YÜKSEKÖĞRENİMDE KALİTE VE ULUSLARARASI AKKREDİTASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Vakıf Üniversitelerinde Kontenjan Boşluğunun Nedenleri ve İleriye Dönük Tehlikeler Prof.Dr. Hasan AMCA Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.
MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK DEĞERLENDİRME SÜRECİ VE AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI MÜHENDİSLİK ÖĞRENCİSİ AÇISINDAN AKREDİTASYON, MÜDEK.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ AEFIS SİSTEMİNİN KULLANIMI
Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Mühendislik Programlarında Çeşitlilik
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
Bologna Eşgüdüm Komisyonu Başkanları Toplantısı Turgut Özal Üniversitesi 20 Mayıs Mayıs 2011 A. Bülent Özgüler Bilkent Üniversitesi Mezunları ile.
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR A KADEMİK PE RSONEL V ERİ TABANI APEV Rıdvan Berber, Emine Yağmur Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
Mühendislik Fakültesi Proje Önerileri F.T. Yarman Vural.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
Gazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Bölümü Tanışma ve Tanıtım Toplantısı
Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005.
PROF. DR. SAİME İNAL SAVİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
STAJ İŞLEMLERİ T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ HAKKINDA……
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Makine Mühendisliği nedir?
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR AKADEMİK PERSONEL VERİ TABANI APEV
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

YÜKSEKÖĞRENİMDE KALİTE VE ULUSLARARASI AKKREDİTASYON Prof.Dr. Hasan AMCA Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı 19 Ekim 2009

Neden Ulsulararası Akkreditasyon ABET, dünya çapında en iyi Mühendislik Eğitim Programlarına denklik veriyor AACSB dünya çapında en iyi İşletme ve Ekonomi Eğitim Programlarına denklik veriyor MÜDEK - TC Mühendislik Akkreditasyon MİYEK - TC Mimarlık Akkreditasyon TEDQUAL - Dünya Turizm Eğitimi EDEXCEL - Dünya Mesleki Teknik Eğitim

Neden Ulsulararası Akkreditasyon Bilgi ve İletişim Teknolojilerindeki gelişime Ulaşım araç ve yöntemlerindeki gelişme, “Yeni Ekonomi” ve uluslararası rekabet koşulları (e-ticaret, m-ticaret, e-bankacılık) Dünya çapında iş ve eleman hareketliliği AB ve dünya ile rekabet edebilme Üniversitelerin diplomalarının dünya çapında geçerliliği acil bir ihtiyaç olarak karşımıza çıktı

Neden Ulsulararası Akkreditasyon Rekabet edebilmek için en iyiler arasında olmanız ve en iyiler arasında olduğunuzu topluma ikna edici bir şekilde anlatacak bir tanıtım stratejisi geliştirmeniz gerekmektedir En iyi ikna yöntemi uluslararası akkreditasyon almaktır Lokantaların HACCP sertifikası aldığı gibi

2 Tip Uluslararası Akkreditasyon Var 1. Kurumsal Akkreditasyon Üniversite Düzeyinde (IAU, EUA, IUA, UK-NARIC) Fakülte Düzeyinde (ASEE, TEDQUAL, EDEXCELL) 2. Bölüm/Program Akkreditasyonu ABET, AACSB, MÜDEK

Ne Kadar Çok Akkreditasyona İhtiyaç Var?

Ne Kadar Çok Akkreditasyona İhtiyaç Var? Eğer enternasyonel bir üniversite olmak istiyorsanız, 193 BM üyesi ülkenin tümünde geçerli akkreditasyon veya prestijiniz olmalı Ya akkreditasyon ( ... Nasıl yani ... ? ) Ya üstün prestij ( ... Nasıl yani ... ? ) Ya da her ikisi ( ... Nasıl yani ... ? )

Bu Kadar Çok Akkreditasyona İhtiyaç Var Mı? Evet Çünkü Doğu Akdeniz Üniversitesinde 25 değişik ülkeden yabancı öğretim elemanı, 67 değişik ülkeden yabancı öğrencimiz var,

Bu Kadar Çok Akkreditasyona İhtiyaç Var Mı? Evet Çünkü Doğu Akdeniz Üniversitesinde Çok sayıda kuruluş ve üniversite ile uluslararası düzeyde işbirliklerimiz, Uluslararası düzeyde büyük araştırma projelerine katılma hedefimiz, Uluslararası dil ve kültürlerin buluşma ve paylaşımına yardımcı olan eğitim ortamı, Mezunlarımızın, mezuniyet sonrası, dönem arkadaşlarıyla çok uluslu şirketler kurma şansı

Akkreditasyon Süreci Nasıl Başlar... Akkreditasyon süreci, resmen Dekan tarafından, değerlendirme sürecine girmek isteyen tüm bölümlerin ilgili komitelerini kurmalarını talep eden yazı ile başladı

Değerlendirme için Hazırlık Bölüm başkanları, bölüm kurullarına danışarak, bölümlerin akkreditasyon komitelerini kurarlar Fakültenin akkreditasyon komitesi, bölümlerin akkreditasyon komitesi koordinatörlerinden oluşur

Değerlendirme için Hazırlık Bölüm akkreditasyon komitesi, bir ilerleme ve gelişme taslak rapor hazırlar Fakülte akkreditasyon komitesi, bölümlerden gelen önhazırlık “program değerlendirme anketi” raporlarını toparlayarak bir Fakülte özdeğerlendirme raporu hazırlar

Değerlendirme için Hazırlık Bölümlerin akkreditasyon komitelerinden bir özdeğerlendirme raporu hazırlamaları istenir Akkreditasyon komitesi bir Ulusrararası Aktiviteler komitesi bilirkişi olarak görevlendirdi Taslak rapor incelendi ve öneriler notedildi

Değerlendirme Süreci Akkreditasyon kurumu, ilk değerlendirmesi raporu size gönderilir Bölüm Kurulları: bilirkişi raporundaki tavsiyeler temelinde, gerekli girişimleri ve düzeltici işlemleri yapar ve programları kriterler’e uyumlu hale getirir

Değerlendirme Süreci Bölümlerdeki tüm öğretim elemanları, özdeğerlendirme raporu hazırlanırken farklı şekillerde katkıda bulundular Özgeçmişlerin ve ders tanımlarının hazırlanması sırasında, Eleştiriler ve tavsiyelerle, Gerekli bilgilerin anında sunulmasıyla

Değerlendirme Süreci Programları anlatan çok detaylı dökümanlar hazırlanır

Hazırlanan Dökümanların İçeriği Programların amaçları Amaçların değerlendirilmesi Mezunların değerlendirilmesi Zaafiyetlerin düzeltilmesi için atılan adımlar Bir önceki ziyaretten itibaren esaslı gelişmeler İleriye dönük gelişim planları Programların güçlü yanları Programların zayıf yanları Destek Hizmetleri...

Destek Hizmetleri... Bilgisayar olanakları Atölyeler Fotokopi ve çıktı hizmetleri Kütüphane hizmetleri Sekreterlik hizmetleri Çalışma odaları Kantinler Çay odaları Bina yönetimi

Destek Hizmetleri... Bilgisayar olanakları

Destek Hizmetleri... Atölyeler

Destek Hizmetleri... Fotokopi ve çıktı hizmetleri

Destek Hizmetleri... Kütüphane hizmetleri 150 bini aşkın kitap Çevrimiçi veri tabanları Çalışma odaları E-kitaplar Klasik kitap ve CD kolleksiyonu

Destek Hizmetleri... Sekreterlik hizmetleri, hizmetiçi eğitim, Sürekli Eğitim Merkezi...

Destek Hizmetleri... Kantinler Çay odaları

Destek Hizmetleri... Bina yönetimi

Destek Hizmetleri... Değerlendirme sürecinde aranan cevap Bu hizmetler, öğrencilere, sizin iddia ettiğiniz gibi veriliyor mu? ?

Programları Akkredite Etmek İçin Kriterlerin Genel Tanımları Programlar İçin Yapılan Hazırlıklar

Tanımlar Akkredite Edilecek ve Edecek Kurumların kolay iletişimi için ortak terminoloji veritabanı

Tanımlar Progarmların mezunlara kazandırmayı Hedeflediği İş ve profesyonel beceriler Programın Eğitim Amaçları

Tanımlar Öğrenciler, mezun oldukları zaman neleri bilecekler ve neleri yapabilecekler Program Sonuçları (Outcomes) Öğrencilerin program boyunca kazandıkları Yetenek, bilgi ve davranışlar

Tanımlar değerlendirme Ölçme ve Program sonuçlarını ve programın eğitim amaçlarına ulaşmayı değerlendiren Tanımlar veri tanımlama, toplama ve işleme süreçleri değerlendirme Ölçme ve

için çalışmalar yapınız veya program eğitim amaçlarına Tanımlar Ölçme ve değerlendirme Programı geliştirmek için çalışmalar yapınız beklenen sonuçlara veya program eğitim amaçlarına Ulaşıldı mı? Hayır Evet

Kriterlerin hedefleri Eeğitim kalitesinin sistematik iyileşmesinin takibini yapmak Dinamik ve yarışmacı bir ortamda paydaşların ihtiyaçlarını tatmin etmek Programların kriterlere uygunluğunun kanıtlanması, akkreditasyon peşinde olan programın sorumluluğundadır

LİSANS SEVİYESİ PROGRAMLAR İÇİN GENEL AKKREDİTASYON KRİTERLERİ Prof.Dr. Hasan AMCA Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı

Kriter 1: Öğrenciler Eğitim Öğretim Programları... Öğrenci performansını değerlendirebilmeli Öğrencilere müfredat ve iş bulma konularında yol göstermeli Öğrencilerin gelişimlerini takip edebilmeli Öğrencileri, program hedeflerine erişmiş mezunlar olarak mezun etmeli Transfer öğrencileri kabul edebilecek politikaları içermeli

Kriter 2: Programın Eğitim Hedefleri Denklik alacak / tekrar alacak programlar Yayınlanmış eğitim hedefleri, kurumun misyonuyla uyum içerisinde olmalı Program amaçlarının, programın seçmenlerinin ihtiyaçlarına dayandırıldığı periyodik olarak belgelenmeli Amaçlara hangi oranda ulaşıldığını periyodik olarak gösteren, ölçme ve değerlendirme süreci içermeli

Kriter 3: Program Hedefleri Mühendislik programları, öğrencilerinin aşağıdaki hedeflere ulaşıldığını göstermelidir Matematik, Fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanma Deney tasarlama ve yapma yanında, veri analizi ve yorumlama becerisi kazanma sistem, bileşen veya işlem süreci tasarlama becerisi kazanma, Ekonomik, çevre, sosyal, politik, ahlaki, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtlamalar çerçevesinde, ihtiyaçları karşılamak üzere

Kriter 3: Program Hedefleri Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme yeteneği Mühendislik problemlerini tanımlama, formülleştirme ve çözme yeteneği Profesyonel ve etik sorumluluk anlayışı Etkin iletişim kurma yeteneği Mühendislik çözümlerinin, küresel, ekonomik, çevresel ve sosyal etkilerini kavrayıcı İhtiyaca göre ve katılımcı Sürekli-Eğitim bilnici

Kriter 3: Program Hedefleri Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olma Mühendislik uygulamaları için gerekli teknik, yetenek ve modern mühendislik araç-gerecini kullanabilme becerisi Program hedefleri, program amaçlarını kazanmayı teşvik etmelidirler Program hedeflerine ne derecede ulaşıldığını belgeleyen, ölçme ve değerlendirme süreci olmalı

Kriter 4: Sürekli Gelişme Her program, programı geliştirici faaliyetleri gösteren deliller sergilemeli Bu faaliyetler, Kriter 2 ve 3’ün sonuçları gibi mevcut bilgilere dayandırılmalıdır Kriter 2: Program Eğitim Hedefleri Kriter 3: Program Hedefleri

Kriter 5: Müfredat Müfredat, mühendisliğe uygun konu alanları belirlemeli, ders içeriklerini değil Öğretim üyeleri, müfredatın, program ve kurum hedef ve amaçları uyarınca, her bileşene yeterli ilgi ve zamanı ayırdığını garantiye almalıdır

Kriter 5: Müfredat Profesyonel bileşenler şunları içermeli Disipline uygun, 1 yıllık, üniversite seviyesinde, matematik ve deneysel içerikli fen (Kredi %25) Alana uygun, 1.5 yıllık, bilim, tasarım ve yaratıcı uygulama içerikli mühendislik konularında eğitim (Toplam Kredilerin %37.5’i) Programın ve kurumun amaçlarına uygun, müfredatın teknik içeriğini tamamlayıcı Genel Eğitim bileşeni (Toplam Kredilerin %37.5’i)

Kriter 6: Öğretim Elemanları Müfredatın tüm alanlarını kapsayabilecek sayıda ve nitelikte öğretim elemanı olmalı Yeterli seviye Öğrenci-Öğretimelemanı etkileşimi öğrenci danışmanlığı ve rehberlik, üniversite hizmet aktiviteleri, profesyonel gelişim, işverenlerle etkileşim endüstri ve profesyonel pratisyenler, için yeterli sayıda öğretim elemanı bulunmalı

Kriter 6: Öğretim Elemanları Öğretim elemanı nitelikleri, ölçme ve değerlendirmeye, programın sürekli gelişimini, amaç ve hedeflerine ulaşımını güvence altına almaya uygun olmalı Öğretim elemanlarının şu gibi becerileri olmalı eğitim, altyapı çeşitliliği, mühendislik tecrübesi, profesyonel derneklere üyelik, ve mühendislik yetkisi olan öğretim etkinlik & tecrübesi, bilginlik seviyesi etkin program geliştirmeye hevesli,

Kriter 7: Olanaklar Sınıflar, lablar, ilgili ekipman, program amaçlarını başarmak için yeterli olmalı ve uygun eğitim ortamı oluşturmalı Olanaklar, öğrenci-öğretimelemanı etkileşimini teşviğe ve profesyonel gelişimi cesaretlendirmeye uygun olmalı öğrencilerin modern mühendislik gereçlerini kullanmayı öğrenmelerine fırsat sağlamalı Bilişim Teknolojileri, öğrenci ve öğretim-elemanlarının bilgin aktivitelerini desteklemeli

Kriter 8: Destek (Finans,Liderlik) Kurumsal destek, finans kaynakları, liderlik, programın kalitesini ve devamlılığını güvence altına almaya uygun olmalı Kaynaklar aşağıdakiler için yeterli olmalı... kaliteli akademik personel çekmek ve tutmak sürekli profesyonel gelişimlerini sağlamak gerekli techizatı almak, bakımını yapmak ve çalıştırmak Destek personeli ve kurumsal hizmetler, program ihtiyaçlarını karşılamaya uygun olmalı

Kriter 9: Program Kriterleri Her program, uygulanabilir program kriterlerini tatmin etmeli Program kriterleri gereksinimleri, müfredat konuları ve akademik personel vasıfları ile sınırlıdır

Kriter 9. Program Kriterleri (Genel Eğitim)

Kriter 9. Program Kriterleri (Matamatik ve Fen Bilimleri)