Vakıf Üniversitelerinde Kontenjan Boşluğunun Nedenleri ve İleriye Dönük Tehlikeler Prof.Dr. Hasan AMCA Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

TEOG Tercih ve Yerleştirme Sistemi
EĞİTİM.
2010 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ ÖSYS Birinci Aşama Yükseköğretime Geçiş Sınavı YGS Puan TürüTürkçeSosyal Bilimler Temel Matematik Fen.
GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ VE İÇ SINAVI
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
BAFRA OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logoTürkiye’de FM Eğitimi Salih BEKTAŞ.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
2010 YENİ ÜNİVERSİTE GİRİŞ SİSTEMİ (YGS ve LYS).  Yeni sistem 2010 yılından itibaren uygulanacaktır,  2010 üniversite giriş sınavı 2 aşamalı bir sistem.
Murat Kaya / Rehber Öğretmen
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ YÜKSEK ÖĞRETİME HAZIRLAYAN LİSELER FEN LİSESİ FEN LİSESİ ANADOLU LİSESİ ANADOLU LİSESİ YABANCI DİL AĞIRLIKLI LİSE.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
2010/2011 ERASMUS Öğrenci Öğrenim ve Staj Hareketliliği DEÜ DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Akademik Değerlendirme Koordinatörlüğü BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ SENATO TOPLANTISI SENATO TOPLANTISI 15 ARALIK 2011.
201 4 YGS OSMANGAZ İ L İ SES İ REHBERL İ K SERV İ S İ.
Üniversite Seçerken... Akademik/ Profesyonel Kadro Burslar (OSYM/ Başarı Bursları) Kent/ Kampüs Üniversitesi Yabancı Dil Eğitimi Akademik Olanaklar o Bölüm.
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
Ahmet SARI Rehber Öğretmen
Her geçen yıl başarısı devam etmektedir
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
2013 YGS-LYS SINAV SİSTEMİ Testler ve Soru Sayıları Türkçe testi: 40 soru Temel Matematik:40 Soru Sosyal Bilimler:40 Soru Fen Bilimleri:40 Soru TOPLAM:
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
ÇAPA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ. 8 HAZİRAN 2013 CUMARTESİ GÜNÜ SAAT
1 Ö ğrenci Se ç me ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Tanıtım Sunumu Haydar Akın Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.

Yrd. Doç. Dr. M. Dilek AVŞAROĞLU ERKAN
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
.   Her geçen yıl başarısı artarak devam etmektedir. Özellikle Van’da yaşanılan depremden sonra diğer okulların şehir dışındaki alanlara inşa edilmesiyle.
YGS – LYS SINAVLARI VE M.T.O.K.. Mezunlar: 1. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Diploması.
Şubat 2016 İstanbul Üniversite Tercih Kursu MTOK Kontenjanları Sunumu Hazırlayanlar: Mesut Sabancı Adem Kalebaşı.
PINAR BATAN REHBER ÖĞRETMEN. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrencilerin istedikleri takdirde bitirdikleri programın devamı niteliğinde,
Edebiyat ve sosyal bilimler alanlarındaki ilgi ve yetenekleri üst düzeyde olan öğrencileri bu alanlarda yüksek öğretime hazırlar. Ayrıca öğrencilerin.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
Sınav Tarihi: Nisan ayının ilk yarısında Testler ve Soru Sayları Türkçe testi: 40 soru Temel Matematik Testi : 40 Soru Sosyal Bilimler Testi : 40 Soru.
DİKEY GEÇİŞ SINAVI (DGS)
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
İÇ SINAVI.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ULUDERBNET SABANCI ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ 2016
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
FAKÜLTEMİZİN YILLAR İTİBARİYLE MEVCUT ÖĞRENCİ SAYILARI
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
SINAVA GİRMEK ZORUNLU MU?
MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI (EK MADDE 1) İLE YATAY GEÇİŞ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
ÜNİVERSİTE TERCİH KURSU OCAK 2018.
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
2017 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YGS-LYS SINAV SİSTEMLERİ SUNUSU
Sait Gürsoy’un Özgeçmişi 1954 yılında doğan Sait Gürsoy, ilk ve orta öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlamış, ardından da Galatasaray Yabancı Diller.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
FAKÜLTELER TAM ÜCRETLİ %75 BURS %50 BURS&İNDİRİMLİ %25 BURS&İNDİRİMLİ
Sunum transkripti:

Vakıf Üniversitelerinde Kontenjan Boşluğunun Nedenleri ve İleriye Dönük Tehlikeler Prof.Dr. Hasan AMCA Doğu Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı 6-7 Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

Gündem Vakıf Üniversitesi Nedir Vakıf Üniversiteleri Hangi Şartlarda Kurulur VÜ’nin Güncel Sorunları Boş Kontenjanların Nedenleri VÜ’ni Yakın Zamanda Bekleyen Tehlikeler Alınması Gereken Önlemler 6-7 Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

Vakıf Üniversitesi Nedir Vakıf üniversitesi, Doğrudan devlete bağlı olmayan, 2547 sayılı kanun hükümleri uyarınca kurulan Bir vakıf tarafından özerk olarak işletilen üniversitedir 6-7 Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

VÜ Hangi Şartlarda Kurulur Vakıflarca üniversite kurulabilmesi için, VÜ’nin en az iki Fakülteden oluşması, Fakültelerin bünyelerinde fen ve edebiyat alanları ile ilgili eğitim programlarının mevcut olması, üniversitenin eğitim-öğretime başlayacağı yıl bu programlara öğrenci alınacağının taahhüt edilmesi gereklidir 6-7 Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

VÜ’nin Güncel Sorunları Boş Kontenjanlar ve Çetin Rekabet Sürekli Değişen Devlet Politikası Sürdürülebilirlik Öğretim Üyesi Kalitesi v.s. Öğrenim Harcı Uluslararası Rekabet v.s. Coğrafik Ödeme Gücü Öğretim Üyesi Kadrosu 6-7 Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

Boş Kontenjanların Nedenleri  Esas neden: Devlet üniversitelerinde kontenjanların yaklaşık yüzde 15 arttırılması  YÖK'ün önümüzdeki yıldan itibaren katsayı farkını kaldıracak olması, tercih yapmayı düşünen aday sayısını azalttı  Liselerin dört yıla çıkarılması nedeniyle, hazırlık sınıfı okuyan Anadolu lisesi öğrencileri bu yıl 11'inci sınıfta okuyor  Meslek Yüksekokullarının bölüm adı değişikliği Sait Gürsoy, Sabah Gazetesi, 1 Kasım Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

Boş Kontenjanların Nedenleri  Liselerde yaklaşık 3 Fen alanı sınıfına karşı, 1 Türkçe-Matematik, Sosyal veya Dil sınıfı var  Bu yüzden, SAY 2 puanıyla öğrenci alan bölümlerde, geçen yıla nazaran yaklaşık yüzde 20 gibi öğrenci kaybı olurken, bu oran, EA 2 bölümlerinde daha arttı Sait Gürsoy, Sabah Gazetesi, 1 Kasım Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

Boş Kontenjanların Nedenleri Fakat, en önemli ve VÜ için tehlikeyi kalıcı kılan neden!!! Üniversiteye giremeyen 1 Milyondan civarında gencin yığıldığı kitle Son 3 yılda bu kitle yok oldu Vakıf üniversitelerine giren kitle bu öğrenciler idi Bu olayı rakamlarla izleyelim Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

Boş Kontenjanların Nedenleri Çizelge ÖSYS'ye İlişkin Sayısal Bilgiler ÖSYS'YE BAŞVURAN ADAY SAYISI ve ÜSTÜNDE PUAN ALAN ADAY SAYISI ve ÜSTÜNDE PUAN ALAN ADAY SAYISI Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

Boş Kontenjanların Nedenleri

VÜ’ni Yakın Zamanda Bekleyen Tehlikeler Global Krizin Etkileri Moody's Raporu: “Özel Kolejlerin/Öniversitelerin önemli bir çoğunluğu, Akademik Yılında öğrenim harcı gelirlerinde önemli bir düşüş beklemektedir” Source: Chronicle of Higher Education 6-7 Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

VÜ’ni Yakın Zamanda Bekleyen Tehlikeler Çağ Nüfusu kadar Devlet Üniversitesi Kontenjanı Yurt dışındaki ucuz üniversitelerin YÖK tarafından tanınması AB’ye yeni giren ülkelerle kısa sürede rekabet koşulları 6-7 Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

Alınması Gereken Önlemler  Kaliteli Eğitim İyi Öğrenciler Çekerek, Program Eğitim Hedeflerini iyi tasarlayarak Sürekli Gelişme Göstererek Müfredatları Sürekli Güncelleyerek Öğretim Elemanı Kadrosunu Geliştirerek Altyapı ve Olanakları Geliştirerek Güçlü Kurumsal Yapılanma  Verimli İş-Yönetim-Eğitim Modelleri 6-7 Kasım 2009 – Samsun 19 Mayıs Üniversitesi - MDK

Eastern Mediterranean University Campus 1