Örgün Eğitimde Verimliliğin Uzaktan Eğitim İle Artırılması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Yıldız Teknik Üniversitesi
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Atlayarak Sayalım Birer sayalım

TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Dönem başında dersin hedefi, içeriği ve öğrencilerden beklentiler.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
Mustafa Kemal Üniversitesi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Soruya geri dön
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
PROGRAM TASARIMI
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Kastamonu-Çankırı-Sinop Meslek Yüksekokulları İşbirliği Toplantısı 15 Eylül Kastamonu Doç. Dr. Rıza Gürbüz Çankırı MYO Müdürü.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Diferansiyel Denklemler
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
SANAL SINIF UYGULAMASI
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
Şakir ÇINKIR, Funda NAYIR
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Örgün Eğitimde Verimliliğin Uzaktan Eğitim İle Artırılması Öğr. Gör. Kadir HALTAŞ haltaskadir@nevsehir.edu.tr Öğr. Gör. Ekrem Eşref KILINÇ ekremesrefkilinc@nevsehir.edu.tr Doç. Dr. Harun Reşit YAZAR yazar@nevsehir.edu.tr Yrd. Doç. Dr. Hasan YAVUZER hasanyavuzer@nevsehir.edu.tr Okt. İ. Akın ÖZEN akin@nevsehir.edu.tr

Akış Niye Uzaktan Eğitim Nasıl Başlanmalı? Uzaktan Eğitimle İlgili Ne Yaptık? Değerlendirme Anketi Sonuçları

Niye Uzaktan Eğitim? Çağa ayak uydurmak Bilgiye mekandan ve zamandan bağımsız doğru ve hızlı erişmek Eğitim kaynaklarını tasarruflu ve etkin kullanmak Eğitim materyallerini zaman sınırlaması olmadan kullanmak Öğrenci ile öğretim elemanı arasında 7 gün 24 saat etkileşim sağlamak Örgün eğitimde , eğitim açısından önemi olan ve kolaylıkla elde edilemeyen verileri elde etmek.

Nasıl Başlanmalı? İhtiyaçların Belirlenmesi Altyapının Oluşturulması Öğretim Elemanlarının Bilgilendirilmesi

İhtiyaçların Belirlenmesi Örnek kurumlar incelendi Uzman görüşleri alındı İncelemeleri değerlendirmek için toplantılar yapıldı Bu yapılan çalışmalar sonucunda üniversitemizin ihtiyaçları belirlendi.

Altyapının Oluşturulması Uygulamanın hayata geçebilmesi için gerekli olan ekipman ve personel ihtiyacı giderildi. Bunun için üniversite bilgi işlem dairesinden destek alındı ve üniversitede uzaktan eğitim koordinatörlüğü kuruldu. Profesyonel bir yazılım firmasından LMS(Öğretim Yönetim Sistemi) alındı. LMS ‘ye ek olarak yine profesyonel bir firmadan sanal sınıf yazılımı alındı.(Adobe Connect) Faaliyetlerin geliştirilmesi için gönüllü bir ekip tarafından üniversite bünyesinde BAP önerisi verildi.

Öğretim Elemanlarının Bilgilendirilmesi İhtiyaçların belirlenmesi ve altyapının hazırlanması sistemin faaliyete geçmesi için tek başına yeterli olmayacaktır. Öğretim elemanlarının da bu faaliyetlerden haberdar edilmesi gerekir. Bu amaçla üniversitemizde öğretim elemanlarına yönelik seminer ve konferanslar düzenlendi. Ayrıca öğretim elemanlarımızın yeterliliklerini artırmak için kalkınma projeleri kapsamında eğitim faaliyetleri düzenlendi

Uzaktan Eğitimle İlgili Ne Yaptık? Belirlediğimiz yol haritasına göre uzaktan eğitimde tecrübe kazanmamız gerekliliği ortaya çıktı. Bunun için öncelikle uzaktan eğitimi örgün eğitim programlarında faaliyete soktuk. Burada dikkat edilen husus sisteme dahil edilecek derslerin yönetiminin kolay olmasıydı. Bu nedenle servis dersleri olarak adlandırdığımız derslerde uzaktan eğitimi kullanmaya karar verdik. Sonuç olarak 7 birimde 3 farklı derste 1840 dan fazla öğrenciye toplam 9 öğretim elemanı tarafından uzaktan eğitim yöntemi ile ders vermeye başladık.

Uzaktan Eğitimle İlgili Ne Yaptık? Bu sistemde önem verdiğimiz nokta senkron ve asenkron dersler oldu. Sınavları yüz yüze test yöntemi ile yaptık. Sistemin verimliliğini ölçmek için tüm öğrencilere 52 sorudan oluşan ve isteğe bağlı bir anket uyguladık. Toplamda 700’e yakın öğrenci bu ankete katıldı. Sonuçta öğrencilerin genel olarak sistem ile ilgili olumlu düşündüğü ortaya çıktı..

Anket Sonuçları Soru: “Dönem başında dersin içeriğinin ve amaçlarının belirtilmesi” Genel olarak değerlendirildiğinde uzaktan eğitim alan öğrencilerin yarısından fazlası (% 54,4) hazırlanan dersin içeriklerinin amaçlarının belirtilmesinin çok iyi ve iyi seviyede olduğunu belirtmişlerdir. Dersin içerik ve amaçlarının yetersiz olduğunu belirten ve bunu kötü ve çok kötü olarak niteleyenlerin oranı ise %15.98 olarak belirlenmiştir.

Anket Sonuçları Soru: “ Dersin güncel konularla desteklenmesi ” Uzaktan eğitim alan öğrencilerin büyük bir kısmı (% 50,92) dersin güncel konularla desteklenmesinin çok iyi ve iyi olduğunu belirtmişlerdir. Kötü ve çok kötü olduğunu ve yetersiz bulduğunu beyan edenler ise %16,61 olarak tespit edilmiştir.

Anket Sonuçları Soru: “Dersin bilgi ve becerilerini geliştirmesi”” Verilerden de anlaşılacağı üzere dersin bilgi ve becerilerinizi geliştirmesi ile ilgili soruya uzaktan eğitim alan öğrencilerin % 45,06 ’sı uzaktan eğitim ile aldıkları derslerin bilgi ve beceri düzeylerini çok iyi ve iyi bir seviyede arttırdığını belirtmişlerdir. Toplam içerisinde öğrencilerin % 24,15’i dersin bilgi ve becerilerini geliştirmesini yetersiz bulmuş, kötü ve çok kötü olarak değerlendirmişlerdir.

Anket Sonuçları Soru: “ Öğretim elemanının derste farklı düşünce ve yorumlara yer vermesi ile derse katılımı özendirmesi “ Öğretim elemanlarının derste farklı düşünce ve yorumlara yer vermesi ile kendilerini derse katılıma özendirmesi ile ilgili soruya verilen cevaplara göre uzaktan eğitim alan öğrencilerin (%79,30)’u öğretim elemanlarının derste farklı düşünce ve yorumlara yer verdiğini ve kendilerinin derse katılımının özendirildiğini belirtmişlerdir.

Anket Sonuçları Soru: “Öğretim elemanının öğrencilerle iletişimi“ Öğretim elemanın öğrencilerle iletişimi ile ilgili verilere bakıldığında öğrencilerin büyük bir kısmı (% 64,03) öğretim elemanının öğrencilerle iletişiminden iyi ve çok iyi derecede memnun olduğunu belirttikleri görülmektedir. Orta seviyede olumlu görüş bildirenler ile beraber bu oran %82,30 olmaktadır.

Anket Sonuçları Soru: “Uzaktan eğitim daha fazla bilgiye ulaşmaya fırsat vermektedir.” Uzaktan eğitim alan öğrencilerin yarısına yakını nerede ise her iki öğrenciden biri (% 49,73) uzaktan eğitim daha fazla bilgiye ulaşmaya fırsat vermektedir cümlesine katıldıkları görülmektedir.

Anket Sonuçları Soru: “Uzaktan eğitimle bilgiyi istediğim zaman ve yerde öğrenebilmek benim için avantajdır.” Dikkat çeken husus ankete katılan öğrencilerin (%61,37) gibi büyük çoğunluğu uzaktan eğitimle bilgiyi istediği zaman ve yerde öğrenebilmeyi kendileri için önemli bir avantaj olarak değerlendirmeleridir.

Anket Sonuçları Soru: “Uzaktan eğitim yolu ile ders alarak bilgi teknolojilerinin nasıl kullanıldığını öğrenmiş oldum.” Öğrencilerin yarıdan fazlası % 58,58’i uzaktan eğitim yolu ile ders alarak bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenmiş olduklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerin % 2,29’u ise uzaktan eğitim yoluyla ders alarak bilgi teknolojilerinin nasıl kullanılacağını öğrenmelerine herhangi bir katkısının olmadığını belirtmişlerdir.

Anket Sonuçları Soru: “Uzaktan eğitimle ders almakla diğer derslerime daha fazla vakit ayırabilme şansım oldu.” Öğrencilerin % 58,79’u uzaktan eğitimle ders almakla diğer derslere daha fazla vakit ayırabilme şansı olduğunu ifade etmişlerdir. Öğrencilerin % 21,32’si ise böyle bir avantajlarının olmadığını düşünmektedir.

Anket Sonuçları Soru: “Uzaktan eğitimle aldığım dersin içeriğinin her zaman ulaşılabilir olması öğrenme sürecimi kısalttı.” Öğrencilerin % 54,81’i uzaktan eğitimle aldığı dersin içeriğinin her zaman ulaşılabilir olmasının öğrenme sürecini kısalttığını, % 22,45’i ise öğrenme sürecini kısaltmadığını belirtmiştir. Öğrencilerin yarıdan fazlası (% 54,81) uzaktan eğitimdeki ders bilgilerine ulaşım kolaylığının öğrenme süreçlerini kısaltarak bu süreci olumlu yönde etkilediğini ifade etmişlerdir.

Soru ve Önerileriniz ? Teşekkürler… haltaskadir@nevsehir.edu.tr