E-Ticaret ve e-TR U. YELİZ ESERYEL Syracuse Üniversitesi Bilişim Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Öğrencisi (Teknoloji Ve Yenilik Yönetimi Odaklı) İşletme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

Geçmişten Geleceğe: Elit Yazılım
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
KOBİ’ler için Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Kocaeli Afet Sonrası Coğrafi Bilgi Paylaşım Sistemi TED-IMAGINS SAYISAL GRAFİK İzmit Kent Kurultayı 24 Ağustos 2000 Kocaeli Sanayi Odası.
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Mustafa Akgül Linux Kullanıcılar Derneği LINUX, E-DEVLET VE BİLGİ TOPLUMU.
GAP GIDEM Projesi AB’nin mali desteği ile UNDP tarafından GAP BKİ ile işbirliği içerisinde yürütülmektedir GAP – GİDEM PROJESİ GİRİŞİMCİ DESTEKLEME.
Girişimcilik.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
Dünyada Devekuşu Üretimi ve Ticareti Akademi Teknoloji Üretim Danışmanlığı Ekim 2004 ÜRGÜP Hakan YILDIZ Hakan YILDIZ.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Yerel Aktörler; Bütünleşme ve Ayrışma A.Faruk GÖKSU ULI-GYODER ISOCARP KONGRESİ BÜTÜNLEŞME.
Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Kavramlar, Dünyada ve Türkiye’deki Uygulamaları
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
ISLD 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD 5141.
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Ü., İ şletme Bölümü, YNT/YNTZ 5141.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
E- Ticaret Altyapısı.
2015 YAMANTÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ALAN VE BÖLÜMLER
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
1.1 © 2003 by Prentice Hall BÖLÜM 3 BİLİŞİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLAR ve ORGANİZASYONA ETKİLERİ.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
ALİBABA GROUP Hazırlayan : Mehmet özdemirler
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK MESLEĞİNİN VİZYONU
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
Sunum transkripti:

e-Ticaret ve e-TR U. YELİZ ESERYEL Syracuse Üniversitesi Bilişim Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Öğrencisi (Teknoloji Ve Yenilik Yönetimi Odaklı) İşletme Yüksek Lisans Öğrencisi MESUT DEMİRTAŞ Ankara Üniversitesi Beşeri ve İktisadi Coğrafya Yüksek Lisans Öğrencisi ODTÜ İşletme Bölümü Mezunu MELİH DEMİRTAŞ Hacettepe Üniversitesi Uluslararası İlişkiler (İngilizce) Lisans Öğrencisi

Sunuş Programı n Amerika,Avrupa ve Asya’da Genel Durum n Ülkemizde Internet Alanında Son Durum n e-TR Modeli n e-Ticarette Kamu-Özel Sektör-STÖ İşbirliğinin Önemi n Modelin Uygulanabilirliği n Soru-Cevap

E-TR Modelinin Amacı n Kamu-Özel Sektör-Sivil Toplum Örgütleri Bütünleşmesi n Bu üçlünün e-ticaret noktasında İşbirliği n Bu sayede teknolojik, lojistik ve stratejik e-ticaret altyapısını kurmak n Ulusal ortak piyasanın uluslararası piyasada kullanılması

E-Ticaret deyince akla en çok gelen... n Bireysel girişimler n Şirketler arası e-ticaret ve son zamanların önde gelen konuları...

n Devlet-Özel Sektör İşbirliği n E-Devlet

E-Ticarette Kamu- Özel Sektör İşbirliği Neden Önemli?

n Toplumsal bilinçlenme n Ulusal standardizasyon n Özel sektörün örgütlenmesi n Özel sektörde işbirliği n Birlikten doğan maddi güç ve pazarlık gücü İnternet’te güvenlik İşbirliğinin Getirileri

Gelişmiş ülkeler e-işyapışta dünya çapında yarışabilmek için kamu-özel sektör işbirliğinin önemini fark etti!

ABD ve Avrupa bu konuda ne yapıyor?

n E-Devlet’e geçiş girişimleri ABD’nin Girişimleri n Kanunların E-İşyapış’ı desteklemek üzere düzenlenmeler n Halkı bilinçlendirme çalışmaları n “Bilişim Sistemlerini Korumak için Ulusal Plan” hazırlığı

Avrupa’da Gelişmeler n Avrupa Komisyonu e-Europe Girişimi n Avrupa Komisyonu “Information Society Technologies (IST)” IST Çalışma Programı

n Avrupa’nın bu süreçlerle hedefleri: Avrupa’da Gelişmeler (Devam) -Halkın İnternet konusunda bilinçlenmesi -Yeni fikirlere açık girişimci bir Avrupa -Ucuz, hızlı ve güvenli bir İnternet

Peki, ülkemiz ne yapmalı?...

n Hem hızlı hem de stratejik hareket edebilmek için planlama yapmalı Türkiye... n Özel şirketlerle devlet işbirliğini herkesten önce yakalamalı n Toplumda e-işyapış bilincini oluşturmalı

n Uluslararası rekabette üst seviyelere çıkabilme Bu çabaların getirisi... n Gönenç seviyemizin artması n Vatandaşın ülkemize olan güveninin sağlamlaşması

Bunu sağlamak için önerimiz: eTR: elektronik Türkiye Kamu kurumları, özel sektör ve sivil toplum örgütleri arası bütünleşme ve işbirliğinin sağlanması sonucu ulusal bir e-iş yapış altyapısının kurulması

Avrupa, ABD ve Japonya n Halkı bilinçlendirme n İşbirliği yoluyla standardizasyon ve maliyet düşürme n İnternet teknolojilerinin gelişimi n Girişimcilik ve yeniliğe destek

Türkiye...

Risk Yönetimi Olasılıklar Değişimi Destekle Etkili bir e-işyapış için bir model (e-business) İş Gerçekleri İş Stratejisi e-Strateji Süreçler Beceriler Organizasyon Teknoloji Vizyon $ $ $ Süreçler Teknoloji Süreçler Beceriler Teknoloji Organizasyon Beceriler Olasılıklar Giga Group, 2000

Var Oluş Siber uzayda yer sahipliği Pazarlamaya yönelik bilgilendirme, Broşürler Etkileşim Kanal Keşfi Üretkenlik, satın alma, insan kaynakları uygulamaları Kişiselleştirme Arama yapabilme Bağlantılı siteler İş Görme Kanal Geliştirme Elektronik ticaret Mevcut iş süreçleri ve sistemleriyle entegrasyon Internet toplulukları Müşterinin kendi kendine hizmet etmesi Dönüşüm Kanal İşletimi En iyi/ uygun hale getirilmiş elektronik iş yapış modelleri Hem bireysel beğenilere cevap verebilen hem de kitlesel üretimin artılarını alan arz modeli (mass customization) Tedarik zinciri yönetimi Müşteri ilişkileri yönetimi İş planlama kaynakları Sektöre özel e-iş süreci modelleri İleri düzeyde kişiselleştirme Artan Katma Değer Yükselen Uygulama Maliyetleri Taktiksel Stratejik Kaynak: Gartner Group 1999

Türkiye Internet Pazarı Raporu Eylül 2000 Yıl : 2004 Internet Kullanıcıları = 10 milyon 4,5 milyar USD’lik harcama 3 milyar USD’lik kısım B2B Sistemli yapılanma Verimlilik, Etkinlik, Güvenilirlik Önce B2B, sonra B2C pazarı

ÖZEL SEKTÖR KAMU BİRİMLERİ BÜTÜNLEŞME + İŞBİRLİĞİ SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ

PAYLAŞIM EŞİTLİK e-TR İle Hedeflenen Nedir ? SİNERJİ 1+1=3 DÜZENLEME DESTEKLEME BÜTÜNLEŞME ULUSLARARASI PLATFORM

e-TR Son Durak mı?... * e-İş Yapış (e-business) * e-T.C. * Bilgi Toplumu

e-TR Teknolojik Altyapı, Ar-Ge Hizmetleri Koordinasyon, Denetim, Eğitim, Tanıtım Lojistik Hizmetler Finansman Türk Telekom Mobil İletişim Şirketleri BİLTEN TBV TTGV ETKK Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Internet Üst Kurulu KOSGEB TOBB İGEME TBD Ulaştırma Bakanlığı Posta İşlt. TCDD DHMİ Uluslararası Nakliyeciler Birliği Yerel/ Uluslararası Dağıtım Şirketleri TBB Özel Sektör Hazine Müsteşarlığı Dünya Bankası Uluslararası Yatırımcılar

KURUCULAR YÖNETİM VE BİLGİ MERKEZİ YÖNETİM KURULU FİNANS LOJİSTİK HİZMETLERİ TEKNOLOJİK ALTYAPI VE AR-GE DESTEĞİ KOORDİNASYON,DENETİM, EĞİTİM VE TANITIM ŞİRKETLERŞİRKETLER K AR A M AÇ S IZ L AR

YÖNETİM KURULU ÜYELER – Firmalar veya Organizasyonlar FİRMALARFİRMALAR KURUMSAL MÜŞTERİBİREYSEL MÜŞTERİ MÜŞTERİ –tüzel ya da gerçek kişi ÜRÜN BAŞARISIZ TESLİMAT BAŞARILI TESLİMAT YÖNETİM VE BİLGİ MERKEZİ K. A. K. KURUCULAR BANKALAR BİRLİĞİ AĞI e-TR YBM ONAYI e-TR DAĞITIM KURULUŞLARI

SATICILAR MÜŞTERİLER ÜR Ü N DAĞITICILAR e-TR YBM SİSTEM ONAYI ÜR Ü N ÖDEME E-TR SİSTEMİ İÇERİSİNDE DAĞITIM VE ÖDEME ŞEKLİ BANKALAR BİRLİĞİ

e-TR’nin Kullanıma Girmesi Denizli BursaAntalya Denizli Antalya Bursa Adana YBM Ulusal Uluslararası I. II. III. IV.

e-TR Gerçekten Uygulanabilir mi? TUENA Güncel Yasal Çerçeve Demografik Yapı Kamu Kuruluşlarının Nitelikli İnsan Kaynakları

eTR: elektronik Türkiye Kamu kurumları, özel sektör ve sivil toplum örgütleri arası bütünleşme ve işbirliğinin sağlanması sonucu ulusal bir e-iş yapış altyapısının kurulması

SORULAR?... U. YELİZ ESERYEL MESUT DEMİRTAŞ MELİH DEMİRTAŞ

e-İş Yapış = e-Ticaret “Web”te İş Birliğine Var Olma Dayalı Ticaret e-Ticaret e-İş Yapış

e-İşyapış (e-Business) Değer yaratmak ve bütünleşik ekonomik düzenin kuralları tarafından idare edilen pazardaki (ulusal ya da küresel) fırsatları yakalamak üzere organizasyon içi ve dışı ilişkileri Internet tabanlı tabanlı hale getiren her türlü faaliyet.

e-Ticaret (e-Commerce) Bilgi Mal Hizmet Bilgisayar Teknolojisi İletişim kanalları ve cihazları Üretim Pazarlama Satış Ödeme Dağıtım