DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

Yaratıcı Drama Atölyesi
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
ROL OYNAMA.
Yaratıcı Drama.
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
1-)ÇOCUGUN FİZİKSEL VE MOTOR GELİŞİMİNDE ETKİNLİK SAĞLAMAK A-)Fiziksel İhtiyaçların Karşılanması ve Sağlığın korunması B-)Fiziksel Yapının Tanınması.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YANSITICI DÜŞÜNME.
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
14.HAFTA ÖRNEK ETKİNLİKLER (DEVAM) Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
ROL OYNAMA ve DRAMA.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DRAMANIN ÖNEMİ
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
DİĞER TUTUMLAR.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
ÖZEL EĞİTİMDE KAYNAŞTIRMA UYGULAMARI
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
Etkileşime Dayalı Teknikler
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMADA KULLANILACAK TEKNİKLER
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Müzede Yaratıcı Drama.
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERE EĞİTİM
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
YARATICI DRAMANIN ÖGELERİ 1.Lider/Öğretmen
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Gözleme Dayalı Teknikler I
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ

EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ Rol oynama tekniğini gereği gibi uygulayarak, çocuğun gelişiminde ve eğitiminde daha etkili olarak kullanılmasını sağlamak Rol oynamanın dayandığı temelleri göz önüne alarak tekniği daha ileri düzeyde geliştirmek

Rol Üstlenen Bireyin Uygun Özellik ve Davranışları Toplum tarafından daha önce tanımlanmış bir rolün farkında olma Role girecek kişinin o rolle ilgili bilgi ve deneyimi Rol oynayacak kişinin, role ilişkin etkinlikleri

Rol oynayan kişinin farkında olduğu, diğer insanların rolle ilgili beklentileri Rol oynayan kişinin bedensel ve zihinsel donanımının o rolü oynamaya yeterli ve uygun olması Rol alan kişinin o rolün gereği, diğer insanlarla ilişki kurma biçimi

Bireyin Rol Oynadığı Ortamda Bulunan Diğer Kişilerin Uygun Özellik ve Davranışları Toplum tarafından daha önce tanımlanmış rolün farkında olma Söz konusu rol ile ilgili bilgi ve deneyimlere sahip olma Rol oynayan kişiden rolüne uygun davranışlar bekleme ve bu beklentilerin neler olduğunu hissettirme

4. Rol oynayan bireyin davranışlarına düzeltici tepkiler verme 5. Rol oynayan kişinin üstlendiği role ilişkin etkinliklerde bulunma 6. Rol oynayan kişi ile üstlendiği role uygun ilişki kurma biçimi

Eğitici Dramada Rol Oynamanın Değeri 1. Rol Oynama ve Zihinsel Süreçlerin Gelişimi Hareket etmeye yönlendirir Hareket yoluyla zihinsel gelişim 2. Rol Oynama ve Girişkenlik

3. Rol Oynama ve Olumlu Kendilik Kavramının Gelişimi 4. Rol Oynama ve Dil Gelişimi 5. Rol Oynama ve Kuralların Bilgisini Edinmek 6. Rol Oynama ve Öğrenci Merkezli Eğitim 7. Rol Oynama ve Empati

Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Eğitici drama sırasında başlangıçta çocuklar tarafından önceden beliren roller canlandırılmalıdır. Dramada yer alan roller çocuklar tarafından bilinmiyorsa, öğretmen önce o rol ile ilgili olarak çocukları, diğer eğitim yöntemlerinden yararlanarak bilgilendirmelidir.

Belirli bir rol canlandırılırken, diğer katılımcıların, o role değişik tepkiler göstermelerine izin verilmeli, hatta buna olanak sağlanmalıdır. Bazı özel teknikler ile öğretici nitelik kazandırılabilir: Soru sorma Rol davranışları arasında eksik bulmak ve tamamlamak Rol oynayana uygun hareketlerle karşılık vermek

Oynanan rol konusunda resim yapmak, kompozisyon yazmak gibi drama sonrası öğretim etkinliklerine zaman ayrılması Rol oynama sırasında ve rolden sonra oynayanın rol dışına çıkarak canlandırdığı rolü değerlendirmesi yararlı olabilir

Değişik rollere öğrencilerin girebilmeleri sağlanmalıdır Rol yapanın hareketlerinin serbest olması gerekir Rollerin aynı oturumda değiştirilmesi gerekir Kaynak: Önder, A. (2006). İlköğretimde Eğitici Drama, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.