinliklerini geliştirmek için sürekli çaba harcamalarıdır. :( :( :( :( :( :( Öte yandan , mutsuz insanlar, çoğunlukla başkalarının davranışlarını değerlendirirler ve zamanlarını onları, yaptıklarını geliştirmeye zorlama çabasıyla eleştiri, yakınma ve yargılamalara harcarlar. Bir kalite örgütünde ise, mutsuzlardan çok mutlu insanlardan oluşur.

Her düzeydeki eğitim örgütü (kademesi); kalitesizliğin sorumluluğunu ötekilere (öncekilere) yükler.

KALİTEYİ ERİŞİLMEZ KILAN, BASKICI PATRONCA YÖNETİMDİR. BASKI, KİMSENİN YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRAMAZ. İNSANLARIN BİR ŞEYİ ÖĞRENME YA DA YAPMAYI SEÇMELERİNİN NEDENİ; ONUN YAŞAMLARINA ER GEÇ KALİTE KATACAĞINA İNANMALARIDIR.

Akçakoca-DÜZCE I. Oturum: 08 Kasım 2001 II. Oturum: 15 Kasım 2001 Akçakoca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Akçakoca Öğretmenevi Konferans Salonu Akçakoca-DÜZCE I. Oturum: 08 Kasım 2001 II. Oturum: 15 Kasım 2001