Hemşirelik Eğitiminde Kalite Yönetimi Seminerlerinin Önemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Soruya geri dön
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
ÖMER PINAR MEHMET EREN ÖZTÜRK OĞUZHAN ÇAMLICA
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
REHBERLİK.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
NEDEN Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ? .
PROGRAM TASARIMI
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Tıp Fakültesi Prof. Dr. Elif N. Özmert. Dekanlık Seçimi ( ) Dört Aday Fakülte Akademik Kurulu ( ) Öğretim elemanları, tüm asistanlar.
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
Diferansiyel Denklemler
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Muğla Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI 28 Nisan 2010 Muğla.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Anket ve Likert Ölçekler
Sunum transkripti:

Hemşirelik Eğitiminde Kalite Yönetimi Seminerlerinin Önemi Aysun Doğan Melis Tuğlacı Yeter Kırlangıç Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Danışmanlar Prof.Dr.Mithat Çoruh Yrd.Doç.Dr. Meriç Çolak

Araştırmanın Amacı Kalite Yönetimi Seminerlerinin Başkent Üniversitesi Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri Bölümü öğrencileri üzerinde yarattığı farkındalığın ölçülmesi ve sağlık bilimleri fakültesi öğrencileri ile paylaşılması.

BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ-BÖLÜMÜMÜZ VE KALİTE YOLCULUĞU 1993: Başkent üniversitesi kuruldu. 1994-1997: Üniversite eğitim/öğretim hizmeti başladı. TKYM kuruldu. 1997: Sağlık Hizmetlerinde TS-EN-ISO 9001 Kalite Belgesi alındı. 1998: Eğitim/Öğretim Hizmetlerinde TS-EN-ISO 9001 Kalite Belgesi alındı.

BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ-BÖLÜMÜMÜZ VE KALİTE YOLCULUĞU 2000: Sağlık Bilimleri Fakültesi kuruldu. Hemşirelik Bölümü, fakülte çatısı altında yer aldı. 2000: Bölümümüz müfredat programında entegrasyona dayalı eğitim başlatıldı. 2005: Hemşirelik Bölümü öğrencilerine kalite seminerleri verilmeye başlandı.

Üniversitemizin Kalite Politikası Yüksek eğitim/öğretim, bilimsel araştırma/geliştirme faaliyetlerini nitelikli bir düzeyde yürütmek ve Türk vatandaşlarının sosyo-ekonomik düzeylerinin sürekli olarak yükseltilmesine katkıda bulunacak önder nesiller yetiştirmektir.

Kalite Sloganlarımız Başkent Üniversitesi; öğrencilerine, öğrenmesini öğreten eğitim/öğretim sağlar. Ders programlarında ve eğitim/öğretim faaliyetlerinde sürekli iyileştirme amaçlanır. Ezberletme değil, analitik düşünceyi geliştirmek eğitim/öğretim faaliyetlerinin temelidir.

Neden “Kalite” ?

Hemşirelik Eğitimi ve Kalite Kalite özellikle mesleki ve uygulamalı alanlarda daha etkili ve önemlidir. Bilgi ancak uygulanırsa “Kaliteli düşünce” harekete geçebilir. Aksi takdirde “kalite” sadece sözde kalır.

Bizlerin kalite değerlendirme ve iyileştirme bilgi ve becerilerimizin geliştirilmesi amacıyla Üniversitemiz Kalite Yönetimi Merkezince bir seminer programı planlanmış ve 2005/2006 akademik yılı güz döneminde faaliyete geçirilmiştir.

Neden ders değil de seminer ? “Kalite” isteyerek öğrenilebilir. Not korkusu ya da zorlama, kalite anlayışının özüne tamamen ters bir davranış olur. Bu yüzden kalite seminerleri not kaygısı olmadan, öğrencinin isteğine bağlı olarak eğitim programımıza dahil edilmiştir.

YÖNTEM Araştırmanın Türü Araştırmanın Zamanı Evren Örneklem Tanımlayıcı türde Kesitsel bir araştırma Araştırmanın Zamanı Mart,Nisan,Mayıs 2005 Evren Başkent Üniversitesi Hemşirelik ve Sağlık Hizmetleri Bölümü 1 ve 2. sınıf KYS semineri alan öğrencileri(N=42) Örneklem Evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış

Veri Toplama Yöntemi Gerekli izin işlemleri alındıktan sonra MÇKYM’ne ait olan Kalite Yönetimi Seminer Sonu Anketi ve Takım Performans Değerlendirme Anketi olmak üzere toplam iki anket uygulanmıştır.

Kalite Yönetimi Seminer Sonu Anketi;kapalı uçlu 10 sorudan oluşan ve en düşük 1 en yüksek 5 puan verilerek değerlendirilen bir anket Takım Performans Değerlendirme Anketi;Kapalı uçlu 15 sorudan oluşan ve en düşük 1 en yüksek 10 puan verilerek değerlendirilen bir ankettir

BULGULAR

1) Tüm takım üyelerinin tartışmalara katılımının sağlanması ANKET SORULARI Sayı minimum maksimum ortalama Std.sapma 1) Tüm takım üyelerinin tartışmalara katılımının sağlanması 42 1 9 4,64 2,36 2 ) Takımın karar almasının sağlanması. 10 5,55 2,39 3 )Hemen her toplantıda hedefler ( objektifler ) in belirlenmesi. 4,83 2,63 4) Takım üyelerinin sistematik ve görevin gereklerine uygun bir düzen içinde,sorun çözme çalışmalarının sağlanması 5,36 2,24 5 ) Takım çalışmalarının kilitlenmesi durumlarında kilitlenmeyi çözme 4,90 2,47 6 ) Takım çalışmaları sırasında ihtiyaç duyulan bir konuda takım dışında uzman bir kişiden yardım alınması 5,43 2,33 7) Diğer grup veya takım ilişkilerinde takımın temsil edilmesi. 5,93 2,57 8 ) Takım tartışmalarının özetlenmesi ve açıklık getirilmesi 5,52

9 ) Takım çalışmalarında müşkül durumlarda kalındığı zaman takım üyelerine destek olunması 42 1 10 5,48 2,61 10 ) Problemlerle karşılaşıldığı durumlarda takımın güçlendirilmesi veya zayıf düşürülmemesi 9 5,45 2,52 11) Takım çalışma alışkanlıkları ile daha iyi bir geleceğe olan inancın üyeler arasında iletişimi 5,11 2,49 12) Takım çalışmalarının güçlüklerden uzak durma becerisi. 5,19 2,39 13) Duygu ve sezilerin ifade edilmesinin teşvik edilmesi. 5,55 2,69 14) Takım çalışma görevlerinde ele alınacak konunun küçük parçalara ayrılarak daha kolaylıkla yürütülebilmesi. 6,03 2,47 15)Takım çalışma başarı ve başarısızlıklarının gözden geçirilmesine zaman ayrılması 2,90

ANKET SORULARI 1 puan 2 puan 3 puan 4 puan 5 puan Sayı n Yüzde % yüzde Kalite kavramının iyice anlaşılması için ayrılan süre 6 14.3 8 19 11 26.2 12 28.6 5 11.9 Kalite yönetimi prensiplerinin mesleki bilgilerimize katkısı 4 9.5 16 38.1 10 23.8 7 16.7 Kalite yönetimi bilgi ve becerilerinin insanın yaratıcı, yapıcı, yenilikçi özelliklerine katkısı 2 4.8 15 35.7 Eğitim/öğretim süreci içinde şimdiye kadar öğrendiklerimizin kalite prensiplerini anlamamıza yardımcı olması 24 57.1 3 7.1 Kalite yönetimi prensiplerini uygulamanın bir gereği olan düşünüş, davranış değişimine katkısı Rutin sağlık hizmetleri faaliyetlerinde sistematik olarak veri/bilgi toplanmasının yararı 9 21.4 Sağlık hizmetlerinde klinik hizmet niteliğinin hastaların kalite algısına katkısı 19.0 Hizmet kalitesinin artmasında var olan yasa ve yönetmeliklerin uygulanmasının yeterli olması 14 33.3 Genelde kalite yönetimi seminerlerine katılmamızın yeni düşünceler oluşturmamıza etkisi 13 31.0 İkinci yarıyılda kalite yönetimi derslerinin devamının yararı

ANKET SORULARI sayı minimum maksimum ortalama Std.sapma Kalite kavramının iyice anlaşılması için ayrılan süre 42 1 5 3,05 1,25 Kalite yönetimi prensiplerinin mesleki bilgilerimize katkısı 3,26 1,17 Kalite yönetimi bilgi ve becerilerinin insanın yaratıcı, yapıcı, yenilikçi özelliklerine katkısı 3,50 1,19 Eğitim/öğretim süreci içinde şimdiye kadar öğrendiklerimizin kalite prensiplerini anlamamıza yardımcı olması 3,07 0,89 Kalite yönetimi prensiplerini uygulamanın bir gereği olan düşünüş, davranış değişimine katkısı 3,10 1,14 Rutin sağlık hizmetleri faaliyetlerinde sistematik olarak veri/bilgi toplanmasının yararı 3,60 1,13 Sağlık hizmetlerinde klinik hizmet niteliğinin hastaların kalite algısına katkısı 3,48 Hizmet kalitesinin artmasında var olan yasa ve yönetmeliklerin uygulanmasının yeterli olması 2,71 1,02 Genelde kalite yönetimi seminerlerine katılmamızın yeni düşünceler oluşturmamıza etkisi 3,24 1,21 İkinci yarıyılda kalite yönetimi derslerinin devamının yararı 1,56

SONUÇ

Kalite anlayışını öğrenmek,uygulayabilmek bir süreç gerektirir Kalite anlayışını öğrenmek,uygulayabilmek bir süreç gerektirir.Bunun ilk basamağı olan farkındalığa 1. ve 2. sınıf öğrencilerinde ulaşılmıştır. Kalite yönetimi bilgi ve becerilerinin insanın yaratıcı, yapıcı ve yenilikçi özelliklerine katkısı olduğu ortaya çıkmıştır.

Bilen, bildiğini uygulayabilen, bütüncül yaklaşabilen mezunlar olmak kısacası İşinde kompetan olmak

TEŞEKKÜR EDERİZ