Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

Altı Şapka Düşünme Tekniği
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
- DÜŞÜNMEYİ ÖĞRENMEK - ZİHİNSEL ETKİNLİKLER.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Yrd.Doç.Dr. Nermin KORUKLU
BİLİŞSEL HEDEFLERE GÖRE DAVRANIŞ YAZMA (ANALİZ–SENTEZ-DEĞERLENDİRME)
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.
Yönetim Öğretmen Program Donanım
DUYUŞSAL TAKSONOMİ MUHAMMED KÜRŞAD BİRDANE VETERİNER FAKÜLTESİ
21. Yüzyıl becerileri.
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
YÖNTEM BİLGİSİNİN ANLAMI NEUMAN (2000), CHP-4 The Meanings of Methodology.
ŞAPKA ALTI.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Internet’te uzaktan eğitim dersi tasarımı nesnelci ve oluşturmacı (objectivist and constructivist) öğrenim paradigmalarının karması bir gelişim modeli.
ALTI DÜŞÜNCE ŞAPKASI Bursa Öztimurlar İlköğretim Okulu
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Yaratıcı Düşünme ve Eğitimi
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Enerji Sistemlerinde Akıllı Sistem Uygulamaları Akademik Yılı Bahar yarıyılı Doç.Dr. Raşit ATA
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ADALET TANRIVERDİ
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
Nuran E. KORKMAZ A.Ü.İ.F /Güz Dönemi
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YARATICI DÜŞÜNME.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Yaratıcılık Ne Kadar?....
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
Sunum transkripti:

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Yaratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında kavram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Bilgi toplumlarında eğitimin görevi toplumu yeniden üretmek değil “yeni toplum” üretmektir Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Toplumlarda asıl bölücüler sözde “bütünlük” taraftarı görüntüsündeki fanatiklerdir. “Çeşitlilik” yanlısı “yaratıcılar” toplumsal sentezin kurulmasının güvencesidirler. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Bireysel açıdan da “yaratıcılık” bir insanlık hakkıdır. Yaratıcılık bireyi yabancılaşmaya karşı korur. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Yaratıcı Kimdir? (Yaratıcılık nerededir?) Yaratıcılık kendisi tasarlanarak yoktan varedilmiş bir nitelik değildir. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Bilim, teknoloji, sanat, yönetim v.b. alanlarda doğal ve kültürel yaşamı etkileyen “yaratıcı insanlardan” varlığını kavradığımız bireysel bir boyuttur. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Benzetim ve Görselleştirme Yetisi: Yaratıcılar farklı alanlardaki bağımsız “ögelerle” (bilgi, nesne, düşünce, söylem vb.) yeni bileşimler yaparlar. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Karar Esnekliği: Olaylara ve nesnelere farklı açılardan bakmak ve her an farklı ölçütlerle yeniden değerlendirmek gereir. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Bağımsız Yargı : Yaratıcılar olayları ve durumları değerlendirirken kendi ölçütlerini kullanırlar. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Yeniliğe Yatkınlık: Yeni ve değişik durumları denetim altına alabilen öğrenciler yeni düşünceler üretmeye de yatkındırlar. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Mantıksallık: Yürürlükteki tutucu ve katı eğitim sistemleri genellikle sözde mantıksal gerekçelerle savunulagelmektedir. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Yaratıcılık ve zekâ arasındaki bağlantı henüz tam olarak belirlenememiştir. ...ama yaratıcılar zekidir! Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Yaratıcılık ve Bilgi: Yaratıcılığı ucuz ve kolay bilgiyi alıp “yeni” bir değer katarak satmak olarak gören “yatırımcı metaforu”nu geliştiren Sternberg’e göre yaratıcılık bilgiye göre eksi çarpanlı parabol olarak (baş aşağı “U” biçiminde) değişir Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Özgünlük: Yaratıcılık özgün, sıradışı davranış ve ürünlerle dışavuran bir nitelik olarak tanımlanır. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Verimlilik: Özgünlük her zaman verimlilikle bir arada olmayabilir. Ama verimlilik, üretken yaratıcılığın göstergelerinden biridir Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Özerklik ve bağımsızlık yaratıcı insanların en açık özelliklerinden biridir. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Yaratıcılar meraklı, sorgulayıcı ve öğrenmeye isteklidirler Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Duyumsal algıları güçlü olmakla birlikte uyarılarla yetinmezler algılananın, duyulanın ötesine geçerler. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Yaratıcı insanlar cesur yürekli ve gözü pek olurlar.. Yanılmayı ve yenilmeyi göze alırlar. Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Beyaz şapka: Olgular ve verilere dayalı olarak yansız ve nesnel düşünme; Kırmızı şapka: Duygusal ve sezgisel değerlendirmeyi bir bakış açısı verir. Siyah şapka: Eleştirel ve yargılayıcı düşünme; seçeneklerin sakıncalarını görme; Sarı şapka: İyimser, umutlu ve olumlu düşünme seçeneklerin yararlarını görme; Yeşil şapka: Yaratıcılık, yeni ve özgün düşünme; Mavi şapka: Tüm düşünme süreçlerinin üstten denetimi Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi Yaratıcılık Nasıl Geliştirilir? Öğrenci Davranışına Dönük Yaratıcılık Alıştırmaları: 1. Uyarlama 2. Değiştirmek, Düzeltmek 3. Ekleme ve Birleştirme 4. Sadeleştirme 5. Yerine Koyma (İkame) 6. Başkalaştırma Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi İrfan Sayar Porof. Zihni Sinir Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi İrfan Sayar ...Porof. Zihni Sinir Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi İrfan Sayar ...Porof. Zihni Sinir Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi

Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi KAYNAKLAR   Baykal, A. “Yaratıcılık Eğitimi” . Bloom, B.S. (1976). Human Characteristics and School Learning. New York: McGraw-Hill. Borland, J. H. (1988). Cognitive controls, cognitive styles and divergent production in gifted preadolescents. Journal for the education of the gifted, 11(4), 57-82. Bruner, J. S., Jolly, A.,Sylva, K. (Eds.). (1978). Play. Middlesex: Penguin Books. Copeland, R. W. (1979) How Children Learn Mathematics. (Third Edition). London: Collier MacMillan. Csikszentmihalyi, M. (1996). Creativity: Flow and psychology of discovery and invention. New York: Harper Collins. De Bono, E. (1985). Altı Şapkalı Düşünme Tekniği (Çeviren: Ercan Tuzcular). İstanbul: Remzi Kitabevi. Gardner, H. (1983). Frames of Mind. New York: Basic Books. Guilford, J. P. (1959). "Three Faces of Intellect", (Wiseman: 1971; 218-237). Guilford, J. P. (1959). "Traits of creativity", (Vernon: 1971; 167-188). Heim, A. (Ed.) (1970). Intelligence and Personality. Middlesex, England: Penguin Books (A Pelican Original). Hermann, N. (2003). http://hbdi.com/creativebrain.html Maslow, A. H. Toward a psychology of being (Second Ed.). Princeton New Jersey: Van Nostrand. Sternberg, R. J. (1986). Intelligence Applied. San Diego: Harcourt Brace Jovanovich. Storka, A. J. (2001). Creativity in the Classroom. (Second Ed.). New Jersey: Lawrence Erlbaum. Vernon, P. E. (Ed.) (1978). Creativity. Middlesex, England: Penguin Books. Wiseman, S. (Ed.), (1971). Intelligence and ability. Middlesex, England: Penguin Books. http://members.ozemail.com.au/~caveman/Creative/Brain/herrmann.htm (1996). http://sced.boun.edu.tr/baykal_yaraticilik.doc http://sced.boun.edu.tr/baykal_yaraticilik.ppt Karikatürleri Derleyen: Duygun Göktürk Ali Baykal Yaratıcılık Eğitimi